Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wesdude

Legacy Member
Dat duel in het begin met 3 langs elkaar, Heidfeld, Alonso en Coulthard was wel :love:

eniac

Legacy Member
Muismat zei:
Noemt er dan is een deftig

Zie boven :)
Aan de plaats in het rijdersveld was het trouwens wel duidelijk dat het geen Mclaren kon geweest zijn. Die zaten immers al een stuk meer vooraan.

Al dat gezever over de commentaar, precies dat ge het zelf beter kunt.

Eerlijk gezegd heb ik dat al vaak gedacht. Nu was het vorig jaar wel nog een stuk erger, maar onderstuur verwarren met overstuur is redelijk onvergeeflijk hoor.

Allez, nog zo'n fout daarstraks: Heidfeld (of was het Hamilton?) komt uit de pits, terwijl hij nog in de pit lane zit zeggen de commentatoren "jaja daar komt Webber voorbij" terwijl het, als je een beetje in de race zit en er wet gevoel voor hebt, overduidelijk was dat dat absoluut Webber nog niet kon zijn. Drie wagens verder kwam Webber er dan daadwerkelijk aan, maar dat was toch alweer een aantal seconden later.

eniac

Legacy Member
Ohja, nog een goeie van Kimi tijdens de press conference: "liever champagne in mijn mond dan in m'n oog" of iets in die zin :)

Wesdude

Legacy Member
"Klein foutje op het podium. Champagne dat moet normaal in de mond en niet in de ogen." :lol:

Krisix

Legacy Member
Iets wa saaie race toch wel, weinig duels. Wel goeie race van Kimi :cool:. Massa eigen domme fout gemaakt, hmm. Moest Hamilton niet 20 seconden in de pit gezeten hebben had hem misschien nog voor podiumplaats kunnen gaan, maar BMW is toch sterk bezig zoals verwacht werd dit seizoen, chapeau! Dat duel met 3 naast elkaar was wel zalig :love:, en Coulthard (?) gaf ni direct van zich af daarna. Leuk om te zien zoiets, volgende race mag dus terug meer zoals die van vorige week zijn :p.

marcel

Legacy Member
Muismat zei:
Noemt er dan is een deftig, dat was niet goed te zien vermits die kleuren van de auto's goed op elkaar lijken en Hamilton Sutil juist had gedubbeld.

Al dat gezever over de commentaar, precies dat ge het zelf beter kunt. En wij hebben geen ex-formule 1 rijders die er kunnen komen zitten, dus ge zult het hier mee willen doen.

Bas Leinders! beter dan schumacher!!

Typhon`

Legacy Member
ja!
Altijd al 1 van m'n favorieten geweest, sinds zijn jordan tijdperk. :)
Hij bewijst toch ver altijd sterker te zijn dan zijn teamgenoot.

Lucian

Legacy Member
wtf was da met die nakijamie of hoe ge da ook schrijft :D
vertrekt laatste, ineens ziet ge die een hoop volk voorbij rijden en zit em 12de of 13 de, en uiteindelijk komt die nog laatste aan :lol:

Typhon`

Legacy Member
nakaninja zeg ik daartegen ja :p. Ziet er mij zo'n sato uit die af en toe eens té risicovolle acties gaat uithalen.

Dr. Doezel

Legacy Member
Wel mooi dat Heidfeld de snelste ronde neerzet. :) Voor het eerst eens geen ferrari/mclaren

EternalSilence

Legacy Member
vond het een goede race
Kimi die verdiend gewonnen heeft

en ik vraag mij af waarom de Mc Larens precies zo "traag" reden.
:lol: @ kimi zijn gezicht toen hij zijn helm afzette na de race :p (bloedrood)

xDama

Legacy Member
Saaie race zeg... Ferrari heeft staalhard teruggeslagen, zoals ik wel al gedacht had. Maar helaas heeft Felipe Massa het feestje opnieuw verpest. Zijn fout was zuiver te wijten aan het gebrek van TC, en als je zo al 2 race's een fatale fout maakt... Ik hoop dat hij hem snel herpakt.

Leuk om te zien hoe Trulli 4e is geworden, ben blij voor de man.

Het belooft toch een leuk WK te worden :)

TX.Conn

Legacy Member
Dit weekend vond ik enorm tegenvallend, ze hadden regen voorspeld maar het is er niet van gekomen en dit vond ik toch wel teleurstellend... als McLaren fan sinds vorig jaar, terechte bestraffing voor hun, voor het hinderen van Heidfeld en Alonso tijdens de kwalificatie.

Had zeker en vast gehoopt op regen toch niet van gekomen :sad:... heerlijk om te zien hoe Toyota en bij name Trulli helemaal vooran kan rijden, had ik totaal niet verwacht.

Zeer mooie start van Hamilton van plaats 9 direct naar plaats 4-5 bij de eerste bocht. Vond Massa zijn maneuver wel wat vreemd, precies of ie Kimi tegen de muur ging duwen (Schumacher deed dat ook wel), maar bij Massa zijn verdediging vond ik toch wel wat dramatisch.

Massa moet ik niet echt hebben, daarom vond ik het dit maal (alsook in Australië geweest) amusant hoe hij van de baan spinde... die kan echt niet zonder TC rijden, en die heeft nog een contract tot 2010 bij Ferrari :s... hopelijk smijten ze hem voor die tijd eruit en geven ze de kans aan veel betere jongens in de F1.

Tijdens de pitstops spijtig voorval bij Hamilton, kon zeker en vast 4de geworden zijn voor Trulli, maar aan de andere kant mooi herpakt van Trulli toen Hamilton opeens 1sec per ronde naderde bij Trulli, die schakelde een tandje bij en reed zelfs ongeveer zelfde ronde tijden als Hamilton op het laatst.

Wat ik wel vreemd vond, Hamilton kon niet eens voorbij Webber, vond ik zeer verontrustend :(.

Gelukkig heeft Kovaleinen nog een podium plek kunnen pakken voor McLaren, en wat over Kubica :applause:, ben zeer tevreden voor de Pool, verleden week spijtig genoeg moeten opgeven en nu 2de's geworden, schitterend gewoon. Prachtig hoe BMW verder doet zoals vorig jaar!

Conclusie:
anti-climax vergeleken met vorige week, geen regen spijtig genoeg (had er zeker en vast op gehoopt, zelfs al tijden de kwalificatie's), en Ferrari die oppermachtig was t.o.v. de McLarens, dit jaar mogen we zeer veel verwachten van Toyota en al zeker van BMW Sauber :bow:.

Mee zei:
Het is in deze race wel duidelijk geworden dat de "mindere teams" als BMW, Toyota zo goed als de aansluiting met Ferrari en McLaren hebben gevonden...

BMW Sauber een "minder team" :wtf:, over Toyota geef ik u volledig gelijk... maar om ook BMW Sauber te bestempelen als een minder team is een stap te ver vind ik, als ge ziet wat een mooi seizoen ze vorig jaar hebben gehad en het dit jaar kunnen doortrekken, chapeau!!!

eniac zei:
Enfin, ontopic: de Ferrari's waren echt een pak te snel voor de rest. Erg vreemd dat Mclaren ineens een stuk minder goed voor de dag kwam dan in Australië. Uiteindelijk wel nog een mooi resultaat voor Kovalainen.

Verschoot er ook wel lichtjes van dat McLaren opeens zo traag reed, zeker van Hamilton die niet eens onder de achter vleugel van Webber geraakte om hem te bedreigen, laat staan hem te paseren.

Muismat zei:
Noemt er dan is een deftig, dat was niet goed te zien vermits die kleuren van de auto's goed op elkaar lijken en Hamilton Sutil juist had gedubbeld.

De McLaren en Force India wagens lijken dan mss goed op elkaar, maar als ge een echte F1 liefhebber zijt en de race aandachtig volgt, wist je direct dat het geen McLaren wagen was die een uitstapje naast de baan maakte, de McLarens wagens waren op dat moment al lang die bocht gepasseerd, en dat wist je door aandachtig de race te volgen.

Muismat zei:
Al dat gezever over de commentaar, precies dat ge het zelf beter kunt. En wij hebben geen ex-formule 1 rijders die er kunnen komen zitten, dus ge zult het hier mee willen doen.

Persoonlijk zou ik er ook niet veel van bakken dat geef ik grif toe, zelf wist ik wel dat het geen McLaren was die daar van de baan ging maar één van de Force India wagens en dit wist ik zelfs ook zoals eniac het mooi verwoord heeft:
eniac zei:
Allez, nog zo'n fout daarstraks: Heidfeld (of was het Hamilton?) komt uit de pits, terwijl hij nog in de pit lane zit zeggen de commentatoren "jaja daar komt Webber voorbij" terwijl het, als je een beetje in de race zit en er wet gevoel voor hebt, overduidelijk was dat dat absoluut Webber nog niet kon zijn. Drie wagens verder kwam Webber er dan daadwerkelijk aan, maar dat was toch alweer een aantal seconden later.

Zegt toch iets (spijtig genoeg) over het commentaar bij Sporza.

Muismat zei:
En wij hebben geen ex-formule 1 rijders die er kunnen komen zitten, dus ge zult het hier mee willen doen.

:wtf: volg je wel F1... Belgisch ex-Formule 1 test en reserve rijder Bas Leinders hebben we toch, die zat dit weekend bij de rtbf commentaar te geven, ie zat zelfs 1 week voor de GP van Australië bij Sporza, om het nieuwe seizoen te bespreken.

PussyDuster zei:
Ben nog niet overtuigt of het afschaffen van die traction control mooiere races/meer inhaal bewegingen gaat opleveren.

Feit is, Massa is precies de enigste die er het moeilijkst mee weg kan, al de rest heeft er geen problemen mee.

falc.be

Legacy Member
PussyDuster zei:
Mooi van kimi. Duidelijk de zaken recht gezet na vorige week. Is wel opvallend dat hamilton niet voorbij webber geraakte terwijl hij toch een betere wagen heeft. Ben nog niet overtuigt of het afschaffen van die traction control mooiere races/meer inhaal bewegingen gaat opleveren.

ik denk ook niet dat dat zal gebeuren, ook niet met de regels van volgend jaar, de enige manier om dat terug te krijgen is het echte grond effect terug toe te laten, wordt in meer en meer klasses terug gebruikt: indycars, (dode) champcars, GP2!, de nieuwe superleague formula klasse en ik denk ook A1GP.

Muismat

Legacy Member
LuCian zei:
wtf was da met die nakijamie of hoe ge da ook schrijft :D
vertrekt laatste, ineens ziet ge die een hoop volk voorbij rijden en zit em 12de of 13 de, en uiteindelijk komt die nog laatste aan :lol:

ja da was lachen, heel de race had ik ook de indruk dat die aant opschuiven was als ne gek en dan opeens word hij als laatste gedubbeld.

Lache :D

hatetn

Legacy Member
Muismat zei:
ja da was lachen, heel de race had ik ook de indruk dat die aant opschuiven was als ne gek en dan opeens word hij als laatste gedubbeld.

Lache :D



die heeft kuren gelijk sato enkele jaren geleden. die kamikaze aanvallen zitten daar in het bloed blijkbaar.
als massa nog veel zo'n stoten gaat uithalen zit hij volgend jaar zeker niet in een ferrari. dan hopelijk vettel en nooit alonso
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan