Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

denkimi

Legacy Member
Defkes zei:
Te jong? Weet je hou oud de Brazliaan is? Te onervaren? Weet je hoelang hij al racet? Nu en dan een overwinning pakken... Hij zal er dit seizoen nog meerdere pakken hoor.

Hier begrijp ik toch totaal niets van hoor. Race 1: Massa pech, Kimi pakt pole en rijdt met vingers in de neus naar de overwinning.

Race 2: Kimi, die toch wel bekend stond om zijn 1 perfect rondje, kan Massa niet volgen in de kwalif en verliest in de race een plek aan een rookie. Massa maakt 1 fout en neemt nadien geen risico meer.

Race 3: Kimi kan Massa opnieuw niet volgen en laat het in de beginfase zelfs afweten tegen een zwakke Alonso.

=> Massa heeft 1 keer pech, verkwanselt 1 keer zelf de race en rijdt 1 normale race en hangt SLECHTS 5 punten achter op een Kimi die 3 races probleemloos rondreed (ja ook in Maleisië, Todt heeft zelf gezegd dat die schade aan de motor minder dan een tiende per ronde was). En dat voor de bestbetaalde rijder van het pak...

Ik vind Kimi totnogtoe vreemd rijden. De furie die je bij momenten in zijn rijstijl zag (en die hem zo sterk maakte) is er dit seizoen nog geen enkele keer uitgekomen. Als hij zo blijft rijden, maakt hij in de verste verte geen kans tegen Massa.

over de 2e wedstrijd kan ik niet oordelen, want die heb ik gemist.
over de andere 2 wedstrijden kan ik alleen maar oordelen dat kimi gewoonweg beter is dan massa. had hij alonso niet doorgelaten in bahrein, dan had hij hamilton gepakt bij de eerste pitsstops (of zelfs nog daarvoor) en dan had massa het ook niet lang meer uitgehouden. hoewel massa al langer met de ferrari rijdt dan kimi, kan hij raikonnen nog amper volgen.

kijk naar de stand, kimi staat nu al 5 punten voor op massa, op amper 3 wedstrijden.

kijk, ik weet dat ik u niet kan overtuigen omdat ge rotsvast gelooft in de capaciteiten van massa. we zullen zien op het einde van het jaar als massa echt zo goed is als ge beweerd.

ps: alonso is bij mij weten de best betaalde rijder van het pak, niet raikonnen

Darth-Falcon

Legacy Member
TX.Conn zei:
Volg pas F1 sinds eind seizoen 2000... deze vraag is van in het tijdperk '94, '95 en erna:

Correct me if am wrong.

In 1994 en 1995 werd Michael Schumacher wereldkampioen bij Benneton (kweet ni of ze ook in de beide seizoenen de constructeurstitel hebben binnen gehaald)...
In 2005 en 2006 werd Fernando Alonso wereldkampioen bij Renault...
Hetzelfde team dus.

Nu mijn vraag is:

Viel Benneton indertijd ook zo terug na het vertrek van Michael Schumacher...
als Renault nu terug valt na het vertrek van Fernando Alonso?

benneton heeft nog 1 race gewonnen tot ze werden overgenomen door renault ...

en ze waren alleen in 95 constructeurskampioen

Lucian

Legacy Member
TX.Conn zei:
Volg pas F1 sinds eind seizoen 2000... deze vraag is van in het tijdperk '94, '95 en erna:

Correct me if am wrong.

In 1994 en 1995 werd Michael Schumacher wereldkampioen bij Benneton (kweet ni of ze ook in de beide seizoenen de constructeurstitel hebben binnen gehaald)...
In 2005 en 2006 werd Fernando Alonso wereldkampioen bij Renault...
Hetzelfde team dus.

Nu mijn vraag is:

Viel Benneton indertijd ook zo terug na het vertrek van Michael Schumacher...
als Renault nu terug valt na het vertrek van Fernando Alonso?

jep, maar samen met schumi gingen wel een aantal belangrijke personen mee naar ferrari als k mij neit vergis, damn das al 13 jaar geleden oO, tgaat toch rap he, kherriner mij de crash van senna nog alsof het vorige week was :>

Defkes

Legacy Member
den-kimi zei:
over de 2e wedstrijd kan ik niet oordelen, want die heb ik gemist.
over de andere 2 wedstrijden kan ik alleen maar oordelen dat kimi gewoonweg beter is dan massa. had hij alonso niet doorgelaten in bahrein, dan had hij hamilton gepakt bij de eerste pitsstops (of zelfs nog daarvoor) en dan had massa het ook niet lang meer uitgehouden. hoewel massa al langer met de ferrari rijdt dan kimi, kan hij raikonnen nog amper volgen.

Hoe kan je nu besluiten dat Kimi beter was dan Massa in Bahrein? Massa pakt pole, snelste ronde en overwinning, domineert de hele race zoals Kimi in Australie en maakt geen fouten. Kimi is slechts derde in kwalif, maakt minstens 5 fouten en laat niks zien...

den-kimi zei:
kijk naar de stand, kimi staat nu al 5 punten voor op massa, op amper 3 wedstrijden.

Inderdaad! Zoals ik al zei, Massa verkwanselt 2 races (1 door pech, 1 door eigen fout) en hangt MAAR 5 punten achter. Massa heeft 1 normale race en van Kimi is niks te zien (behalve dan die fouten). Dat voorspelt veel goeds voor de rest van het seizoen.

den-kimi zei:
kijk, ik weet dat ik u niet kan overtuigen omdat ge rotsvast gelooft in de capaciteiten van massa. we zullen zien op het einde van het jaar als massa echt zo goed is als ge beweerd.

Idem voor uw rotsvast geloof in Kimi :).

den-kimi zei:
ps: alonso is bij mij weten de best betaalde rijder van het pak, niet raikonnen

Dacht ik eerst ook, maar heb laatst gelezen dat het Kimi zou zijn (weet ni meer waar).

JorgF1

Legacy Member
Defkes zei:
Wolfraam als balast? In welke vorm? Bron? Damn, da wist k ni. Indien mogelijk, asap bron geven. Da kan mij veel geld en F1-ervaringen opleveren :).

Heb je een handeltje in wolfraam misschien? :D

Ballast wordt in de vorm van platen ingebracht, meestal onderaan de wagen omwille van het zwaartepunt te verlagen.

Bron? Kennis. Van waar? Dat weet ik jammer genoeg niet meer. Sorry :(

Defkes

Legacy Member
JorgF1 zei:
Heb je een handeltje in wolfraam misschien? :D

Ballast wordt in de vorm van platen ingebracht, meestal onderaan de wagen omwille van het zwaartepunt te verlagen.

Bron? Kennis. Van waar? Dat weet ik jammer genoeg niet meer. Sorry :(

Ik niet, maar mijn werkgever wel :p. En ik ben er zeker van dat hij dit nog niet weet.

Darth-Falcon

Legacy Member
LuCian zei:
jep, maar samen met schumi gingen wel een aantal belangrijke personen mee naar ferrari als k mij neit vergis, damn das al 13 jaar geleden oO, tgaat toch rap he, kherriner mij de crash van senna nog alsof het vorige week was :>

niet meteen ze, rory byrne en ross brawn zijn pas in 97 naar ferrari gegaan.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Race 2: Kimi, die toch wel bekend stond om zijn 1 perfect rondje, kan Massa niet volgen in de kwalif en verliest in de race een plek aan een rookie. Massa maakt 1 fout en neemt nadien geen risico meer.

Eerder: Massa maakt tweemaal dezelfde fout, maar de tweede keer nog erger dan de eerste keer.

Race 3: Kimi kan Massa opnieuw niet volgen en laat het in de beginfase zelfs afweten tegen een zwakke Alonso.

Hoezo, laten afweten? Het was duidelijk dat Alonso Kimi ophield. Dat je in de moderne F1 niet goed kan inhalen als je opponenet een beetje een snelle wagen heeft en wat goede lijnen rijdt is al langer een feit.

Hoe Alonso voor Kimi raakte? Bekijk de eerste bochten nog eens goed. Kimi gaat Alonso in de eerste bocht zelfs buitenom voorbij (mooi manoeuvre imho), maar komt gewoon minder gunstig uit de volgende combinatie door de positie op de baan. Weinig aan te doen hoor.

=> Massa heeft 1 keer pech, verkwanselt 1 keer zelf de race en rijdt 1 normale race en hangt SLECHTS 5 punten achter op een Kimi die 3 races probleemloos rondreed

Race 2 was niet probleemloos. Race 3 zat hij gevangen achter een trage Alonso, eer hij er voorbij was was het verschil al gemaakt.

De furie die je bij momenten in zijn rijstijl zag (en die hem zo sterk maakte) is er dit seizoen nog geen enkele keer uitgekomen.

Maakten mensen als jij hem het verwijt niet dat hij 'dom' reed? Jij bent Alonso toch enorm gaan appreciëren wegens zijn zogezegd "slimme" rijstijl en taktiek? Als Kimi dan eens een have race kalmer rijdt, zoals zondag, omdat het gat al te groot was, dan is dat ineens niet goed meer? Vorig jaar zou je van Alonso gezegd hebben dat hij gelijk had in die positie... Punten pakken en wagen sparen.

Als hij zo blijft rijden, maakt hij in de verste verte geen kans tegen Massa.

Njaja. Ik zou maar afwachten, tbh, want dit zijn toch vrij farse uitspraken. Montoya kreeg van jou een gans seizoen tijd om "te wennen aan de wagen", terwijl Kimi al direct minstens even snel is als Massa en van hem roep je wel al na race 3 dergelijke dingen uit...

UltimateWeapon

Legacy Member
Defkes zei:
Hoe kan je nu besluiten dat Kimi beter was dan Massa in Bahrein? Massa pakt pole, snelste ronde en overwinning, domineert de hele race zoals Kimi in Australie en maakt geen fouten. Kimi is slechts derde in kwalif, maakt minstens 5 fouten en laat niks zien...

eigelijk wel ne vrij belachelijke commentaar ze,
Massa rijd sinds 2003 met ne Ferrari
Raikkonen sinds januari 2007
we zijn nu....4 maanden later

kunt ge het team een beetje tijd geve om de auto aan te passen aan Kimi zijn rijstijl, Defkes? :oink:

Massa rijd al 4 jaar met ne Ferrari rond, Raikkonen 4 maanden, en wat doet Raikkonen: evenveel punten bijeen sprokkelen als Massa in de eerste 3 races samen

believe me, Kimi is gonna beat the hell out of Massa later this year
trouwens, ik weet niet of ge de kwalificatie hebt gezien, ik in ieder geval wel
Raikkonen had in zijn 1ste snelle ronde voor de grid-positions ne trage renault voor zich waardoor da rondje werd verpest
en in zijn 2de snelle rondje voor de grid-pos had hij "big traffic"
vandaar zijn tragere tijd uiteindelijk en dus een 3de startplaats,
bij de start Alonso voorbij moete late gaan

"Kimi maakt minstens 5 fouten" --> jaja aai belief joe

Darth-Falcon

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
eigelijk wel ne vrij belachelijke commentaar ze,
Massa rijd sinds 2003 met ne Ferrari
Raikkonen sinds januari 2007
we zijn nu....4 maanden later

kunt ge het team een beetje tijd geve om de auto aan te passen aan Kimi zijn rijstijl, Defkes? :oink:

Massa rijd al 4 jaar met ne Ferrari rond, Raikkonen 4 maanden, en wat doet Raikkonen: evenveel punten bijeen sprokkelen als Massa in de eerste 3 races samen

believe me, Kimi is gonna beat the hell out of Massa later this year
trouwens, ik weet niet of ge de kwalificatie hebt gezien, ik in ieder geval wel
Raikkonen had in zijn 1ste snelle ronde voor de grid-positions ne trage renault voor zich waardoor da rondje werd verpest
en in zijn 2de snelle rondje voor de grid-pos had hij "big traffic"
vandaar zijn tragere tijd uiteindelijk en dus een 3de startplaats,
bij de start Alonso voorbij moete late gaan

"Kimi maakt minstens 5 fouten" --> jaja aai belief joe

euh massa reed in 2004 en 2005 in ne sauber rond, niet in ne ferrari

Darth-Falcon

Legacy Member
massa heeft voor zover ik weet in 2004 en 2005 geen voet in een ferrari gezet.

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Eerder: Massa maakt tweemaal dezelfde fout, maar de tweede keer nog erger dan de eerste keer.

Idd.

eniac zei:
Hoezo, laten afweten? Het was duidelijk dat Alonso Kimi ophield. Dat je in de moderne F1 niet goed kan inhalen als je opponenet een beetje een snelle wagen heeft en wat goede lijnen rijdt is al langer een feit.

Het is Heidfeld toch ook gelukt? En je gaat me toch niet vertellen dat die BMW sneller is dan een Ferrari e.

eniac zei:
Hoe Alonso voor Kimi raakte? Bekijk de eerste bochten nog eens goed. Kimi gaat Alonso in de eerste bocht zelfs buitenom voorbij (mooi manoeuvre imho), maar komt gewoon minder gunstig uit de volgende combinatie door de positie op de baan. Weinig aan te doen hoor.

Inderdaad. Maar als Kimi zo goed is als door velen hier beweerd wordt, moet hij toch meteen een tegenaanval kunnen plaatsen?

eniac zei:
Race 2 was niet probleemloos. Race 3 zat hij gevangen achter een trage Alonso, eer hij er voorbij was was het verschil al gemaakt.

Todt heeft zelf gezegd dat de schade minder dan 1 tiende verschil zou maken. Dat noem ik zo goed als probleemloos. Zeker als je weet dat die Ferrari de snelste wagen op de grid is.

eniac zei:
Maakten mensen als jij hem het verwijt niet dat hij 'dom' reed? Jij bent Alonso toch enorm gaan appreciëren wegens zijn zogezegd "slimme" rijstijl en taktiek? Als Kimi dan eens een have race kalmer rijdt, zoals zondag, omdat het gat al te groot was, dan is dat ineens niet goed meer? Vorig jaar zou je van Alonso gezegd hebben dat hij gelijk had in die positie... Punten pakken en wagen sparen.

Ik maakte hem idd dat verwijt. Maar dat was wel toen hij met een onbetrouwbare McLaren reed. Nu rijdt hij met een Ferrari waar hij normaal gezien geen problemen mee mag hebben als hij doorpusht en dan doet hij het niet.

En nogmaals, het is die domme rijstijl die hem zo snel maakte e. Als Kimi niet dom rijdt, is hij niks waard (cfr. Maleisië en Bahrein).

eniac zei:
Njaja. Ik zou maar afwachten, tbh, want dit zijn toch vrij farse uitspraken. Montoya kreeg van jou een gans seizoen tijd om "te wennen aan de wagen", terwijl Kimi al direct minstens even snel is als Massa en van hem roep je wel al na race 3 dergelijke dingen uit...

Nuja, 90% van de Kimi fans beweerde dat Kimi het Massa al meteen moeilijk kon maken en dat is nog niet het geval geweest. Achja, het seizoen begint pas in Barcelona (nu hebben alle teams grote updates dus...), we zullen wel zien (en lachen in mijn geval :p).

Dat Kimi zich niet 100% voelt, blijkt trouwens uit zijn domme uitspraken. Volgens hem is het racetempo van de Ferrari goed, maar het kwalificatietempo niet. Als ik mij niet vergis heeft Kimi nog niemand kunnen (zelfs niet geprobeerd) inhalen dit jaar en heeft Ferrari al 3 poles in 3 races gehaald. De Fin begint dus wartaal uit te slaan.

@UltimateWeapon: Ja, Kimi maakt minstens 5 fouten per race. Net als Hamilton, alleen zijn het bij die laatste lichte remfouten (bij Hamilton soms iets minder licht, maar gezien zijn ervaring toegelaten :)). Massa maakt ook nog vaak foutjes (minder dan Kimi, ma wel zwaarder dan Kimi :)). Alleen Alonso betrap je amper op fouten.

YuRiPa

Legacy Member
Defkes zei:
Nuja, 90% van de Kimi fans beweerde dat Kimi het Massa al meteen moeilijk kon maken en dat is nog niet het geval geweest. Achja, het seizoen begint pas in Barcelona (nu hebben alle teams grote updates dus...), we zullen wel zien (en lachen in mijn geval :p).

Sorry hoor, maar Kimi staat gedeeld 1e in de stand voor t wk. Massa staat daar 5 punten achter. Dus maakt Kimi het Massa wel degelijk lastig. Net als dat Hamilton het Alonso lastig maakt.:)

Kimi past nie bij Ferrari vind ik, Massa hoort nie in een Ferrari. Er zijn betere coureurs dan Massa die in een Ferrari zouden moeten zitten. Denk dat McLaren alleen dichterbij Ferrari komt en dat McLaren aan t eind de titel heeft. Wie de titel gaat pakken, dunno. Het kon Hamilton nog wel es worden. Als die gast zo door blijft rijden, kanonne.:D

Lucian

Legacy Member
YuRiPa zei:
Sorry hoor, maar Kimi staat gedeeld 1e in de stand voor t wk. Massa staat daar 5 punten achter. Dus maakt Kimi het Massa wel degelijk lastig. Net als dat Hamilton het Alonso lastig maakt.:)

Kimi past nie bij Ferrari vind ik, Massa hoort nie in een Ferrari. Er zijn betere coureurs dan Massa die in een Ferrari zouden moeten zitten. Denk dat McLaren alleen dichterbij Ferrari komt en dat McLaren aan t eind de titel heeft. Wie de titel gaat pakken, dunno. Het kon Hamilton nog wel es worden. Als die gast zo door blijft rijden, kanonne.:D

mjah wie wil jij dan in een ferrari zien? imo is er geen een bij die de uitstraling had/heeft/ooit zal hebben van een senna, schumacher etc
kimi, alonso, massa, hamilton, allemaal goede rijders, maar allemaal missen ze net dat extratje dat van een gewone rijder een legende kan maken (imo)

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Het is Heidfeld toch ook gelukt? En je gaat me toch niet vertellen dat die BMW sneller is dan een Ferrari e.

Heidfeld heeft nu eenmaal weinig te verliezen, we weten zo ook wel dat hij geen wereldkampioen zal worden, terwijl Massa, Kimi en Alonso (ja ik weet het, vreemde mix van voor- en achternamen) daar wel voor gaan. Dat titelpretendenten soms minder risico's nemen als mannen die niets te verliezen hebben lijkt me wel duidelijk.

Inderdaad. Maar als Kimi zo goed is als door velen hier beweerd wordt, moet hij toch meteen een tegenaanval kunnen plaatsen?

In de F1 met twee wagens die nog redelijk aan elkaar gewaagd zijn? Dat zou dan gepaard gaan met risico's ja. Had Kimi doorgezet in die eerste bochten, hij lag er samen met Hamilton uit.


Todt heeft zelf gezegd dat de schade minder dan 1 tiende verschil zou maken. Dat noem ik zo goed als probleemloos. Zeker als je weet dat die Ferrari de snelste wagen op de grid is.

Jaja. Tot de motor het ook effectief zou begeven hebben.



Ik maakte hem idd dat verwijt. Maar dat was wel toen hij met een onbetrouwbare McLaren reed. Nu rijdt hij met een Ferrari waar hij normaal gezien geen problemen mee mag hebben als hij doorpusht en dan doet hij het niet.

Hoe zou jij dat weten? Trouwens, de Renault was vorig jaar ook zo betrouwbaar he. Maar blijkbaar vond jij dat de Fernand niet moest doorpushen.

Als Kimi niet dom rijdt, is hij niks waard (cfr. Maleisië en Bahrein).

Hier ga ik zelfs niet op ingaan... 2e en 3e plaats == niets waard? Allez kerel :)

Nuja, 90% van de Kimi fans beweerde dat Kimi het Massa al meteen moeilijk kon maken en dat is nog niet het geval geweest.

Vreemde visie op de realiteit die je daar hebt, ene die weinigen met je zullen delen.

@UltimateWeapon: Ja, Kimi maakt minstens 5 fouten per race.

In de eerste 2 races heb ik er anders bijzonder weinig gezien, in de vorige race vond ik wat omschreven werd als "fouten" nu niet bepaald fouten. Vantijd onderstuurd omdat hij achter Alonso reed, maar voor de rest? En die start vond ik al helemaal geen "fout". Anders maakt iedereen die net iets minder snel weg is dan anderen op de grid een fout. En we gaan toch zo ver niet gaan, right?

hatetn

Legacy Member
massa zijn fouten zijn anders wel goed duidelijk
australie zijn pech(omda em te zwaar over de curbs was gegaan)
in malesie onnodig in het grind gegaan en een paar plaatsen kwijt
beiden hebben heel zijn race verkloot

en als ge dan kimi zijn 'fouten' erbij neemt verbleken die gewoon

defkes ge moet et echt ne keer bekijken gelijk het is want massa staat nergens atm

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
Nuja, 90% van de Kimi fans beweerde dat Kimi het Massa al meteen moeilijk kon maken en dat is nog niet het geval geweest. Achja, het seizoen begint pas in Barcelona (nu hebben alle teams grote updates dus...), we zullen wel zien (en lachen in mijn geval :p).

Euhm ja..... :baard:

3 races gereden. Kimi rijdt Massa in de vernieling de eerste 2 races. De 3e race zit Kimi een halve race vast achter een vrij trage Alonso. Wanneer hij voorbij Alonso is beslist hij dan maar om het op safe te spelen want tegen het einde vd race heeft zijn motor opnieuw een waterlek... Massa rijdt rustig van pole naar finish. Niets speciaals, maar kom hij heeft toch gewonnen dan.

Kimi maakt het Massa niet moeilijk... Kimi heeft Massa al hard vernederd imo ja.

Massa sta AL 5 punten achter op de 3 leiders. In het huidige puntensysteem is dat al véél op 3 races.

Dat Massa je pupil is weet iedereen. Ik heb er respect voor ook maar de gehele wereld is het er wss wel mee eens dat hij tot nu toe de dingen al vrij hard heeft verkloot. Probeer dat dan niet goed te praten door mannen als Kimi onterecht af te breken.

My 2 cents e maat ;)

Lucian

Legacy Member
denk dat we massa iets te vroeg aant veroordelen zijn :p
raakt die in maleisie voorbij hamilton ipv in de grindbak te gaan rijden, zie k hem alonso ook nog wel via de pitstops etc voorbijraken, en dan was hij nu de man geweest, nu probeert hij (al dan niet te optimistisch) en mislukt het, tjah
maar kimi heb ik nog geen enkele mclaren echt weten aan te vallen, wat me wel wat tegenvalt van em
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan