Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defkes

Legacy Member
Kovalainen rijdt met de reservewagen en die is nooit zo goed als de normale e.

Anyway, interessante kwalif, vooral op strategisch gebied. Ik vraag me nog steeds af waarom Alonso benzine moest sparen. Zou die zo licht staan? Ik zou denken dat Hamilton een tikkeltje lichter staat en Alonso de leiding overneemt op z'n Schumachers.

Massa en Räikkönen staan zeer zwaar denk ik (met Massa 1 of 2 ronden zwaarder dan Kimi), al moet ik wel zeggen dat Kimi EINDELIJK wat agressie toonde tijdens de kwalif. Dat passieve rijden was gisteren niet aanwezig. Heidfeld knap 3e, al volgt die de strategie van de Maccas volgens mij. Verder opnieuw een knappe prestatie van Jarno, Webber, Fisichella en vooral Rosberg.

Ik kan niet wachten op de race. Kova zal wsl niet uit de muur kunnen blijven :p dus is het afwachten wat de strategiën zijn en wat deze worden bij een SC.

jeltex

Legacy Member
Het belooft idd een leuke race te worden vanavond. De hype rond Hamilton zal wel weer een sterke boost krijgen doordat hij op pole staat. En niet zomaar een pole, een pole op een circuit dat volledig nieuw is voor hem en 4 tiende sneller dan zijn teamgenoot de tweevoudig wereldkampioen. Ik begon zelf een beetje genoeg te krijgen van die hele hype maar als je hem dan gisteren bezig zag moet je toch wel onder de indruk zijn van wat die kerel iedere race opnieuw presteert.

SpArdA

Legacy Member
Defkes zei:
"Je bent voor of tegen maar je moet er respect voor hebben.", Stefaan Lammens over Michael Schumacher.

Een Stefaan Lammens quote? Volgens mij mankeert er minstens twee keer 'euh'. :p

Dr. Doezel

Legacy Member
jeltex zei:
Het belooft idd een leuke race te worden vanavond. De hype rond Hamilton zal wel weer een sterke boost krijgen doordat hij op pole staat. En niet zomaar een pole, een pole op een circuit dat volledig nieuw is voor hem en 4 tiende sneller dan zijn teamgenoot de tweevoudig wereldkampioen. Ik begon zelf een beetje genoeg te krijgen van die hele hype maar als je hem dan gisteren bezig zag moet je toch wel onder de indruk zijn van wat die kerel iedere race opnieuw presteert.

Alonso zal pist lopen, hopelijk rijden ze elkaar deraf :D

xDama

Legacy Member
Mijn voorspelling voor vandaag is dat Hamilton in de muur knalt bij start/finish. Om een of andere reden denk ik dit al vanf ik hem op de trainingen bezig zag. Hij rijdt met momenten té agressief en in de laatste chicane maakt hij toch af en toe een serieuze fout... Dusja

En ik denk dat beide Ferrari's als een duivel uit een doosje zullen komen vandaag. Het zou me echt enorm verbazen dat plots na 2 GP's het verschil tss Ferrari en Mclaren zo groot is. Ze zullen gewoon moeten zorgen dat ze meteen voorbij Heidfeld raken.

eniac

Legacy Member
Volgens mij zit Hamilton toch een pak lichter dan Alonso. Het verschil is echt te groot.

denkimi

Legacy Member
ik denk dat hamilton vandaag de muur kust. of anders moet hij veel voorzichtiger rijden dan gisteren.

YuRiPa

Legacy Member
eniac zei:
Volgens mij zit Hamilton toch een pak lichter dan Alonso. Het verschil is echt te groot.

Alonso heeft in zn laatste rondje waarin ie sneller was nog 4 tienden verloren.

De tweevoudig wereldkampioen leek op weg naar de pole-position, maar in de laatste sector liep hij die toch mis. ,,Ik zat naast de ideale lijn en er kwamen wat marbles (bolletjes rubber, red.) op mijn banden waardoor ik zo'n drie tienden verloor.”
Klik

Denk dat Alonso en Hamilton ongeveer even zwaar staan. Gaat niet veel tussen zitten. Denk dat Hamilton gaat winnen, voor Alonso. Hopelijk kan Heidfeld in de BMW de Ferrari's het leven zuur maken waardoor er geen Ferrari op t podium komt.:) Zou wel gaaf zijn als Heidfeld een 3e plek wist te scoren vanaaf. Maar ik denk dat Heidfeld heel ligt staat, dus die zal snel naar binnen moeten. Hopelijk kan ie wel de Ferrari's voor blijven tot zn eerste pit-stop waardoor de McLarens een goede voorsprong op kunnen bouwen.

C'mon Lewis! Get your first ever F1 victory!:D

RaZoR be

Legacy Member
en toch hoop ik op dominatie van Ferrari... al is het maar enkel om terug in het kampioenschap te komen op bijna gelijke hoogte... anders is er al weer kloof tss Mclaren en ferrari

Dr. Doezel

Legacy Member
RaZoR be zei:
en toch hoop ik op dominatie van Ferrari... al is het maar enkel om terug in het kampioenschap te komen op bijna gelijke hoogte... anders is er al weer kloof tss Mclaren en ferrari

Als mclaren hier weer 1 en 2 heeft is er zeker niks meer aan. :cry:

xDama

Legacy Member
De MotoGP was al een zalige race, mss al een voorteken voor de F1 straks :D

Ik hoop het toch.

SpArdA

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
jup Stoner is echt wel goed

Waanzinnige race, sterk wat hij liet zien onder zéér grote druk van Rossi.
Maar ik blijf erbij: geef Rossi ook wat meer topsnelheid en het is end of story...

Hopelijk straks in Montréal een paar serieuze wall-checks, want na dit ik heb geen zin meer om naar een saai treintje formule 1 wagens te kijken!

TX.Conn

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Mijn voorspelling voor vandaag is dat Hamilton in de muur knalt bij start/finish. Om een of andere reden denk ik dit al vanf ik hem op de trainingen bezig zag. Hij rijdt met momenten té agressief en in de laatste chicane maakt hij toch af en toe een serieuze fout... Dusja

Is niet enkel Hamilton die daar een fout maakt in de laatste chicane... Coulthard & Heidfeld hebben er ook al een foutje gemaakt tijdens de Qualify.

Nuja elk jaar zijn er wel meerdere die es die chicane afsnijden of erger tegen de muur knallen, zal wel niet anders zijn zeker dit jaar :).

EBX

Legacy Member
ik heb de kwali zelf niet gezien, maar zou het kunnen (ik dacht het zo op foto's gezien te hebben) dat de MCs op de soft (witte streep) gekwalificeerd hebben en de ferrari's op hard (geen witte streep) ??

Da zou kunnen aanwijzen dat ferrari voor een lange eerste stint gaat & bovendien maar 1 keer binnenkomt en dat de mc voor een 2stopper gaan.
Kan nog spannend worden. Zeker omdat ge in Canada wel kunt inhalen als ge durf hebt + effectief rapper zijt !

Darth-Falcon

Legacy Member
ze moeten nie starten op de banden waarmee men gekwalificeerd hebt ze (denk ik).

ferrari is al heel het weekend achter mclaren aan het lopen, dus ik denk da de kans klein is. 1 pitstop zou met de huidige banden alleen gaan met de 2 hardste banden.

ze rijden in canada met de 2 zachtste banden, geen van de 2 houd het een halve race uit op dit circuit

Darth-Falcon

Legacy Member
TX.Conn zei:
Is niet enkel Hamilton die daar een fout maakt in de laatste chicane... Coulthard & Heidfeld hebben er ook al een foutje gemaakt tijdens de Qualify.

Nuja elk jaar zijn er wel meerdere die es die chicane afsnijden of erger tegen de muur knallen, zal wel niet anders zijn zeker dit jaar :).

voor zover ik weet zijn er laatste jaren maar 1 of 2 tijdens de race tegen de muur geknald daar, (button 2 jaar geleden, de rest weet ik niet zeker)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan