Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
jeltex zei:
Simulatie-games? Over wat heb je het dan precies? Ik neem aan dat je dan niet gewoon Fomula One Championship op PS3 ofzo bedoelt want dat is uiteindelijk toch niet bijzonder representatief voor een echte race-ervaring :p

Rfactor met bijna elke uitgekomen F1 mod.
F1 Challenge met eveneens elke uitgekomen mod
GP3/GP4 met mods
GTR & GTR2 maar da's dan enkel voor de tracks nzo

Zijn toch zo wat de 4 beste race sims die er ooit geweest zijn en uiteindelijk krijg je daar wel een mooi beeld van.

Die PS2/PS3/Xbox/etc F1 games zijn al jaaaaaren gewoon verschrikkelijk. En dan vinden ze het raar dat die games niet verkopen... Als je jaar na jaar hetzelfde spel met dezelfde physics verkoopt... :wtf:

Anoniem04

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Rfactor met bijna elke uitgekomen F1 mod.

We hadden zo op het race forum een event gedaan op rFactor met de F1 2007 op Sepang, een dag voor de race zelf.

Was wel zalig om te zien dat de coureurs juist dezelfde vitessen gebruikten in de bochten als op ons event en de tijden waren ook +- hetzelfde :p

xDama

Legacy Member
Dillyracer zei:
We hadden zo op het race forum een event gedaan op rFactor met de F1 2007 op Sepang, een dag voor de race zelf.

Was wel zalig om te zien dat de coureurs juist dezelfde vitessen gebruikten in de bochten als op ons event en de tijden waren ook +- hetzelfde :p

Idd, het realisme is echt enorm aan het worden.

Bv. Live For Speed. Dat spel is uitgegroeid tot 1 vd meest realistische racesims ooit. Tot in de kleinste details is dat uitgewerkt. Banden die mee vervormen enzo in de bochten :crazy:

falc.be

Legacy Member
ik denk dat ik mede door een cartoon in autosport het beste comentators dou gevonden voor op de bbc volgend jaar: jeremy clarkson en richard hammond :unsure:

PareGoriC

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Idd, het realisme is echt enorm aan het worden.

Bv. Live For Speed. Dat spel is uitgegroeid tot 1 vd meest realistische racesims ooit. Tot in de kleinste details is dat uitgewerkt. Banden die mee vervormen enzo in de bochten :crazy:

juist geen realisme als de dudes op hun pc de tijden kunnen evenaren van de pro's ...

Anoniem04

Legacy Member
PareGoriC zei:
juist geen realisme als de dudes op hun pc de tijden kunnen evenaren van de pro's ...

Ja, zet mij in een F1 wagen en ik ga er ook niets van kunnen, relativeer het ook een beetje eh.

falc.be

Legacy Member
feit is wel dat veel mensen die sims spelen ook effectief overtuigd zijn dat ze beter zijn dan schumacher, terwijl ze prolly nooit ook maar 1 ronde zouden kunnen rijden zonder stil te vallen, dat zoiets niet evident is heeft hammond in top gear wel bewezen

denkimi

Legacy Member
falc.be zei:
feit is wel dat veel mensen die sims spelen ook effectief overtuigd zijn dat ze beter zijn dan schumacher, terwijl ze prolly nooit ook maar 1 ronde zouden kunnen rijden zonder stil te vallen, dat zoiets niet evident is heeft hammond in top gear wel bewezen

met de fiets rijden of zwemmen is ook niet evident voor een beginneling, maar eenmaal ge het doorhebt is het niet moelijk meer.

ik ben zeker van dat bijna iedereen( die het aandurft om 300km/U te rijden) na 3 weken les en training op minder dan 5 seconden van shumacher zouden eindigen. het zijn die laatste seconden die het verschil maken tussen goeie en zeer goeie piloten

hatetn

Legacy Member
den-kimi zei:
met de fiets rijden of zwemmen is ook niet evident voor een beginneling, maar eenmaal ge het doorhebt is het niet moelijk meer.

ik ben zeker van dat bijna iedereen( die het aandurft om 300km/U te rijden) na 3 weken les en training op minder dan 5 seconden van shumacher zouden eindigen. het zijn die laatste seconden die het verschil maken tussen goeie en zeer goeie piloten



als je in de f1 iedere ronde 5 sec trager rijdt dan u ploegmaat in dezelfde wagen zijde geen goede piloot maar suck je gewoon. da's meer dan 5 min per race da je verliest(ofte meer dan 3 ronden) en in 3 weken ben je zeker niet gewend aan die g-krachten. om nog maar te zwijgen dat de meesten hun lichaam het niet aankunnen omdat ze er niet op getraind zijn

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
als je in de f1 iedere ronde 5 sec trager rijdt dan u ploegmaat in dezelfde wagen zijde geen goede piloot maar suck je gewoon. da's meer dan 5 min per race da je verliest(ofte meer dan 3 ronden) en in 3 weken ben je zeker niet gewend aan die g-krachten. om nog maar te zwijgen dat de meesten hun lichaam het niet aankunnen omdat ze er niet op getraind zijn

Mja ik ben het niet vaak eens met hatetn maar dit is toch wel een terechte opmerking hoor :)

falc.be

Legacy Member
vergeet het maar, tis een tilke circuit

en @ mosley, niet de juiste manier maar hopelijk treed ie nu eindelijk af, heeft al genoeg schade toegebracht

Mee

Legacy Member
Dit is echt wel ongelooflijk consistent.
De rondetijden van Kubica:
1:38.763, 1:38.518, 1:38.197, 1:38.136, 1:37.828, 1:37.705, 1:37.569, 1:37.452, 1:36.989, 1:36.957, 1:36.841, 1:36.770, 1:36.700, 1:36.576, 1:36.709, 1:36.258, 1:36.200, 1:36.103, 1:36.239.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan