Burny zei:
Hier had ik graag het hele verhaal rond geweten?
er zijn 2 schuldigen
de teams zelf:
ze gooien er miljarden tegenaan om te kunnen winnen, hetgeen ervoor gezorgt heeft dat de prive teams niet meer konden volgen en ofwel falliet gingen, ofwel de boel moesten verkopen (minardi, jordan, sauber). de fabrikanten zitten alleen in de F1 om meer personen wagens te kunnen verkopen, als het niet lukt zijn ze gewoon weg (ford en jaguar).
teams als toyota en honda staan technologisch een pak achter, en ze zullen nog meer geld erin moeten gooien om de topteams bij te halen, als de resultaten niet komen zal men in japan zeker de stekker eruit trekken.
de teams willen absoluut dat de F1 een hoogtechnologische sport blijft, ergens ben ik daar wel mee akkoord, maar ze snappen maar niet dat het net dat is wat de F1 zo saai maakt.
traction control, launch control (al is dat nu verboden) en al die andere technologische dingen.
De teams hebben zelf de meeste maatregelen verworpen die de F1 terug spannend kan maken: de CDG vleugel, slicks, bredere wagens en aerodynamica met 50% verminderd, stalen remmen, ...
De FIA en max mosley hebben zelf ook wel enkele stomme dingen ingevoerd.
grootste stommiteit is imo nog altijd de gegroefde banden en smallere wagens in 1998.
de fans gaan de saaie races niet blijven slikken, ik lees zelfs hier al dat meer en meer mensen niet meer speciaal thuis blijven voor de F1.
een radicale omwisseling is nodig, anders geef ik de F1 geen 10 jaar meer.
de nieuwe dingen die max mosley heeft voorgesteld zullen er niet doorkomen, daar ben ik zeker van. al moet ik zeggen dat het standaard body work zijn beste idee van de laatste jaren is. daarmee kan de FIA de aerodynamica zelf regelen en laag houden.
ze moeten imo het echte grond effect terug invoeren zoals in champcars, op die manier wordt het probleem van vuile lucht enz grotendeels geëlimineerd, waardoor de wagens dichter achter elkaar kunnen rijden.