Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
den-kimi zei:
het was wel een beetje raar zo nu en dan. plots rijdt alonso 1 seconde sneller dan al de rest, en op het einde wordt hij nog ingehaald door een super aguri. kimi is eerst 2 seconden trager dan alonso, en na enkele ronden er achter zitten rijdt kimi er plots van weg.

Yup, vreemde boel. Je moet trouwens maar eens zien hoe dicht Ralf en Webber nog op Alonso zijn geëindigd, heeft niet veel gescheeld of hij had gewoon geen punten.

In alle geval:
1. Lewis Hamilton (G-B) 48,0 ptn
2. Fernando Alonso (Spa) 40,0

Mooi, mooi, mooi.

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Ik dacht even hieraan... Toont wel hoeveel veiliger de F1 is geworden sindsdien.

Idd, Ratzenberger kwam ook in me op. Maar ik denk dat moest Robert iets meer met de flank tegen de muur gevlogen zijn het wel eens hetzelfde resultaat kon hebben gehad.

En na meerdere foto's te bestuderen concludeer ik ook dat zijn voeten idd vrij zaten! Je ziet op formula1.com duidelijk bij een foto hoe de gas/rempedalen perfect zichtbaar zijn.

Ben ik de enige die dit ENORM gevaarlijk vind? Ik dacht echt dat een F1 cockpit 1 solide brok carbon was maar blijkbaar is dat toch niet het geval :/

Darth-Falcon

Legacy Member
den-kimi zei:
ik denk dat ze weldegelijk dicht zijn aan de voorkant. anders zouden stuurstang en pedalen e.d. bij een frontale botsing in de monocoque kunnen terecht komen.

in ieder geval hebben we eindelijk nog eens een wedstrijd gezien met spectakel. het was wel een beetje raar zo nu en dan. plots rijdt alonso 1 seconde sneller dan al de rest, en op het einde wordt hij nog ingehaald door een super aguri. kimi is eerst 2 seconden trager dan alonso, en na enkele ronden er achter zitten rijdt kimi er plots van weg.

neen die is weldegelijk open.

de stuurstang is uit verschillende delen opgebouwd die in elkaar schuiven als de stuurstang naar de piloot toe wordt gedrukt. pedalen zitten zowiezo al binnen de monoque :eek:


En net vanavond is voor de veranderding de champ car race redelijk saai :sad: die zak van een bourdais ligt weeral eerst

sash1m1

Legacy Member
met de elektronica moet het toch mogenlijk zijn om het stuur en de stuurstang te scheiden waardoor de monoque's compleet toe kunnen gemaakt worden ?

denkimi

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
neen die is weldegelijk open.

de stuurstang is uit verschillende delen opgebouwd die in elkaar schuiven als de stuurstang naar de piloot toe wordt gedrukt. pedalen zitten zowiezo al binnen de monoque :eek:


En net vanavond is voor de veranderding de champ car race redelijk saai :sad: die zak van een bourdais ligt weeral eerst

ze zitten idd in de monocoque, als bij zo'n zware crash wordt alles wat los zit een moordwapen. en als er dan een gat in de monocoque zit ...

Lucian

Legacy Member
sash1m1 zei:
met de elektronica moet het toch mogenlijk zijn om het stuur en de stuurstang te scheiden waardoor de monoque's compleet toe kunnen gemaakt worden ?

laat het aub uit he, zit al teveel elektronische rommel in en gij wilt der nog wa bij hebben

Darth-Falcon

Legacy Member
BTW hamilton heeft 2 records afgepakt van Alonso als ik me niet vergis: jongste pole sitter en jongste winnaar ooit.

Edit: Kubica blijkt dus geen schram te hebben, ook geen gebroken been, wordt morgen al vrijgelaten uit ziekenhuis.
mislukte pitstop van davidson is ook opgehelderd, heeft een bever plat gereden vlak voor de ingang van pits waarbij zijn wielen blokkeerden

YuRiPa

Legacy Member
Champ Car race in Portland is ook afgelopen.

Robert Doornbos wederom op t podium (voor de 3e keer in 4 races), 3e deze keer, achter Bourdais en Wilson. Doornbos is gewoon de Hamilton van de Champ Car onderhand.:D Hopelijk zien we hem volgend jaar in een goede F1 wagen.:)

Slecht nieuws voor de Belgen, Jan Heylen viel 1 rondje voor t einde uit.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=3361&PHPSESSID=9cf766c8a4234f4aeecf9cd7b6d3e2ff

En nog ff over de F1: Dat Alonso voorbij gereden werd door Sato was helemaal niet raar. Sato stond op de "harde" banden, Alonso op de zachte. Dus Sato had veel betere banden, kon je ook zien bij de hairpin, waar Sato al in de slipstream van Alonso dook. Wel een superactie van die Sato trouwens.:D

xDama

Legacy Member
YuRiPa zei:
Champ Car race in Portland is ook afgelopen.

Robert Doornbos wederom op t podium (voor de 3e keer in 4 races), 3e deze keer, achter Bourdais en Wilson. Doornbos is gewoon de Hamilton van de Champ Car onderhand.:D Hopelijk zien we hem volgend jaar in een goede F1 wagen.:)

Slecht nieuws voor de Belgen, Jan Heylen viel 1 rondje voor t einde uit.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=3361&PHPSESSID=9cf766c8a4234f4aeecf9cd7b6d3e2ff

En nog ff over de F1: Dat Alonso voorbij gereden werd door Sato was helemaal niet raar. Sato stond op de "harde" banden, Alonso op de zachte. Dus Sato had veel betere banden, kon je ook zien bij de hairpin, waar Sato al in de slipstream van Alonso dook. Wel een superactie van die Sato trouwens.:D

Ik snap niet waarom een Doornbos niet in de F1 zit en Albers wel...

Albers zit echt al het ganse seizoen non-stop excuses te verzinnen voor zijn verschrikkelijke presatatie's... Ik snap echt niet wat die man in de F1 doet...

TX.Conn

Legacy Member
Deze thread is meestal zo rustig dat er niet zo veel mensen posten nadat er een F1 race is gedaan... tis eens een echte spannende race geweest en deze thread wordt opeens overspoeld aan reply's :).

F1 gezien op ladeux live...
Ook nog eens gekeken op Canvas.

Toen ik live het ongeval zag van Kubica hield ik toch lange tijd mijn adem in ze, was ervan geschrokken... deed me terug denken aan de GP van België 2001 waar Luciano Burti in gevecht was met Irvine en waarbij Burti ongeveer op dezelfde manier een ongeluk had zoals Kubica nu had... bij Burti stond er wel een bandenmuur voor de vangrail... bij Kubica niet wanneer hij met volle snelheid tegen die betonnenmuur aanvloog, gelukkig houd ie er niks aan over (lees hier nu vanalles, sommige zeggen dat ie een gebroken been heeft, andere zeggen enkel wat schrammetje's), ben zeer blij dat alles goed is afgelopen met hem na die zeer zware crash.

Eindelijk eens een race met veel inhaalmaneuvers dit kunnen we enkel toejuichen :)! Maar eigenlijk is het grotendeels te danken aan de meerdere malen dat de SC is buiten gekomen.

Alonso van P15 naar P8 in no time wth was dat opeens :crazy:.
Sato die Alonso inhaalde was ook niet normaal... hoor hier sommige zeggen dat het aan de banden ligt... denk eerder dat Alonso net genoeg benzine aan boord had om de finish te halen maar dat hij wat tempo moest minderen :unsure:.

Over Massa & Fisichella die door het rood reden... bij zo'n hectische race kan de concentratie rap verloren gaan bij zo'n kleine dingen als een rood licht bij de pitlane.

hmz enja Kimi... stelt weeral zwaar teleur deze race :(, had namelijk zeer veel verwacht van hem dit seizoen.

Haha Wurz die 3de eindigt met een kapotte achtervleugel.

Heidfeld heeft ook zeer goed gereden bijna foutenloos.

Hamilton eindelijk zijn 1ste overwinning :applause:, die zal nog een serieuse bedreiging zijn voor Alonso dit seizoen.

Wesdude

Legacy Member
Kubica does een verstuikte enkel en een lichte hersenschudding. Theissen weet nog niet wie er in Indianapolis rijdt.

Alonso had blijkbaar veel problemen met de banden, vandaar zijn uitschuivers.

En raikkonen had zijn voorvleugel beschadigd in de start en bij de crash van Kubica.

Typhon`

Legacy Member
Hopelijk rijdt Vettel een race, ook al vind ik Kubica zekers goed, 'kzou die graag eens in actie zien :).

Darth-Falcon

Legacy Member
Vettel is nog veel te groen. ik denk eerder dat glock hem zal vervangen, heeft tenminste al enkele races gereden

xDama

Legacy Member
Hier is duidelijk te zien hoe Kubica zijn voeten volledig vrij zitten :/

Let ook eens op het stuur...

Kubica

jeltex

Legacy Member
Zelden een F1-auto gezien die meer naar de kloten was. Ik had er tot gisteren ook geen besef van dat F1 wagens nog zo toegetakeld konden worden. Bij de crashes die ik de laatste jaren gezien heb was het al uitzonderlijk als er es een wiel van de bolide afvloog, en dan krijg je opeens zoiets ... Ik hoop dat Kubica er snel bovenop komt.

Darth-Falcon

Legacy Member
jeltex zei:
Zelden een F1-auto gezien die meer naar de kloten was. Ik had er tot gisteren ook geen besef van dat F1 wagens nog zo toegetakeld konden worden. Bij de crashes die ik de laatste jaren gezien heb was het al uitzonderlijk als er es een wiel van de bolide afvloog, en dan krijg je opeens zoiets ... Ik hoop dat Kubica er snel bovenop komt.

het is net datgene wat kubica zijn leven gered heeft. als die BMW zo gebouwd zou geweest zijn bij die klap er alleen een wiel afvloog, was kubica weldegelijk op slag dood geweest.

bij de crash komt een hoop energie vrij, als er veel van de wagen kan afbreken wordt de meeste energie daarmee opgevangen, anders zou de rijder alles opvangen, en zou ie gewoon verpletterd geweest zijn.

@ foto, heeft ie nu nog dat rechterhandvat van zijn stuur vast :eek:

Defkes

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Voor wat had Kimi iets moeten krijgen?

Damn, ze hebben het toch gelezen :). Gisteren toen ik de pc afzette dacht ik nog van 'Shit, Kimi is samen me Massa binnegekomen en niet met Alonso' :). Anyway, hij had dus niks moeten krijgen, ik zat er naast.

Over de punten die ik Alonso geef. Dat had een 11 kunnen zijn (baserend op zijn furie periode, zelden iemand zo zien vlammen), net zoals bij Wurz, maar door zijn vele fouten neem ik meer dan 30% van z'n punten er af. Lijkt me redelijk, niet? :)

Hamilton geef ik idd maar 8,5, maar daar kan em niks aan doen. Hij reed zijn rondjes en kwam over de streep. Heeft geen enkele keer onder druk gestaan (mede door de SC en eigen kunnen) waardoor het in deze spectaculaire race niet zo hard opviel als bvb een Wurz.

Swat, we zijn al 3 pagina's ofzo verder dus die ga ik eerst lezen :).

YuRiPa zei:
Terecht dat Massa is gediskwalificeerd, eindelijk wordt Ferrari es gestraft als t moet.:) Ennuh Defkes, P2 heeft er nooit ingezeten voor Massa. En why krijgt Massa een 8 en Kimi een 5? Massa verdient die 5 (eigenlijk nog lager, maja), hij rijdt door rood. Dan ben je gewoon stom. Zelfde geldt voor Fisico. Alonso en Rosberg zijn de pit ingereden toen ie gesloten was en zijn dus niet door het rode licht aan t einde van de pitstraat heen gereden. Dus hebben ze een andere fout gemaakt dan Massa en Fisico en dus krijgen ze een andere straf.

2e plaats had er zeker ingezeten als je ziet hoe vroeg Heidfeld ging pitten tov Massa (die zijn strategie moest veranderen door de SC). En het rode licht... Nuja, misschien dacht Massa dat dat het teken was dat Ferrari mocht vertrekken? :p Neenee, imo had het team hem wel iets mogen zeggen (wat normaal wel gebeurt tijdens zo'n fases). En staat er aan het begin van de pit geen signalisatie? (moest dat niet zo zijn, hoe moet de piloot dan weten wanneer hij binnen mag komen als bvb de boordradio niet werkt?)

Darth-Falcon zei:
BTW hamilton heeft 2 records afgepakt van Alonso als ik me niet vergis: jongste pole sitter en jongste winnaar ooit.

Nope, Alonso en Barrichello waren jongere polesitters dan Hamilton.

Darth-Falcon zei:
@ foto, heeft ie nu nog dat rechterhandvat van zijn stuur vast :eek:

Als ik me niet vergis heeft Heidfeld vorig jaar gezegd dat je, wanneer je overkop gaat, best je handen op het stuur kan houden omdat je ze anders kan breken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan