Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
Blackstone zei:
Zijn ze daar werkelijk voor gestraft geweest? Ik dacht dat de FIA op dat moment de regels heeft aangepast, zodat teamorders in't vervolg (nu dus) strafbaar zouden worden.

Boete van een miljoen euro.

marcel

Legacy Member
op boetes staan geen btw.
der is wel een aanpassing met een speciale naam (in belgie is die aanpassing op dit moment x5,5)

YuRiPa

Legacy Member
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5886

Hier is t artikel over de uitspraak. McLaren heeft idd niks fout gedaan, goede beslissing van de FIA (werd weer eens tijd dat ze een goede beslissing zouden nemen).

Hopen op nog een 1-2 van McLaren in Canada, maar dan met Hamilton als winnaar, die in de laatste bocht Alonso nog ff voorbij gaat met een kamikaze-actie.:D

marcel

Legacy Member
als hij dat doet, zal het meteen ook zijn laatste overwinning zijn (zeker voor Mclaren)


*edit*

de redenering achter de beslissing om Mclaren niet te straffen vind je hier

Lon$daLe

Legacy Member
meh kvind het niemeer boeiend zonder schumi , maar das omdak wss 13 jaar supporter was :p

maar kblijf wel met mn mening => Mclaren :') ( nie specifiek op een rijder bedoeld )

Darth-Falcon

Legacy Member
Eerste rijderswissel zou op komst zijn: ralf schumacher zal zich de komende 2 races moeten bewijzen of hij wordt meteen vervangen

Exorikos

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Eerste rijderswissel zou op komst zijn: ralf schumacher zal zich de komende 2 races moeten bewijzen of hij wordt meteen vervangen

Terecht, hij en de auto presteren niet, dan kan je beter een andere (jongere) rijder een kans geven.

YuRiPa

Legacy Member
eniac zei:
Kan je niet met zekerheid zeggen. Bij de eerste pitstops was de kans er gerust.

Ik heb t eigenlijk ook vooral over op de baan zelf (dus laatste stint). Over die pit-stops, vind t moeilijk om daar wat zinnigs over te zeggen. Kwam Hamilton na zijn eerste pit-stop niet vrij ruim achter Alonso weer terug? Het rondje voordat Hamilton naar binnen kwam voor zijn eerste stop reed ie een 1m15.5 ofzo geloof ik, waar Alonso toen alweer een 1m15.4 reed (geloof ik, dunno for sure). Meen me te herinneren dat Alonso vlak voor de 1e pit-stop van Hamilton wel een snellere ronde neerzette dan Hamilton.

jeltex

Legacy Member
YuRiPa zei:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5883

Ecclestone wil dat McLaren uitgesloten wordt. Volgens hem moet McLaren gediskwalificeerd worden of uitgesloten worden van 1 of meerdere races. Als er idd teamorders gegeven zijn.

Bernie Ecclestone is dan ook een ongelooflijke eikel hé. De laatste jaren zit hij constant allerlei regeltjes op te leggen om de F1 zogezegd "spannender" te maken en jaar na jaar worden de races saaier. McLaren uit het WK gooien ... :ironic: ... je zou bijna gaan denken dat het die vent zn bedoeling is dat er op termijn niemand meer F1 kijkt. Prutser.

YuRiPa zei:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5886Hopen op nog een 1-2 van McLaren in Canada, maar dan met Hamilton als winnaar, die in de laatste bocht Alonso nog ff voorbij gaat met een kamikaze-actie.:D

Kamikaze betekent eigenlijk dat je je te pletter gooit op iemand/iets. Als hij dus een kamikaze-actie onderneemt op Alonso in de laaste bocht dan liggen ze beiden in de vangrails en dan wint Massa ...

EternalSilence

Legacy Member
MC laren is niet aangeklaagd.

geen sanctie voor hen

spijtig, tging anders mooi geweest zijn, MC laren uit de titel gehaald worden :D :D

jeltex

Legacy Member
Doom Dragon zei:
MC laren is niet aangeklaagd.

geen sanctie voor hen

spijtig, tging anders mooi geweest zijn, MC laren uit de titel gehaald worden :D :D

Meen je dat nu echt? :wtf: Dus liever geen spannend WK voor jou dan? Als McLaren eruit gegooid was zou ik gewoon gestopt zijn met kijken.

EternalSilence

Legacy Member
jeltex zei:
Meen je dat nu echt? :wtf: Dus liever geen spannend WK voor jou dan? Als McLaren eruit gegooid was zou ik gewoon gestopt zijn met kijken.

spannend?
er zijn maar 2 teams in de strijd, veel spannender dan vorig jaar ish et nie.
tis gewoon hamilton die voor zoveel kijkcijfers zorgt
mensen vragen zich af, zal die snotneus kampioen worden, zal hij alonso kloppen?


pfft..
het is nooit goed om op zo'n jonge leeftijd al 'zoveel persaandacht te hebben' te zijn, vind ik.
hopelijk stijgt het succes hem niet naar het bolleke

khad alleszins meer verwacht dees jaar .. meer teams die meededen voor de titel, ipv van de eeuwige ferrarie en MC laren.

kvond het zelf vorig jaar spannender, met die 2 strijd tss Micheal en alonso.
nu zijn er gewoon 2 team leden die op kop staan, is al heel wat minder leuk.

jeltex zei:
Kamikaze betekent eigenlijk dat je je te pletter gooit op iemand/iets. Als hij dus een kamikaze-actie onderneemt op Alonso in de laaste bocht dan liggen ze beiden in de vangrails en dan wint Massa ...

tging nogal sensatie zijn :D
en MClaren zou uit zijn vel springen.

Pitter

Legacy Member
Doom Dragon zei:
pfft..
het is nooit goed om op zo'n jonge leeftijd al 'zoveel persaandacht te hebben' te zijn, vind ik.
hopelijk stijgt het succes hem niet naar het bolleke

kerel, was da nu voor zever, geef es een goeie reden wrm die persaandacht zo slecht zou zijn. Hamilton heeft al heel dit seizoen bewezen dat hij kan presteren. teniste wat hij nog wat mist is ervaring. Hamilton wordt echt top:bow: . In tegenstelling tot alonso die toch wel begint te verzwakken, hij komt er niet meer met kop en scouders bovenuit. En massa lijkt me niet echt de grote kampioen voor ferrarri. Enja raikonnen, vind ik toch het minste van die 4. Er waren toch geruchten dat raikko te weinig bijbrengt in het team van ferrari en dat hij te nonchalant leeft etc...

BMW-Sauber ;), heb ergens geleze dat ze in 2009 willen strijden voor WC. ze willen vanaf volgend jaar een aantal keero p het podium staan en daarna meestrijden voor de wereldtitel.

Dit jaar had ik eigelijk toch ook nog een beetje renault verwacht, mrja.
En wnr gaat Toyota het eindelijk eens goed doen, want ze beschikken toch over massa's geld :/

jeltex

Legacy Member
Doom Dragon zei:
spannend?
er zijn maar 2 teams in de strijd, veel spannender dan vorig jaar ish et nie.
tis gewoon hamilton die voor zoveel kijkcijfers zorgt
mensen vragen zich af, zal die snotneus kampioen worden, zal hij alonso kloppen?


pfft..
het is nooit goed om op zo'n jonge leeftijd al 'zoveel persaandacht te hebben' te zijn, vind ik.
hopelijk stijgt het succes hem niet naar het bolleke

khad alleszins meer verwacht dees jaar .. meer teams die meededen voor de titel, ipv van de eeuwige ferrarie en MC laren.

kvond het zelf vorig jaar spannender, met die 2 strijd tss Micheal en alonso.
nu zijn er gewoon 2 team leden die op kop staan, is al heel wat minder leuk.

Welja als je de laatste 10 jaar bekijkt is het al altijd een strijd tussen 2 teams geweest hé. Meestal Ferrari vs. McLaren, ook es een jaar of 2 Ferrari vs. Williams-BMW, 1 jaar Ferrari vs. Renault en 1 jaar McLaren vs. Renault. Daar heb ik niet echt een probleem mee, zolang het maar spannend blijft tussen die 2 teams. Neem McLaren dit jaar weg en je kan al voorspellen welk team de rest van de races zal winnen. Dan zit het WK er dus al op nog voor we halverwege zijn, en daar is nog veel minder aan.

En ok, Alonso en Hamilton staan nu wel samen op kop, maar de kloof met Massa bedraagt slechts 5 punten dus er is niks verloren voor Ferrari hé. Enkel Raikkonen zal een tandje moeten bijsteken.

eniac

Legacy Member
Pitter zei:
Enja raikonnen, vind ik toch het minste van die 4. Er waren toch geruchten dat raikko te weinig bijbrengt in het team van ferrari en dat hij te nonchalant leeft etc...

Phuu. De kerel heeft 1 fout gemaakt tijdens de kwalificatie op Barcelona. Ik zou hem nog niet begraven hoor.

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ik heb t eigenlijk ook vooral over op de baan zelf (dus laatste stint).

Welja, dat is vrij logisch dat je daar elkaar niet meer gaat bestoken. Verschil in snelheid was klein en je kan daar zo al praktisch niet inhalen, dus dat zou dom geweest zijn.

waar Alonso toen alweer een 1m15.4 reed (geloof ik, dunno for sure).

Met de snelste ronde in race een 1:15.284? Vind ik moeilijk te geloven...

TX.Conn

Legacy Member
Pitter zei:
Enja raikonnen, vind ik toch het minste van die 4. Er waren toch geruchten dat raikko te weinig bijbrengt in het team van ferrari en dat hij te nonchalant leeft etc...

Yup, had eigenlijk ook meer verwacht van Raikkonen dit seizoen, zeker ook omdat hij nu echt betrouwbaar materiaal heeft om mee rond te rijden... wat hij bij zijn McLaren periode zeer vaak miste.

Dat hij nonchalant leeft was eigenlijk al direct vrij duidelijk wanneer hij in de F1 kwam:

Op Sporza zeiden ze dit seizoen in 1 van de GP's... dat Raikkonen bij zijn allereerste Formule 1 race die van Melbourne 2001, niet te vinden was, zijn engineers waren volop naar hem op zoek... ze troffen hem aan in zijn mobile home... die lag gewoon nog te pitten... 5 minuten voor de race ging beginnen.

:rofl:

eniac zei:
Phuu. De kerel heeft 1 fout gemaakt tijdens de kwalificatie op Barcelona. Ik zou hem nog niet begraven hoor.

Bedoel je niet de Qualify van Monaco?

jeltex

Legacy Member
TX.Conn zei:
Bedoel je niet de Qualify van Monaco?

Dat bedoelt hij inderdaad ja.

En over Raikkonen, tja, het zit hem ook niet echt mee hé. In zn jaren bij McLaren heeft hij ofwel een betrouwbare wagen die niet competitief is, ofwel een competitieve wagen die niet betrouwbaar is. En net het jaar dat hij naar Ferrari verhuist blijkt McLaren dan wel in staat een wagen te bouwen die EN competitief EN betrouwbaar is. Ferrari lijkt dan een goede keuze, want die staan al jaren bekend om hun betrouwbaarheid, maar wat gebeurt er dan in Spanje? Hopla, motorpech. Het ongeluk lijkt hem een beetje te achtervolgen.

Ik moet er wel bijzeggen dat hij dit jaar idd nog niet veel heeft laten zien. Maar goed, ik zou hem zeker nog niet afschrijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan