Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
onzen teerbeminde ex-coureur M Schumacher kon daar nochtans goed inhalen in Monaco

2nd that

hij ging 15plaatsen vooruit vorig jaar
nu was het gewoonweg nie aan te zien
al die blauwe vlagskes .. "-_-

Raikko

Legacy Member
Het probleem is niet zozeer dat het echt onmogelijk is voor in te halen. Het probleem in Monaco is dat als je een inhaalmanoeuvre in zet en je slaagt er nt volledig in, dan zit je bijna zo goed als zeker tegen de vangrails. Ik kan me moeilijk voorstellen dat als er dus 2 teammaats achter elkaar zitten, het nt echt gepast is voor elkaar te gaan bekampen. Dit gaven Hamilton en Dennis ook eerlijk toe, dat er gezegd was dat ze nt met elkaar moeten gaan vechten voor de zege.

eniac

Legacy Member
,,Uiteindelijk ben ik gewoon een rookie. Dit is mijn eerste seizoen in de Formule 1 en ik eindig als tweede in Monaco. Daar mag ik niet bepaald over klagen”, zei hij, waarna de aap uit de mouw kwam. ,,Dat mijn snelheid gelijk is aan die van Fernando is positief, ik moet er maar mee leren leven. Op mijn auto staat het startnummer twee, dat is precies mijn positie binnen het team.”

Wat de Brit vooral verbaasde was dat hij al drie ronden na zijn teamgenoot naar binnen werd geroepen voor zijn eerste pitstop. Dat had hij totaal niet verwacht, aangezien hij zich een stuk zwaarder had gekwalificeerd. Er zat genoeg benzine in zijn tank om vijf, misschien wel zes ronden langer door te rijden.

Zozo...

Scifo

Legacy Member
ow ow ow, en zeker na zijn laatste pitstop was het verschil nog 2 sec. Had hij die pitstop 2 à 3 ronden kunnen uitstellen was hij zeker voorbij Alonso geraakt :o

Darth-Falcon

Legacy Member
volgens mij wilt dennis dat hamilton op silverstone zijn eerste zege behaalt.

of het nu zijn eerste is of niet, hamilton wint op silverstone, daar ben ik zeker van.

Kermit

Legacy Member
28/05 FIA onderzoekt zege van McLaren-Mercedes in Monaco

De Internationale Automobielfederatie (FIA) is maandag een onderzoek gestart tegen McLaren-Mercedes.

Het team zou zondag tijdens de Grote Prijs van Monaco de sportieve regels overtreden hebben. McClaren-Mercedes bezette met Fernando Alonso en Lewis Hamilton de eerste twee plaatsen op het podium.

Het echte motief voor het onderzoek wilde de FIA (nog) niet bekendmaken. Alonso en Hamilton staan na vijf GP's voorlopig samen aan kop in de tussenstand van het WK Formule 1. Ze hebben allebei 38 punten. De Braziliaan Felipe Massa (Ferrari) is derde mer 33 punten.

http://www.hbvl.be/nieuws/sport/motorsport/default.asp?art=0E08720B-C0DE-4208-88D7-AFCA040FDE3F

eniac

Legacy Member
Volgens mij krijgt Alonso het wat warm en is hij even op zijn strepen gaan staan binnen het team.

-BeardyMan

Legacy Member
eniac zei:
Volgens mij krijgt Alonso het wat warm en is hij even op zijn strepen gaan staan binnen het team.

Idd ja, die indruk heb ik ook, ik denk dat zen nekje pijn doet van de prestaties van Hamilton.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Mja, je mag ook de sponsors niet vergeten he. McLaren heeft veel sponsors te danken aan het feit dat Alonso bij hen kwam, ook een aantal Spaanse sponsors. Mercedes heeft Alonso gebruikt als uithangbord voor haar personenwagens... Kbedoel maar dat het niet enkel Alonso zijnen nek zou zijn moest McLaren Alonso meer 'bevoordelen'. Dat en het feit dat hij toch een pak meer verdient dan Hamilton...

Kvind het gewoon erg jammer voor Hamilton dat ze zijn strategie hebben geswitched van 1 naar 2 stops... nu weten we niet of hij Alonso op waarde kon kloppen. Achja, we zullen het nooit weten, feit is dat hij wel nog es zal winnen dit jaar!

marcel

Legacy Member
als Hamilton Alonso door de strategie had geklopt, was dat zeer zeker niet op waarde, want dan was het dankzij Dennis

oh ja, Alonso won ook door Dennis, tiens...
Mclaren stond gewoon in de positie waar ze konden kiezen wie won, en dan hebben ze gespeeld op situaties (SC of geen SC)

eniac

Legacy Member
marcel zei:
(SC of geen SC)

Lol, en jij gelooft dat? Ik vind dat bullshit. Dit moet dan zo ongeveer de eerste race ooit zijn waarin ze een rijder, die nog een aantal snelle ronden uit z'n mouw kon schudden, vroeger binnenroepen "omwille van het feit dat er wel eens een SC zou kunnen zijn".

als Hamilton Alonso door de strategie had geklopt, was dat zeer zeker niet op waarde, want dan was het dankzij Dennis

Vind ik ook al onzin. Hij kon nog een aantal snelle ronden doen, hij is het ontzegd.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
eniac zei:
Ik vind eerder dat loon van prestaties moet afhangen in plaats van omgekeerd.

Tuurlijk, maar hij is dan ook tweevoudig wereldkampioen he ;) Maar ik snap wat je bedoelt. En bij Ferrari zien we momenteel trouwens het omgekeerde: de minder betaalde rijder klopt de veel beter betaalde...
Achja, van dat onderzoek zal niets komen en dat moet volgens mij ook niet...McLaren had alles voor elkaar. Volgens wat ik lees is het vooral de Britse pers die veel kritiek uit op Dennis... mja Hamilton-hype. Hopelijk kan laat ie zn kop niet zot maken door bv bij manier van spreken een zege 'op te eisen'. Hij mag niet vergeten dat hij nog maar 5 races F1 rijder is en dat alles wel vanzelf zal komen...

eniac

Legacy Member
Dat onderzoek is wat mij betreft ook niet nodig hoor. Alleen is het vrij duidelijk dat Hamilton niet voluit zijn kans heeft mogen gaan. Dat had zonder rechtstreeks duel (en dus zonder al teveel risico) gekund, gewoon een paar ronden langer uitblijven zou ons wijzer gemaakt hebben.

marcel

Legacy Member
eniac zei:
Lol, en jij gelooft dat? Ik vind dat bullshit. Dit moet dan zo ongeveer de eerste race ooit zijn waarin ze een rijder, die nog een aantal snelle ronden uit z'n mouw kon schudden, vroeger binnenroepen "omwille van het feit dat er wel eens een SC zou kunnen zijn".

neen, die strategie was vooraf bepaald
alonso 2 stops, geen SC
hamilton 1 stop, wel SC

en na een bepaald punt heb je het voordeel van die SC niet meer bij 1 stop, en je kan ook wat inschatten of er nog een SC zit aan te komen of niet (sommige situaties zijn daar nu eenmaal gevoeliger aan dan andere)

Vind ik ook al onzin. Hij kon nog een aantal snelle ronden doen, hij is het ontzegd.

en dan? het is niet gezegd dat hij daardoor winst zou maken he. in één van die snellere rondjes schoot hij bijna van de baan, dat is al een hoop tijd dat hij daar liet liggen.
met die 4 rondjes die hij dus extra had moeten doen, zou hij toch nog een 2de stop moeten maken hebben (want strategie was berekend op een SC -> minder verbruik)

ik snap niet dat hier zoveel heisa om gemaakt wordt, bijna elke wedstrijd wordt aan de pitmuur beslist. gewoon omdat het nu tussen 2 gehypte teamgenoten is...

eniac

Legacy Member
marcel zei:
en je kan ook wat inschatten of er nog een SC zit aan te komen of niet

Dus je kan voorspellen of er iets kan gebeuren? En waarom zouden ze gisteren dan wel gedacht hebben dat er nog iets zou gebeuren? Moet zowat de rustigste Monaco-race ooit geweest zijn.



en dan? het is niet gezegd dat hij daardoor winst zou maken he. in één van die snellere rondjes schoot hij bijna van de baan, dat is al een hoop tijd dat hij daar liet liggen.

Hij ging even wijd. En dat heeft hij 1 keer in de hele wedstrijd gedaan. De kans dat het in de volgende ronden ook gebeurde was niet groot, en zoveel tijd heeft het hem nu ook niet gekost.

met die 4 rondjes die hij dus extra had moeten doen, zou hij toch nog een 2de stop moeten maken hebben (want strategie was berekend op een SC -> minder verbruik)

Natuurlijk had hij nog een tweede stop moeten maken, beweer ik iets anders? Ik zie niet in wat dat verandert aan de discussie.

ik snap niet dat hier zoveel heisa om gemaakt wordt, bijna elke wedstrijd wordt aan de pitmuur beslist.

Neen, in bijna elke wedstrijd rijden auto's tot hun tank ongeveer leeg is, en doorgaans komt degene die voorop ligt van het team als tweede binnen als de strategie gelijk is. Dat zijn de patronen die je zowat elke wedstrijd ziet.

Dat iemand het voordeel van een lege wagen niet mag benutten zie je zelden.


Kijk, het is simpel: Hamilton heeft het voordeel van een lege wagen niet mogen uitspelen en dat is vreemd. De uitleg van de safety car is pure bullshit. En dat was ook niet van tevoren afgesproken, want dan zou Hamilton andere taal gebruiken daarover.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Idd, dat van die lege tank niet mogen benutten vind ik ook erg vreemd! Wat mij het meest 'stoort' aan gans de situatie is dat Hamilton toegeeft dat hij 2e rijder is... 'Op mijn wagen staat nr 2 en dat is ook mij rol in het team'. Het lijkt mij alsof er een ferm woordje is gepraat in het team over de rol van de rijders.

Nu ik hoop dat ik verkeerd ben natuurlijk en dat dit enkel voor Monaco was (om geen brokken te maken) want ik vond het juist een interessante strijd! Ik zou het dan ook jammer vinden indien men voluit de kaart Alonso zou trekken. Zou ingaan tegen McLaren ideologie: 2 gelijke rijders: zoals Senna&Prost :love: Maar idd, mss rijdt Hamilton in Canada Alonso weer naar huis en kunnen we deze discussie vergeten! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan