Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wesdude

Legacy Member
EBX zei:
WTF ? Je geeft Alonso, een regerend wereldkampioen, die een halve rally heeft gereden (lees uitstapjes naast het circuit), zich laat voorbijsteken door een Super AGuri, 3 ronden voor het einde ! Het tempo van Heidfeld NIET kon volgen in het begint en voor de rest een kleurloze race reed en die krijgt van jou een 7/10 ?????? Die snap ik toch niet hoor

Bovendien geef je Hamilton, die een perfecte race reed, hele race door gepushed en op de limiet gereden. Op een onnavolgbaar tempo + nog telkens zijn voorsprong kwijt door de safety car ... bovendien zijn 6e f1 race ooit rijdt .. die geef je 1.5 punten meer ????

Hamilton verdient gewoon de volle 10/10, Alonso moet dringend gaan herbronnen ...

Zo zie ik het natuurlijk .. no flame intended !

Amai nie, alonso zat op 1 mm van zijn teammaat eraf te rijden in de eerste bocht. En ff later rijdt hem bijna ne ferrari eraf. Heel seizoen al dat hij zo roekeloos de weg oprijdt.

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
Ja ik weet nu niet helemaal juist meer wanneer die safety car is binne gegaan en buitengekomen. Op die moment riep ik toch, f*ckin hell wat doede nu.

Feit is dat, had Kimi 1 ronde verder gereden of gewacht tot een paar ronden na de SC, hij gewoon ongeveer allerlaatste had geweest.

Darth-Falcon

Legacy Member
Dat ze die safety car regels maar houden, die rammelen de grid goed door elkaar en zorgt voor spanning (al was het deze race niet nodig geweest :p )

Cash

Legacy Member
Defkes zei:
Wat een race en onlogische FIA. Alonso wordt krijgt stop and go, Kimi niks, Massa en Fisichella gediskwalificeerd... :wtf:


Voor wat had Kimi iets moeten krijgen?

UltimateWeapon

Legacy Member
Alonso en Raikkonen, beide in de schaduw van hun teamgenoten
ik denk dat we daarvoor de vinger moeten wijzen naar de FIA me hun stom regeltjes altijd,
nu iedereen is moeten overschakelen op bridgestones hed da natuurlijk weer gevolg op de rijders die anders gewoon waren:
- Raikkonen: michelin
- Alonso: michelin

Massa is het gewoon en die zijn rijstijl is naar die banden (bridgestones) ontwikkeld
Hamilton same story, dieje heeft ook niet anders geweten

maar Alonso en Raikkonen moeten zich aanpassen, juist 2 rijders die het hebben van een agressieve rijstijl
als ge hen dan banden geeft met een lagere grip is dat uiteraard nadelig voor zo'n agressieve rijstijl

oké, het zijn professionals die zich moeten aanpassen...
maar dan nog, als ge elk jaar de regels verandert da vind ik ook teveel vant goeie ze

anyway, ik hoop dat ze alsnog een gepaste rijstijl zullen ontwikkelen om terug aan te sluiten bij hun teammates,
helaas maakt dit huidige puntensysteem het kampioenschap er ook niet echt spannender op ( ik ben nooit fan geweest van dit puntensysteem)

ik zeg niet dat de races en kampioenschap niet spannend zijn, maar na deze race bijvoorbeeld, ineens een gap van 8 punten tussen Hamilton en Alonso, en een pak meer met de rest, hoe moet ge zoiets dichten met zo'n dom puntensysteem?

Wesdude

Legacy Member
eniac zei:
Feit is dat, had Kimi 1 ronde verder gereden of gewacht tot een paar ronden na de SC, hij gewoon ongeveer allerlaatste had geweest.

Iedereen kwam binnen maar niemand verloor zoveel terrein als de Ferrari's. Mja ik kan me de fase ook nietmeer goedinbeelden. Straks nog is kijken.

Stancke

Legacy Member
Ik denk dat Kubica héél veel geluk heeft gehad dat hij z'n handen van het stuur heeft gehaald of z'n polsen en de rest was ook gebroken. :wtf:

YuRiPa

Legacy Member
Wow, wat een race. De leukste race sinds tijden weer es.

Gelukkig is Kubica OK. Wat een crash, kanonne...:wtf: :x

Hamilton... Die gast wordt wereldkampioen dit jaar. Hij heeft wederom een superrace gereden. Foutloos en snel. Had mss wat mazzel dat Heidfeld achter m zat, maja, zn naaste concurrenten maakten allemaal fouten, Alonso die te vaak de eerste bocht mist, Kimi die Sato nie kan bijhouden en Massa die door rood rijdt...

Terecht dat Massa is gediskwalificeerd, eindelijk wordt Ferrari es gestraft als t moet.:) Ennuh Defkes, P2 heeft er nooit ingezeten voor Massa. En why krijgt Massa een 8 en Kimi een 5? Massa verdient die 5 (eigenlijk nog lager, maja), hij rijdt door rood. Dan ben je gewoon stom. Zelfde geldt voor Fisico. Alonso en Rosberg zijn de pit ingereden toen ie gesloten was en zijn dus niet door het rode licht aan t einde van de pitstraat heen gereden. Dus hebben ze een andere fout gemaakt dan Massa en Fisico en dus krijgen ze een andere straf.

Alonso heeft naar mijn mening niet best gereden, hij heeft t mooi gedaan met terugkomen steeds, maar dan zat ie op een goede plek en dan haalde ie bocht 1 weer niet. Daarmee heeft ie gewoon zn race verknald, podium had er zeker in gezeten voor m.

Last, but certainly not least... My other fave driver, Taku-san. Wat een race reed ie op t eind zeg. Eerst Ralf buitenom en daarna Alonso buitenom. Echt geweldig van die gast. Wil Sato ook nog wel es in een topteam zien, die kan echt mooie dingen laten zien, racen kan ie wel.:D

Lucian

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Voor wat had Kimi iets moeten krijgen?

kimi heeft ene "ingehaald" bij zen eerste stop, mij leek het ook niks te zijn want ze kwamen gewoon langselkaar eruit...
maar kvind wel dat als je massa en fisi zwarte vlag geeft dat ge alonso ook moet zwarte vlag geven, was het verschil tussen door rood de pits inrijden of door rood de pits uitrijden???
nuja, alonso is vandaag toch wel iets in men achting gestegen, hij durft dus toch te racen en proberen in te halen...
zalige race, zeker ivm monaco, dikke crash van kubica, nog goed dat hij er met "maar" een gebroken been van afkomt
maar wtf is der met ferrari aan de hand? raikonnen kan met moeite een renault volgen, als der nog 10 rondes waren geweest had sato hem nog ingehaald :s
massa ook gene vette, als hij daarvoor zen motor in monaco moet sparen, kan hij int vervolg maar beter elke race voluit gaan, want veel doet het nie af
hamilton van begin tot einde aan de leiding, maar goed dat de sc uitkwam of hij had 50 seconde voorsprong gehad aan de aankomst...
btw heidfeld wordt die door mclaren betaald? elke sc liet da kalf een gat van 100 meter tusse hem en hamilton :s

Wesdude

Legacy Member
YuRiPa zei:
Wow, wat een race. De leukste race sinds tijden weer es.

Gelukkig is Kubica OK. Wat een crash, kanonne...:wtf: :x


Terecht dat Massa is gediskwalificeerd, eindelijk wordt Ferrari es gestraft als t moet.:)

Vorig jaar is Schumacher toch ook 2 keer gestraft :ironic: .

Kubica in da filmpke: raakt dieje nu ook nog dieje torro rosso dieje daar geparkeert staat? Inderdaad chance hoe het afloopt.

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
was het verschil tussen door rood de pits inrijden of door rood de pits uitrijden???

De pits inrijden wordt verboden wegens gewoon reglementen, terwijl de pits uitrijden verboden kan worden om veiligheidsredenen. Vandaar waarschijnlijk een verschil in straf. (die straffen zullen ook wel gewoon vastgelegd zijn)

Lucian

Legacy Member
Defkes zei:
Wat een race en onlogische FIA. Alonso wordt krijgt stop and go, Kimi niks, Massa en Fisichella gediskwalificeerd... :wtf:

Anyway, mannen van de race:

Alonso: zeer sterk tijdens zijn furieperiode, probs op het einde. Z'n vele fouten zijn wel een smet op zijn race. Een 7/10

Webber: zeer sterk gereden, pech met SC. Een 8/10

Wurz: DE man van de race. Als je met een kapotte achtervleugel nog 60 ronden kan rijden en dan nog eens op het podium finisht... Amai m'n botten Een 11/10 :)

Massa: Alonso in het begin ingehaald, maar pech met de SC en onlogische beslissing, anders had P2 er zeker ingezeten. Een 8/10

Sato: bijna even indrukwekkend als Wurz, mooi hoe hij tot het einde bleef pushen. Een 8.5/10

Kimi was toch weer zeeeeeeeeeeer erg. Kon amper een Super Aguri volgen (Alonso had duidelijk problemen dus daar is dat begrijpelijk) en maakte opnieuw enkele ferme fouten. Een 5/10

En natuurlijk Hamilton. Niets op aan te merken. Heeft idd geluk gehad, maar had sowieso gewonnen denk ik. Een 8.5/10

Heidfeld: idem als Hamilton :)

De crashes... Even serieus gebibberd bij Kubica, maar positief denkend: Vettel mag wsl in zijn plaats komen en daar ben ik inmiddels ook al 1.5 jaar aanhanger van. Ben benieuwd wat die kan.

edit: laat me dat van Hamilton anders zeggen. Hij heeft geen geluk gehad, maar hij heeft geen pech gehad zoals enkele andere rijders :).

ge zijt toch wel iets te pro massa en te anti raiko zenne defkes
massa was vandaag beter dan kimi maar toch maar heel weinig, hij had geluk bij de start dat hij vierde werd, geluk dat hij dankzij alonso erlangs kwam, want da was totaal niet zijn verdienste, en hij kon evenmin een voorligger inhalen/laat staan ernaar toe rijden...
nee massa zie k nooit kampioen worden, en kimi ook niet als hij zo blijft voordoen, ligt ook wel een deel bij ferrari wel, maar toch, kverwacht meer ervan
maarja f1 mist voor mij ook wel iets de laatste tijd, persoonlijkheid, met schumi is de laatste "topper" verdwenen imo
deze generaties zijn allemaal rekenaars, zo min mogelijk risico's, inhalen door de pitstops, etc, alles in de te verwachten volgorde, als schumi vroeger uitreed, dan wist ge dat der iets ging gebeuren, die maakte met een mindere wagen nog de rest moeilijk, dat zie k er nu geen ene doen, en het kan aan mij liggen, maar de taktiek van ferrari is dit jaar ook niet meer wat ze geweest is :s

xDama

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Crash
crash 2
Pff, moest direct aan Greg Moore denken :cry:

Die reactie van Leinders en die Gaëtan doen mij nog altijd kippenvel krijgen...

Btw: is het jullie ook opgevallen hoeveel stemverheffingen Leinders had vandaag? :rofl: Met momenten was hij echt aan het gillen zoals een meisje :')

Darth-Falcon

Legacy Member
voila se race 2 van 3 is gedaan, nu nog champcars, jan heylen is terug :applause:

btw 2de link, filmke laad nie

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
hij had geluk bij de start dat hij vierde werd, geluk dat hij dankzij alonso erlangs kwam

Welja, over die start... Het viel toch wel op dat Alonso en Kimi niet al te goed weg waren, en Heidfeld en Massa wel. Slechte kant van de baan, misschien speelde dat wel mee. Dit heeft mee bepaald wie eerst de pits binnenreed = meer tijdverlies voor Kimi, ... Enfin, ik zeg niet dat Kimi goed gereden heeft, hij viel me vandaag in het eerste stuk van de race ook wel tegen, daarna leken me echt wel problemen te zijn met die Ferrari.

maarja f1 mist voor mij ook wel iets de laatste tijd, persoonlijkheid, met schumi is de laatste "topper" verdwenen imo

Vind ik eigenlijk ook, maar Hamilton lijkt me weer een echt rastalent die lang aan de top kan meedraaien. Ik weet dat 6 wedstrijden kort is om zoiets te zeggen, maar hij doet het gewoon beter dan zijn teamgenoot, de regerende wereldkampioen.



2 dingen nog:
- wat Hamilton toont bewijst toch ergens dat Alonso geen enorm supertalent is.
- het feit dat Kimi niet voor Massa raakt (ik zeg niet dat het niet nog kan komen) bewijst wat voor een ongelooflijke meester Schumacher wel was. Die had er weinig moeite mee om Massa onder de knoet te houden.

squan

Legacy Member
den-kimi zei:

Ik weet dat nog niet zo zeker hoor, het kunnen zijn voeten wel zijn imo. In de foto's van de lege BMW zie ik die stukjes toch niet meer zitten...


En ik mis een schumacher ook wel, stel je voor Hamilton vs Schumacher. Dat zouden gevechten zijn man. Beide nooit afgeven ook al moet er eens wat gepushed worden. Al moet ik zeggen dat ik Alonso ook graag zie racen nu hij in een hoekje gedreven wordt. Altijd goed om iemand te zien zich proberen te bewijzen.
Raikonnen doet me weinig en Massa kan volgens mij geen team rond zich bouwen zoals een kampioen zou horen te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan