Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
das bernie zenne nieuwen techniek :D
der valt nie in te halen dus zullen we ze maar wat meer tegen de muur laten vlammen, das ook spektakel ^^

Burny

Legacy Member
Goed nieuws, maar meer als 3 stratencircuits hoeft voor mij niet, tenzij er op die 2 nieuwe wel goed kan ingehaald worden.
2 Nieuwe races dus, gaan er dan andere verdwijnen?

marcel

Legacy Member
ik snap het toch niet helemaal ze...

Hockenheim werd omgebouwd omwille van de veiligheid
Spa wordt verkracht omwille van de veiligheid
de chicane in Monza werd aangepast omwille van de veiligheid
de laatste bochten-sectie in Barcelona werd aangepast omwille van de veiligheid


iedereen die in F1 zit, roept dat Monaco eigenlijk a-typisch is op de kalender, omdat F1 op een stratencircuit totaal onveilig is. dus gaan ze er 2 stratencircuits bijgooien?

Lucian

Legacy Member
marcel zei:
ik snap het toch niet helemaal ze...

Hockenheim werd omgebouwd omwille van de veiligheid
Spa wordt verkracht omwille van de veiligheid
de chicane in Monza werd aangepast omwille van de veiligheid
de laatste bochten-sectie in Barcelona werd aangepast omwille van de veiligheid


iedereen die in F1 zit, roept dat Monaco eigenlijk a-typisch is op de kalender, omdat F1 op een stratencircuit totaal onveilig is. dus gaan ze er 2 stratencircuits bijgooien?

niet noodzakelijk he, op monaco ligt de gem snelheid lager dan op de andere circuits en er gebeuren ook niet opvallend meer ongelukken dan op andere circuits

Darth-Falcon

Legacy Member
marcel zei:
ik snap het toch niet helemaal ze...

Hockenheim werd omgebouwd omwille van de veiligheid
Spa wordt verkracht omwille van de veiligheid
de chicane in Monza werd aangepast omwille van de veiligheid
de laatste bochten-sectie in Barcelona werd aangepast omwille van de veiligheid

iedereen die in F1 zit, roept dat Monaco eigenlijk a-typisch is op de kalender, omdat F1 op een stratencircuit totaal onveilig is. dus gaan ze er 2 stratencircuits bijgooien?

hockenheim is verbouwd omdat ecclestone de lange rechte stukken weg wou.

wat is er nu verkracht aan spa ??? de chicane is van richting veranderd en de start/finish is 100m langer. voor de rest is er niets veranderd.

laatste bocht in barcelona was echt wel gevaarlijk, als ge daar van de baan vloog was het met 300+ km/ recht de muur in. daar zijn al meer doden en gewonden gevallen dan pakweg op de Eau rouge.

F1 op een stratencircuit is niet onveilig, maar monaco is dat wel omdat de baan gewoonweg te smal is.

jeltex

Legacy Member
Ik ben toch niet zo'n voorstander van stratencircuits. Er zijn geen uitloopstroken, dus van zodra een piloot een fout maakt en zn bolide in de muur parkeert moet de safety car de baan op en dat helpt meestal de hele race om zeep. Iedereen duikt dan meteen de pits in en aangezien de pitstops zowat de enige manier zijn om in te halen in bv Monaco valt er daarna echt niks meer te beleven. Vorig jaar was wel een uitzondering, toen heb ik een hele leuke race gezien in Monaco, maar de jaren ervoor was het toch niet veel soeps.

En mocht er beslist worden om 's nachts te gaan rijden op een nieuw startencircuit (dat de piloten dus helemaal niet kennen) zou ik dat al helemaal onverantwoord vinden.

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
hockenheim is verbouwd omdat ecclestone de lange rechte stukken weg wou.

en waarom wou Bernie de rechte stukken weg? omwille van de veiligheid

wat is er nu verkracht aan spa ??? de chicane is van richting veranderd en de start/finish is 100m langer. voor de rest is er niets veranderd.

blanchimont is ook (lichtjes) aangepast.
de curbs bovenaan de radillion zijn een aantal jaar geleden ook afgevlakt omwille van de F1. het circuit is veiliger voor F1, maar voor de vele andere reeksen die er passeren is het door de vervanging van grind door "high-grip" asfalt juist gevaarlijker geworden, aangezien ze daar niet door afgeremd worden

laatste bocht in barcelona was echt wel gevaarlijk, als ge daar van de baan vloog was het met 300+ km/ recht de muur in. daar zijn al meer doden en gewonden gevallen dan pakweg op de Eau rouge.

dan moogt ge mij toch één naam noemen van een piloot die in die bocht omgekomen is....

Darth-Falcon

Legacy Member
jeltex zei:
Ik ben toch niet zo'n voorstander van stratencircuits. Er zijn geen uitloopstroken, dus van zodra een piloot een fout maakt en zn bolide in de muur parkeert moet de safety car de baan op en dat helpt meestal de hele race om zeep. Iedereen duikt dan meteen de pits in en aangezien de pitstops zowat de enige manier zijn om in te halen in bv Monaco valt er daarna echt niks meer te beleven. Vorig jaar was wel een uitzondering, toen heb ik een hele leuke race gezien in Monaco, maar de jaren ervoor was het toch niet veel soeps.

En mocht er beslist worden om 's nachts te gaan rijden op een nieuw startencircuit (dat de piloten dus helemaal niet kennen) zou ik dat al helemaal onverantwoord vinden.

van zodra de safety car buiten gaat, wordt pits gesloten, er mag dan niet meer getankt worden, pas wanneer iedereen achter de safety car rijd en iedereen in dezelfde ronden zit mag er getankt worden

Wesdude

Legacy Member
marcel zei:
dan moogt ge mij toch één naam noemen van een piloot die in die bocht omgekomen is....

Moeten er dan eerst doden vallen? Mark Webber is daar paar seizoenen geleden nog keihard afgegaan toen ziijn voorvleugel afbrak.

TX.Conn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
laatste bocht in barcelona was echt wel gevaarlijk, als ge daar van de baan vloog was het met 300+ km/ recht de muur in. daar zijn al meer doden en gewonden gevallen dan pakweg op de Eau rouge.

:oink:

De Laatste bocht van Barcelona vind ik persoonlijk niet echt gevaarlijk...

hier is hun aanloop naar die bocht, hier zouden ze al een snelheid moeten hebben van +- 225 km/u :unsure:?

Wanneer ze dan aanbeland zijn bij de bocht zelf "New Holland" hebben ze al een snelheid van +- 300 km/u :o.

New Holland bocht is ongeveer hetzelfde als de "Curva Parabolica" van Monza, maar bij deze laatst genoemde bocht ligt de snelheid nog een pak hoger, dan vind ik deze gevaarlijker dan de New Holland bocht.

marcel

Legacy Member
Wesdude zei:
Moeten er dan eerst doden vallen? Mark Webber is daar paar seizoenen geleden nog keihard afgegaan toen ziijn voorvleugel afbrak.

hij zegt dat er meer mensen zijn omgekomen in die bocht dan in de Radillion, dan mag hij dat bewijzen ook.

volgens mij zijn daar zowiezo al veel minder ongelukken gebeurd dan op de radillion. de snelheid is ook een pak lager, want de aanloop is veel korter

Wesdude

Legacy Member
Ah sorry dat had ik nie gelezen.
Feit blijft dat dat toch een gevaarlijke bocht was, ok ja de parabolica in Monza is ook gevaarlijk maar daar wordt serieus voor geremt. In dat laatste gedeelte in barcelona was het een klein beetje gas lossen en vol door. Volgens BBC pakken ze de parabolica tege 160km/u en de laatste bocht in Barcelona nog steeds met 195km/u zelfs met die chicane nu, dus ge moet nie vragen hoe snel ze daar vroeger doorgingen.

Verder ligt die chicane er naar het schijnt ook om de wagens dichter bij elkaar te krijgen op het rechte stuk, maar dat vind ik zelf bullshit.

Darth-Falcon

Legacy Member
TX.Conn zei:
:oink:

De Laatste bocht van Barcelona vind ik persoonlijk niet echt gevaarlijk...

hier is hun aanloop naar die bocht, hier zouden ze al een snelheid moeten hebben van +- 225 km/u :unsure:?

Wanneer ze dan aanbeland zijn bij de bocht zelf "New Holland" hebben ze al een snelheid van +- 300 km/u :o.

New Holland bocht is ongeveer hetzelfde als de "Curva Parabolica" van Monza, maar bij deze laatst genoemde bocht ligt de snelheid nog een pak hoger, dan vind ik deze gevaarlijker dan de New Holland bocht.

ik zie dat ge GP4 speelt maar ik vraag me dan wel af met welke setups ??

de laatste bocht van barcelona pak ik in GP4 net niet volgas. parabolica trager want op monza rijd ik met een pak minder downforce.

Wesdude zei:
Ah sorry dat had ik nie gelezen.
Feit blijft dat dat toch een gevaarlijke bocht was, ok ja de parabolica in Monza is ook gevaarlijk maar daar wordt serieus voor geremt. In dat laatste gedeelte in barcelona was het een klein beetje gas lossen en vol door. Volgens BBC pakken ze de parabolica tege 160km/u en de laatste bocht in Barcelona nog steeds met 195km/u zelfs met die chicane nu, dus ge moet nie vragen hoe snel ze daar vroeger doorgingen.

Verder ligt die chicane er naar het schijnt ook om de wagens dichter bij elkaar te krijgen op het rechte stuk, maar dat vind ik zelf bullshit.

is geen bullshit maar een goede oplossing imo.

tegen dat ze vorig jaar aan de laatste bocht waren, was de snelheid al vrij groot omdat de voorlaatste bocht ook een redelijk snelle was. daardoor kreeg een wagen die er vlak achter zat last van de slipstream en verloor downforce waardoor ie minder snel de bocht doorkon. het gat tussen de beide werd dan zo groot dat het bijna onmogelijk werd om er dichtbij te raken.
door die chicane komen ze veel trager aan bij de laatste bocht en kunnen ze ook dichter achter iemand bijven aanrijden. en dan te kunnen slipstreamen en uit te remmen.

die bocht werd vorig jaar met +- 250 km/h genomen denk ik.

hatetn

Legacy Member
Massive.be zei:



lol en khad gisteren nog gelezen da singapore nog nie zeker was omda ze geen 70milj dollar konden neerleggen(bron:eurosport)

nuja hoe meer circuits hoe beter natuurlijk
maar wa wel zever is
italie(imola en monza) en duitsland(hockenheim en nurnburgring) worden ontdubbeld omda ze geen twee gp's in een land willen en spanje krijgt er een half jaar later een bij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan