Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cash

Legacy Member
NightFlyer zei:
da was opzich nog het rare. er komt zo PITLANE OPEN, die gaan binnen, bam licht rood.
WTF? :wtf:

Ja t'is wel normaal dat dat licht rood was. Als de Safety car + het veld achter de SC voorbij de exit rijden is het licht rood. (een jaar of 2 geleden heeft Montoya dat ook eens gedaan in Canada, tijdens Safety car periode de pit buiten gereden terwijl het rood licht is)
De pitlane was open, dus binnen rijden mag...maar buiten rijden mag pas als het hele veld voorbij de exit is.
Maar waarom die 2 verschillende straffen.

squan

Legacy Member
BANZAIIII :love:

Damn wat een race,
- geschrokken toen Kubica zo levensloos aan het tollen was,
- verward met de zwarte vlaggen voor onlogische pitsreglementen,
- gelachen met Massa die naast zijn broertje gefrustreerd zat te wezen,
- gejuichd met Sato die zo maar eventje zijn super aguri voorbij 2 wagens zet die mss samen het 10-voudige aan budget en personeel hebben of zo,
- opgekeken naar Hamilton hoe die rijdt als een zwitserse klok man, geen enkele fout en snel blijven gaan

Meer van dat graag!

SpArdA

Legacy Member
Wesdude zei:
WTF

Om te beginnen: Alonso mag binnedoor nemen? en dan gewoon volle bak de baan terug opvliegen? Ok dan :wtf:

Als dat gedwongen is en je geeft het voordeel dat je erdoor bekomen hebt terug op (dwz je laat eventuele ingehaalde wagens terug voorbij) dan mag dat ja.

Wesdude

Legacy Member
SpArdA zei:
Als dat gedwongen is en je geeft het voordeel dat je erdoor bekomen hebt terug op (dwz je laat eventuele ingehaalde wagens terug voorbij) dan mag dat ja.

blijft het feit dat alonso dit jaar al serieus gevaarlijk de baan is terug opgevlogen. Raakte daar bijna Hamilton en reed toen de deur bijna dicht op Raikkonen zijn neus.

xDama

Legacy Member
Hamilton heeft wel verdiend gewonnen maar hij heeft enorm veel geluk gehad ook hoor. De eerste SC heeft voor hem eigenlijk de weg vrijgemaakt naar P1. Dan Alonso die constant fouten maakt en dan nog is een stop-and-go kreeg...

Ik vond het geen straffe race van Hamilton. Gecontroleerd en uitgereden en geluk gehad. Maar hoe dan ook verdiend.

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
Why the hell was da licht rood in de pit? BELACHELIJK ! En dan nog gvd een zwarte vlag? En alonso rijdt de pit in as die gesloten is en krijgt alleen een stop en go.

Misschien staan daar gewoon verschillende straffen op? Het negeren van een rood licht aan de pit is gewoon altijd uitsluiting.

Ferrari hun eerste stop was ook debiel

Hoezo? Had Kimi een ronde later gepit, dan had hij veel meer plaatsen verloren dan nu het geval was.


Prachtig van Hamilton. Moet op een bepaald ogenblik wel frustrerend geweest zijn voor hem, hij reed steeds een mooie voorsprong bijeen en dan werd dat telkens naar nul herleid. Deze overwinning verdient hij dus dubbel en dik.

Alonso: man, wat een resem fouten vandaag. Het feit dat Hamilton hem zo ongeveer te kakken zet van bij zijn eerste races moet ongetwijfeld beginnen doorwegen...

Massa: was niet slecht bezig, jammer want je weet eigenlijk dat als je zoiets doet, je uitgesloten wordt. Zie Montoya.

Kimi: mleh. Alhoewel er volgens mij iets aan die Ferrari scheelde, op een gegeven moment maakte Alonso een gat van 9 seconden goed op een vijftal ronden zonder dat hij eigenlijk fouten maakte. Kon ook Kovalainen niet volgen op het einde, dat klopt niet. Toch, geen beste race.


Kubica: verschrikkelijke crash... Zat ontsteld te kijken.

Sato: :niceone: :niceone: :niceone:

Davidson: gieren. Komt rustig aan in de pits, staat daar een paar seconden zonder dat er iemand naar buiten komt. Maar dat was zijn eigen fout, want hij verremde zich net voor de pit lane en besloot dan maar binnen te rijden.


Zeer tumultueuze race, was lang geleden.

eniac

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Hamilton heeft wel verdiend gewonnen maar hij heeft enorm veel geluk gehad ook hoor. De eerste SC heeft voor hem eigenlijk de weg vrijgemaakt naar P1.

???
Wat een onzin. De man had al een pitstop achter de rug en als de rest weer zou gaan pitten zijn, had hij vlot 20 seconden voorsprong. Die SC heeft voor hem niets betekend, hij had die race sowieso gewonnen.

Ik snap niet hoe je het "geluk" kan noemen dat je telkens je voorsprong van voor af aan mag opbouwen.

Defkes

Legacy Member
Wat een race en onlogische FIA. Alonso wordt krijgt stop and go, Kimi niks, Massa en Fisichella gediskwalificeerd... :wtf:

Anyway, mannen van de race:

Alonso: zeer sterk tijdens zijn furieperiode, probs op het einde. Z'n vele fouten zijn wel een smet op zijn race. Een 7/10

Webber: zeer sterk gereden, pech met SC. Een 8/10

Wurz: DE man van de race. Als je met een kapotte achtervleugel nog 60 ronden kan rijden en dan nog eens op het podium finisht... Amai m'n botten Een 11/10 :)

Massa: Alonso in het begin ingehaald, maar pech met de SC en onlogische beslissing, anders had P2 er zeker ingezeten. Een 8/10

Sato: bijna even indrukwekkend als Wurz, mooi hoe hij tot het einde bleef pushen. Een 8.5/10

Kimi was toch weer zeeeeeeeeeeer erg. Kon amper een Super Aguri volgen (Alonso had duidelijk problemen dus daar is dat begrijpelijk) en maakte opnieuw enkele ferme fouten. Een 5/10

En natuurlijk Hamilton. Niets op aan te merken. Heeft idd geluk gehad, maar had sowieso gewonnen denk ik. Een 8.5/10

Heidfeld: idem als Hamilton :)

De crashes... Even serieus gebibberd bij Kubica, maar positief denkend: Vettel mag wsl in zijn plaats komen en daar ben ik inmiddels ook al 1.5 jaar aanhanger van. Ben benieuwd wat die kan.

edit: laat me dat van Hamilton anders zeggen. Hij heeft geen geluk gehad, maar hij heeft geen pech gehad zoals enkele andere rijders :).

B.U.R.N

Legacy Member
een race vol emoties.
-na kubica zijn ongeval was ik effe nie goe
-Fisichella en Massa terecht gestraft maar alonso moest nog veel meer gestraft worden en hij had altijd geluk met zijn foutjes.
-raikonen heeft ook niet veel getoond
-hamilton mooie race.
-lachen met sato

mclaren was duidelijk de sterkste, ik vrees voor dominatie.
man van de race: sato!

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
Ferrari strategie debiel-> ze reden 2e en 4e ofzo? En daarna 16 en 18 :sop:

Zeg jij dan eens wanneer ze hadden moeten pitten? Als de pace car van de baan was, zodat ze helemaal laatste zouden teruggekeerd zijn? Ze moesten sowieso pitten he.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
eniac zei:
???
Wat een onzin. De man had al een pitstop achter de rug en als de rest weer zou gaan pitten zijn, had hij vlot 20 seconden voorsprong. Die SC heeft voor hem niets betekend, hij had die race sowieso gewonnen.

Ik snap niet hoe je het "geluk" kan noemen dat je telkens je voorsprong van voor af aan mag opbouwen.


>True, Hamilton zat na z'n stop maar 3tal seconden achter Alonso die druk bezig was met de eerste bocht te missen en die nog moest binnenkomen.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Alonso: zeer sterk tijdens zijn furieperiode, probs op het einde. Z'n vele fouten zijn wel een smet op zijn race. Een 7/10


Kimi was toch weer zeeeeeeeeeeer erg. Kon amper een Super Aguri volgen (Alonso had duidelijk problemen dus daar is dat begrijpelijk) en maakte opnieuw enkele ferme fouten. Een 5/10

Lol, weeral redelijk gekleurd zo. Alonso 7? :)

Wesdude

Legacy Member
eniac zei:
Zeg jij dan eens wanneer ze hadden moeten pitten? Als de pace car van de baan was, zodat ze helemaal laatste zouden teruggekeerd zijn? Ze moesten sowieso pitten he.

-Volgens mij hadden ze nog fuel genoeg om nog wa door te gaan.

-En van Kimi zijn race, daar scheelde ook iets aan die wagen precies. Wurz was op het einde opeens de snelste op de baan.

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
-Volgens mij hadden ze nog fuel genoeg om nog wa door te gaan.

Volgens jou? Jij weet hoe dat allemaal zit? :wtf:

En stel dat je gelijk hebt. Ze moeten al een heel aantal ronden rijden om niet als allerlaatste op de baan te komen hoor.

En van Kimi zijn race, daar scheelde ook iets aan die wagen precies.

Mee eens.

EBX

Legacy Member
Defkes zei:
Alonso: zeer sterk tijdens zijn furieperiode, probs op het einde. Z'n vele fouten zijn wel een smet op zijn race. Een 7/10

En natuurlijk Hamilton. Niets op aan te merken. Heeft idd geluk gehad, maar had sowieso gewonnen denk ik. Een 8.5/10

WTF ? Je geeft Alonso, een regerend wereldkampioen, die een halve rally heeft gereden (lees uitstapjes naast het circuit), zich laat voorbijsteken door een Super AGuri, 3 ronden voor het einde ! Het tempo van Heidfeld NIET kon volgen in het begint en voor de rest een kleurloze race reed en die krijgt van jou een 7/10 ?????? Die snap ik toch niet hoor

Bovendien geef je Hamilton, die een perfecte race reed, hele race door gepushed en op de limiet gereden. Op een onnavolgbaar tempo + nog telkens zijn voorsprong kwijt door de safety car ... bovendien zijn 6e f1 race ooit rijdt .. die geef je 1.5 punten meer ????

Hamilton verdient gewoon de volle 10/10, Alonso moet dringend gaan herbronnen ...

Zo zie ik het natuurlijk .. no flame intended !

Wesdude

Legacy Member
eniac zei:
Volgens jou? Jij weet hoe dat allemaal zit? :wtf:

En stel dat je gelijk hebt. Ze moeten al een heel aantal ronden rijden om niet als allerlaatste op de baan te komen hoor.

Ja ik weet nu niet helemaal juist meer wanneer die safety car is binne gegaan en buitengekomen. Op die moment riep ik toch, f*ckin hell wat doede nu.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan