marcel
Legacy Member
eniac zei:Dus je kan voorspellen of er iets kan gebeuren? En waarom zouden ze gisteren dan wel gedacht hebben dat er nog iets zou gebeuren? Moet zowat de rustigste Monaco-race ooit geweest zijn.
ik zeg juist dat ze waarschijnlijk aanvoelden dat er niets aan zat te komen
wijd gaan kost altijd tijd. het beetje tijd dat hij in die ronde had goedgemaakt, was verloren daardoorHij ging even wijd. En dat heeft hij 1 keer in de hele wedstrijd gedaan. De kans dat het in de volgende ronden ook gebeurde was niet groot, en zoveel tijd heeft het hem nu ook niet gekost.
Natuurlijk had hij nog een tweede stop moeten maken, beweer ik iets anders? Ik zie niet in wat dat verandert aan de discussie.
als je er vanuit gaat dat hij maar 1 stop zou maken met die "6 extra rondjes benzine", en dan moet hij er 2 maken, dan moet je je strategie aanpassen. en dus vroeger binnen halen.
Neen, in bijna elke wedstrijd rijden auto's tot hun tank ongeveer leeg is, en doorgaans komt degene die voorop ligt van het team als tweede binnen als de strategie gelijk is. Dat zijn de patronen die je zowat elke wedstrijd ziet.
de strategie was niet gelijk, maar werd naar aanleiding van het wedstrijdverloop gelijk gezet. en Alonso lag op kop, en Alonso werd eerder binnengehaald
Dat iemand het voordeel van een lege wagen niet mag benutten zie je zelden.
strategie-aanpassingen hebben altijd een zeker nadeel. Alonso was toen Hamilton de eerste keer de pitlane verliet, St-Devote al gepasseerd. Hamilton had dat gat niet in die 4 extra rondjes dichtgereden (Alonso zat niet in het verkeer)
Kijk, het is simpel: Hamilton heeft het voordeel van een lege wagen niet mogen uitspelen en dat is vreemd. De uitleg van de safety car is pure bullshit. En dat was ook niet van tevoren afgesproken, want dan zou Hamilton andere taal gebruiken daarover.
Hamilton dacht dat de tactiek zou behouden blijven. zijn commentaar komt voor uit het feit dat dat niet het geval was.
tactieken durven nogal veranderen in Monaco, en dat is iets wat Hamilton niet gewoon is. in GP2, F3, ... komt er weinig tactiek aan te pas, dus wordt er ook weinig aangepast




van 2005 of 2006... deed Renault