Lucian
Legacy Member
666-Damarus-666 zei:Volgend jaar stratenrace in Valencia!! Zalig nieuws!
wow zalig
hopelijk een deftig circuitje

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
666-Damarus-666 zei:Volgend jaar stratenrace in Valencia!! Zalig nieuws!

Doom Dragon zei:is da nu vant weekend weer F1?
of was da vorige week![]()

marcel zei:ik snap het toch niet helemaal ze...
Hockenheim werd omgebouwd omwille van de veiligheid
Spa wordt verkracht omwille van de veiligheid
de chicane in Monza werd aangepast omwille van de veiligheid
de laatste bochten-sectie in Barcelona werd aangepast omwille van de veiligheid
iedereen die in F1 zit, roept dat Monaco eigenlijk a-typisch is op de kalender, omdat F1 op een stratencircuit totaal onveilig is. dus gaan ze er 2 stratencircuits bijgooien?
marcel zei:ik snap het toch niet helemaal ze...
Hockenheim werd omgebouwd omwille van de veiligheid
Spa wordt verkracht omwille van de veiligheid
de chicane in Monza werd aangepast omwille van de veiligheid
de laatste bochten-sectie in Barcelona werd aangepast omwille van de veiligheid
iedereen die in F1 zit, roept dat Monaco eigenlijk a-typisch is op de kalender, omdat F1 op een stratencircuit totaal onveilig is. dus gaan ze er 2 stratencircuits bijgooien?
Darth-Falcon zei:hockenheim is verbouwd omdat ecclestone de lange rechte stukken weg wou.
wat is er nu verkracht aan spa ??? de chicane is van richting veranderd en de start/finish is 100m langer. voor de rest is er niets veranderd.
laatste bocht in barcelona was echt wel gevaarlijk, als ge daar van de baan vloog was het met 300+ km/ recht de muur in. daar zijn al meer doden en gewonden gevallen dan pakweg op de Eau rouge.
jeltex zei:Ik ben toch niet zo'n voorstander van stratencircuits. Er zijn geen uitloopstroken, dus van zodra een piloot een fout maakt en zn bolide in de muur parkeert moet de safety car de baan op en dat helpt meestal de hele race om zeep. Iedereen duikt dan meteen de pits in en aangezien de pitstops zowat de enige manier zijn om in te halen in bv Monaco valt er daarna echt niks meer te beleven. Vorig jaar was wel een uitzondering, toen heb ik een hele leuke race gezien in Monaco, maar de jaren ervoor was het toch niet veel soeps.
En mocht er beslist worden om 's nachts te gaan rijden op een nieuw startencircuit (dat de piloten dus helemaal niet kennen) zou ik dat al helemaal onverantwoord vinden.
marcel zei:dan moogt ge mij toch één naam noemen van een piloot die in die bocht omgekomen is....
Darth-Falcon zei:laatste bocht in barcelona was echt wel gevaarlijk, als ge daar van de baan vloog was het met 300+ km/ recht de muur in. daar zijn al meer doden en gewonden gevallen dan pakweg op de Eau rouge.
?
.Wesdude zei:Moeten er dan eerst doden vallen? Mark Webber is daar paar seizoenen geleden nog keihard afgegaan toen ziijn voorvleugel afbrak.
TX.Conn zei:![]()
De Laatste bocht van Barcelona vind ik persoonlijk niet echt gevaarlijk...
hier is hun aanloop naar die bocht, hier zouden ze al een snelheid moeten hebben van +- 225 km/u?
Wanneer ze dan aanbeland zijn bij de bocht zelf "New Holland" hebben ze al een snelheid van +- 300 km/u.
New Holland bocht is ongeveer hetzelfde als de "Curva Parabolica" van Monza, maar bij deze laatst genoemde bocht ligt de snelheid nog een pak hoger, dan vind ik deze gevaarlijker dan de New Holland bocht.
Wesdude zei:Ah sorry dat had ik nie gelezen.
Feit blijft dat dat toch een gevaarlijke bocht was, ok ja de parabolica in Monza is ook gevaarlijk maar daar wordt serieus voor geremt. In dat laatste gedeelte in barcelona was het een klein beetje gas lossen en vol door. Volgens BBC pakken ze de parabolica tege 160km/u en de laatste bocht in Barcelona nog steeds met 195km/u zelfs met die chicane nu, dus ge moet nie vragen hoe snel ze daar vroeger doorgingen.
Verder ligt die chicane er naar het schijnt ook om de wagens dichter bij elkaar te krijgen op het rechte stuk, maar dat vind ik zelf bullshit.
Massive.be zei: