Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

squan

Legacy Member
jeltex zei:
Grappig :D

Al valt het me wel op dat velen op dit forum bijzonder graag aan Alonso-bashing doen. En ik snap eigenlijk niet goed waarom, want ik vind hem gewoon een prima rijder. Waarschijnlijk ex-Shumi fans die het nog steeds niet hebben kunnen verkroppen dat hij en niet hun idool WK is geworden vorig jaar en die nu maar een beetje aan Alonso-bashing gaan doen omdat er, door de povere prestaties van de Ferraris de laatste races, anders toch niet veel te zeggen valt.

Ik ben grote schumi-fan en ik vind het juist heerlijk dat gevecht tussen Alonso en Hamilton. Alonso blijft een uitstekend piloot, mss iets minder raw talent dan Hamilton maar toch. Die 2 zijn echt aan elkaar gewaagd en dat gaat nog wat opleveren.
Ferrari boeit me niet zo meer, ze hebben met schumacher en brawn zowat hun drive verloren imo, ik zie Massa en Raikonnen het team niet groot maken. Tis een beetje een team met 2 tweede rijders heb ik de indruk.

Wesdude

Legacy Member
Ik hoop op verbetering als Brawn terugkomt. De italiaanse invloed bij Ferrari doet er merkelijk niet goed aan.

Ik blijf me toch ook verbazen aan mclaren. Stonden nergens vorig jaar, kopen alonso en op 3 maand wintertesten zijn ze opeens het beste team op de grid. Of dit nu aan alonso ligt, of het sponsorgeld dat hij binnenbrengt, of die ingenieurs van renault die mclaren heeft overgekocht,... ik weet het nie.

Pitter

Legacy Member
ingenieurs van renault zeker, want renault doet het ook niet goed tov de laatste 2 jaren

Defkes

Legacy Member
Wesdude zei:
Ik hoop op verbetering als Brawn terugkomt. De italiaanse invloed bij Ferrari doet er merkelijk niet goed aan.

Ik blijf me toch ook verbazen aan mclaren. Stonden nergens vorig jaar, kopen alonso en op 3 maand wintertesten zijn ze opeens het beste team op de grid. Of dit nu aan alonso ligt, of het sponsorgeld dat hij binnenbrengt, of die ingenieurs van renault die mclaren heeft overgekocht,... ik weet het nie.

McLaren doet het niet verbazingwekkend beter dan in de voorbije tien jaar, Ferrari en Renault zijn gewoon niet meer zo goed als in de vorige jaren. Iets wat ik vorig jaar hier op het forum al postte :). Dat McLaren aan de top ging staan, kon je echt al van ver zien aankomen (afscheid van topmensen bij Renault en Ferrari terwijl McLaren al enkele jaren bezig was met het opbouwen van het team. Bovendien hebben ze nu twee piloten in hun rangen die iets afkennen van techniek, wat bij Kimi en Jempie niet was).

Voor straks zit ik trouwens met een dilemma. Voor wie ga ik het hardst duimen? Massa die misschien voor de overwinning kan meedingen (staat iets zwaarder dan de Macca's denk ik. Het zal dus van de start afhangen), of Vettel waar ik ook reeds 1.5 jaar laaiend enthousiast over ben :p. Van een luxeprobleem gesproken :p.

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Voor straks zit ik trouwens met een dilemma. Voor wie ga ik het hardst duimen? Massa die misschien voor de overwinning kan meedingen (staat iets zwaarder dan de Macca's denk ik. Het zal dus van de start afhangen), of Vettel waar ik ook reeds 1.5 jaar laaiend enthousiast over ben :p. Van een luxeprobleem gesproken :p.

Dream on dat Ferrari vandaag verder dan 3 en 4 raakt hoor. Vettel is een andere zaak. De jongen heeft mij sterk verbaasd!

Wat mij gisteren opviel tijdens de qualifs: hoe klein zijn de tijdsverschillen zeg? Nr. 1 tot 18 zitten allemaal niet verder dan op 1 seconde. Er zijn tijden geweest waar het verschil tussen nr 1 en 20 x-aantal seconden bedroeg.

Ik denk dat het hierdoor lijkt dat sommige teams precies een terugval hebben. Het is geen kwestie van een slechte auto te hebben, maar eerder een feit dat de meeste wagens enorm aan elkaar gewaagd zijn.

Vind het wel leuk :)

Wesdude

Legacy Member
Die vettel met onboard camera, dieje stuurt zo secuur vind ik, bijna geen correcties nodig. Was schoon om zien.

Scifo

Legacy Member
Op welk uur word de race uitgezonden?

18.00h op RTL? Kan iemand dat bevestigen? :p

Stancke

Legacy Member
Race start om 19u maar RTL begint om 18u zeker?

Google anders op RTL GP ;)

hatetn

Legacy Member
EBX zei:
Ja zot hé, ik heb gehoord dat Hamilton zijn mclaren 20 Pk meer heeft en 3 powerboost knopjes. Hamilton kan ook op afstand Alonso's remmen een beetje aanspannen, voor als ie er voorbij wil. Maar het ergste is toch wel de 'vlieg uit bocht 1'-knop die ze er sinds Canada hebben bijgezet ...

Bovendien is hij de best betaalde piloot in de Formule 1. McLaren legt 30 miljoen op tafel om hem als 2e rijder te gebruiken, koopje, niet ?

Ik snap niet hoedat je zo een zaken, 100% ongefundeerd (tenzij jij anders aan kan tonen) durft te stellen. Fanboyisme is verstaanbaar, maar doe op zijn minst een poging om een verklaring te geven, door zo'n uitspraken maak je enkel jezelf ongeloofwaardig en belachelijk.

McLaren is één van de langst in de Formule 1 zittende teams. Die weten dat het maar rond 1 ding draait nl. punten pakken. Als je echt denkt ze ze waardevolle punten laten liggen, om een coureur te pesten, ben je echt verkeerd !

OT: morgen zal de start beslissend zijn, als de Mcs vrije baan krijgen, ziet het er niet goed uit voor ferrari. Enigste hoop voor wat spektakel: regen ?(30% kans) of safety cars :)



:rofl: :rofl: omg nog nooit sarcasme gezien ofzo
ik kan alonso zelfs nie af dus kvind het maar best da em door ne rookie op zijn plaats wordt gezet
bij mclaren worden de rijders zelfs meestal gelijk behandeld mss da et daarom is da em zegt da em bevoordeeld is omda em bij renault duidelijk wel het beste materiaal kreeg

Darth-Falcon

Legacy Member
toch wel schrijnend, helft van de grid zit vast achter 1 wagen, en inhalen lukt gewoon niet

Darth-Falcon

Legacy Member
nog 2 ronden

Hamilton
Alonso
Massa
Raikonnen

vettel achtste

edit: finish in dezelfde volgorde :applause:

Dr. Doezel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
nog 2 ronden

Hamilton
Alonso
Massa
Raikonnen

vettel achtste

edit: finish in dezelfde volgorde :applause:

Weer de moeite niet om te kijken maw :$

Darth-Falcon

Legacy Member
toch wel eigelijk

Verschil tussen Hamilton en Alonso is nooit meer dan 3 sec geweest. 1 keer zij aan zij.

xDama

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
Weer de moeite niet om te kijken maw :$

Heb de GP ook gemist, maar klaarblijkelijk heb ik niets gemist. :)

Was te verwachten ook, niet meteen een leuk circuit.

Slynx

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
toch wel eigelijk

Verschil tussen Hamilton en Alonso is nooit meer dan 3 sec geweest. 1 keer zij aan zij.

Bij die 1x zij aan zij bleef het dan ook maar imo. Net zoals bij Raikonnen en massa.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan