Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Romelus

Legacy Member
Wesdude zei:
Ja ik heb ook liever iemand anders.

Nja het is en blijft een enorm goede F1-driver. Ik heb ook liever iemand als Kubica die zich kan ontwikkelen bij Ferrari. Maar moest Alonso komen , zou ik er geen probleem mee hebben, Kimi waarschijnlijk wel:p

Muismat

Legacy Member
Mwa, kheb toch liever dat de toprijders bij de topteams rijden hoor.

Alonso kan alleen maar naar Ferrari als topteam, BMW is net niet de absolute top dusja.

Dr. Doezel

Legacy Member
Alonso was beter naar Toyota gegaan. Die hebben nu wel een deftige auto, allesinds beter dan de Renault... :D. + Dan kon ie weer overal gaan roepen dat hij de groten held is en dat hij Toyota erbovenop heeft gehaald. :D
Pas op, ik denk wel dat hij zeker een nuttige bijdrage zou leveren hoor, ie heeft al een pak ervaring en kan deftig rijden.

eniac

Legacy Member
volderke89 zei:
Kimi waarschijnlijk wel:p

Yeah right. Het is Alonso die bleit dat hij geen voorrang krijgt op zijn teamgenoot, niet Kimi.

Dit is trouwens weer heerlijk typerend voor Alonso. Wat een enorm ego heeft die kwal toch niet. Hij is nog maar net bij Renault en begint alweer te insinueren. Moet fantastisch zijn voor de mensen bij Renault. Ze mogen zich alweer opmaken voor een "maar mijn team steunt mij niet genoeg"-tirade binnen drie wedstrijden, gevolgd door een "maar ik heb het zo niet bedoeld" en "mijn wagen suckt gewoon ik wil ergens anders heen" twee wedstrijden later.

jeltex

Legacy Member
Ik zou voorzichtig blijven over het eventuele vertrek van Massa bij Ferrari, en nog veel meer over de komst van Alonso. Ferrari heeft al altijd duidelijk een eerste en tweede rijder gehad, en vorig seizoen deed Massa het toch niet onaardig in die rol. Het is niet alsof Barrichello en Irvine zo'n supertalenten waren en ook zij hebben lang bij Ferrari gereden. Natuurlijk zal hij zn auto geen 5 races na elkaar in de grindbak mogen parkeren want dan wordt het toch wel iets te bont.

Hem vervangen door Alonso lijkt me niet erg logisch, aangezien die er ook een prioriteit van maakt nummer 1 te zijn binnen het team. Een soap zoals vorig jaar bij McLaren zullen ze bij Ferrari wel willen missen. Alonso is wel het type coureur dat perfect past bij de instelling van Ferrari, maar zolang Raikkonen er rond rijdt zal dat feesje niet doorgaan vrees ik. Al zou het wel fantastisch zijn die 2 tegen elkaar te zien racen.

Als Alonso naar Ferrari gaat zal Raikkonen terug naar McLaren moeten denk ik :)

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Ik zou voorzichtig blijven over het eventuele vertrek van Massa bij Ferrari, en nog veel meer over de komst van Alonso. Ferrari heeft al altijd duidelijk een eerste en tweede rijder gehad, en vorig seizoen deed Massa het toch niet onaardig in die rol. Het is niet alsof Barrichello en Irvine zo'n supertalenten waren en ook zij hebben lang bij Ferrari gereden. Natuurlijk zal hij zn auto geen 5 races na elkaar in de grindbak mogen parkeren want dan wordt het toch wel iets te bont.

Hem vervangen door Alonso lijkt me niet erg logisch, aangezien die er ook een prioriteit van maakt nummer 1 te zijn binnen het team. Een soap zoals vorig jaar bij McLaren zullen ze bij Ferrari wel willen missen. Alonso is wel het type coureur dat perfect past bij de instelling van Ferrari, maar zolang Raikkonen er rond rijdt zal dat feesje niet doorgaan vrees ik. Al zou het wel fantastisch zijn die 2 tegen elkaar te zien racen.

Als Alonso naar Ferrari gaat zal Raikkonen terug naar McLaren moeten denk ik :)

ze gaan vooral kimi buitensmijten voor alonso. gelijk alonso altijd bezig is over zijn team als ze ne keer 2 races niet goed presteren(kvraag me af waar ze het halen dat die zo een goed team rond hem kan bouwen) kimi zegt mss niet veel voor de camera maar volgens wat ze zeggen op itv erover zit die goed in zijn vel bij ferrari en is de sfeer daar optimaal. alleen al de keuze tussen mentaliteit zou al snel gemaakt zijn voor mij. om nog maar te zwijgen dat kimi imo beter kan rijden dan hem

jeltex

Legacy Member
Ik vrees dat je het lachende gezichtje achter mn laatste zin gemist hebt.

xDama

Legacy Member
http://www.f1today.nl/nieuws/2008/03/27/briatore-gaat-liever-naar-het-verre-oosten-dan-naar-belgi/

Zoals er staat in de comments, als ze historische races als Spa, Monza, Silverstone en Monaco schrappen, dan is er helemaal niets meer aan.

Het scheelt dat ze daar al niet volop mee bezig zijn... Suzuka, Imola, etc...

Zoals ze nu bezig zijn rijden ze binnen 10 jaar enkel nog maar nachtrace's in landen waar we nog nooit van gehoord hebben.

Tot de grote frustratie van de F1 fan, en tot het groot jolijt van Ecclestone zijn portefeuille.

Wanneer steeeeerft die man toch is?

jeltex

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Zoals ze nu bezig zijn rijden ze binnen 10 jaar enkel nog maar nachtrace's in landen waar we nog nooit van gehoord hebben.

Als je nog nooit van Maleisië of Bahrein gehoord hebt ben je toch wat wereldvreemd vrees ik :p
Nee ik begrijp wel wat je bedoelt natuurlijk. Ik zou het ook jammer vinden mochten die typische circuits die al jaren meegaan verdwijnen. Maar als de nieuwe circuits uitdagend zijn en de spanning bevorderen heb ik er nu ook niet zoveel problemen mee. Uiteindelijk doet het circuit zelf er het meest toe, niet het land waarin het gelegen is. Races die jaar na jaar oersaai zijn door een gebrek aan plaatsen om in te halen (ik denk maar aan Imola en de Hungaroring bv) mogen ze voor mijn part gerust van de kalender schrappen.

xDama

Legacy Member
jeltex zei:
Als je nog nooit van Maleisië of Bahrein gehoord hebt ben je toch wat wereldvreemd vrees ik :p
Nee ik begrijp wel wat je bedoelt natuurlijk. Ik zou het ook jammer vinden mochten die typische circuits die al jaren meegaan verdwijnen. Maar als de nieuwe circuits uitdagend zijn en de spanning bevorderen heb ik er nu ook niet zoveel problemen mee. Uiteindelijk doet het circuit zelf er het meest toe, niet het land waarin het gelegen is. Races die jaar na jaar oersaai zijn door een gebrek aan plaatsen om in te halen (ik denk maar aan Imola en de Hungaroring bv) mogen ze voor mijn part gerust van de kalender schrappen.

Yup da's waar, maar toch. Er is gwn tonnen minder sfeer in een GP in Bahrein dan bv. in Imola of Monza en dat vind ik jammer.

Uiteindelijk heb je wel gelijk met het feit dat het circuit zelf alles bepaald, maar de ontwerpen van die laatste nieuwe circuits vallen mij toch telkens maar tegen. Ik race met veel simulatie games wel eens op die tracks, en nooit kunnen die mij boeien.

Enige uitzondering vind ik dan het circuit van Turkije. Da's gwn een pareltje :)

jeltex

Legacy Member
Simulatie-games? Over wat heb je het dan precies? Ik neem aan dat je dan niet gewoon Fomula One Championship op PS3 ofzo bedoelt want dat is uiteindelijk toch niet bijzonder representatief voor een echte race-ervaring :p

Darks

Legacy Member
Ik mis die gele Jordans wel. Waren wel coole bakskes :)

En mja ivm circuits, ze zouden het toch een beetje verdeeld moeten houden. Een land zoals Italië is een kleinere afzetmarkt dan China, maar heeft een veel grotere waarde op vlak van auto's. Dan zie ik eerder kleine én onbetekenisvolle landjes verdwijnen (zoals België), hoe goed de circuits ook zijn.

Anoniem04

Legacy Member
jeltex zei:
Simulatie-games? Over wat heb je het dan precies? Ik neem aan dat je dan niet gewoon Fomula One Championship op PS3 ofzo bedoelt want dat is uiteindelijk toch niet bijzonder representatief voor een echte race-ervaring :p

In games zoals rFactor kan je toch wel een mooie representatie krijgen van de tracks imo :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan