Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
moet alonso toch beginne gelijk te geven denk ik, ik kan geen ander reden bedenken waarom ze alonso bij de 2de stop eerst binnenroepen, dan om hamilton eerste te houden...
en nu 3 weken pauze, hopelijk dat ferrari in die 3 weken kan verbeteren want als mclaren de 2 volgende races weer 1&2 eindigt is het seizoen al gedaan

Wesdude

Legacy Member
Veel was er niet te zien. De teams die voor de overwinning strijden zijn altijd net te ver van elkaar qua snelheid om een strijd voor de overwinning te hebbe.

Rubmifer

Legacy Member
zo 17/06/07 - Lewis Hamilton (McLaren) heeft de Grote Prijs van de Verenigde Staten gewonnen. Het was zijn tweede opeenvolgende overwinning. Wereldkampioen Fernando Alonso werd tweede achter zijn teamgenoot. De Ferrari's van Kimi Räikkönen en Felipe Massa eidigden op plaats twee en drie.

:lol:

Troman

Legacy Member
LuCian zei:
moet alonso toch beginne gelijk te geven denk ik, ik kan geen ander reden bedenken waarom ze alonso bij de 2de stop eerst binnenroepen, dan om hamilton eerste te houden...
en nu 3 weken pauze, hopelijk dat ferrari in die 3 weken kan verbeteren want als mclaren de 2 volgende races weer 1&2 eindigt is het seizoen al gedaan

hamilton is beter :)
simple as that.

B.U.R.N

Legacy Member
Ik vond de race vrij mooi.
Kimi had een slechte start maar heeft daarna zeer goed gereden. massa, alonso en hamilton ook mooi gereden.
Jammer voor rosberg, hij is op dit moment echt een van de beste rijders.
Ook jammer voor Heidfeld.
Leuk podium, Massa die zijn drank uitspuwt op Hamilton, lol.

Ferrari zat vandaag toch dichter bij de mclaren's dan vorige week.

Handsome Hermit

Legacy Member
rubmifer zei:
Citaat:
zo 17/06/07 - Lewis Hamilton (McLaren) heeft de Grote Prijs van de Verenigde Staten gewonnen. Het was zijn tweede opeenvolgende overwinning. Wereldkampioen Fernando Alonso werd tweede achter zijn teamgenoot. De Ferrari's van Kimi Räikkönen en Felipe Massa eidigden op plaats twee en drie.
:lol:
Mm ja, de vrt, dat zal de Sammy weer wel zijn die der achter zit.

't was maar een flauw koerske, maar ja volgende keer beter zeker. Alhoewel, Frankrijk is ook ni bepaald de meest uitdagende race tenzij da't regent natuurlijk.

EBX

Legacy Member
LuCian zei:
moet alonso toch beginne gelijk te geven denk ik, ik kan geen ander reden bedenken waarom ze alonso bij de 2de stop eerst binnenroepen, dan om hamilton eerste te houden...
en nu 3 weken pauze, hopelijk dat ferrari in die 3 weken kan verbeteren want als mclaren de 2 volgende races weer 1&2 eindigt is het seizoen al gedaan

Nu zijn ze zo eerlijk om af te wisselen, 1e keer hamilton 1st in, tweede keer Alonso :s Is het weer niet goed :(

Bovendien is dit een race waarbij er vele inhaalacties zijn geweest, dus snap nie echt wrm iedereen hier loopt te 'zeiken' dat een saaie race is. :s de leiders hebben nooit meer dan 3 seconden van elkaar gezeten :)

Of Alonso de balls niet had, of de snelheid, het is duidelijk dat hij net dat klein beetje tekort kwam om Hamilton af te troeven ...

Wesdude

Legacy Member
EBX zei:
Nu zijn ze zo eerlijk om af te wisselen, 1e keer hamilton 1st in, tweede keer Alonso :s Is het weer niet goed :(

Bovendien is dit een race waarbij er vele inhaalacties zijn geweest, dus snap nie echt wrm iedereen hier loopt te 'zeiken' dat een saaie race is.

Of Alonso de balls niet had, of de snelheid, het is duidelijk dat hij net dat klein beetje tekort kwam om Hamilton af te troeven ...

omdat die inhaalmanouvres gebeurde op plaatse waar het amper iets uitmaakt. De eerste 4 posities lagen vast van in de helft vd race.

massief

Legacy Member
iemand een idee of ze de race morgen ergens integraal uitzenden?
sporza om 23.50 :/

EBX

Legacy Member
Wesdude zei:
omdat die inhaalmanouvres gebeurde op plaatse waar het amper iets uitmaakt. De eerste 4 posities lagen vast van in de helft vd race.

True, maar de spanning zat er wel gedurende de hele race in, ook voor P1 tem P4 ! Er was een heel grote kans dat Alonso in een spectaculair inhaalmanoevre Hamilton voorbij zou gaan of dat Kimi in een poging Massa er af duwde ... het is niet omdat het niet gebeurd is, dat het daarom minder spannend is/was.

Nuja, dat vind ik hé, het zal er wellicht ook een groot stuk mee te maken hebben, dat vele ferrari fans een beetje teleurgesteld zijn in de 'mindere' resultaten van hun team ... als McLaren fan zijn het dan natuurlijk weer hoogdagen :)

Scifo

Legacy Member
LuCian zei:
moet alonso toch beginne gelijk te geven denk ik, ik kan geen ander reden bedenken waarom ze alonso bij de 2de stop eerst binnenroepen, dan om hamilton eerste te houden...
en nu 3 weken pauze, hopelijk dat ferrari in die 3 weken kan verbeteren want als mclaren de 2 volgende races weer 1&2 eindigt is het seizoen al gedaan

een andere reden is mss dat bij de eerste pitstop Hamilton 1.5 sec. langer getankt heeft dan Alonso waardoor hij zen 2de pitstop langer kon uitstellen.

En dan nog waarom supporteren voor die arrogante Alonso. Je moest zijn gezicht weer eens zien op dat podium.

Defkes

Legacy Member
Vond het een leuke GP. Veel actie op de baan en geen al te zware incidenten.

Top 4 krijgen een knappe 9/10. Jammer voor Rosberg, maar Vettel pakt meteen een puntje in de race. Nick Heidfeld maakt een fout, lang geleden. Ook mooi van Kovalainen die Fisicho op zijn plek zet. Gaat hij er dan toch door komen?

Omtrent die rijstijl van Vettel enkele posts eerder: I know, that's why I love him :love: .

Btw, de volgende race is binnen 2 weken op 1 juli e!

Qronicle

Legacy Member
Wel gemakkelijk dat ze maar één keer het brits volkslied moeten spelen ^^

marcel

Legacy Member
LuCian zei:
moet alonso toch beginne gelijk te geven denk ik, ik kan geen ander reden bedenken waarom ze alonso bij de 2de stop eerst binnenroepen, dan om hamilton eerste te houden...
en nu 3 weken pauze, hopelijk dat ferrari in die 3 weken kan verbeteren want als mclaren de 2 volgende races weer 1&2 eindigt is het seizoen al gedaan

ach, 3 weken kon er geen andere reden bedacht worden voor het vroeger binnenhalen van Hamilton, dan dat Alonso voorgetrokken wordt binnen Mclaren... het kan keren...

jeltex

Legacy Member
Wesdude zei:
omdat die inhaalmanouvres gebeurde op plaatse waar het amper iets uitmaakt. De eerste 4 posities lagen vast van in de helft vd race.

Het is niet omdat het geen inhaalmanoeuvers voor de overwinning waren dat ze niet belangrijk of mooi kunnen zijn hé. Ik vond het een vrij leuke race. Vooral Fisichella heeft na zn spin in het begin van de wedstrijd een leuke inhaalrace gereden, in zowat iedere bocht van het circuit heeft hij wel iemand te grazen genomen. Het viel echt op dat Renault veel vooruitgang heeft geboekt in vergelijking met het begin van het seizoen, en ook Kovalainen begint stilaan in vorm te komen met een knappe 5de plaats.

En dat de eerste 4 posities al lang voor het einde vastlagen klopt ook niet. Het school maar n haar of Alonso was voorbij Hamilton gegaan. En na de 2de pitstop kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze elkaar niet meer bekampen, met het risico er allebei af te gaan. Ook Raikkonen heeft tot het einde aangedrongen bij Massa. Beetje vreemd dat hij er niet voorbij is geraakt trouwens, had dat toch wel verwacht aangezien hij op de zachtere banden stond. Goed ja, het is de eerste keer sinds lange tijd dat ik hem beter heb zien rijden dan Massa dus das toch al een opsteker voor hem.

Darth-Falcon

Legacy Member
Raikonen zijn banden zullen de laatste paar ronden wel versleten zijn geweest.

Alonso heeft troouwens vlak voor zijn pitstop een fout gemaakt waar ie een seconde mee verloren heeft. Anders was ie voorbij hamilton gegaan.

Defkes

Legacy Member
jeltex zei:
En dat de eerste 4 posities al lang voor het einde vastlagen klopt ook niet. Het school maar n haar of Alonso was voorbij Hamilton gegaan. En na de 2de pitstop kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze elkaar niet meer bekampen, met het risico er allebei af te gaan. Ook Raikkonen heeft tot het einde aangedrongen bij Massa. Beetje vreemd dat hij er niet voorbij is geraakt trouwens, had dat toch wel verwacht aangezien hij op de zachtere banden stond. Goed ja, het is de eerste keer sinds lange tijd dat ik hem beter heb zien rijden dan Massa dus das toch al een opsteker voor hem.

Beter? Nuanceren tot even goed lijkt me logischer :). Hij maakt een fout bij de start en zet die recht. Nadien kon hij op zachte banden niet voorbij Massa, hoewel die op de hardere compound stond. Kimi stond bovendien nog afgesteld voor het lange rechte stuk (cfr de topsnelheden daar) terwijl Massa het in het infield-gedeelte moest maken.

The Iceman

Legacy Member
Mooie races, veel inhaalacties.
Schitterend van Mclaren, ze blijven onklopbaar
weet er iemand wrm alonso plots links reed tegen de pitmuur een bepaalde ronde?

jeltex

Legacy Member
Scifo zei:
een andere reden is mss dat bij de eerste pitstop Hamilton 1.5 sec. langer getankt heeft dan Alonso waardoor hij zen 2de pitstop langer kon uitstellen.

En dan nog waarom supporteren voor die arrogante Alonso. Je moest zijn gezicht weer eens zien op dat podium.

Daar gaan we weer. Tegenwoordig kan Alonso zn gezicht niet meer laten zien of hij wordt ervan beschuldigd arrogant te zijn. :ironic: Ik heb het podium en de persconferentie gezien en Alonso deed gewoon heel normaal. Het was erg nipt, maar hij is op waarde geklopt en dat beseft hij ook wel. Aangezien hij hier had hier kunnen winnen is hij uiteraard ontgoocheld, en dus is het logisch dat hij ook niet van blijdschap staat te springen. Laten we dus niet te hard van stapel lopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan