Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
hamilton was een pak sneller in de eerste stint, maar het is gewoon hetzelfde verhaal. inhalen is zo goed als onmogelijk met huidige F1 wagens, en dat geldt zeker in magny cours met hoge snelheidsbochten waar hoge downforce voor nodig is.

Darth-Falcon

Legacy Member
YuRiPa zei:
Woohoo!! Doornbos for champion in Champ Car!:D:D Geweldig wat hij presteert in Amerika, echt super!:D

En Albers, die dacht dat ie een nieuwe mobiele tankinstallatie uitgevonden had waardoor ie continu brandstoftoevoer had, dus nooit meer hoefde te pitten voor brandstof. Alleen had ie t systeem nog nie zo goed uitgewerkt.:p Maja, nie meteen met Albers spotten he, iedereen heeft gezien dat het niet zijn schuld is maar die van Sutil.:unsure: Maja, daar gaan Albers zn gespaarde spaarpunten van het tankstation dat ie zelf ff mobiel maakte. En die gast had t gewoon ook nie door, hoe dom kan je zijn.:rofl: Echt, Albers moet weg, liever gister dan vandaag, die gast kan echt helemaal niks. Ja, klagen kan ie, heel erg goed. Maar een F1-bolide besturen? Nee, da's nie voor m weggelegd. Hij kan beter botsautocoureur worden...

Het moment van de race vind ik de inhaalactie van Alonso op Heidfeld, voor de snelle rechts-links combinatie (5e en 6e bocht voor de finish). Wat een actie was dat, echt super.:) Dat hele gevecht was trouwens briljant, mooi gereden ook van Heidfeld, alleen wel verrassend dat Alonso slechts als 7e over de eindstreep kwam ipv dat ie voor Heidfeld kwam.:s Hamilton had gewoon een slechte strategie, anders had ie dichterbij gestaan. Kweenie of ie uberhaupt een kans had gemaakt op de overwinning, maja. Hopen dat ie volgende week zn thuis GP wint.:D Met Alonso dan op plek nummer 2.:D En Kubica op 3, zou wel cool zijn.:)

zucht....

sutil had geen boordradio meer. schuld kan niet bij hem gelegd worden.

Albers wordt imo serieus overschat.

In de F3 werd ie in zijn eerste jaren overhoop gereden door teamgenoot Bas Leinders, bij een middenmotor team. maar leinders werd bij dit team wel kampioen !!. Albers moest naar het sterkste team gaan om de titel te kunnen winnen. in F3000 was ie nergens naast mark webber. in DTM heeft ie 2 jaar een top wagen gehad, was 2 keer op rij met gemak op weg naar de titel en verknalde het 2 keer op rij op magistrale wijze.

In F1 had ie het moeilijk met Doornbos en nu weer met sutil (ander teamgenoten waren ook te licht voor F1)
een F1 rijder moet zich kunnen aanpassen aan nieuwe situaties, zoals nieuwe banden, dat is iedereen redelijk goed gelukt, behalve Albers ...

KIA_Killer

Legacy Member
Niemand die een mini-meeting ziet zitten tijdens de test days van de f1 in spa francorchamps zeker :unsure:

ik vind niemand die meewil :cry:

YuRiPa

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
zucht....

sutil had geen boordradio meer. schuld kan niet bij hem gelegd worden.

Albers wordt imo serieus overschat.


Dat het Sutils schuld is was sarcastisch bedoeld he.;) Dat is de redenering van Albers, nie van mij. Mijn redenering is dat Albers 200% fout is en liever gisteren uit de F1 moet verdwijnen dan vandaag. Die gast heeft er niks te zoeken. Snap nie waarom ie uberhaupt Sutil de schuld geeft, Albers rijdt door de lollypopman heen, niet Sutil. Albers moest wachten op Sutil, shit happens, slecht gepland van Spyker. Maar bij Ferrari staan ze ook wel es op mekaar te wachten in de pit (dan wel met Safety Cars of als er plots een hevige regenbui is, maja) en zij rijden geen tankinstallatie omver. Serieus zwak dus weer van Albers en hij blijft t keer op keer bevestigen, hij kan niks... Maja, zijn vriendje Michiel Mol is teambaas bij Spyker, dus Albers zal nog wel ff zeker zijn van zn plaatsje helaas...:(

Foose

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
bourdais kanecht niet tegen verlies, serieus arrogante zak ze.

Da die maar uit F1 weg blijft

Bourdais kan tenminste wel rijden (maar Doornbos ook). Oké hij is frans.. maar so what? Kvind em best nog sympa voor ne fransman.

En ZALIG @ commentaar op Albers van die Gert op Sporza :). Echt zwaar de waarheid.... en profictiat Kimi!!!!!

Stancke

Legacy Member
Het kan niet altijd Bourdais zijn :D Die Paul Tracy heeft ook wel een schitterend temperament :D Heeft die ooit niet eens Tagliana geowned? :D

Foose

Legacy Member
Ja dat is wel een vechtersbaasje die Tracy, niet echt zo'n slechte coureur maar hij zou beter met de WTCC meerijden, want hij rijdt er iedereen af .. daar wordt dat af en toe nog geapprecieerd ;).

Stancke

Legacy Member
Nog altijd geen fimpjes gevonden van Bourdais die wordt uitgejouwd :sad:

Stancke

Legacy Member
Bourdais hat trouwens een stop/go moeten krijgen voor jump start...

jeltex

Legacy Member
eniac zei:
Bon, Alonso leek in het begin van de wedstrijd uitstekend begonnen maar de eindbalans was voor hem toch vrij bedroevend: heeft uiteindelijk maar 2 geslaagde inhaalmanoeuvres gedaan maar door persoonlijke fouten er 1 van teniet gedaan. Alweer veel teveel fouten gemaakt. Dan deed Hamilton het toch beter bij zijn inhaalmanoeuvre (het enige?).

2 geslaagde inhaalmanoeuvers??? :wtf: Dan heb je er toch wel een pak gemist vrees ik. Heidfeld alleen al heeft hij 2 keer ingehaald ...

Scifo zei:
Dit was echt wel een leuke race. The battle Heidfeld<->Alonso was wel geweldig :p

Een 4de plaats had er toch gemakkelijk ingezeten voor Alonso, maar hij heeft het gewoon verprutst.

Ook leuk dat de ferrari's er weer staan. :)

Kom das onzin hé. Alonso heeft er echt bijna alles uitgehaald wat er uit te halen viel vandaag. Hij reed bijzonder agressief, met een paar mooie inhaalmanoeuvers als resultaat, maar wie risico's moet nemen maakt ook al es sneller een foutje, dat hoort er gewoon bij. Ik snap toch niet goed hoe hij uiteindelijk maar 7de is geworden, terwijl hij de 3 rijders die voor hem gefinished zijn elk 1 of 2 keer voorbij is gegaan. Dat moet bijzonder frustrerend zijn maar ik vind niet dat hij zichzelf iets te verwijten heeft.

McLaren was gewoon niet zo super vandaag, en dat verbaast me, zeker als je bekijkt hoe ze de vorige drie races hebben gedomineerd. Ook echt vreemd dat Ferrari er in amper 2 weken tijd plots terug staat. Goed ja, het kan het kampioenschap enkel ten goede komen natuurlijk.

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
hamilton was een pak sneller in de eerste stint

Hoezo, een pak? Hamilton kon enkel in de eerste ronde, misschien eerste twee rondes aanklampen, daarna reed Kimi gestaag weg. Was hamilton "een pak sneller" geweest, dan zou hij echt wel korter gevolgd zijn.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
2 geslaagde inhaalmanoeuvers??? :wtf: Dan heb je er toch wel een pak gemist vrees ik. Heidfeld alleen al heeft hij 2 keer ingehaald ...

Goed dan, Fisichella 1 keer en Heidfeld 2 keer. Ga het maar eens na: meer dan dat is het niet geweest hoor.

Alonso heeft er echt bijna alles uitgehaald wat er uit te halen viel vandaag.

Nah, zonder fouten en met betere inhaalmanoeuvres raakt hij 2 plaatsen hoger ofzo. Kijk naar Hamilton: die heeft maar even achter Fisichella gereden, was er direct voorbij, terwijl dat bij Alonso een heel pak langer duurde.

marcel

Legacy Member
YuRiPa zei:
Dat het Sutils schuld is was sarcastisch bedoeld he.;) Dat is de redenering van Albers, nie van mij. Mijn redenering is dat Albers 200% fout is en liever gisteren uit de F1 moet verdwijnen dan vandaag. Die gast heeft er niks te zoeken. Snap nie waarom ie uberhaupt Sutil de schuld geeft, Albers rijdt door de lollypopman heen, niet Sutil. Albers moest wachten op Sutil, shit happens, slecht gepland van Spyker. Maar bij Ferrari staan ze ook wel es op mekaar te wachten in de pit (dan wel met Safety Cars of als er plots een hevige regenbui is, maja) en zij rijden geen tankinstallatie omver. Serieus zwak dus weer van Albers en hij blijft t keer op keer bevestigen, hij kan niks... Maja, zijn vriendje Michiel Mol is teambaas bij Spyker, dus Albers zal nog wel ff zeker zijn van zn plaatsje helaas...:(

gij hebt het gewoon verkeerd geinterpreteerd :p

Albers (of zoals één van zijn landgenoten hem noemt "Het Blaarse Blaagje") zei dat de pitstop hectisch was omdat Sutil op het misse moment binnengekomen was, en dat hij zélf daardoor een fout heeft gemaakt ;)

Schummi88

Legacy Member
Doornbos zou zogezegd Sebastian Bourdais geblokkeerd hebben, al hebben de commentatoren niets onregelmatigs gezien

YuRiPa

Legacy Member
Volgens Bourdais heeft Doornbos hem nogal vaak geblokkeerd, maja, da's gewoon je positie verdedigen, niks mis mee. En als het echt tegen de regels was was Doornbos wel gestraft geweest door de organisatie. En Bourdais heeft een valse start gemaakt, waarvoor ie nie gestraft is. Maar wat een idioot die Bourdais zeg, hoe ie op t podium staat. Diegene die 3e is geworden vindt t allemaal wel grappig geloof ik.:unsure: Maja, super van Doornbos, en ik zou zeggen, gewoon in Amerika blijven, daar kan ie meedoen voor de overwinningen, en vooral niet instappen in een 3e rangs F1 team, dus nie naar Spijker gaan. RBR komt ie prolly niet, aangezien Webber zal blijven en RBR waarschijnlijk een ruil gaat doen van Vettel voor Kubica. Vettel is van Red Bull, en die gaat voor BMW racen waarschijnlijk volgend jaar en dan komt Kubica naar RBR. Dus dan moet Doornbos gewoon in de US blijven, daar kan ie echt naam en faam maken. Wat hij presteert is volgens mij niet meer gebeurd sinds Nigel Mansell in 1993 (denk ik).:D Echt super, de Hamilton van de Champ Cars!:bow: :applause: :niceone:

squan

Legacy Member
Idd, Bourdais beweerde dat hij wel de deur openliet voor Doornbos toen die sneller was maar omgekeerd niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan