Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foose

Legacy Member
Kben ook een grote Kimi fan, op zuiver talent is hij één van de beste denk ik. Maar hij moet zijn gesloten mentaliteit toch wat veranderen als hij wil WK worden..

Kermit

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
From the time the stewards' decision is notified on the timing monitors the relevant driver may cover no more than three complete laps before entering the pit lane and, in the case of a penalty under Article 16.3b), proceeding to his garage where he shall remain for the period of the time penalty.
However, unless the driver was already in the pit entry for the purpose of serving his penalty, he may not carry out the penalty after the Safety Car has been deployed. Any laps carried out behind the Safety Car will be added to the three lap maximum.

Mag dus niet :)

maar hoe kan dat nu, ge moogt niet binnenkomen, en toch worden die ronden meegeteld voor dat maximum, en wat als ge dan, gelijk alonso, meer dan 3 ronden achter de safetycar moet hangen, dan wordt ge dus eigenlijk sowieso gediskwalificeerd eigenlijk?

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Hmm, volgens mij ben je wat verward... je mag tijdens de SC-periode je straf niet uitzitten tenzij je net de pit binnenkwam toen de SC werd uitgestuurd. Dus eenmaal de SC op de baan is mag je niet binnenkomen. De regel van binnen de 3 ronden je straf komen uitzitten geldt dan pas vanaf dat de SC binnenkomt.

*edit* Lol, Kubica kreeg bescherming van bovenaf:
Kubica dankt mirakel aan paus

Met 280 kilometer per uur in een betonnen muur knallen en wegkomen met een verstuikte enkel en een licht geklutste hersenpan: dat heet een mirakel. Het overkwam zondag Robert Kubica in Canada.
Tot nog toe werd het mirakel toegeschreven aan de overlevingscel in een Formule 1-bolide, maar Kubica genoot hogere bescherming, zoals de close-up van zijn helm aantoont: Jan Powel II, Johannes Paulus II, de voormalige paus en een landgenoot. Zoals elke Pool, is ook Kubica zeer katholiek. Je zou voor minder.
(sportwereld.be)

en een fotoke van de helm: Klik

eniac

Legacy Member
Raanº³ zei:

Hear hear... In zijn hoofd moet het zoiets zijn als: "IK ben de wereldkampioen, IEDEREEN moet naar mij luisteren en buigen voor mij". En ik zeg dat niet zomaar. De talloze braketests van vorig jaar tijdens trainingen, de arm die in de lucht gaat als een achterligger nog drie bochten voor hem zit, de domme uitspraken jegens Renault vorig jaar en McLaren dit jaar, die dingen zeggen wel iets over een persoonlijkheid.

eniac

Legacy Member
Ik denk dat dit toch de beste keuze is, na zo'n rotcrash kan even pauze geen kwaad imo.

Cash

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ze kunnen zoveel zagen als ze willen, die SC regels gaan blijven om een ander misbruik te voorkomen.

2 jaar geleden was er in spa een safety-car.

Montoya lag eerst en kwam direct binnen, Raikonnen kwam tegelijkertijd binnen tegen serieuze slakkengang zodat ie niet moest stilstaan en wachten op montoya. daarbij hield hij wel heel het veld op.

Daar stond ik live op te zien toen dat gebeurde, ik had direct door wat er aan de hand was toen :D

Maar dat probleem was toen al na die GP opgelost, nl tijdens een SC mag er niet express enorm hard afgeremd worden, de afstand tussen de wagens moet ongeveer gelijk behouden blijven.

Darth-Falcon

Legacy Member
de FIA heeft op Indianapolis ondertussen al testen uitgevoerd in het donker ivm met belichting enz met het oog op nachtraces.

EternalSilence

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
de FIA heeft op Indianapolis ondertussen al testen uitgevoerd in het donker ivm met belichting enz met het oog op nachtraces.

da zou wel interresant kunnen worden .. maar of er dan zoveel te zien is op tv, als alles zwart kleurt :/

Darth-Falcon

Legacy Member
Het is echt nie zo erg ze.

in de champcars was er vorig jaar ook een nachtrace op een straten circuit. en buiten dat de hemel zwart was, was er voor de rest eigelijk nauwelijks verschil. Heel de baan was dan ook goed verlicht.

De FIA heeft al een goede stap gedaan door een bedrijf te contacteren die al 10j de belichting voorziet voor de nachtraces in champcar/nascar en IRL. die hebben al jaren ervaring hiermee

http://www.youtube.com/watch?v=zUwgJQ5ISAA

EternalSilence

Legacy Member
allle dan..

anders ging da maar saai zijn, zo motoren horen en hier en daar een lichtje zien voorbijflitsen :D

dat het maar rap zondag is ..
wnnr word die amerikaanse grand-prix uitgezonden?
word toch uitgezonden? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan