het probleem bij Toyota en Honda is de Japanse cultuur. het is zoals Lammens en Leinders vorig weekend zeiden: de ingenieurtjes doen 2 jaar en F1, en dan krijgen ze een nieuwe post toegewezen, en komt er een nieuwe ingenieur, die van vooraf aan begint (t is zelfs minder dan 2 jaar). Zo kùnt ge geen winnend team uitbouwen, ook al hebt ge eventueel een topwagen en/of toppiloten.
Jaguar heeft indertijd hetzelfde probleem gehad: als het een paar GP's minder ging, kwam er een nieuwe manager... zelfs Jackie Stewart, van wie ze het team gekocht hadden, heeft daar 2 minuten manager geweest.
een topteam in F1 heb je niet op 1-2-3. Mclaren en Williams zijn nu 2 van de meest succesvolle teams, maar in hun eerste 5-6 jaren hebben die ook met moeite wedstrijden gewonnen, wat toen nog iets makkelijker was
*edit* nog efkes zeggen: met gelijke wagens gaat ge dees niet oplossen, het is gewoon een wetmatigheid van het racen. kijk naar NASCAR: Toyota maakt dit jaar zijn grote entree, zelfs 2 wagens met Red Bull sponsoring, waarvan eentje voor A.J. Allmendinger, de grootste concurrent voor SeaBass in Champcar vorig jaar. wat zie je nu: Allmendinger heeft moeite om zich te kwalificeren, net zoals alle andere Toyota-rijders. Michael Waltrip, al jaren een vaste waarde, heeft in het verleden al 2x de Daytona 500 gewonnen, heeft zelfs nog geen enkel race kunnen starten, heeft nu zelfs problemen met zijn sponsor daardoor.
da zeggen ze al 10 jaar, maar de inkomsten zijn dit jaar weer gestegen. zolang er F1-teams zijn, zullen er fans zijn, en zal er dus F1 zijn. Mclaren, Williams, Ferrari zullen altijd kunnen blijven gaan, en de wachtrij is groot genoeg. voor het éne plaatsjes op de grid voor een team volgend jaar, waren er 8 kandidaten. zegt genoeg...