Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
Defkes zei:
Eeeeeeeeeeen het heeft wel degelijk een verband met Nigel Stepney!!! (check link in m'n voorgaande post :)).
tjah tis te opvallend he, mclaren die al 8 races op rij met hun 2 auto's aan de finish komen:lol:

YuRiPa

Legacy Member
Ik denk dat er niks aan de hand is. Ferrari doet t niet goed en gaan meteen zo beginnen. McLaren is gewoon beter dit jaar, punt.:) It's as simple as that.:)

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ik denk dat er niks aan de hand is. Ferrari doet t niet goed en gaan meteen zo beginnen. McLaren is gewoon beter dit jaar, punt.:) It's as simple as that.:)

Eerst even nadenken voor je iets zegt. Voor zover ik het zaakje kan volgen heeft McLaren nu zelf ook wat naar buiten gebracht en er moet alleszins al wel iets van aan zijn als je leest dat er al huiszoekingen met resultaat zijn gebeurt.

Of is McLaren omgekocht door Ferrari om schuld te bekennen? :lol:

Lucian

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ik denk dat er niks aan de hand is. Ferrari doet t niet goed en gaan meteen zo beginnen. McLaren is gewoon beter dit jaar, punt.:) It's as simple as that.:)
:ironic:
ja tzal dat zijn, dat de politie bij huiszoekingen documenten van ferrari vindt is toeval, complot van de fia die het bij zijn thuis heeft neergelegd om ferrari toch maar kampioen te laten worden zeker?

Lucian

Legacy Member
eniac zei:
Eerst even nadenken voor je iets zegt. Voor zover ik het zaakje kan volgen heeft McLaren nu zelf ook wat naar buiten gebracht en er moet alleszins al wel iets van aan zijn als je leest dat er al huiszoekingen met resultaat zijn gebeurt.

Of is McLaren omgekocht door Ferrari om schuld te bekennen? :lol:
mclaren bekent nu rap schuild om zo geen sancties opgelegd te krijgen, of ze er al van wisten of niet, valt nog over te discussieren, maar dat ze er voordeel uit halen/gehaald hebben zal waarschijnlijk wel waar zijn

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
mclaren bekent nu rap schuild om zo geen sancties opgelegd te krijgen, of ze er al van wisten of niet, valt nog over te discussieren

Volledig akkoord, maar in ieder geval: ze zouden geen schuld bekennen als er van het hele zaakje niets aan is.

Wesdude

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ik denk dat er niks aan de hand is. Ferrari doet t niet goed en gaan meteen zo beginnen. McLaren is gewoon beter dit jaar, punt.:) It's as simple as that.:)

LOL, jij denkt dat een groot bedrijf als Ferrari met al 57 jaar Formule 1 ervaring en ervaring in de zakenwereld, even een ander team gaat beschuldigen omdat ze even minder presteren? Ik denk dat Ferrari genoeg bewijzen heeft, anders begint het niet aan een gerechtelijke procedure.

jeltex

Legacy Member
Bah, ik hoop echt dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, want als de beschuldigingen waar blijken te zijn en McLaren betrokken was worden ze vast en zeker uit het WK geknikkerd. En zonder McLaren is het WK echt wel heel hard naar de ruk.

Wesdude

Legacy Member
jeltex zei:
Bah, ik hoop echt dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, want als de beschuldigingen waar blijken te zijn en McLaren betrokken was worden ze vast en zeker uit het WK geknikkerd. En zonder McLaren is het WK echt wel heel hard naar de ruk.

Idd, ik als Ferrari fan hoop zelfs dat er niks van aan is.

In het FIA reglement staat ook niks in verband met industriële sabotage. Maar Mclaren zal er sowieso schade van hebben, ze hebbe immers hun hoofdontwerper geschorst. Zal wel invloed hebben op hun prestaties de rest van het seizoen en volgend seizoen.

YuRiPa

Legacy Member
Sorry, had t laatste nieuws nog nie gelezen over die Coughlan, nu wel. Dus is mn vorige reply nie echt geldig meer.:p

Maja, McLaren nu meteen uit t WK gooien zou ook nie terecht zijn. Nu t bekend is dat die Coughlan alleen nog maar verdacht is hebben ze m meteen op non-actief gezet. McLaren en Ron Dennis en Martin Whitmarsh zie ik dit nog niet "met opzet" doen. En tis de vraag in hoeverre McLaren profijt heeft van de data die ze hebben gekregen via Stepney. Ik denk dat t profijt nog wel heel erg meevalt eigenlijk. Maja, we'll see.:)

RaZoR be

Legacy Member
mja, wat zouden de mogelijke gevolgen kunnen zijn?

*Mclaren wordt eruit gekikkerd
*Mclaren verliest al haar punten
*Mclaren mag de x volgende races niet meer meedoen

Ik denk MOCHT er een sanctie komen, is het WK om zeep, tenzij ze er 1tje vinden, waardoor het niet zo is :p

YuRiPa

Legacy Member
Ik vraag me eigenlijk af of sancties tegen het complete team van McLaren wel mogelijk zijn. Coughlan is meteen op non-actief gezet door McLaren en dus heeft ie hoogstwaarschijnlijk gewoon alleen gehandeld. Dus niet in naam van het team ofzo. Dus, dan kan je het team van McLaren hooguit straffen omdat ze hun werknemers niet goed in de gaten gehouden hebben, maar van spionage kan je het hele team dan moeilijk veroordelen. Maja, als ze dan toch iets doen van straf, knal dan alle constructeurspunten weg, en laat de coureurspunten gewoon staan. De coureurs kunnen er niks aan doen en ik vraag me af wat Ron Dennis en martin Whitmarsh eraan (hadden) kunnen doen. Mss weten ook zij het pas nu. McLaren is geen team dat bij anderen spioneert om te winnen. Maja, ben benieuwd wat er gebeurt, aangezien iedereen weet dat Ferrari wel het favo team is van Bernie... Maja, ik vind dat ze McLaren moeilijk kunnen beschuldigen van spionage, zolang ze niet kunnen bewijzen dat Ron Dennis en Martin Whitmarsh (en de overige leden van de teamleiding) van die spionage af wisten. Ben er van overtuigt dat zij er nie vanaf wisten. En dan moet Ferrari ook nog maar gaan bewijzen dat McLaren echt voordeel had van de Ferrari data, mss is die data nooit gebruikt, dat weet je niet. Dus, zolang Ferrari niet kan bewijzen dat McLaren ook daadwerkelijk voordeel had van de Ferrari data kunnen ze imho McLaren als team niet gaan straffen, maar dan moet die Coughlan gewoon verbannen worden uit de F1, evenals Stepney, die naar Honda zou gaan. Er waren dus ook geruchten dat Honda iets met deze zaak te maken heeft.

Wesdude

Legacy Member
Wetgeving rond industriële spionage is sowieso een heel moeilijke zaak ja. Wie is verantwoordelijk Coughlan of Mclaren? Coughlan is zowat de 3e grootste man bij Mclaren....

Mja komende weken zal het wel duidelijk worden zeker. Wij weten immers niet wat er gevonden is enzo

Cash

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ik vraag me eigenlijk af of sancties tegen het complete team van McLaren wel mogelijk zijn. Coughlan is meteen op non-actief gezet door McLaren en dus heeft ie hoogstwaarschijnlijk gewoon alleen gehandeld. Dus niet in naam van het team ofzo. Dus, dan kan je het team van McLaren hooguit straffen omdat ze hun werknemers niet goed in de gaten gehouden hebben, maar van spionage kan je het hele team dan moeilijk veroordelen. Maja, als ze dan toch iets doen van straf, knal dan alle constructeurspunten weg, en laat de coureurspunten gewoon staan. De coureurs kunnen er niks aan doen en ik vraag me af wat Ron Dennis en martin Whitmarsh eraan (hadden) kunnen doen. Mss weten ook zij het pas nu. McLaren is geen team dat bij anderen spioneert om te winnen. Maja, ben benieuwd wat er gebeurt, aangezien iedereen weet dat Ferrari wel het favo team is van Bernie... Maja, ik vind dat ze McLaren moeilijk kunnen beschuldigen van spionage, zolang ze niet kunnen bewijzen dat Ron Dennis en Martin Whitmarsh (en de overige leden van de teamleiding) van die spionage af wisten. Ben er van overtuigt dat zij er nie vanaf wisten. En dan moet Ferrari ook nog maar gaan bewijzen dat McLaren echt voordeel had van de Ferrari data, mss is die data nooit gebruikt, dat weet je niet. Dus, zolang Ferrari niet kan bewijzen dat McLaren ook daadwerkelijk voordeel had van de Ferrari data kunnen ze imho McLaren als team niet gaan straffen, maar dan moet die Coughlan gewoon verbannen worden uit de F1, evenals Stepney, die naar Honda zou gaan. Er waren dus ook geruchten dat Honda iets met deze zaak te maken heeft.

Mja, dat moet geod onderzocht worden of McLaren al dan niet er bij betrokken is.
Dat ze de persoon onmiddelijk op non-actief zetten is redelijk normaal, maar dat zegt imo niets over hun schuld/onschuld. Ze kunnen het doen om de schijn hoog te houden 'wij hebben er niets mee te maken' of ze kunnen het doen omdat ze er echts niets mee te maken hebben. Daarom dus dat het onderzocht moet worden. En ik vrees dat dat wel een tijdje zal duren ( die zaak van die 2 Ferrari mensen die een maand geleden gevangenisstraffen gekregen hebben sleepte ook 4 jaar aan).

EternalSilence

Legacy Member
RaZoR be zei:
mja, wat zouden de mogelijke gevolgen kunnen zijn?

*Mclaren wordt eruit gekikkerd
*Mclaren verliest al haar punten
*Mclaren mag de x volgende races niet meer meedoen

Ik denk MOCHT er een sanctie komen, is het WK om zeep, tenzij ze er 1tje vinden, waardoor het niet zo is :p

:love:

zo zie je maar hee, miss hebben ze die informatie gebruikt, zonder dat ze het zelf wisten.

jaja

RaZoR be

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:love:

zo zie je maar hee, miss hebben ze die informatie gebruikt, zonder dat ze het zelf wisten.

jaja

idd, da kan goed da die hoofdingenieur een paar aanpassingen heeft gedaan, naar aanleiding van wat hij in dat ferrari doc had gelezen... Ze zullen natuurlijk nie da document bij Mclaren hebben liggen ofzo gehad... maar die kerel heeft da mischien bestudeerd, en zo verder gehandelt op zen eigen bolide

Son1c

Legacy Member
ik vind dit maar een rare zaak van spionage.

het kan wel een mogelijke verklaring zijn waarom McLaren plots weer meestrijd vanvoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan