Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
Defkes zei:
Beter? Nuanceren tot even goed lijkt me logischer :). Hij maakt een fout bij de start en zet die recht. Nadien kon hij op zachte banden niet voorbij Massa, hoewel die op de hardere compound stond. Kimi stond bovendien nog afgesteld voor het lange rechte stuk (cfr de topsnelheden daar) terwijl Massa het in het infield-gedeelte moest maken.
zoveel verschil zit er echtniet tussen die banden, kovelainen kwam ook niet in de buurt van heidfeld na de 2de pitstop terwijl hij ook op zachtere stond
en kimi verloor telkens net iets teveel in bocht 8 om het op het rechte stuk goed te maken, maar was overall wel sneller als massa vandaag

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Daar gaan we weer. Tegenwoordig kan Alonso zn gezicht niet meer laten zien of hij wordt ervan beschuldigd arrogant te zijn. :ironic: Ik heb het podium en de persconferentie gezien en Alonso deed gewoon heel normaal. Het was erg nipt, maar hij is op waarde geklopt en dat beseft hij ook wel. Aangezien hij hier had hier kunnen winnen is hij uiteraard ontgoocheld, en dus is het logisch dat hij ook niet van blijdschap staat te springen. Laten we dus niet te hard van stapel lopen.



en wie lokt het uit da em zo bekeken wordt
wacht maar deze week wa em weer allemaal gaat vertellen


The Iceman zei:
Mooie races, veel inhaalacties.
Schitterend van Mclaren, ze blijven onklopbaar
weet er iemand wrm alonso plots links reed tegen de pitmuur een bepaalde ronde?

mclaren was kwaad omda em de ronde ervoor zo dicht tegen hamilton ging rijden en ze hadden em gezegd da ze ervoor moesten zorgen da ze 1e en 2de over de finish gingen, maw ze moesten hun beginnen inhouden
iets waar em nie mee kon lachen aangezien ze hem net voor de tweede pitstops ook al nie voor hamilton lieten omda em eerder binnenmoest(naar zijn gedacht hield hamilton hem op:ironic: )

The Iceman

Legacy Member
Kdenk toch wel da Alonso iets sneller was na de eerste pitstopserie als je hun rondetijden vergeleek

EBX

Legacy Member
hatetn zei:
en wie lokt het uit da em zo bekeken wordt
wacht maar deze week wa em weer allemaal gaat vertellen

mclaren was kwaad omda em de ronde ervoor zo dicht tegen hamilton ging rijden en ze hadden em gezegd da ze ervoor moesten zorgen da ze 1e en 2de over de finish gingen, maw ze moesten hun beginnen inhouden
iets waar em nie mee kon lachen aangezien ze hem net voor de tweede pitstops ook al nie voor hamilton lieten omda em eerder binnenmoest(naar zijn gedacht hield hamilton hem op:ironic: )

Een logischere en technisch beter lijkende verklaring is dat Alonso even lucht moest happen ! Hij zat al enkele ronden in het 'gat' van Hamilton, waardoor de motor minder cooling krijgt, je rijdt namelijk in de warme achtergelaten lucht van de persoon voor jou ! Aan de pitmuur zien ze onmiddelijk als de temp een beetje te veel in de hoge richting gaat en hij zal daarvaan op de hoogte gesteld worden.

Het is iets dat regelmatig gebeurt bij lange 'close' achtervolgingen ... tenzij dat ze bij Hamilton natuurlijk een 2e stuurtje hebben gemonteerd .. waarmee hij Alonso''s auto kan besturen :D wie weet

hatetn

Legacy Member
EBX zei:
Een logischere en technisch beter lijkende verklaring is dat Alonso even lucht moest happen ! Hij zat al enkele ronden in het 'gat' van Hamilton, waardoor de motor minder cooling krijgt, je rijdt namelijk in de warme achtergelaten lucht van de persoon voor jou ! Aan de pitmuur zien ze onmiddelijk als de temp een beetje te veel in de hoge richting gaat en hij zal daarvaan op de hoogte gesteld worden.

Het is iets dat regelmatig gebeurt bij lange 'close' achtervolgingen ... tenzij dat ze bij Hamilton natuurlijk een 2e stuurtje hebben gemonteerd .. waarmee hij Alonso''s auto kan besturen :D wie weet



mijn redenering komt van itv waar ze bij de mclaren garage stonden en ze zeiden da ze pissed waren door de actie van alonso waar em zo dicht bij hamilton ging rijden een ronde later gaat em naar die muur, wrm imo gewoon om ne keer te tonen wie hij is want em heeft daarna nog een hele tijd er dicht achter gezeten tot ze effectief zijn beginnen uitbollen

trouwens zo ver uitwijken om naar frisse lucht te happen yeah right, em zat op da moment 100% op de verkeerde lijn zelfs bijna van het ovaal moest het niet van die betonnen muur zijn da er nog stond

@hieronder was da nie kimi

Darth-Falcon

Legacy Member
iemand gezien toen iemand op een baanpost zijn vlag op de baan liet vallen :rofl:

Alonso is daar over gereden

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
iemand gezien toen iemand op een baanpost zijn vlag op de baan liet vallen :rofl:

Alonso is daar over gereden

Alonso is er over gereden, maar de vlag is lang onder de wagen van Trulli blijven hangen heb ik gezien :).

Omtrent die lijn van Alonso. Tijdens zijn laatste rondje bij de kwalifs deed hij dat ook al denk ik.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Al valt het me wel op dat velen op dit forum bijzonder graag aan Alonso-bashing doen. En ik snap eigenlijk niet goed waarom

Mijn redenen: de vele braketests die hij vorig jaar heeft gedaan, het pesten van mindere goden (traag rijden, als ze willen inhalen gas geven, dan weer traag rijden) tijdens tests, tijdens races al met gebalde vuist zitten zwaaien als de te dubbelen achterligger nog 500 meter voor hem rijdt, uitspraken (jegens Renault vorig jaar, tegenover McLaren nu, tegenover Hamilton nu ("was de pace car een ronde later uitgekomen dan had hij niet gewonnen")), etc etc. Ik heb genoeg redenen.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Hij maakt een fout bij de start en zet die recht.

Raikkonen? Welke fout dan? Hij start op het slecht deel van de baan, krijgt (al dan niet daardoor) Heidfeld naast zich, en moet zich inhouden in de eerste bocht om niet op Heidfeld te vliegen waardoor Kovalainen ook kan passeren. Zie ik weinig fout in...

Maar goed, ik vond hem goed rijden vandaag. Agressiever dan anders, en hij was intrinsiek wel sneller dan Massa vandaag. Massa, die trouwens ook goed heeft gereden. De Ferrari's hadden er niets meer uit kunnen halen.

Vettel toch wel direct in de fout bij de start, de jongen was wat verrast dat de eerste bocht daar al lag denk ik, of gewoon vergeten remmen in al dat startgeweld :)

Hamilton weer erg goed, bonus opgebouwd om na de eerste pitstopreeks voorop te blijven, nadien Alonso die serieus terugkwam maar toch weer even het gras wou maaien.

Geen misse wedstrijd.

hatetn

Legacy Member
oh trouwens iets waar de marshalls compleet in de fout gingen
na de eerste pits van alonso kwam hij achter trulli waar em een ronde zit op het einde krijgt hij een blauwe vlag en gaat meteen aan de kant terwijl hem eigenlijk voor positie aan het racen was


jammer dat het die blauwe vlag nie was die uit zijn handen waaide want em gebruikte ze toch verkeerd

eniac

Legacy Member
hatetn zei:
oh trouwens iets waar de marshalls compleet in de fout gingen
na de eerste pits van alonso kwam hij achter trulli waar em een ronde zit op het einde krijgt hij een blauwe vlag en gaat meteen aan de kant terwijl hem eigenlijk voor positie aan het racen was

Vorig jaar eens identiek hetzelfde gezien met Button en, als ik me niet vergis, ook Alonso.

denkimi

Legacy Member
LuCian zei:
zoveel verschil zit er echtniet tussen die banden, kovelainen kwam ook niet in de buurt van heidfeld na de 2de pitstop terwijl hij ook op zachtere stond
en kimi verloor telkens net iets teveel in bocht 8 om het op het rechte stuk goed te maken, maar was overall wel sneller als massa vandaag

volgens de commentatoren van ladeux is het verschil tussen harde en zachte banden 4 tienden van een seconde.

en dit was weer zo'n saaie race. raikonnen die niet voorbij kovalainen geraakt, alonso die niet voorbij hamilton raakt, raikonnen die zelfs met zachte banden niet voorbij massa geraakt.

het is te hopen dat ze volgend jaar wel kunnen inhalen

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
eniac zei:
Mijn redenen: de vele braketests die hij vorig jaar heeft gedaan, het pesten van mindere goden (traag rijden, als ze willen inhalen gas geven, dan weer traag rijden) tijdens tests, tijdens races al met gebalde vuist zitten zwaaien als de te dubbelen achterligger nog 500 meter voor hem rijdt, uitspraken (jegens Renault vorig jaar, tegenover McLaren nu, tegenover Hamilton nu ("was de pace car een ronde later uitgekomen dan had hij niet gewonnen")), etc etc. Ik heb genoeg redenen.

Idd, Alonso heeft zich op die manier niet populair gemaakt. Mij blijft vooral bij het moment waarbij Kimi in de laatste ronde van Nürburgring (dacht ik) uitviel wanneer z'n ophanging uiteenspatte... toen zei Alonso doodleuk dat hij de beste was :unsure: Nuja, ik ben geen Alonso fan, maar ik heb wel respect voor die man en z'n prestaties (lol, ben precies zoals zovele mensen praten over Schumacher).

Anyway, kvond het best een aangename wedstrijd: inhaalmaneuvres, duels,... Hamilton verdiend gewonnen maar Alonso was zeker even snel. Die zal zijn Q3 wel beklagen denk ik! Tof dat de 2 McLarens ff streden voor de koppositie. Ferrari niet goed genoeg maar het is toch wat beter dan in Monaco en Canada. Ik snap Kimi z'n strategie niet zo goed door zwaarder en op de harde banden te starten maar kvond hem in ieder geval weer eens 'racy' en dat was lang geleden.

Ook chapeau voor Kovalainen: ik hoop dat hij gelanceerd is nu want had echt medelijden met hem in Canada tijdens FP&Q. Maar nu zat hij mooi voor Kimi en leed hij even de race. Fisi jammer van zijn spin maar een zeer mooie wedstrijd gereden door vele maneuvres (buitenom)! Vettel was mss een beetje onopvallend maar toch knappe prestatie, daar zit zeker toekomst in. Jammer voor Heidfeld en vooral Rosberg (wat heeft die jongen al pech gehad!) En ten slotte Trulli die echt alles uit die Toyota perst, respect voor die kerel!:niceone:

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Alonso is er over gereden, maar de vlag is lang onder de wagen van Trulli blijven hangen heb ik gezien :).

Omtrent die lijn van Alonso. Tijdens zijn laatste rondje bij de kwalifs deed hij dat ook al denk ik.

da was om de baan wa proper te rijden voor de start

Darth-Falcon

Legacy Member
Stancke zei:

dude da zijn de cartoons van thompson, waar kunde die in vinden ???

ik vind die nergens meer :sad: ,dacht dat hem gestopt was

sommige die ik vroeger gezien heb waren echt geniaal
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan