Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defkes

Legacy Member
Raanº³ zei:
Trouwens, gelooft eens al die roddels niet van Schumacher en Raikonnen :)
Het 'Silly Season' is begonnen, en dan hoor je elk jaar weer van die geruchten dat langs geen kanten klopt! Zo zou Mika Hakkinen elk jaar moeten terugkeren in de Formule 1, net als Verstappen... Zo zou Raikonnen naar Renault gaan, Hamilton naar Ferrari...

Only Time will tell... :)

In sommige geruchten schuilt een waarheid e. Zeker als je weet dat men enkele weken geleden al zei dat Kimi op het eind van het seizoen zou moeten vertrekken (na Monaco kwam het gerucht in de pers). Hamilton zou volgens dat gerucht trouwens de vervanger worden, maar daar geloof ik dan wel weer geen snars van :-).

Ik heb daarstraks op het werk ook over dit gerucht bezig geweest en de enige piloten die ik me kon indenken waren:

Mark Webber: zeer professioneel, snel, maakt nog regelmatig een foutje
Nick Heidfeld: snel, weinig fouten, sterk bezig dit seizoen, maar zal bij BMW blijven denk ik
En volgens mij de grootste kanshebber: Nico Rosberg. Jong, zeer snel, technisch zeer sterk, weinig fouten,...

Darth-Falcon

Legacy Member
Hamtilton zit nog jaren vast aan mclaren, die gaan ze onder geen enkele voorwaarde laten gaan.

denkimi

Legacy Member
LuCian zei:
tjah, gij noemt da laf, ik noem da iets anders :)
schumi is(was:() een winnaar pur sang, als die iemand nie voorbijraakte dan reed die der desnoods over, da is racen alles riskeren om de snelste/beste te zijn, en met schumi is de laatste echte racer uit de f1 verdwenen (kunt msschien sato nog wel tellen), het enige wat er nu inzit is een bende laffe rekenaars die elke vorm van duel mijden als de pest

iemand eruit rijden heeft niets te zien met racen of de snelste zijn.
het is een teken van zwakte, "ik kan niet mee, dus ik rij hem eruit". gelukkig dat de piloten van tegenwoordig wat meer verantwoordelijkheid hebben.

B.U.R.N

Legacy Member
Rosberg zou ik wel zien zitten bij Ferrari. Hij moet volgens mij niet onderdoen voor Hamilton.
Ferrari heeft een nieuwe rijder nodig!
Massa is een goede 2de rijder maar geen WK materiaal.
Kimi is een twijfel geval, het race talent heeft hij volgens mij wel maar hij heeft buiten racen wel veel tekorten.

TX.Conn

Legacy Member
Vettel zou ook wel niet mis zijn moest hij bij ferrari gaan rijden, na wat hij heeft laten zien in Indianapolis.

grappige picture tegen gekomen op formule.nl

Red Bull Gives You Wings is nog waar ook zo te zien :p.

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Het gaat er niet om of je er nu iemand uittikt uit frustratie of niet, het gaat erom of je onsportief genoeg bent om zoiets te doen of niet. Alonso mag dan wel al eens een onbezonnen uitspraak doen, ik zie hem nog niet meteen iemand van de baan rijden, en zeker zijn teammate niet. Als je zoiets beweert ben je gewoon onzin aan het verkopen, en daar reageerde ik dus op. En ja, als het dan toch gaat over wagens van de baan rammen, dan denkt een mens al eens spontaan aan Schumacher :)



lol ga bekijk maar ne keer wat alonso vorig jaar allemaal heeft uitgestoken qua braketest(heeft zo zelfs een keer ne crach gehad alsek me niet vergis)


trouwens als senna het durft ben ik er 200% van overtuigd da alonso het ook durft

Lucian

Legacy Member
den-kimi zei:
iemand eruit rijden heeft niets te zien met racen of de snelste zijn.
het is een teken van zwakte, "ik kan niet mee, dus ik rij hem eruit". gelukkig dat de piloten van tegenwoordig wat meer verantwoordelijkheid hebben.
iemand eruit rijden niet nee, maar de rankschikking op het einde van het seizoen zegt wel wie de snelste/beste overall was...
neem nu vs villeneuve, mechanische problemen, waardoor eens villeneuve erlangs was het voorbij was...ik zou net hetzelfde gedaan hebben, zonder ook maar 2 seconde erover te moeten nadenken/spijt te hebben ervan
sportiviteit en fairplay is allemaal heel leuk en tof om over te praten, maar het verschil tussen wereldkampioen en nr2 is hoeveel miljoenen euro's? om maar te zwijgen van het geld dat de teams erin pompen om toch maar paar tienden sneller te kunnen zijn?
nu hij heeft het niet slim gedaan, daar ben ik akkoord mee, hij had het veel subtieler en beter gedaan kunnen hebben, maar de uiteindelijke bedoeling was toch hetzelfde geweest, waren die ook onverantwoordelijk? neen, da waren racers

en @ verantwoordelijkheid, hoeveel keer hebben senna en prost elkaar deruit geknikkerd? kent gij iemand die senna een onsportief en onverantwoordelijk rijder noemt? ik niet, wat senna wel was, was een winnaar en een racer pur sang
voor mij is racen iets meer dan in een auto stappen en uw rondjes gelijk een robot aframmelen, de beste zijn is imo niet het grootste talent en de beste wagen hebben, maar ook het meeste lef hebben om over de limiet te rijden, wetende dat het u zuur kan opbreken
daarom dat ik ook moet kotsen van de formule 1 in zen huidige vorm, ik kan veel meer respect opbrengen voor die mannen wat 30jaar geleden reden, zonder al die veiligheidsbullshit, die gingen sneller en namen veel meer risico's dan nu, kijk maar filmpjes van vroeger monaco ofzo, zonder vangrails langs de haven af, met een hoop paaltjes/bloembakken langs de baan...
die mannen gingen ook der 100% voor wetende dat als het mis ging het hun leven koste

en nog iets, als schumi da deed had hij een reden nl de knikkers, alonso zen 95975465 duizend braketests en gehuil waren gewoon omdat em zen spaans temperament nie onder controle kon houden als er een gedubbelde 0.5 miliseconde te lang voor hem bleef rijden naar zen goesting en alleen al daarvoor is schumi zeker geen onsportiever rijder dan fernanke

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Alonso mag dan wel al eens een onbezonnen uitspraak doen, ik zie hem nog niet meteen iemand van de baan rijden

Iemand die zich al laat opwinden door Minardi's en hen even gaat braketesten of eventjes ze wat gaat sarren (wat hij kan, omdat hij in een snellere wagen zit) is voor mij zo onbetrouwbaar als de pest.

Stancke

Legacy Member
Ik ga pas content zijn als het seizoen 2008 begint. Sinds de invoering van TC in 2004 is het alleen maar erger geworden. Op het eerste moment was ik wel een voorstander van TC, weet nog goed dat tijdens de race op de A1 Ring bijna de helft van de rijders bleef staan door de TC die ze nog niet onder de knie hadden. :D Ze moeten spinnen godverdomme!

xDama

Legacy Member
Stancke zei:
Ik ga pas content zijn als het seizoen 2008 begint. Sinds de invoering van TC in 2004 is het alleen maar erger geworden. Op het eerste moment was ik wel een voorstander van TC, weet nog goed dat tijdens de race op de A1 Ring bijna de helft van de rijders bleef staan door de TC die ze nog niet onder de knie hadden. :D Ze moeten spinnen godverdomme!

²

Dan pas zul je ook merken dat mannen als een Scott Speed of Albers echt nergens gaan staan in de F1. Ze kunnen nu al geen poot uitsteken, maar als TC weg is gaan ze pas afzien.

*edit*

Feitelijk iedereen zowieso. Enkel Barrichello (ja toch?) heeft nog in een tijdperk zonder TC gereden zonder 'echte' TC.

Darth-Falcon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
²

Dan pas zul je ook merken dat mannen als een Scott Speed of Albers echt nergens gaan staan in de F1. Ze kunnen nu al geen poot uitsteken, maar als TC weg is gaan ze pas afzien.

*edit*

Feitelijk iedereen zowieso. Enkel Barrichello (ja toch?) heeft nog in een tijdperk zonder TC gereden zonder 'echte' TC.

Barrichello, Coulthard, trulli, ralf schumacher, Alonso, raikonnen, fisichella, wurz, button en heidfeld hebben allemaal races gereden voor traction control terug toegestaan was. Dat is dus nog altijd de helft van de grid

en traction control was al sinds de 5de race van 2001 toegestaan.

en wie trouwens niet zonder traction control kan komt niet eens door de lagere klasses, laat staan formule 1. dus iedereen kan weldegelijk zonder rijden ze.

Marsu

Legacy Member
Buiten ALbers maar das eerder algemeen. xD

Welja relatief gezien als we naar de andere coureurs kijken. Albers is de nieuwe Verstappen maar dan zonder af en toe noges IETS beter te rijden.

YuRiPa

Legacy Member
Albers komt nie eens in de buurt van Verstappen. Wist Verstappen nog es op een 2e plek rond te rijden in een Arrows en te knokken om die 2e plek met ene Michael Schumacher (Maleisië 2001 denk ik, in de stromende regen) weet Albers nooit iemand bij te houden, laat staan gevechten te hebben. Enige gevecht dat die gozer altijd heeft is met de grindbak. Echt, die Albers moeten ze er meteen uit gooien. Dan maar geen NL'se coureur in de F1. Dat is nog altijd beter dan wel een die net zo rijdt als Albers. Tis altijd iets anders wat t probleem is, tis nooit zijn schuld als ie t weer es verprutst. Albers had een aanvallende strategie in de US, ja hoor... Dan ga je ook echt met een volle tank weg, terwijl Sutil mooie gevechten had in de Liuzzi train. Ik erger me echt dood aan die Albers, altijd met zn gezeik en zn arrogantie dat ie de beste is. Volgens hemzelf hoort ie in een McLaren thuis en kan ie naar een beter team. Beter team in de trapauto F1 zeker..:ironic: Maja, Albers zn vriendjes zijn de topmensen van t Spyker F1 team, dus ja... Hij blijft toch wel. Als ik t voor t zeggen had had ik m er allang uit gegooid. Ik had m nooit in die wagen gezet.:p

Hopelijk komt Robert Doornbos volgend jaar in de F1, wat mij betreft mag DC eruit. Vorig seizoen tijdens de laatste 3 races versloeg Doornbos DC ook al steeds, dus Doornbos is beter en die gast is gewoon de Hamilton van de Champ Car.:D Laat Doornbos maar komen, maar nie in een Spyker, hij verdient veel beter dan een Spyker.:)

xDama

Legacy Member
YuRiPa zei:
Albers komt nie eens in de buurt van Verstappen. Wist Verstappen nog es op een 2e plek rond te rijden in een Arrows en te knokken om die 2e plek met ene Michael Schumacher (Maleisië 2001 denk ik, in de stromende regen) weet Albers nooit iemand bij te houden, laat staan gevechten te hebben. Enige gevecht dat die gozer altijd heeft is met de grindbak. Echt, die Albers moeten ze er meteen uit gooien. Dan maar geen NL'se coureur in de F1. Dat is nog altijd beter dan wel een die net zo rijdt als Albers. Tis altijd iets anders wat t probleem is, tis nooit zijn schuld als ie t weer es verprutst. Albers had een aanvallende strategie in de US, ja hoor... Dan ga je ook echt met een volle tank weg, terwijl Sutil mooie gevechten had in de Liuzzi train. Ik erger me echt dood aan die Albers, altijd met zn gezeik en zn arrogantie dat ie de beste is. Volgens hemzelf hoort ie in een McLaren thuis en kan ie naar een beter team. Beter team in de trapauto F1 zeker..:ironic: Maja, Albers zn vriendjes zijn de topmensen van t Spyker F1 team, dus ja... Hij blijft toch wel. Als ik t voor t zeggen had had ik m er allang uit gegooid. Ik had m nooit in die wagen gezet.:p

Hopelijk komt Robert Doornbos volgend jaar in de F1, wat mij betreft mag DC eruit. Vorig seizoen tijdens de laatste 3 races versloeg Doornbos DC ook al steeds, dus Doornbos is beter en die gast is gewoon de Hamilton van de Champ Car.:D Laat Doornbos maar komen, maar nie in een Spyker, hij verdient veel beter dan een Spyker.:)

Echt volledig mee eens. Enkel mag DC nog blijven imo. Maar idd Albers... Elke training, kwalificatie, race heeft hij een excuus, maar nu echt eens élke keer. Een jaar of 2 terug vond ik dat hij af en toe wel nog is iets 'goed' liet zien, maar nu is dat echt niets meer.

Jammer dat zo'n mensen in de F1 zitten imo.

@ Darth Falcon: ja, je hebt gelijk. TC was idd maar vanaf 2001, my bad. Maar de jaren ervoor gebruikten veel teams reeds technologie die enorm dicht bij TC in de buurt kwam, dusja.

Kermit

Legacy Member
Vandaag heeft FIA de gegevens bekend gemaakt uit de Accident Data Recorder (ADR) van de auto van Robert Kubica en die liegen er niet om! We hebben al kunnen zien dat de crash heftig was, maar harde feiten zijn echt heftig. Zo is gebleken dat de BMW-Sauber met maar liefst 230 km/u tegen de muur knalde. Nadat hij Jarno Trulli had geraakt en zijn voorspoiler was kwijt geraakt.

En op het hoogtepunt van de crash kreeg de arme Pool maar liefst 75g te verduren! En even voor de mensen die niet zo goed opgelet hebben bij natuurkunde. Bij 75g is de totale kracht op een lichaam 75 keer zo groot als de normale kracht door de zwaartekracht: het voelt alsof 74 keer het eigen gewicht gedragen moet worden. Heel lang zal dit niet geduurd hebben maar verbazingwekkend is het wel.

http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/20/crash-kubica-impact-van-75g

marcel

Legacy Member
ouch, da's wel zwaar

ik denk dat de crash van Hakkinen in Hockenheim '99 iets van een 50G was

EBX

Legacy Member
Doet er iemand mee aan Face for Charity ? :-)

-> http://www.facesforcharity.com/#home

Je kan je eigen foto op de red bull wagens laten zetten :), mijne staat er al op, veel zoekgenot ;)

We zouden een hele 9Lives strip kunnen opkopen :) -> maar helaas is dat verboden :(

Wie volgt er :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan