Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R|Jonas

Legacy Member
lol Bas Leinders...Dit is een blonde da ik niet ken....nog nie ken
Bahja, ge moogt ni op zijn accent letten of het valt des te meer op

xDama

Legacy Member
Toch maar een saaie GP eigenlijk. De eerste 4 blijft altijd zo hetzelfde. Wel leuk voor enkele mannen dat ze eens ptn hebben.

TX.Conn

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Wijze woorden van Trulli: alles is té gemakkelijk. En ik geef hem groot gelijk.

K'lig toch wel strijk met zijn uitspraak... ironisch genoeg was hij vandaag de enige die problemen had met zijn electronica bij de start, die hij te gemakkelijk vond :D.

Heidfeld terug goed bezig en dan verknald door die ene pitstop.
Was het zijn eigen fout of de fout van de lollypop gast?

Sporza dan nog niet eens het podium meegepikt argh, op zo'n lullige manier eruit gaan :angry.

NightFlyer

Legacy Member
TX.Conn zei:
K'lig toch wel strijk met zijn uitspraak... ironisch genoeg was hij vandaag de enige die problemen had met zijn electronica bij de start, die hij te gemakkelijk vond :D.

Heidfeld terug goed bezig en dan verknald door die ene pitstop.
Was het zijn eigen fout of de fout van de lollypop gast?

Sporza dan nog niet eens het podium meegepikt argh, op zo'n lullige manier eruit gaan :angry.

Eerder de fout van degene die het wiel monteerde rechtsvoor. Eerst doet hij teken van alles in orde. En dan begint hij opeens terug aan t wiel te werken. Lollipopman doet teken dat Heidfeld mag vertrekken en de rest is gekend.
Spijtig voor Heidfeld :sop:

B.U.R.N

Legacy Member
Ik heb spijtig genoeg de start gemist, zat bij mijn oma.
Hoe is Hamilton voorbij alonso geraakt en waar zat Raikkonen?
Ben maar pas vanaf de laatste 50 ronden beginnen kijken.
Alonso zag er niet gelukkig uit :D een teamgenoot en debutant dat voor hem op het klassement staat en een 3de plaats in Spanje.

marcel

Legacy Member
TX.Conn zei:
K'lig toch wel strijk met zijn uitspraak... ironisch genoeg was hij vandaag de enige die problemen had met zijn electronica bij de start, die hij te gemakkelijk vond :D.

Trulli zijn punt was juist dat het allemaal gemakkelijk was, de wagen doet alles, de input van de rijder is totaal niet belangrijk meer

dus ja, als de wagen niks doet, kan de rijder ook niks meer doen

Darth-Falcon zei:
en monza zou weggaan omdat buurtbewoners momenteel een rechtszaak aan het lopen hebben om monza te sluiten (en veel kans hebben om er nog in te slagen ook).

die rechtszaak is al lang afgelopen. der was eerst een permanente geluidsnorm geinstalleerd waardoor F1 er inderdaad niet meer zou kunnen rijden (en zowat elke andere reeks die er reed, limiet was 85db, wat minder is dan in BEC, opstapklasse naar Belcar!!, is toegelaten). maar er zijn nu wel "geluidsdagen" gekomen, zoals bvb in Zandvoort, waardoor er enkel bij de internationale evenementen geen beperking is

xDama

Legacy Member
beemerdriver zei:
En ik noem het geen toeval meer.

Toen Lammens Hamilton nog maar eens aan verheerlijken was, was hij Hamilton met Kovalainen aan het vergelijken.

Lammens:

'Ja als je kijkt dat Hamilton nu al gedeeld 3e staat in het WK en Kovalainen slechts 1 puntje heeft...'

Leinders:

'Ja maar het verschil is dat Hamilton een wagen onder zijn gat heeft die kan winnen en geen mankementen vertoont. Kovalainen zijn wagen is een ander verhaal, dus niet te vergelijken.'

Lammens:

'Euh... ja das juist.'

Kortom: Hamilton heeft gewoon geluk met zijn wagen imo. Tov de GP2 van vorig jaar heb ik nog niets speciaals gezien van hem. Enkel rijden, controleren en punten pakken.

Nuja dat verwijt maak ik zowel Alonso, Kimi als Massa want geen van de 4 heet momenteel al spectaculaire dingen gedaan.

Wesdude

Legacy Member
Omdat ge in de huidige f1 moet kiezen tussen het kampioenschap en inhalen. Haalt ge in is de kans dat ge eraf gaat zo groot en de winst in punten die ge kunt halen zo klein, dat ge gewoon beter blijft zitten waar ge zit en uitrijdt.

beemerdriver

Legacy Member
Ik kijk niet naar sporza, aangezien alles terug te volgen is ITV.

Die zeikers op sporza.

Gij vermeld dat hij enkel rijdt, controleert en punten pakt. Wat doen de anderen dan. Ik weet niet tot in hoever je zelf de autosport beleeft buiten uw zetel, maar het blijft nog altijd een sport waar je enkel en alleen op uw eigen onder druk ook moet kunnen presteren. Dan spreken we nog niet over het uithoudingsvermogen. Hamilton staat ook al meer dan 10 jaar onder contract van McLaren.
Ik ben totaal geen fan van McLaren vanwege de Mercedes motor en aangezien ik met BMW rij. Toch blijft voor mij Hamilton de revelatie in de F1. Chapeau trouwens voor Sato en Coulthard.

R|Jonas

Legacy Member
Er zou idd een puntensysteem moeten zijn dat de eerste plaats beloont en dat eens uitvallen geen desastreuze gevolgen heeft (ben bewust van de tegenstrijdigheid). Zo zullen ze minder bang zijn om eens een risico te nemen voor die eerste plaats

EternalSilence

Legacy Member
bon gekeken..

njah...
was weer nie 'zo' spannend vond ik
hoewel het op het einde wel een beetje was.

wat was nu de oorzaak dat kimi stopte?
defect aan wagen? welk defect?


666-Damarus-666 zei:
Toen Lammens Hamilton nog maar eens aan verheerlijken was, was hij Hamilton met Kovalainen aan het vergelijken.

Lammens:

'Ja als je kijkt dat Hamilton nu al gedeeld 3e staat in het WK en Kovalainen slechts 1 puntje heeft...'

Leinders:

'Ja maar het verschil is dat Hamilton een wagen onder zijn gat heeft die kan winnen en geen mankementen vertoont. Kovalainen zijn wagen is een ander verhaal, dus niet te vergelijken.'

Lammens:

'Euh... ja das juist.'

Kortom: Hamilton heeft gewoon geluk met zijn wagen imo. Tov de GP2 van vorig jaar heb ik nog niets speciaals gezien van hem. Enkel rijden, controleren en punten pakken.

Nuja dat verwijt maak ik zowel Alonso, Kimi als Massa want geen van de 4 heet momenteel al spectaculaire dingen gedaan.

dikke 2nd that.

tzijn vooral weer de wagens die de winnaars bepalen, tzijn niet de rijders die de winnaars bepalen.
en van begin tot einde op po positie rijden, het is niet zo moeilijk als je met zo'n klassebak onder u gat rijd.

had liever een team met overgetalenteerde rijders en mindere wagens,..
zodat je wat actie zag, meer inhaal maneuvers enzo.
maarja ..

hatetn

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Toen Lammens Hamilton nog maar eens aan verheerlijken was, was hij Hamilton met Kovalainen aan het vergelijken.

Lammens:

'Ja als je kijkt dat Hamilton nu al gedeeld 3e staat in het WK en Kovalainen slechts 1 puntje heeft...'

Leinders:

'Ja maar het verschil is dat Hamilton een wagen onder zijn gat heeft die kan winnen en geen mankementen vertoont. Kovalainen zijn wagen is een ander verhaal, dus niet te vergelijken.'

Lammens:

'Euh... ja das juist.'

Kortom: Hamilton heeft gewoon geluk met zijn wagen imo. Tov de GP2 van vorig jaar heb ik nog niets speciaals gezien van hem. Enkel rijden, controleren en punten pakken.

Nuja dat verwijt maak ik zowel Alonso, Kimi als Massa want geen van de 4 heet momenteel al spectaculaire dingen gedaan.



en op itv zeiden ze da wnr ze de tijden controleren(teams) iedereen tot de conclusie gekomen is da em even goed zoniet beter rijdt dan alonso
en na 4 racen staat em alleen 1e in het wk en heeft em al 2 van de 4 races zijn teamgenoot achtergelaten, die dan 2x wk is en pakken meer ervaring heeft. ja em heeft wagen maar u teamgenoot achterlaten in dezelfde wagen is nog altijd niet zo simpel

Defkes

Legacy Member
W000000t, Massa pakt opnieuw de hattrick! Dat zijn 4 overwinningen in 9 races voor de Braziliaan. Niet slecht me dunkt!

B.U.R.N

Legacy Member
ik heb daarjuist gelezen op een ander forum hoe de stand zou zijn met het oude puntensysteem.
Hamilton 1 keer 3e en 3 keer 2e => 22 punten
Massa 2 keer winnaar, 1 keer 5e en 6e => 23 punten,
Alonso 1 keer winnaar, 1 keer 2e, 3e en 5e => 22 punten.

moesten ze het oude systeem terug invoeren zullen de piloten volgens mij wel meer risico's nemen.

Lucian

Legacy Member
B.U.R.N zei:
ik heb daarjuist gelezen op een ander forum hoe de stand zou zijn met het oude puntensysteem.
Hamilton 1 keer 3e en 3 keer 2e => 22 punten
Massa 2 keer winnaar, 1 keer 5e en 6e => 23 punten,
Alonso 1 keer winnaar, 1 keer 2e, 3e en 5e => 22 punten.

moesten ze het oude systeem terug invoeren zullen de piloten volgens mij wel meer risico's nemen.

yep dit systeem bevoordeelt de winnaar gewoon niet genoeg om een overwinning het waard te maken om voor te gaan

20-10-8-6-4-3-2-1 ofzo zou ideaal zijn imo, gaan ze tenminste wat risico's nemen, of pak nog 16 ofzo voor de winnaar indien 20ptn te veel zou zijn

B.U.R.N

Legacy Member
Ik zou het liefst hebben dat de wk leider vanachter begint, de 2de in het wk voorlaatste,... en de laatste in het wk eerst.
Met een puntensysteem waarbij elke rijder punten krijgt zodat je hem mooi kan rangschikken in het wk, zonder dat de helft van de rijders 0 heeft.
Dan zouden we pas spektakel zien.

Darth-Falcon

Legacy Member
met het 10-6-4-... punten systeem was het even erg.

een betere puntentelling is idd wel nodig maar niet alleen dat.

ze moeten imo terug het systeem van de jaren 80 invoeren: een bepaald aantal beste resultaten tellen mee: bv voor 20 races de beste 14 of 15 resultaten. in dat geval bepaald het aantal overwinningen grotendeels wie wk wordt. dus ze moeten wel vechten voor de overwinning.

Ecclestone heeft hier al s over gesproken nen tijd geleden.

voorts moeten ook de wagens fundamenteel veranderen om het terug spannend te maken. het grond effect bv terug invoeren, dat elimineert grotendeels het probleem van verlies van downforce als men dicht achter een andere zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan