Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
beemerdriver zei:
Ik verontshuldig mij tegenover de zware uitspraak over de fransen.

Enkel, de laatste goede franse F1 piloot is denk ik Jean Alesi. Tegenover bij ITV hebben ze enkel veteranen aan boord. Hun analyses voor de race, de interviews net voor de start met sommige piloten, ... maken het voor mij veel interessanter op ITV.

Nogmaal mijn excuses F1 lovers



la2 is ne waalse post en hoelang is er al geen belg meer in de f1 geweest die effectief ne gp heeft gereden


wel schoon da ze nu bewezen hebben da ge wel kunt inhalen
da pits regels dooreen smijten zorgt voor verwarring onder de rijders(vroeger sc gingde binnen wnr ge wou nu moeten wachten)

alonso kan wss de druk niet meer aan da em ne teamgenoot heeft die meer potentieel heeft dan hem
en sa kunde enkel respect voor hebben als ge ziet wat ze al hebben gedaan in die korte tijd da ze in f1 zaten, davidson reed op een gegeven moment 3e, sato die plots op het einde ne mclaren kan inhalen en ook sneller was dan kimi, was wel grotendeels door de band want de supersoft versleet veel te snel om lang mee rond te rijden

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Vettel is nog veel te groen. ik denk eerder dat glock hem zal vervangen, heeft tenminste al enkele races gereden

het zal echt wel Vettel worden, Glock zit niet in de States, Vettel als reserverijder wel

en Glock zijn F1-wedstrijdjes zijn nu ook wel al een tijdje geleden
Vettel heeft ongeveer dezelfde ervaring over de laatste paar jaren, met dat verschil dat hij vorig jaar en dit jaar wel met een F1 gereden heeft

Defkes

Legacy Member
marcel zei:
het zal echt wel Vettel worden, Glock zit niet in de States, Vettel als reserverijder wel

en Glock zijn F1-wedstrijdjes zijn nu ook wel al een tijdje geleden
Vettel heeft ongeveer dezelfde ervaring over de laatste paar jaren, met dat verschil dat hij vorig jaar en dit jaar wel met een F1 gereden heeft

Idd. Ik kan niet wachten :love: .

edit: ER IS WEL EEN DODE GEVALLEN http://f1media.110mb.com/?q=node/512
http://img185.imageshack.us/img185/8879/formula12000qh5.jpg een foto vlak voor de doodslag wsl :)

TX.Conn

Legacy Member
Kan ook gewoon zijn dat Kubica gewoon terug achter het stuur kruipt... vandaag is ie nomaal gezien ontslagen uit het ziekenhuis waar ie de nacht heeft door gebracht.

Donderdag of is het zaterdag tijdens de vrije trainingen zal Kubica nog een medische controle ondergaan en dat zal bepalen of Kubica terug mag racen in de GP van Amerika.

Defkes

Legacy Member
hatetn zei:
glock zit in gp2 en ik weet niet of zijn contract het toelaat om zomaar naar f1 te gaan of ze beiden te rijden

GP2 ligt stil op dit moment e.

Wat ik me trouwens afvraag, zou die bever daar op kikken? Eerst tijdens de vrije trainingen en dan tijdens de race de baan oversteken :p (als het dezelfde is natuurlijk :))

marcel

Legacy Member
hatetn zei:
glock zit in gp2 en ik weet niet of zijn contract het toelaat om zomaar naar f1 te gaan of ze beiden te rijden

overstappen mag zeker, samen rijden niet

der loopt daar ook vanalles op da circuit
damatta heeft er nog een hert aangereden vorig jaar in champcar

dat was op Elkhart Lake, Road Americe ;)

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Als ik me niet vergis heeft Heidfeld vorig jaar gezegd dat je, wanneer je overkop gaat, best je handen op het stuur kan houden omdat je ze anders kan breken.

neenee, wat ik bedoelde is dat ie ENKEL dat handvat vasthad, stuur is blijkbaar ook in stukken gebroken

Defkes

Legacy Member
Hmmm, ik denk dat het gewoon de zwarte rand van z'n handschoen is, maar ik zie het niet goed.

Btw, bij de crash moest ik meteen aan dit denken: http://youtube.com/watch?v=MWYPa-Aqt_E

Gelukkig was ook het resultaat ongeveer hetzelfde, 3 keer niks schade aan de rijder. Ook het beeld van Ratzenberger schoot voorbij toen Kubica stil kwam te staan en plots slap ging hangen.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Hamilton geef ik idd maar 8,5, maar daar kan em niks aan doen. Hij reed zijn rondjes en kwam over de streep. Heeft geen enkele keer onder druk gestaan (mede door de SC en eigen kunnen) waardoor het in deze spectaculaire race niet zo hard opviel als bvb een Wurz.

Waren er geen SC's geweest, dan had ik je gelijk gegeven. Maar de kerel heeft telkens weer een mooie voorsprong verloren zien gaan, en telkens weer foutloos die voorsprong mooi uitgebouwd. Gewoon gereden als een kampioen in plaats van de rookie die hij is... En dan vind ik 8.5 onderschat, zwaar onderschat zelfs.

denkimi

Legacy Member
Defkes zei:
Damn, ze hebben het toch gelezen :). Gisteren toen ik de pc afzette dacht ik nog van 'Shit, Kimi is samen me Massa binnegekomen en niet met Alonso' :). Anyway, hij had dus niks moeten krijgen, ik zat er naast.

Over de punten die ik Alonso geef. Dat had een 11 kunnen zijn (baserend op zijn furie periode, zelden iemand zo zien vlammen), net zoals bij Wurz, maar door zijn vele fouten neem ik meer dan 30% van z'n punten er af. Lijkt me redelijk, niet? :)

Hamilton geef ik idd maar 8,5, maar daar kan em niks aan doen. Hij reed zijn rondjes en kwam over de streep. Heeft geen enkele keer onder druk gestaan (mede door de SC en eigen kunnen) waardoor het in deze spectaculaire race niet zo hard opviel als bvb een Wurz.

Swat, we zijn al 3 pagina's ofzo verder dus die ga ik eerst lezen :).



2e plaats had er zeker ingezeten als je ziet hoe vroeg Heidfeld ging pitten tov Massa (die zijn strategie moest veranderen door de SC). En het rode licht... Nuja, misschien dacht Massa dat dat het teken was dat Ferrari mocht vertrekken? :p Neenee, imo had het team hem wel iets mogen zeggen (wat normaal wel gebeurt tijdens zo'n fases). En staat er aan het begin van de pit geen signalisatie? (moest dat niet zo zijn, hoe moet de piloot dan weten wanneer hij binnen mag komen als bvb de boordradio niet werkt?)



Nope, Alonso en Barrichello waren jongere polesitters dan Hamilton.



Als ik me niet vergis heeft Heidfeld vorig jaar gezegd dat je, wanneer je overkop gaat, best je handen op het stuur kan houden omdat je ze anders kan breken.

nee. als je je handen op het stuur houdt breek je je armen. F1 rijders worden aangeleerd om bij een crash de handen voor de borst te vouwen.

Wesdude

Legacy Member
eniac zei:
Waren er geen SC's geweest, dan had ik je gelijk gegeven. Maar de kerel heeft telkens weer een mooie voorsprong verloren zien gaan, en telkens weer foutloos die voorsprong mooi uitgebouwd. Gewoon gereden als een kampioen in plaats van de rookie die hij is... En dan vind ik 8.5 onderschat, zwaar onderschat zelfs.

In de beste auto en met uw grootste concurrenten allemaal met veel pech met de safety car is het nu ook weer nie zooooooo spectaculair.

De kwalificatie daarentegen was wel lekker, maar blijkbaar met minder brandstof en met Alonso ( de enige met gelijkwaardig materiaal) die een fout maakt op het einde.

Ok ik vind Hamilton zijn maturiteit en rijstijl ook indrukwekkend maar 8.5 voor deze race is wel terecht vind ik.

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
In de beste auto en met uw grootste concurrenten allemaal met veel pech met de safety car is het nu ook weer nie zooooooo spectaculair.

Wat betreft Alonso: die heeft zijn pech zelf gemaakt hoor. Had al maar niet dom moeten doen in de allereerste bocht. Denk dat dat sowieso de grootste kanshebber was op de winst, Hamilton niet meegerekend.

Allez, Hamilton rijdt de perfecte race en toont dat hij met die druk omkan van telkens je voorsprong te zien verdwijnen... Ochja, het is mijn mening :)

Wesdude

Legacy Member
eniac zei:
Wat betreft Alonso: die heeft zijn pech zelf gemaakt hoor. Had al maar niet dom moeten doen in de allereerste bocht. Denk dat dat sowieso de grootste kanshebber was op de winst, Hamilton niet meegerekend.

Allez, Hamilton rijdt de perfecte race en toont dat hij met die druk omkan van telkens je voorsprong te zien verdwijnen... Ochja, het is mijn mening :)

Ja voorsprong kwijt op heidfeld en wie heeft er nog allemaal 2e gereden, niet echt concurrentie voor de mclaren.En dat hamilton goed aan een stuur kan draaien gaade mij nie horen ontkennen. Mja ieder zijn oordeel natuurlijk hé :) kvond de pole veel indrukwekkender.

En alonso rijdt er één van de volgende races nog is iemand af, hij voelt de druk toch wel redelijk hard precies.

Lucian

Legacy Member
eniac zei:
Wat betreft Alonso: die heeft zijn pech zelf gemaakt hoor. Had al maar niet dom moeten doen in de allereerste bocht. Denk dat dat sowieso de grootste kanshebber was op de winst, Hamilton niet meegerekend.

Allez, Hamilton rijdt de perfecte race en toont dat hij met die druk omkan van telkens je voorsprong te zien verdwijnen... Ochja, het is mijn mening :)

mjah, alonso heeft bij mij gistere meer respect afgedwongen dan bij zen 2 vorige seizoenen bijeen, die durft dus toch inhalen en alles er proberen uit te persen als het moet? :o

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
mjah, alonso heeft bij mij gistere meer respect afgedwongen dan bij zen 2 vorige seizoenen bijeen, die durft dus toch inhalen en alles er proberen uit te persen als het moet? :o

Hij heeft even goed rondgereden ja... Maar zoveel heeft hij er nu eigenlijk ook niet ingehaald hoor. Hij is van P15 naar P7 gegaan maar er zijn er daar nog een aantal van gaan pitten of uitgevallen.

Troman

Legacy Member
och eniac anti Hamilton boy!

Die man is een verademing voor de sport, die is gewoon de beste!
Je bent een alonso fanboy, period!:tongue:



:unsure:

OTT

Hamilton is echt wel indrukwekkend bezig hoor :) zo'n jonge knaap, en echt wel sympathiek en eerlijk in die persconferenties.
Laat ons hopen dat hij zo verder doet en dat de tweede in de ranking eens op zen nummer wordt gezet :)

eniac

Legacy Member
Troman zei:
Je bent een alonso fanboy, period!:tongue:

Rofl. Not in a lifetime :)


Laat ons hopen dat hij zo verder doet en dat de tweede in de ranking eens op zen nummer wordt gezet :)

Ik hoop het ook. Mijn vrees is dat Alonso toch op zijn strepen gaat proberen staan, maar als Hamilton gewoon snel blijft en geen fouten maakt heeft hij zijn kans...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan