den-kimi zei:
iemand eruit rijden heeft niets te zien met racen of de snelste zijn.
het is een teken van zwakte, "ik kan niet mee, dus ik rij hem eruit". gelukkig dat de piloten van tegenwoordig wat meer verantwoordelijkheid hebben.
iemand eruit rijden niet nee, maar de rankschikking op het einde van het seizoen zegt wel wie de snelste/beste overall was...
neem nu vs villeneuve, mechanische problemen, waardoor eens villeneuve erlangs was het voorbij was...ik zou net hetzelfde gedaan hebben, zonder ook maar 2 seconde erover te moeten nadenken/spijt te hebben ervan
sportiviteit en fairplay is allemaal heel leuk en tof om over te praten, maar het verschil tussen wereldkampioen en nr2 is hoeveel miljoenen euro's? om maar te zwijgen van het geld dat de teams erin pompen om toch maar paar tienden sneller te kunnen zijn?
nu hij heeft het niet slim gedaan, daar ben ik akkoord mee, hij had het veel subtieler en beter gedaan kunnen hebben, maar de uiteindelijke bedoeling was toch hetzelfde geweest, waren die ook onverantwoordelijk? neen, da waren racers
en @ verantwoordelijkheid, hoeveel keer hebben senna en prost elkaar deruit geknikkerd? kent gij iemand die senna een onsportief en onverantwoordelijk rijder noemt? ik niet, wat senna wel was, was een winnaar en een racer pur sang
voor mij is racen iets meer dan in een auto stappen en uw rondjes gelijk een robot aframmelen, de beste zijn is imo niet het grootste talent en de beste wagen hebben, maar ook het meeste lef hebben om over de limiet te rijden, wetende dat het u zuur kan opbreken
daarom dat ik ook moet kotsen van de formule 1 in zen huidige vorm, ik kan veel meer respect opbrengen voor die mannen wat 30jaar geleden reden, zonder al die veiligheidsbullshit, die gingen sneller en namen veel meer risico's dan nu, kijk maar filmpjes van vroeger monaco ofzo, zonder vangrails langs de haven af, met een hoop paaltjes/bloembakken langs de baan...
die mannen gingen ook der 100% voor wetende dat als het mis ging het hun leven koste
en nog iets, als schumi da deed had hij een reden nl de knikkers, alonso zen 95975465 duizend braketests en gehuil waren gewoon omdat em zen spaans temperament nie onder controle kon houden als er een gedubbelde 0.5 miliseconde te lang voor hem bleef rijden naar zen goesting en alleen al daarvoor is schumi zeker geen onsportiever rijder dan fernanke