Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeltex

Legacy Member
Waarvoor dank :)

Rode lichten negeren en pitten onder de SC blijven echter niet te vergeven missers die niet door topteams/piloten zouden worden mogen gemaakt. Het is dus niet omdat 1 van mijn 3 stellingen hierbij wordt weerlegd, dat ik ze niet incompetent mag vinden :)

Cash

Legacy Member
jeltex zei:
Goed ja, zelfs al blijkt het dan toch verboden te zijn, dat doet nog steeds niets af aan mijn eerste twee punten, die je dan wel weer wijselijk achterwege laat.

Alonso en Rosberg binnenhalen was niet echt een blunder..het was meer van niet kunnen, hadden ze nog een ronde moeten doen dan vielen ze ergens op het circuit zonder brandstof (Rosberg in alle geval, van Alonso ben ik niet 100% zeker).

marcel

Legacy Member
jeltex zei:
Waarvoor dank :)

Rode lichten negeren en pitten onder de SC blijven echter niet te vergeven missers die niet door topteams/piloten zouden worden mogen gemaakt. Het is dus niet omdat 1 van mijn 3 stellingen hierbij wordt weerlegd, dat ik ze niet incompetent mag vinden :)

da van die SC is nieuw sinds dit jaar, het zijn dus aanpassingsverschijnselen ;)

Exorikos

Legacy Member
eniac zei:
Lol, Alonso is weer zijn groot intellect aan het bewijzen. Hij heeft nochtans nog niet zoveel gecrasht dat hij hersenbeschadiging heeft opgelopen zodat hij zich niet eens 2GP's tegelijk kan herinneren?



Lololol.

Ik lag ook dubbel toen ik dat las... :p Toevallig dat zo'n commentaar komt wanneer hij geklopt wordt door Hamilton. :)

jeltex

Legacy Member
Alonso moet geen excuses zoeken vind ik. Het was duidelijk dat de McLaren hier in staat was te winnen maar van bij de start ging hij al de mist in, waardoor Heidfeld kon passeren. En daarna nog 2 keer waardoor hij Massa voorbij zag gaan. En omdat hij toen al zoveel tijd verloren had draaiden de vele safety cars ook nog es negatief uit voor hem, met een stop & go tot overmaat van ramp. Het inhaalmanoeuver dat hij dan nog inzette werd daarna alweer teniet gedaan door, jawel, nog maar es een fout in de eerste bocht waar hij opnieuw plaatsen verloor.

Als je al die dingen optelt geef je als rijder beter toe dat je gewoon een zwakke race gereden hebt. Had hij vanaf het begin in Hamiltons spoor gereden zonder onnodige risisco's te nemen dan had hij al die miserie kunnen vermijden en misschien zelfs kans gemaakt op de overwinning. Hij heeft dus alles aan zichzelf te danken wat mij betreft.

Pitter

Legacy Member
jeltex zei:
Alonso moet geen excuses zoeken vind ik. Het was duidelijk dat de McLaren hier in staat was te winnen maar van bij de start ging hij al de mist in, waardoor Heidfeld kon passeren. En daarna nog 2 keer waardoor hij Massa voorbij zag gaan. En omdat hij toen al zoveel tijd verloren had draaiden de vele safety cars ook nog es negatief uit voor hem, met een stop & go tot overmaat van ramp. Het inhaalmanoeuver dat hij dan nog inzette werd daarna alweer teniet gedaan door, jawel, nog maar es een fout in de eerste bocht waar hij opnieuw plaatsen verloor.

Als je al die dingen optelt geef je als rijder beter toe dat je gewoon een zwakke race gereden hebt. Had hij vanaf het begin in Hamiltons spoor gereden zonder onnodige risisco's te nemen dan had hij al die miserie kunnen vermijden en misschien zelfs kans gemaakt op de overwinning. Hij heeft dus alles aan zichzelf te danken wat mij betreft.

ik heb de race ni gezien, maar starte heidfeld ni als 2de?

Defkes

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Alonso en Rosberg binnenhalen was niet echt een blunder..het was meer van niet kunnen, hadden ze nog een ronde moeten doen dan vielen ze ergens op het circuit zonder brandstof (Rosberg in alle geval, van Alonso ben ik niet 100% zeker).

Blunder of noodzaak. Ik weet niet hoe het met hun banden en fuelload zat, maar misschien dat ze daarom wel moesten?

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Blunder of noodzaak. Ik weet niet hoe het met hun banden en fuelload zat, maar misschien dat ze daarom wel moesten?

zowel Alonso en rosberg zaten met een lege tank en zouden zijn stilgevallen.


ze kunnen zoveel zagen als ze willen, die SC regels gaan blijven om een ander misbruik te voorkomen.

2 jaar geleden was er in spa een safety-car.

Montoya lag eerst en kwam direct binnen, Raikonnen kwam tegelijkertijd binnen tegen serieuze slakkengang zodat ie niet moest stilstaan en wachten op montoya. daarbij hield hij wel heel het veld op.

eniac

Legacy Member
Nog meer onzin van Alonso:

Wat de McLaren-coureur dan weer niet begrijpt is waarom de Britse media hun nieuwe held Hamilton zo de hemel in schrijven, oftewel hypen. ,,Het is allemaal zo simpel. Nu is Lewis de held, maar was de safetycar een ronde later naar buiten gekomen dan had hij de race niet gewonnen. Daar wordt te makkelijk aan voorbij gegaan. Wat dat betreft heeft de Spaanse pers gelukkig meer respect.”

Rof-fucking-lol. Wat een zaagmeelhoofd.

Countertheorie van mijnentwege: was de SC niet naar buiten gekomen dan had hij iedereen gedubbeld.

Jaja, zo kunnen we wel weer. Ik vraag me wel echt af hoe die kerel reageert. Welja, was ze een ronde later buitengekomen, wat dan? Dan had hij nog altijd de eerste positie voor Heidfeld, en hij was pakken sneller dan Heidfeld. Wie zou dan gewonnen hebben volgens Alonso? Ahja, hijzelve zeker?

Wat een sukkel.

Desperatozz

Legacy Member
slechte verliezer, en ook geen mooie winnaar
respect aan hamilton ma da dien alonso het ma afbolt, held in spanje of niet

maja, de rivaliteit doet'm mss goed ...

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Nog meer onzin van Alonso:



Rof-fucking-lol. Wat een zaagmeelhoofd.

Countertheorie van mijnentwege: was de SC niet naar buiten gekomen dan had hij iedereen gedubbeld.

Jaja, zo kunnen we wel weer. Ik vraag me wel echt af hoe die kerel reageert. Welja, was ze een ronde later buitengekomen, wat dan? Dan had hij nog altijd de eerste positie voor Heidfeld, en hij was pakken sneller dan Heidfeld. Wie zou dan gewonnen hebben volgens Alonso? Ahja, hijzelve zeker?

Wat een sukkel.

Ik snap Alonso zijn standpunt wel hoor. Maarja, dat zijn zo van die 'als' situatie's en in F1 tellen die niet imo. Enkel de concrete feiten, en een feit is dat Hamilton heeft gewonnen en Alonso enorm de mist is ingegaan.

Nuja, ik denk dat we van beide heren wel nog een leuke strijd op het circuit gaan zien. *Denkt terug aan Prost/Senna ^^*

eniac

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ik snap Alonso zijn standpunt wel hoor.

Leg jij het mij dan even uit? Waarom zou Hamilton niet gewonnen hebben als de SC een ronde later was uitgekomen en wie zou dan wel gewonnen hebben? Ik zie het echt niet, met de beste wil van de wereld. Tenzij je er dan echt van uitgaat dat Alonso snel voorbij Heidfeld was geraakt, het gat met Hamilton had gedicht tegen de tweede pitstopreeks, hij een paar ronden later zou gaan pitten dan Hamilton en hem op die manier voorbijgaan. Maar dat zijn nog meer 'als'-en dan "wat als de SC een ronde later was uitgekomen"...

Nuja, ik denk dat we van beide heren wel nog een leuke strijd op het circuit gaan zien. *Denkt terug aan Prost/Senna ^^*

Oeh, ik hoop het maar. Ik denk niet dat we nog erg veel van Ferrari moeten verwachten, ik kan me wel vinden in een directe teamgenotenstrijd zoals in de goede oude tijd. Prost/Senna was inderdaad om te likkebaarden, teamgenoten die elkaar eruitrijden... :D

Lucian

Legacy Member
eniac zei:
Leg jij het mij dan even uit? Waarom zou Hamilton niet gewonnen hebben als de SC een ronde later was uitgekomen en wie zou dan wel gewonnen hebben? Ik zie het echt niet, met de beste wil van de wereld. Tenzij je er dan echt van uitgaat dat Alonso snel voorbij Heidfeld was geraakt, het gat met Hamilton had gedicht tegen de tweede pitstopreeks, hij een paar ronden later zou gaan pitten dan Hamilton en hem op die manier voorbijgaan. Maar dat zijn nog meer 'als'-en dan "wat als de SC een ronde later was uitgekomen"...



Oeh, ik hoop het maar. Ik denk niet dat we nog erg veel van Ferrari moeten verwachten, ik kan me wel vinden in een directe teamgenotenstrijd zoals in de goede oude tijd. Prost/Senna was inderdaad om te likkebaarden, teamgenoten die elkaar eruitrijden... :D

kdenk juist dat je dan wel nog wat van ferrari mag verwachten :D
nu khoop dat het waar is en dat kimi door zen kapotte vleugel niet kon volgen, maar kdenk toch dat er wat meer mis is, hopelijk dat ferrari het tij rap kan keren

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Leg jij het mij dan even uit? Waarom zou Hamilton niet gewonnen hebben als de SC een ronde later was uitgekomen en wie zou dan wel gewonnen hebben? Ik zie het echt niet, met de beste wil van de wereld. Tenzij je er dan echt van uitgaat dat Alonso snel voorbij Heidfeld was geraakt, het gat met Hamilton had gedicht tegen de tweede pitstopreeks, hij een paar ronden later zou gaan pitten dan Hamilton en hem op die manier voorbijgaan. Maar dat zijn nog meer 'als'-en dan "wat als de SC een ronde later was uitgekomen"...



Oeh, ik hoop het maar. Ik denk niet dat we nog erg veel van Ferrari moeten verwachten, ik kan me wel vinden in een directe teamgenotenstrijd zoals in de goede oude tijd. Prost/Senna was inderdaad om te likkebaarden, teamgenoten die elkaar eruitrijden... :D

Tgohja ik bedoel eerder met zijn standpunt snappen dat ik snap hoe hij hem voelt. Uiteindelijk is iedereen in Montreal op Hamilton na wel gepaard geweest door pech, regels of de SC. Ik zeg niet dat Alonso gelijk heeft in zijn statement, want Hamilton heeft verdiend gewonnen, maar ik snap zijn frustratie tov. die overwinning en de heisa errond wel.

eniac

Legacy Member
Bjah, ik vind dat het telkens verliezen van je voorsprong ook niet bepaald "geluk" kan genoemd worden :)

Ochja, Hamilton wordt in Monaco duidelijk ingetoomd maar dat is Alonso al lang vergeten, haalt Hamilton dan een overwinning volledig uit eigen verdienste begint Alonso jaloerse uitspraken te doen... Niets nieuws eigenlijk, hebben dat vorig jaar ook al gezien van hem.

jeltex

Legacy Member
Kijk ja Alonso rijdt hier gewoon een slechte race, dat hij dat dan ook toegeeft. Hij had er gewoon voor moeten zorgen dat hij en niet Hamilton op één stond en dan had hij al dat gezeik met safety cars niet gehad. Volgende keer beter zou ik zeggen.

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Bjah, ik vind dat het telkens verliezen van je voorsprong ook niet bepaald "geluk" kan genoemd worden :)

Ochja, Hamilton wordt in Monaco duidelijk ingetoomd maar dat is Alonso al lang vergeten, haalt Hamilton dan een overwinning volledig uit eigen verdienste begint Alonso jaloerse uitspraken te doen... Niets nieuws eigenlijk, hebben dat vorig jaar ook al gezien van hem.

T'is dat. Daarom dat ik de kerel ook niet bepaald kan uitstaan. Op dat vlak is het nog steeds de meest onvolwassen piloot van de hoop, ook al heeft hij al 2 titels.

We zullen zien wie er in de USA de lakens uitdeelt, maar ik heb reeds een vermoeden dat het niet Fernand zal zijn.

UltimateWeapon

Legacy Member
Alonso werd 2 jaar lang opgehemeld
en dan ineens, in een nieuw seizoen, naast een "rookie", achternalopen in de tussenstand,
en dan moet ge achter die "rookie" starten

Alonso wou winnen, Alonso "moest" winnen, en die druk die hij zichzelf oplegde, was druk dat hij niet blijkt aan te kunnen
Alonso maakt zich zorgen, en wie piekert, maakt fouten

Raikkonen same story ( ik ben grote Raikkonen fan) maar Raikkonen is zich ook zorge aan het maken denk ik, spijtig

Niet te vergeten dat Alonso en Raikkonen allebei een handicap hebben (met de banden, ge zult wel weten wat ik bedoel),
hun teammates "verplichten" de 2 om hun rijstijl nog sneller aan te passen, en dan krijgt ge de huidige situaties

nu maar hopen dat ze zich gaan herpakken,
fingers crossed for Kimi :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan