Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Was er geen regel dat je je lijn NIET mag verdedigen in Champcar? Of was dat ergens anders? Ik meen me dat herinneren....

xDama

Legacy Member
Da's in de F1 ook hoor. Op de lange stukken mag je 1x van je lijn komen om je tegenstander te blokkeren. Of dat heb ik me tenminste toch laten wijsmaken.

Maak wel een onderscheid tussen van je lijn komen en de deur dichtdoen in een bocht.

Ff nog een ander vraagje: die testdagen in Spa. Kan je gelijk waar gaan zitten/kijken? Of is dat slechts op bepaalde delen? En welke teams/coureurs komen testen?

Darth-Falcon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Da's in de F1 ook hoor. Op de lange stukken mag je 1x van je lijn komen om je tegenstander te blokkeren. Of dat heb ik me tenminste toch laten wijsmaken.

Maak wel een onderscheid tussen van je lijn komen en de deur dichtdoen in een bocht.

Ff nog een ander vraagje: die testdagen in Spa. Kan je gelijk waar gaan zitten/kijken? Of is dat slechts op bepaalde delen? En welke teams/coureurs komen testen?

in champcars mag gewoon niet geblokt worden. en doornbos was het ook niet aan het doen.

Bourdais daarintegen heeft een jumpstart gemaakt ...

KIA_Killer

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Da's in de F1 ook hoor. Op de lange stukken mag je 1x van je lijn komen om je tegenstander te blokkeren. Of dat heb ik me tenminste toch laten wijsmaken.

Maak wel een onderscheid tussen van je lijn komen en de deur dichtdoen in een bocht.

Ff nog een ander vraagje: die testdagen in Spa. Kan je gelijk waar gaan zitten/kijken? Of is dat slechts op bepaalde delen? En welke teams/coureurs komen testen?

http://www.circuitspafrancorchamps.be/

Enkele delen staat daar ergens :)

Darth-Falcon

Legacy Member
Het was duidelijk te zien dat bourdais een compleet andere lijn reed dan doornbos, soms kruisten die lijnen elkaar dat zal voor bourdais overgekomen zijn als blokken.

Foose

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Da's in de F1 ook hoor. Op de lange stukken mag je 1x van je lijn komen om je tegenstander te blokkeren. Of dat heb ik me tenminste toch laten wijsmaken.

Maak wel een onderscheid tussen van je lijn komen en de deur dichtdoen in een bocht.

Ff nog een ander vraagje: die testdagen in Spa. Kan je gelijk waar gaan zitten/kijken? Of is dat slechts op bepaalde delen? En welke teams/coureurs komen testen?

€20/dag als je geen F1 race ticket hebt (race van Francorchamps) en €5/dag als je wel al een ticket hebt.

marcel

Legacy Member
YuRiPa zei:
Dus dan moet Doornbos gewoon in de US blijven, daar kan ie echt naam en faam maken. Wat hij presteert is volgens mij niet meer gebeurd sinds Nigel Mansell in 1993 (denk ik)


oh jawel, Bourdais in 2003... die doet toen zelfs beter dan Mansell. Doornbos doet het minder goed, eigenlijk, nog maar zijn eerste overwinning, en nog geen enkele pole

YuRiPa

Legacy Member
marcel zei:
oh jawel, Bourdais in 2003... die doet toen zelfs beter dan Mansell. Doornbos doet het minder goed, eigenlijk, nog maar zijn eerste overwinning, en nog geen enkele pole

Ah, ok. Thanx. Moet me blijkbaar toch nog ff wat beter verdiepen in de Champ Cars.:p Maja, dat komt wel goed met Doornbos daar, alleen jammer dat SBS6 die de rechten heeft om t in NL uit te zenden het nooit live uitzendt, alleen een half uurtje een week na de GP... Dus Mont Tremblant zal a.s. zondag pas uitgezonden worden.:s Beetje idioot, maja.. Doornbos moet idd toch es een pole gaan pakken.

Darth-Falcon

Legacy Member
marcel zei:
oh jawel, Bourdais in 2003... die doet toen zelfs beter dan Mansell. Doornbos doet het minder goed, eigenlijk, nog maar zijn eerste overwinning, en nog geen enkele pole

beter ??

mansel won zijn debuutrace en werd in zijn eerste jaar kampioen, da kan bourdais al niet voorleggen ze

YuRiPa

Legacy Member
@ Marcel: Idd, dit is wat er staat op de Minardi Team USA site (dit staat tevens op de officiële Champ Car site):

"This marks the shortest amount of time it has taken a rookie to win a Champ Car race since 1992, and makes him the first rookie to win a Champ Car event since 2002."

Dus ik betwijfel of Bourdais het wel beter deed dan Mansell. Maja, I dunno, heb de stats nog nooit gezien van Bourdais in zn debuutseizoen. Wat ik wel weet inmiddels is dat ie een slechte verliezer is.:p Mss bedoel je 2002 ipv 2003.:)

EternalSilence

Legacy Member
het ziet er naar uit dat Ferrari gisteren toch weer mee kon met de mc-larens :woohoo:

hopelijk blijft het zo, en word het alsnog een spannend wK.
ipv van constant daar 2 mc-larens te zien staan

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
bourdais debuteerde in 2003 en won zijn 3de race

ewel, da is dus ook wa ik dacht
en hij stond telkens op de pole in die eerste 3 (4? 5?) wedstrijden
ik weet nog dat de commentatoren toen iets zeiden à la "he's going to beat Mansell's record if he continues like this"

R!|)|)L3R

Legacy Member
Doom Dragon zei:
het ziet er naar uit dat Ferrarie gisteren toch weer mee kon met de mc-larens :woohoo:

hopelijk blijft het zo, en word het alsnog een spannend EK.
ipv van constant daar 2 mc-larens te zien staan

't Is Ferrari, dus zonder die E achteraan en 't is een WK en geen EK........ :wtf:

En idd, het gaat nog een heel schoon jaar worden en ikzelf hoop dat Kimi WK wordt maar ik vermoed dat het Hamilton gaat worden, zelfs al is hij een rookie maar hij is gewoonweg momenteel de regelmatigste!

Wesdude

Legacy Member
Weer een rare wending in dat verhaal ja :eek:

Volgens enkele bronnen zou het zelfs mike coughlan zijn, de hoofdontwerper van Mclaren die Stepney al 17 jaar kent.

Man man als dit waar is is het kampioenschap naar de botten.

Defkes

Legacy Member
Eeeeeeeeeeen het heeft wel degelijk een verband met Nigel Stepney!!! (check link in m'n voorgaande post :)).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan