Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
ik ga efkes 10€ inzetten op het feit dat Spyker het jaar niet uit doet.
er zijn al sinds de start hardnekkige geruchten dat onze noorderburen eigenlijk nooit genoeg geld hadden voor een stap in de F1, en deze week hebben ze de merknaam verkocht, en vanaf vandaag staat het LMS-team, Spyker Squadron, ook te koop...

Darth-Falcon

Legacy Member
jeltex zei:
Button heeft inderdaad al 1 keer gewonnen maar het zou me niets verbazen moesten die commentatoren op Sporza het moment waarop hij toen over de finish reed net gemist hebben. Daar zijn ze nu eenmaal goed in.

duidelijk allebei niet aan t luisteren geweest, ze hadden het over het feit dat het frustrerend kan zijn dat ge als een toptalent wordt aanzien, regelmatig op het podium finished, maar uiteindelijk zeer lang moet wachten op overwinning. zoals button dus heeft ondervonden

Foose

Legacy Member
van hooydonck vertelt soms wel goede dingen maar ik erger me ook aan zijn taaltje. Verkeerde gezegden, Fitsjikella, curbstones: "dat zijn dus die rood witte dingen", ...

eniac

Legacy Member
Ik vond het ook wel bizar dat ze zeiden dat Raikkonen een slechte strategie had in de race. Als je op een circuit waar je niet kan inhalen met een snelle wagen ver achteruit moet starten, dan is het gewoon de beste keuze om zeer zwaar te starten en te hopen dat die voor je vroeger komen pitten. Licht starten zou absoluut geen nut hebben: je kan toch niet inhalen, en door vroeg te komen pitten raak je nog veel verder vast.

Het draaide nu eenmaal slecht uit omdat Button daar ook zo lang bleef hangen, maar was die een paar ronden vroeger binnengekomen dan was Raikkonen in het slechtste geval zesde geweest.

eniac

Legacy Member
Uh, je kan moeilijk zeggen dat Monaco een circuit is waar je je door een lichte wagen gemakkelijk door het veld naar voor kan werken.

Punt blijft, zwaar starten en laat pitten is gewoon de tactiek op zo'n circuit in die situatie.

hatetn

Legacy Member
wss de saaiste race in monaco ooit(wel mss wel in het geheel)
geen sc(zegt al genoeg)
maar 1 iemand die in de muur knalt en dan nog in de tweede ronde
en vanaf dan allemaal rondjes draaien tot het einde
vorige jaren zag je nog ne keer een actie tot inhalen maar nu niets
top 4 is hetzelfde gefinished alsof ze gestart zijn en hebben zelfs nooit voor hun positie moeten vrezen

jeltex

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
duidelijk allebei niet aan t luisteren geweest, ze hadden het over het feit dat het frustrerend kan zijn dat ge als een toptalent wordt aanzien, regelmatig op het podium finished, maar uiteindelijk zeer lang moet wachten op overwinning. zoals button dus heeft ondervonden

Weet ik veel. Waarom zou ik naar Sporza kijken als ik ITV heb ... Ik ga alleen af op wat TX.Conn daarpas zei, en commentatoren op Sporza kennende klonk het heel erg aannemelijk dat ze de bal weer es mis sloegen :)

eniac zei:
Ik vond het ook wel bizar dat ze zeiden dat Raikkonen een slechte strategie had in de race. Als je op een circuit waar je niet kan inhalen met een snelle wagen ver achteruit moet starten, dan is het gewoon de beste keuze om zeer zwaar te starten en te hopen dat die voor je vroeger komen pitten. Licht starten zou absoluut geen nut hebben: je kan toch niet inhalen, en door vroeg te komen pitten raak je nog veel verder vast.

Het draaide nu eenmaal slecht uit omdat Button daar ook zo lang bleef hangen, maar was die een paar ronden vroeger binnengekomen dan was Raikkonen in het slechtste geval zesde geweest.

Dat is idd de beste strategie, al hadden ze Raikkonen wel wat vroeger kunnen binnenhalen voor zn pitstop in de hoop dat hij zo wat vrije baan kreeg. Want daar achter Button zat hij toch in een uitzichtloze situatie.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Dat is idd de beste strategie, al hadden ze Raikkonen wel wat vroeger kunnen binnenhalen voor zn pitstop in de hoop dat hij zo wat vrije baan kreeg. Want daar achter Button zat hij toch in een uitzichtloze situatie.

Mja, als Button wat verstand heeft zou hij dan gewoon de ronde daarna pitten, veel kans dat hij er dan net nog voor blijft. Terwijl als Button ook maar 1 ronde vroeger pitte dan Raikkonen, deze laatste er wel voor zou raken (die kan dan echt een veel snellere ronde maken).

Twas gokken, maar ze hadden niet kunnen voorzien dat Button ook echt zo lang zou wachten om binnen te komen.

R|Jonas

Legacy Member
Helaas is het heel moeilijk om in te halen op Monaco. Maar dat zeggen de commantatoren bijna over ELK circuit. Ze kunnen heb beter zeggen wanneer het wel een goed circuit is, bespaart hen de moeite. Wat is trouwens een zeer goed inhaalparcours? Spa?

eniac

Legacy Member
Inhalen is moeilijk in de F1 algemeen, ja. Maar er is nog een verschil, Monaco is gewoon godgeklaagd.

Vote for removal. Mythisch als het mag zijn, het hoort niet meer thuis in de racerij.

Lucian

Legacy Member
eniac zei:
Inhalen is moeilijk in de F1 algemeen, ja. Maar er is nog een verschil, Monaco is gewoon godgeklaagd.

Vote for removal. Mythisch als het mag zijn, het hoort niet meer thuis in de racerij.

och das niet waar, vroeger haalden ze in monaco wel in, tis gwoon de wagens die fucked zijn met al hun areodynamica, op andere circuits is het toch ook nie beter, enkel hebben ze daar een recht stuk waar 3keer per race iets geprobeerd wordt...

ze zijn goed bezig met de f1 naar de klote te helpen, kherriner mij de tijd nog da k de hele week uitkeek naar de f1, vandaag was ik aant aftellen naar de aankomst

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
och das niet waar, vroeger haalden ze in monaco wel in, tis gwoon de wagens die fucked zijn met al hun areodynamica, op andere circuits is het toch ook nie beter, enkel hebben ze daar een recht stuk waar 3keer per race iets geprobeerd wordt...

Wat is er precies "niet waar" aan mijn post? Je begint met te zeggen "dat is niet waar" en daarna bevestig je ongeveer alles wat ik zei.

Pitter

Legacy Member
inhalen gaat op monaco, alleen was deze race gewoon pokkesaai. ik weet nog een paar jaar gelede hoe montoya (toen nog bij BMW) een paar mooie inhaalbewegingen heeft gedaan.

Pitter

Legacy Member
Doom Dragon zei:
.

grappig.. hij rijd een paar maanden F1 .. en kan de persaandacht al niet meer aan, en gaat uitwijken naar Monaco
had hem zo graag tegen de vangrails zien gaan, en dan inzoomen op de aangezichten van zijn vader en die mannen van MC laren, en dan zien wat voor sanctie hij ging krijgen, voor zijn risico vol rijgedrag.
op bepaalde momenten echt pure chance dat hij niet met zijn wiel bleef haperen aan die vangrails :p

lol klinkt als een jaloerse reactie:rofl: , we kunnen alleen maar blij zijn da er nog zo'n rijders bijzijn :). want gij wilt meer actie, en als zo'n manne die veel risico's pakken ineens geen risico's meer gaan pakke, dan wordt het NOG SAAAAAAAAAAAAAAIERRRRRRRR:sleep:

User_BELGIUM

Legacy Member
onzen teerbeminde ex-coureur M Schumacher kon daar nochtans goed inhalen in Monaco

eniac

Legacy Member
Lol, nu kan er al "goed" ingehaald worden op Monaco.

Misschien kunnen we er nog even over blijven doorbabbelen, tegen dan is het een supercircuit wat betreft inhalen.

Pitter

Legacy Member
eniac zei:
Lol, nu kan er al "goed" ingehaald worden op Monaco.

Misschien kunnen we er nog even over blijven doorbabbelen, tegen dan is het een supercircuit wat betreft inhalen.

lol, verdraai het ens niet. er staat schumacher kon er thans goed inhalen. NIET: men kan daar goed inhalen

marcel

Legacy Member
R|Jonas zei:
Helaas is het heel moeilijk om in te halen op Monaco. Maar dat zeggen de commantatoren bijna over ELK circuit. Ze kunnen heb beter zeggen wanneer het wel een goed circuit is, bespaart hen de moeite. Wat is trouwens een zeer goed inhaalparcours? Spa?

ge kunt op alle circuits redelijk goed inhalen, alleen niet met een F1-wagen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan