Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Seek&Destroy

Legacy Member
Het begin van de race was echt wel nog goed, paar hete standjes... en gvd Kimi, doeme...
Maar halfweg was de rest van de race echt wel saai...

Maja, Lewis staat eerste, GO KIMI, LEWIS, FELIPE!!!!
I HATE ALONSO!

Lucian

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
Het begin van de race was echt wel nog goed, paar hete standjes... en gvd Kimi, doeme...
Maar halfweg was de rest van de race echt wel saai...

Maja, Lewis staat eerste, GO KIMI, LEWIS, FELIPE!!!!
I HATE ALONSO!

go kimi go felipe eerder, ik haat nl hamilton ook, ik haat namelijk alle overhypte stuff

hatetn

Legacy Member
LuCian zei:
go kimi go felipe eerder, ik haat nl hamilton ook, ik haat namelijk alle overhypte stuff



overhypt maar em blijft wel presteren
t'is al lang geen toeval meer

xDama

Legacy Member
Genoeg over Hamilton! :p

SA en Sato hebben net hun EERSTE punt behaald! Super, vind ik dit! En nog véél belangrijker is dat SA momenteel 1 punt heeft en Honda 0! Ik denk dat velen dit nooit hadden verwacht in het begin van het seizoen!

YuRiPa

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Kortom: Hamilton heeft gewoon geluk met zijn wagen imo. Tov de GP2 van vorig jaar heb ik nog niets speciaals gezien van hem. Enkel rijden, controleren en punten pakken.

Nuja dat verwijt maak ik zowel Alonso, Kimi als Massa want geen van de 4 heet momenteel al spectaculaire dingen gedaan.

Hamilton geluk met zn wagen? Okee, hij rijdt in een supergoede wagen, maar zijn er nie genoeg geweest die met een goede wagen nog nie veel deden? Hij moet t wel ff doen, hij zou ook net zo goed elke race van de baan kunnen vliegen ofzo.

Hamilton weer es geweldig, echt nie normaal die gozer.:D Hopelijk kan ie in Monaco es winnen.:) Jammer voor Alonso, goed gereden door Massa. Ook hij doet t weer ff. Moet toch zeggen dat Massa atm beter is dan Kimi. Massa staat wel steeds vooraan, terwijl Kimi meteen na de start 4e lag, en door een mazzeltje 3e lag na de 2e bocht.

En vind t helemaal geweldig wat Sato gedaan heeft. Gewoon ff 8e worden met de Super Aguri. Echt geweldig voor dat team. Het is hen gegund. Hopelijk kunnen we nog meer goeds zien van Super Aguri dit seizoen.:)

shiftyke

Legacy Member
Ik wil Truli eens zien winnen, heerlijke man !!! :D
Bwa Hamilton overhyped, maar hij presteert tot nu toe wel zeer sterk e ;)

marcel

Legacy Member
LuCian zei:
yep dit systeem bevoordeelt de winnaar gewoon niet genoeg om een overwinning het waard te maken om voor te gaan

20-10-8-6-4-3-2-1 ofzo zou ideaal zijn imo, gaan ze tenminste wat risico's nemen, of pak nog 16 ofzo voor de winnaar indien 20ptn te veel zou zijn

met zo'n groot verschil tussen P1 en P2, en daarna zo'n kleine verschillen, gaat den tweede den eerste gewoon deraf tikken, zeker op het einde van het kampioenschap... véél beter natuurlijk

dit weekend de 2 races van de GP2 bekeken, die wagens hebben vooral mechanische grip, en zijn veel minder afhankelijk van aerodynamica. resultaat: de hele wedstrijd door gevechten, regelmatig met 3 naast elkaar. veel aangenamer om te bekijken...



*edit* wa Hamilton betreft... die gast is gewoon goed. ok, nu zit hij in de topklasse, en is er veel meer aandacht, maar vorig jaar in GP2 was die ook al zo dominant.
hier een filmke uit zijn kartdagen....

Creeping Death

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Volgend jaar stratenrace in Valencia!! Zalig nieuws!

Echt vreemd.
Dit jaar zijn San Marino en Hockenheim weggevallen omdat er per land maar 1 gp mocht georganiseerd worden.
Nu gaan ze zorgen voor een tweede in Spanje..


Over de race van vandaag, één woord: saai

eigenlijk zijn alle races dit seizoen al aan de saaie kant geweest imo.

Hier boven is't al eens gezegd: terug naar de wagens van een 10-15 jaar terug en dito circuits (ouden Hockenheim!)
dan wordt het weer de moeite om wakker te blijven tijdens de race :p

User_BELGIUM

Legacy Member
@ Creeping Death

't begin was wel sjiek vondek

de reden voor Spanje met 2 racen? simpel als je weet dat ze daar op 1 dag al evenveel F1-merchandising verkopen als bij anderen op 4 dagen. En zaterdag al met meer dan 100.000 man naar de qualificatie kwamen kijken..
maw.
*TSJING* *TSJING*


(en nu ga ik nog altijd hetzelfde roepen als 10(?) jaar geleden)

GO COULTHARD !!!
:applause:

hatetn

Legacy Member
marcel zei:
*edit* wa Hamilton betreft... die gast is gewoon goed. ok, nu zit hij in de topklasse, en is er veel meer aandacht, maar vorig jaar in GP2 was die ook al zo dominant.
hier een filmke uit zijn kartdagen....


in gp2 rijdt iedereen trouwens met hetzelfde chasis en motor dus iedereen gelijk en als ge ziet wat hamilton daar deed
en idd superschoon om er naar te kijken
trouwens snelste tijd in gp2 was 1.23.iets dachtek zoveel trager nie dan ne f1 dus laat gewoon die twee klassen samenvloeien en vergeet die f1 wagens
kvind ze er trouwens ook meer uitzien als ne f1 van een hele tijd geleden

marcel

Legacy Member
de "ideal" lap (de snelste sectortijden van 1 piloot samengeteld) van GP2 dit weekend (tijdens race) was 1.29.939, pole-tijd van Glock was 1.27.iets.

toch wel een stevig stuk trager dan een F1 nog :)

hatetn

Legacy Member
marcel zei:
de "ideal" lap (de snelste sectortijden van 1 piloot samengeteld) van GP2 dit weekend (tijdens race) was 1.29.939, pole-tijd van Glock was 1.27.iets.

toch wel een stevig stuk trager dan een F1 nog :)



lol dien op eurosport heeft dan nog geen beetje de verkeerde tijd gezegd
kzat al te denken hoe ze zo'n tijden zetten

Darth-Falcon

Legacy Member
hatetn zei:
in gp2 rijdt iedereen trouwens met hetzelfde chasis en motor dus iedereen gelijk en als ge ziet wat hamilton daar deed
en idd superschoon om er naar te kijken
trouwens snelste tijd in gp2 was 1.23.iets dachtek zoveel trager nie dan ne f1 dus laat gewoon die twee klassen samenvloeien en vergeet die f1 wagens
kvind ze er trouwens ook meer uitzien als ne f1 van een hele tijd geleden

als de fabrieksteams effectief hun eigen serie hadden opgestart, was volgend jaar de GP1 van start gegaan. Identieke wagens die gebouwd zijn om in te halen, en motoren van 800 PK. ferrari en de kleine teams mogen dan nog in de F1 zitten dan, er waren toch te weinig wagens geweest om het F1 kampioenschap nog te laten doorgaan. GP1 moest in de plaats komen.

dat is eigelijk de reden waarom GP2 GP2 noemt.

xDama

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
als de fabrieksteams effectief hun eigen serie hadden opgestart, was volgend jaar de GP1 van start gegaan. Identieke wagens die gebouwd zijn om in te halen, en motoren van 800 PK. ferrari en de kleine teams mogen dan nog in de F1 zitten dan, er waren toch te weinig wagens geweest om het F1 kampioenschap nog te laten doorgaan. GP1 moest in de plaats komen.

dat is eigelijk de reden waarom GP2 GP2 noemt.

In principe vind ik het nog jammer dat dat niet gebeurd is. Ooo wat zou het geven moest iedereen met hetzelfde materiaal rijdt. Takuma Sato wordt WK en Alonso Alonso laatste. Hihi :D

Darth-Falcon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
In principe vind ik het nog jammer dat dat niet gebeurd is. Ooo wat zou het geven moest iedereen met hetzelfde materiaal rijdt. Takuma Sato wordt WK en Alonso Alonso laatste. Hihi :D

dude u gezever op Alonso begint afgezaagd te worden :ironic:

DogFacedGod

Legacy Member
Ik heb hier verhalen gehoord dat Mosley nog verder wil gaan in zijn beperkingen.

basisplan:
V6 motoren van 2.2 liter (maar wel met turbo)
biodiesel
motor zou 5 (!) weekends mee moeten gaan.
maximum van 10 000 toeren

extra aanvullingen
- identitieke bodywork
- iets van TC maar der staat nie in verbieden of toelaten
- 4 wheel drive
- power boost knoppen

http://www.grandprix.com/ns/ns19163.html

eniac

Legacy Member
Ohja, dat uiteraard ook.

De dag dat ik stop met de F1 te volgen komt steeds maar naderbij, heb ik de indruk. Vind er nu al vaak geen bal meer aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan