Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wesdude

Legacy Member
hatetn zei:
lol en khad gisteren nog gelezen da singapore nog nie zeker was omda ze geen 70milj dollar konden neerleggen(bron:eurosport)

nuja hoe meer circuits hoe beter natuurlijk
maar wa wel zever is
italie(imola en monza) en duitsland(hockenheim en nurnburgring) worden ontdubbeld omda ze geen twee gp's in een land willen en spanje krijgt er een half jaar later een bij

Geld hé, in spanje zit het geld nu alonso kampioen is. Bij mclaren hebben ze ook een pak spaanse sponsors nu.

Darth-Falcon

Legacy Member
ja idd dat was ook men eerste reactie.

denk dat ecclestone die 2 simpelweg van de kalender wou.

Wesdude

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
is geen bullshit maar een goede oplossing imo.

tegen dat ze vorig jaar aan de laatste bocht waren, was de snelheid al vrij groot omdat de voorlaatste bocht ook een redelijk snelle was. daardoor kreeg een wagen die er vlak achter zat last van de slipstream en verloor downforce waardoor ie minder snel de bocht doorkon. het gat tussen de beide werd dan zo groot dat het bijna onmogelijk werd om er dichtbij te raken.
door die chicane komen ze veel trager aan bij de laatste bocht en kunnen ze ook dichter achter iemand bijven aanrijden. en dan te kunnen slipstreamen en uit te remmen.


volgens alonso maakt het allemaal niks uit en kunnen ze nog nie dicht genoeg achter een andere wagen rijden omdat ze nog steeds alle downforce verlieze in de laatste bocht.

hatetn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ja idd dat was ook men eerste reactie.

denk dat ecclestone die 2 simpelweg van de kalender wou.



nie echt
in duitsland zitten ze met een wisselsysteem dachtek, dus een jaar hockenheim en een jaar nurnburgring
en in italie zou monza weggaan door veiligheidsredenen en imola terugkomen(alhoewel ik da nie zie gebeuren met ferrari)

TX.Conn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik zie dat ge GP4 speelt maar ik vraag me dan wel af met welke setups ??

de laatste bocht van barcelona pak ik in GP4 volgas. parabolica trager want op monza rijd ik met een pak minder downforce

:offtopic:

Vroeger speelde ik veel GP3, GP4... maar op men nieuwe PC crasht GP4 nogal vaak als ik wil racen... crashte ook toen ik bezig was met deze pic's te nemen vandaag, (GP3 kan ik niet draaien/instaleren).

Over de setups, dat weet ik niet meer zo goed was allesinds geen specialist daarin... gaf enkel wat voor- en achtervleugel bij dacht ik, zolang ik maar meer snelheid haalde :p.
Had toen ook nog geen stuur dus het was met pijlke's te doen.
Als ik mijn wagen bestuurde (alle hulp settings lagen af behalve automatische versnellingsbak) bewoog dat stuur/wielen een klein beetje vanzelf om de bocht in te draaien zonder dat ik nog maar aan men pijlke's kwam om de bocht in te sturen... is nu nog steeds zo. Waarschijnlijk een of andere setting in het option menu die aanligt.

Nu speel ik vaak GTR² met stuur, echt zalig spel.
Heb daar enkel 1 goeie setup en das voor de Gillet Vertigo, op het circuit... raar maar waar Barcelona National :p in de regen.

Nu Back on Topic

heb es rond gezocht naar die nieuwe bocht van Barcelona dit heb ik gevonden:

Nieuwe Bocht van het Circuit de Catalunya.

4:35min Clipje van de Nieuwe Bocht.

Lijkt op de Bus Stop Chicane van Spa-Francorchamps :p.

Darth-Falcon

Legacy Member
btw er staan nu al meer stratencircuits op de kalender dan monaco ze.

melbourne park is grotendeels openbare weg.
Het circuit in canada is ook openbare weg.

Meer dan de helft van spa francorchamps is (of was :unsure: ) openbare weg.

B.U.R.N

Legacy Member
Massa op pole!
Het wel verwacht dat ferrari sterker ging zijn.
Welk team start er eigelijk van de "propere" kant? ferrari of mclaren.

jeltex

Legacy Member
Man man het was echt een kwalificatie om je vingers bij af te likken, de spanning was te snijden tot de allerlaatste seconden.

In de eerste 2 sessies lijkt het alsof het tussen Hamilton en Massa ging gaan. Maar in de laatste sessie zet Alonso dan plots een ijzersterke tijd neer waarvan ik echt niet dacht dat er nog iemand onder ging gaan. En dan pakt Massa plots helemaal op het eind de pole toch nog, en komt Alonso in zn laatste ronde 30 duizendsten te kort om hem terug te pakken. Ook tussen de tijden van Raikkonen en Hamilton is er maar 60 duizendsten verschil. Het belooft dus een prima race te gaan worden want het verschil tussen Ferrari en McLaren is echt nihil. Ik gok dan toch maar op een overwinning voor Alonso.

Darth-Falcon

Legacy Member
Heidfeld ...

die moogt ge in de rij van fisichella, DC, ralf schumacher, button en barrichello zetten: net niet goed genoeg.

Kermit

Legacy Member
hatetn zei:
nie echt
in duitsland zitten ze met een wisselsysteem dachtek, dus een jaar hockenheim en een jaar nurnburgring
en in italie zou monza weggaan door veiligheidsredenen en imola terugkomen(alhoewel ik da nie zie gebeuren met ferrari)

terecht dat monza eruit vliegt, na de competitievervalsing van vorig jaar!

Darth-Falcon

Legacy Member
Kermit zei:
terecht dat monza eruit vliegt, na de competitievervalsing van vorig jaar!

heh ???

ik lees overal dat imola ook volgend jaar niet terugkomt. en als monza van de kalender gaat zal ferrari idd de boel op zen kop zetten.

en monza zou weggaan omdat buurtbewoners momenteel een rechtszaak aan het lopen hebben om monza te sluiten (en veel kans hebben om er nog in te slagen ook).

er zijn andere circuits ook nog he, ze zullen vooral naar mugello moeten zien dan.

xDama

Legacy Member
Bas Leinders weeral...

Wijze woorden van Trulli: alles is té gemakkelijk. En ik geef hem groot gelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan