Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
nee heeft de vangrail geraakt aan de binnenkant bij het insturen van het zwembad.

Matja

Legacy Member
ah oeps, verkeerd gezien dan :)
maar een keer herhaling gezien en mijn frans is nie alles :p

Lucian

Legacy Member
hamilton en alonso zijn goe bezig, nog een paar racekes en ze vlammen elkaar deruit :D
van massa had k wel meer verwacht, kimi, tjah shit happens, proberen schade te beperken morgen
voor de rest fisi 4de? amai

B.U.R.N

Legacy Member
Jammer voor Kimi en Hamilton.
Massa heeft er volgens mij alles uitgehaald.
Rosberg en Fisichella ook mooi gereden.
Morgen wordt het een loterij zoals Massa al zei, zeker als het morgen regent.
Ik verwacht morgen ook veel van de BMW's, die zijn duidelijk zwaarder geladen dan de rest.

Wesdude

Legacy Member
Mclaren moet toch lichter staan :unsure: die reden de allereerste ronde van sessie 3 bijna zo snel als de snelste rondes in sessie 2. Terwijl de rest 2-3 seconde trager was. Als mclaren lichter staat heeft Massa toch goed werk geleverd.

Darth-Falcon

Legacy Member
niet perse, monaco is een pak trager waardoor het gewicht van de benzine minder meespeelt

TX.Conn

Legacy Member
Jammer dat Alonso toch nog Hamilton zijn tijd heeft kunnen kloppen net op het einde van Q3... wel mooi 2 McLarens op de 1ste startrij :applause:.

Spijtig van Kimi dat ie die fout heeft gemaakt, hopelijk krijgen we morgen van hem wat spectakel te zien... zal niet makkelijk zijn voor in te halen zeker in Monaco al niet. Massa mooi op de 3de plek, dacht eerst dat hij de pole nog zou gaan rijden op het einde van Q3... maar gelukkig niet :p.

Q2 opvallenste gebeurtenis: Couldhard vs Kovalainen... DC laat de indruk blijken om Kovalainen voorbij te laten gaan en dan doet ie toch de deur dicht :sop:.
Kovalainen ging wrs in de Q3 kunnen deelnemen moest dit niet gebeurd zijn.
Nuja DC terug gezet naar plaatst 16 :unsure: voor morgen, op het einde van Q2 stond ie op de 8ste plaats, dat zal pijn doen voor DC :D.

Over de overige teams:
- BMW een beetje tegenvallend 7 & 8
- Renault met name Fisichella zeer indrukwekkende Qualify deze keer 4de plaats chapeau.
- De Red Bull('s) van Webber & DC beginnen progressie te maken, 6de plek voor Webber zeer mooi, 8ste plek in Q2 voor DC maar gediskwalificeerd :D.
- Williams met 1 rijder op de 5de plek ook mooi
- Honda eens met zen tweeën in de top 10, 9 & 10... Button heeft kunnen profiteren van DC zijn diskwalificatie.
- Spyker, Super Aguri, Toyota & Toro Roso reden wat in de anonimiteit zoals gewoonlijk :).

Hopelijk regent het morgen :D!

B.U.R.N

Legacy Member
TX.Conn zei:
Over de overige teams:
- BMW een beetje tegenvallend 7 & 8
Als je kijkt naar de snelste tijden van alle qualificatie ronden, staat BMW 3 en 4, dus vlak onder mclaren's. Ik ben er bijna zeker van dat ze zwaar geladen zijn.

xDama

Legacy Member
TX.Conn zei:
- Spyker, Super Aguri, Toyota & Toro Roso reden wat in de anonimiteit zoals gewoonlijk :).

Hopelijk regent het morgen :D!

Liuzzi en Sutil hebben toch al mooie dingen laten zien hoor dit weekend!

Ik hoop ook op regen, dan gaat het nog is een spectaculaire race worden!

denkimi

Legacy Member
en toch denk ik ook dat mclaren enorm licht staat. of anders is de wagen plotseling enorm verbeterd.

jeltex

Legacy Member
Monaco is een circuit dat McLaren gewoon erg goed ligt, dat is al jaren zo. Volgens mij is de McLaren gewoon sneller dan de Ferrari hier, en dat was in de kwalificaties ook duidelijk te zien. Alonso en Hamilton domineerden constant, de enige reden waarom Massa op het einde op 2 tiende kwam was omdat hij een rondje in perfecte omstandigheden kon rijden, terwijl zowel Alonso als Hamilton in hun laatste ronde wat verkeer hadden. En Hamilton heeft dan nog een foutje gemaakt ook, anders had hij wel de pole gepakt denk ik. Hij leek me nog net dat tikkeltje sneller dan Alonso maar op het einde kwam het er niet volledig uit, tja je moet dan ook wat geluk hebben met de omstandigheden op een circuit als Monaco.

En Raikkonen ... mja ... dat was een erg vreemde misser voor een rijder van zijn kaliber, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Hij heeft me echt nog niet kunnen overtuigen dit jaar.

Als het morgen niet regent wordt het dus een dubbel voor McLaren denk ik.

jeltex

Legacy Member
TX.Conn zei:
Q2 opvallenste gebeurtenis: Couldhard vs Kovalainen... DC laat de indruk blijken om Kovalainen voorbij te laten gaan en dan doet ie toch de deur dicht :sop:.
Kovalainen ging wrs in de Q3 kunnen deelnemen moest dit niet gebeurd zijn.
Nuja DC terug gezet naar plaatst 16 :unsure: voor morgen, op het einde van Q2 stond ie op de 8ste plaats, dat zal pijn doen voor DC :D.

Kovalainen in Q3 ... yeah right :crazy: Hij had al de grootste moeite om de 2de kwalificatieronde te halen. Het is gewoon niet evident vrije baan te krijgen in Monaco dus Coulthard wou Kovalainen natuurlijk niet voor hem net als hij aan zn snelle ronde ging beginnen. Hij had Kovalainen idd beter enkele bochten eerder laten passeren en daarna wat zelf wat afgremd om vrije baan te krijgen, maar de sanctie die hij nu krijgt is echt belachelijk streng. Hij zat zoiezo in de 3de kwalificatieronde dus ze hadden hem dan toch tenminste de 10de plaats kunnen geven i.p.v. de 16de.

YuRiPa

Legacy Member
Jammer dat Hamilton geen pole veroverd heeft. Maja, hij heeft teveel verloren achter Webber in zn laatste ronde, da's jammer. Verwacht een McLaren zege morgen, hopelijk met Hamilton op 1.:D Voor mij is Hamilton toch de favoriet voor de zege. De start kan interessant worden, met Hamilton en Alonso naast elkaar. Degene van die 2 met de beste start staat na bocht 1 vooraan, omdat er maar weinig ruimte tussen zit (tussen de plekken op de grid, minder dan op de andere circuits).

TX.Conn zei:
Over de overige teams:
- BMW een beetje tegenvallend 7 & 8

BMW heeft een andere strategie, die zijn superzwaar. Da's iig wat Robert Kubica Allard Kalff vertelde voor RTL7.:)

@ jeltex: Straf van DC overdreven? Waarom, hij gooit zo ff de deur dicht bij Kovalainen, die idd zonder DC Q3 gehaald had waarschijnlijk. Gewoon een terechte straf voor DC. Beetje te opvallend was dat Webber er voordeel van had namelijk. En zoals DC al zelf gezegd heeft, de coureurs hebben erop aangedrongen om dit soort dingen zwaar te bestraffen. Gewoon eigen schuld, dikke bult. Moet ie anderen maar niet moedwillig ophouden.

Darth-Falcon

Legacy Member
jeltex zei:
Kovalainen in Q3 ... yeah right :crazy: Hij had al de grootste moeite om de 2de kwalificatieronde te halen. Het is gewoon niet evident vrije baan te krijgen in Monaco dus Coulthard wou Kovalainen natuurlijk niet voor hem net als hij aan zn snelle ronde ging beginnen. Hij had Kovalainen idd beter enkele bochten eerder laten passeren en daarna wat zelf wat afgremd om vrije baan te krijgen, maar de sanctie die hij nu krijgt is echt belachelijk streng. Hij zat zoiezo in de 3de kwalificatieronde dus ze hadden hem dan toch tenminste de 10de plaats kunnen geven i.p.v. de 16de.

zucht

kovalainen was op weg naar een 8ste plaats tot DC in de weg reed.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Gevonden op een ander forum: Ferrari-parking :rofl:
En voor wie niet weet waarover dit gaat: Kimi parkeert, Massa komt eens kijken maar rijdt door
En van vorig jaar: Schumacher zijn parkeer-incident

Anyway, zoals het er nu uitziet krijgen we een droge race helaas... ik vrees dan ook voor een saaie optocht, maar dit is Monaco, je weet maar nooit! Ben benieuwd naar de eerste bocht maar denk dat McLaren het goed heeft afgesproken (1 Alonso, 2 Hamilton). En volgens McLaren hebben hun rijders een andere strategie: wss Hamilton 2 ronden meer benzine ofzo want echt veel verschil zat er niet tussen.

Ook benieuwd of Massa zich kan mengen, waar Kimi terecht komt en of die BMW's idd veel zwaarder staan. PLEASE laat het een leuke race worden ter ontspanning van deze saaie cursussen hier! ;)

Defkes

Legacy Member
Mooi kwalif gisteren. McLaren oppermachtig en Massa zeeeeeer knap 3e (dit is verre van z'n favo circuit en om dan een 3e tijd te klokken met een Ferrari die trager is en mss iets zwaarder staat...).

Fisichella en Rosberg zeeeeeeeeer mooie tijden neergezet, maar ik denk dat ze te licht staan om zich tijdens de race te mengen in de top 5. De BMW's staan om de een of andere duistere reden zeer zwaar. Moesten zij bij de start voorbij Fisico en Rosberg komen, maken ze kans op podium.

Straf voor DC lijkt me terecht en Kimi's foutje... Nuja, dat had ik in mijn prono zelfs meegenomen dus niet echt onverwacht :p.

Voor de race verwacht ik enkele incidenten met o.a. een Hamilton die de finish niet gaat halen indien hij moet pushen.

Exorikos

Legacy Member
Wie zegt nu nog dat Sporza niks mag binnen de F1. Rit met een 2zit én met een formule Renault én met een echte F1 van Renault (weliswaar met gelimiteerde V10).

Raikko

Legacy Member
Dieje Jeffrey van Hooijdonck, zo ne imbeciel als commentator, hij maakt er echt een kwelling van om daar naar te luisteren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan