Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
TX.Conn zei:
Yup, had eigenlijk ook meer verwacht van Raikkonen dit seizoen, zeker ook omdat hij nu echt betrouwbaar materiaal heeft om mee rond te rijden... wat hij bij zijn McLaren periode zeer vaak miste.

Dat hij nonchalant leeft was eigenlijk al direct vrij duidelijk wanneer hij in de F1 kwam:

Op Sporza zeiden ze dit seizoen in 1 van de GP's... dat Raikkonen bij zijn allereerste Formule 1 race die van Melbourne 2001, niet te vinden was, zijn engineers waren volop naar hem op zoek... ze troffen hem aan in zijn mobile home... die lag gewoon nog te pitten... 5 minuten voor de race ging beginnen.

That's why I love that guy :D

eniac

Legacy Member
TX.Conn zei:
Op Sporza zeiden ze dit seizoen in 1 van de GP's... dat Raikkonen bij zijn allereerste Formule 1 race die van Melbourne 2001, niet te vinden was, zijn engineers waren volop naar hem op zoek... ze troffen hem aan in zijn mobile home... die lag gewoon nog te pitten... 5 minuten voor de race ging beginnen.

Just the average gossip. Ik geloof er geen knijt van.



Bedoel je niet de Qualify van Monaco?

Uiteraard, kleine verspreking :)

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Met de snelste ronde in race een 1:15.284? Vind ik moeilijk te geloven...

Ik weet het niet, maar als ik met niet vergis kwam hij op de extra zacht banden buiten en dan is dit rondje te verklaren e.

Anyway, Raikkonen 1 foutje? Z'n slipper in Australië vergeten? Z'n vele foutjes in Bahrein toen hij achter Alonso kwam? Bovendien moet hij het hebben van z'n 1 supersnel rondje (wat toch z'n sterkste punt bleek bij McLaren) en dat is er dit seizoen nog geen enkele keer uitgekomen. Als je je sterkste troef niet kan uitspelen, kan je uiteraard niet de beste resultaten halen.

En natuurlijk niet vergeten dat Raikkonen in Monaco voor het eerst dit seizoen plaatsen wist goed te maken.
In Australie: status quo,
In Maleisië: 3e door het wegvallen van Massa => status quo
In Bahrein: 3e door het wegvallen van Alonso => status quo
In Spanje: niet gefinisht, maar toen hij uitviel hing hij status, door het wegvallen van Alonso.

Hij verliest dus elke race een plaats (Hamilton zat er wel vaak voor iets tussen :)), maar doordat iemand anders wegvalt kan hij een status quo behouden.

Voor Massa is dit ook van toepassing, alleen is zijn status quo op het podium en 2 keer met overwinning. In Australië pak plaatsen goedgemaakt, in Maleisië door eigen fout plaatsen verloren en voor de rest was er niet veel beters mogelijk voor de Braziliaan (2 keer 1e en 1 keer 3e na 2 überdominante McLarens).

Nog 1 slipper in de komende 3 races en onze Kimi mag in dienst van Massa gaan rijden. Ben benieuwd wat hij dan gaat doen.

Raikko

Legacy Member
De voorbije jaren ben ik vooral een voorstander geweest van Raikkonen zijn rijstijl. De eerste races viel het me al op dat hij een grote kon worden. Toen hij naar Mclaren, een ploeg naar m'n hart, ging, was ik dus vooral enthousiast voor de toekomst. Maar na zijn carriere bij Mclaren is toch vooral duidelijk geworden dat hij vooral veel pech heeft. Hij is een rijder met bakken talent, dat moet voor iedereen duidelijk zijn. Ik verwacht wel dat hij uiteindelijk nog voor Massa zal eindigen in het WK en dat het hem geen fluit zal schelen voor wie Ferrari de voorkeur gaat hebben.

Maarja, sinds dit jaar is m'n steun voor Raikkonen toch een stuk verminderd, ik kan er nt tegen dat hij naar Ferrari is verhuisd. Dat team heeft zoveel arrogantie rond zich hangen vind ik, zal vooral te maken hebben met m'n haat voor Schumacher.

Darth-Falcon

Legacy Member
Blijkbaar is Adrian Sutil in beeld om Ralf te vervangen bij toyota

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Anyway, Raikkonen 1 foutje? Z'n slipper in Australië vergeten? Z'n vele foutjes in Bahrein toen hij achter Alonso kwam?

"vele foutjes". Eventjes onderstuurd zijn, niet bepaald een grote fout te noemen. Je overdrijft de zaken graag als het op Raikkonen aankomt.

Verder heb ik geen zin om er veel over te discussiëren: hij heeft 1 race pech gehad (Spanje - als je zijn geval van niet al te fitte motor niet meetelt, want dan is het 2 races pech) en tijdens de kwalificatie van Monaco een jammerlijke fout gemaakt, dat gebeurt iedereen wel eens, en daardoor staat hij wat achter in het kampioenschap. We zien nog wel wat komt, wat mij betreft heeft hij de eerste 3 races alleszins getoond dat hij niet moet onderdoen voor Massa.

xDama

Legacy Member
eniac zei:
"vele foutjes". Eventjes onderstuurd zijn, niet bepaald een grote fout te noemen. Je overdrijft de zaken graag als het op Raikkonen aankomt.

Verder heb ik geen zin om er veel over te discussiëren: hij heeft 1 race pech gehad (Spanje - als je zijn geval van niet al te fitte motor niet meetelt, want dan is het 2 races pech) en tijdens de kwalificatie van Monaco een jammerlijke fout gemaakt, dat gebeurt iedereen wel eens, en daardoor staat hij wat achter in het kampioenschap. We zien nog wel wat komt, wat mij betreft heeft hij de eerste 3 races alleszins getoond dat hij niet moet onderdoen voor Massa.

Idd, ik volg jouw mening wel.

No offence hoor Defkes maar op het vlak van Raikkonen ben je echt totaal niet objectief. Monaco was idd een grote fout, maar da's het risico. Ik zie liever zoiets dan gwn iemand die zijn rondjes afmaait. En die 'fouten' die je altijd opnoemt... Ik denk dat Massa zo ook al een serieus lijstje heeft... Als je elke slipper en schuiver erbij neemt.

Nuja er zijn nog veel race's. Kimi komt wel terug... Hoewel hij wel afhankelijk zal zijn van problemen van de 3 voor hem want face the fact: geen van die 3 zal zodanig duelleren dat ze er elkaar gaan afrijden. Of Hamilton moet nog een domme stoot uitsteken in Silverstone.

Darth-Falcon

Legacy Member
ja we weten da sommige mensen wel s druven te zondingen daartegen, ik was me momenten ook zo me schumacher :unsure:

maar even terzijde, wat raikkonen doormaakt bij ferrari werd al voorspeld van het moment dat bekend was dat ie voor ferrari getekend had.

marcel

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Idd, ik volg jouw mening wel.

No offence hoor Defkes maar op het vlak van Raikkonen ben je echt totaal niet objectief. Monaco was idd een grote fout, maar da's het risico. Ik zie liever zoiets dan gwn iemand die zijn rondjes afmaait. En die 'fouten' die je altijd opnoemt... Ik denk dat Massa zo ook al een serieus lijstje heeft... Als je elke slipper en schuiver erbij neemt.

Nuja er zijn nog veel race's. Kimi komt wel terug... Hoewel hij wel afhankelijk zal zijn van problemen van de 3 voor hem want face the fact: geen van die 3 zal zodanig duelleren dat ze er elkaar gaan afrijden. Of Hamilton moet nog een domme stoot uitsteken in Silverstone.

Alonso en Hamilton zullen niet gaan duelleren, da's waar
Massa zal ook niet dueleren met Raikkonen

maar een (Mclaren-)Mercedes tegen een Ferrari, niet duelleren? voor de race en erna misschien, maar tijdens de race, elke kans die ze hebben

xDama

Legacy Member
marcel zei:
Alonso en Hamilton zullen niet gaan duelleren, da's waar
Massa zal ook niet dueleren met Raikkonen

maar een (Mclaren-)Mercedes tegen een Ferrari, niet duelleren? voor de race en erna misschien, maar tijdens de race, elke kans die ze hebben

Dat is het juist. Probeer maar eens in te halen met de huidige F1 wagens. Het enige wat er de laatste tijd gebeurt is er rondenlang achter hangen en af en toe is effe komen kijken...

Een echt inhaalmanouvre proberen dezer dagen is zo riskant dat de meeste hun maar neerleggen bij hun positie...

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
wat raikkonen doormaakt bij ferrari werd al voorspeld van het moment dat bekend was dat ie voor ferrari getekend had.

Maar wat maakt hij dan eigenlijk door? Dat zijn wagen kapot ging kan hij niet aan doen. De fout in Monaco wel, maar iedereen maakt wel eens een fout.

Dus waarom wordt er eigenlijk zo hard aan getild? Ik weet het niet...

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
"vele foutjes". Eventjes onderstuurd zijn, niet bepaald een grote fout te noemen. Je overdrijft de zaken graag als het op Raikkonen aankomt.

Eventjes onderstuurd zijn? Sorry hoor, maar hij deed het meerdere ronden lang in verschillende bochten e.

eniac zei:
Verder heb ik geen zin om er veel over te discussiëren: hij heeft 1 race pech gehad (Spanje - als je zijn geval van niet al te fitte motor niet meetelt, want dan is het 2 races pech) en tijdens de kwalificatie van Monaco een jammerlijke fout gemaakt, dat gebeurt iedereen wel eens, en daardoor staat hij wat achter in het kampioenschap. We zien nog wel wat komt, wat mij betreft heeft hij de eerste 3 races alleszins getoond dat hij niet moet onderdoen voor Massa.

Zijn niet al te fitte motor blijft een overdreven zaak. Zoals Jean Todt zelf al heeft gezegd "het verschil bedroeg minder dan 1 tiende" en het verschil op de baan was duidelijk meer.

En tijdens de kwalificatie in Monaco idd een fout, maar ook tijdens de race in Australië. Bovendien zat je hier een tijdje terug zelf te zeggen dat Massa slecht bezig was door zijn probs in Australië en fout in Maleisië. Ik kaats gewoon de bal terug door te zeggen dat hij meerdere fouten heeft gemaakt en nog geen enkele keer een positie wist goed te maken (met uitzondering van Monaco) en dan is het niet waar en is hij wel goed aan het rijden? Nuja...

En ik moet Kimi idd niet. Imo 1 van de meest overrated piloten op dit moment. En dan nog superarrogant (de hulp van MS weigeren wanneer je in een moeilijke periode bij een nieuw team zit kan je gewoon niet anders dan superarrogant noemen). Dat hij eerst maar eens probeert om Massa te verslaan voordat hij in het WK begint te geloven. Want dat is hem in de verste verte nog niet gelukt dit seizoen (de eerste races die hij voor Massa eindigde kwam door Massa en niet door hemzelf).

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Maar wat maakt hij dan eigenlijk door? Dat zijn wagen kapot ging kan hij niet aan doen. De fout in Monaco wel, maar iedereen maakt wel eens een fout.

Dus waarom wordt er eigenlijk zo hard aan getild? Ik weet het niet...

Omdat Kimi werd binnengehaald om MS te vervangen. Omdat Kimi werd binnengehaald om kampioen te worden (en niet Massa). Stel jezelf nu de vraag. Als MS in die Ferrari had gezeten, had die dan ook 4e gestaan in het klassement (bijna 5e aangezien Heidfeld dichtkomt).

Bovendien worden zijn foutjes altijd met de mantel der liefde bedekt terwijl die van Massa genadeloos veel kritiek krijgen (cfr Maleisië). Het is precies of de mensen willen gewoon niet inzien dat Kimi regelmatig een schuiver maakt.

666-Damarus-666 zei:
Idd, ik volg jouw mening wel.

No offence hoor Defkes maar op het vlak van Raikkonen ben je echt totaal niet objectief. Monaco was idd een grote fout, maar da's het risico. Ik zie liever zoiets dan gwn iemand die zijn rondjes afmaait. En die 'fouten' die je altijd opnoemt... Ik denk dat Massa zo ook al een serieus lijstje heeft... Als je elke slipper en schuiver erbij neemt.

Nuja er zijn nog veel race's. Kimi komt wel terug... Hoewel hij wel afhankelijk zal zijn van problemen van de 3 voor hem want face the fact: geen van die 3 zal zodanig duelleren dat ze er elkaar gaan afrijden. Of Hamilton moet nog een domme stoot uitsteken in Silverstone.

Dus het foutje van Massa in Maleisië is onvergeeflijk, maar dat van Kimi in Monaco moet kunnen want die geeft alles? Dat is op dit moment de algemene gedachte als je de internationale fora leest. Trek uw conclusies e. En Massa HAD een serieus lijstje, maar heeft de laatste 10 - 15 races amper een fout gemaakt. En maar 1 waardoor hij punten verloor.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Eventjes onderstuurd zijn? Sorry hoor, maar hij deed het meerdere ronden lang in verschillende bochten e.

Inderdaad, hij was een paar keer eventjes onderstuurd. Kan je dat raar vinden, de manier waarop F1's tegenwoordig zijn opgebouwd? Heeft het hem ook maar 1 punt gekost?

Zijn niet al te fitte motor blijft een overdreven zaak. Zoals Jean Todt zelf al heeft gezegd "het verschil bedroeg minder dan 1 tiende" en het verschil op de baan was duidelijk meer.

En ik geloof het niet. Plain and simple :)
Al was het maar omdat er in het hoofd continu speelt: "fuck, slechte motor, ik moet die thuiskrijgen en punten pakken". Ga je automatisch nog net iets meer liften dan als je weet dat je wagen in orde is.

Bovendien zat je hier een tijdje terug zelf te zeggen dat Massa slecht bezig was door zijn probs in Australië en fout in Maleisië.

Niks van. Ik vond Kimi minstens even goed begonnen, dat heb ik gezegd. En ik had kritiek op Massa omdat hij tweemaal op identieke wijze identiek dezelfde fout maakte, alleen nog erger de tweede keer.

de eerste races die hij voor Massa eindigde kwam door Massa en niet door hemzelf

Zijn winst leek me anders volledig op eigen conto.

Stel jezelf nu de vraag. Als MS in die Ferrari had gezeten, had die dan ook 4e gestaan in het klassement (bijna 5e aangezien Heidfeld dichtkomt).

Natuurlijk niet, alhoewel ook MS alvast een race was uitgevallen. Maar goed, ik vind je gedrag sowieso hypocriet. Als ik "Montoya" zeg weet je wat ik bedoel.

En Massa HAD een serieus lijstje, maar heeft de laatste 10 - 15 races amper een fout gemaakt. En maar 1 waardoor hij punten verloor.

Kimi anders ook maar 1 waardoor hij punten verloor.


Volgende keer, nieuwe race, dan zien we wel weer.

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Dus het foutje van Massa in Maleisië is onvergeeflijk, maar dat van Kimi in Monaco moet kunnen want die geeft alles? Dat is op dit moment de algemene gedachte als je de internationale fora leest. Trek uw conclusies e. En Massa HAD een serieus lijstje, maar heeft de laatste 10 - 15 races amper een fout gemaakt. En maar 1 waardoor hij punten verloor.

Dat zeg ik niet hé. Ik straf Kimi evenzeer af voor het foutje in Monaco als jij. Een paar pagina's hiervoor kan je zien dat ik ook zei dat hij op dat moment wss het WK al verloren had.

YuRiPa

Legacy Member
Defkes zei:
Zijn niet al te fitte motor blijft een overdreven zaak. Zoals Jean Todt zelf al heeft gezegd "het verschil bedroeg minder dan 1 tiende" en het verschil op de baan was duidelijk meer.

Ben nog altijd benieuwd waar Jean Todt dat gezegd heeft. Heb dat nooit ergens gelezen.

En ik moet Kimi idd niet. Imo 1 van de meest overrated piloten op dit moment. En dan nog superarrogant (de hulp van MS weigeren wanneer je in een moeilijke periode bij een nieuw team zit kan je gewoon niet anders dan superarrogant noemen). Dat hij eerst maar eens probeert om Massa te verslaan voordat hij in het WK begint te geloven. Want dat is hem in de verste verte nog niet gelukt dit seizoen (de eerste races die hij voor Massa eindigde kwam door Massa en niet door hemzelf).

Waarom moet je arrogant zijn om Schumi's hulp niet te willen? Kimi wil t gewoon zelf doen, zonder hulp van MS. Ik zou als ik Kimi was ook geen hulp van MS willen hebben. En Massa wil ook geen hulp van MS krijgen dit seizoen. Dat ze geen hulp willen van MS is niks arrogants aan hoor. En als we t toch over overrated coureurs hebben, Kimi is er idd eentje, maar Massa ook. Zowel Massa als Kimi is geen WK materiaal.

Maja, nu ff over dit seizoen (over de Ferrari coureurs dan he:p): Massa is op dit moment gewoon beter dan Kimi. Kimi heeft, in mijn ogen, eigenlijk nog niks laten zien. Hij rijdt anoniem zn rondjes, terwijl Massa in dezelfde wagen steeds strijd om de overwinning en steeds het podium haalt, waar Kimi eigenlijk nooit op t podium komt. Had dat niet verwacht, had Kimi juist dik voor Massa verwacht.

Dit jaar zal McLaren wel kampioen worden en op dit moment denk ik dat Hamilton nog wel es kampioen zou kunnen worden, die gast rijdt echt ongelooflijk goed. In je eerste seizoen het 2-voudig WK Alonso moeilijk kunnen maken, dat kunnen er niet veel. Op dit moment zijn Alonso en Hamilton de beste coureurs in het veld, met afstand.

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Inderdaad, hij was een paar keer eventjes onderstuurd. Kan je dat raar vinden, de manier waarop F1's tegenwoordig zijn opgebouwd? Heeft het hem ook maar 1 punt gekost?

Ik heb de andere piloten het toch nog niet zien doen?

eniac zei:
En ik geloof het niet. Plain and simple :)
Al was het maar omdat er in het hoofd continu speelt: "fuck, slechte motor, ik moet die thuiskrijgen en punten pakken". Ga je automatisch nog net iets meer liften dan als je weet dat je wagen in orde is.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/04/10/todt_motorprobleem_raikkonen_viel_mee_/

"Voorafgaand aan het weekend waren er zorgen over de motor van Raikkonen, die ook in race snelheid leek te missen. Volgens Todt valt de rol van de motor echter mee: "We hadden wat zorgen na het waterlek in Australië, maar we hadden niet genoeg redenen om de motor te vervangen. Toch kozen we ervoor om niet het uiterste van de motor te vragen, maar dit kostte ons slechts een tiende van een seconde per ronde.""

eniac zei:
Niks van. Ik vond Kimi minstens even goed begonnen, dat heb ik gezegd. En ik had kritiek op Massa omdat hij tweemaal op identieke wijze identiek dezelfde fout maakte, alleen nog erger de tweede keer.

Zijn winst leek me anders volledig op eigen conto.

Door het wegvallen van Massa die in de races nadien heeft laten zien sneller te zijn.

eniac zei:
Natuurlijk niet, alhoewel ook MS alvast een race was uitgevallen. Maar goed, ik vind je gedrag sowieso hypocriet. Als ik "Montoya" zeg weet je wat ik bedoel.

Jip, maar Monty bleek dan ook geen topper te zijn. Trek de lijn door en je ziet dat ik Kimi als topper beschouw, maar dat ik me blijkbaar toch heb vergist en hij voorlopig allesbehalve bevestigt.

eniac zei:
Kimi anders ook maar 1 waardoor hij punten verloor.

Canada vorig jaar, laatste ronde, Kimi gaat te wijt, MS passeert. Monaco dit jaar opnieuw een fout. Dat zijn er al 2 waar ik zo meteen opkom. Heb jammer genoeg geen tijd om ff te zoeken.

eniac zei:
Volgende keer, nieuwe race, dan zien we wel weer.

True. Met een onvergeeflijke kampioenenmuur. Can't wait om te zien hoe Hamilton op de limiet er voorbij scheurt (en mss er over? we'll see).

@Yuripa: MS is op dit moment officieel raadgever van Massa nadat Kimi heeft gezegd het niet te willen. Massa overrated? Door mij mss. Ik verwacht er idd mss iets te veel van, maar maak me geen illusies hoor. Ik schat Alonso nog steeds hoger in. :) Verder heb ik nog niet al te veel Massafans gezien. Als je kijkt naar de top 4 denk ik dat Hamilton en Kimi ondertss de meeste fans hebben (in NL/België).

Lucian

Legacy Member
Defkes zei:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/04/10/todt_motorprobleem_raikkonen_viel_mee_/

"Voorafgaand aan het weekend waren er zorgen over de motor van Raikkonen, die ook in race snelheid leek te missen. Volgens Todt valt de rol van de motor echter mee: "We hadden wat zorgen na het waterlek in Australië, maar we hadden niet genoeg redenen om de motor te vervangen. Toch kozen we ervoor om niet het uiterste van de motor te vragen, maar dit kostte ons slechts een tiende van een seconde per ronde.""

srry maar dit slaat wel nergens op imo
als het verschil tussen voluit gaan en niet voluit gaan 1tiende per ronde is zouden ze simpelweg nooit voluit gaan, enkel msschien een x-aantal rondes per race (voor de stops bvb)...
todt heeft makkelijk praten, die staat daar op zen muurke naar zen getallekes te kijken, maar de rijder moet rijden met de gedachte van "fuck, kmoet hier oppassen of em vliegt mij hier naar de kl*te :p"
dus daarin vind k wel dat eniac gelijk had eerder
nuja khad ook wel meer verwacht van raikkonen dit jaar, aangezien ik hem altijd hoger heb ingeschat als massa
maar kom tseizoen is nog lang, en ferrari verbeterd meestal naar het einde toe
en alonso zal ook nog wel eens technische problemen krijgen en hamilton zal zn jeugdig enthousiasme ook nog wel ergens in de grindbak zien landen etc etc etc :p
nuja der gaan wel geen 5races meer zo saai moeten zijn lijk monaco vorige week want dan ga k mij de moeite besparen van op zondag namiddag nog achter menne tv te kruipen :(

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Hij rijdt anoniem zn rondjes, terwijl Massa in dezelfde wagen steeds strijd om de overwinning en steeds het podium haalt, waar Kimi eigenlijk nooit op t podium komt.

Eh? maar allez kerel toch. De eerste drie races stond hij op het podium, vierde race laat zijn wagen het afweten, vijfde race maakt hij een fout in de kwalificaties. Dat is zijn recap van het seizoen tot nu toe. Hoezo nooit op het podium?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan