Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UltimateWeapon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Zonet een artikel gelezen over de ironie rond de groene droom van Honda.

Te lezen op http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleid=3A1B1R13

Ik ben benieuwd hoeveel er waar van is.

hahaha wa is da voor ne sukkel dieje auteur, ge moet zijn laatste regels eens lezen:

"Honda heeft het verhaal al in alle talen ontkend, maar BusinessF1 wordt zo ongeveer uitgegeven door Bernie Ecclestone en dat is een doorgaans betrouwbare bron."

Bernie betrouwbare bron?
Bernie is eigenaar van F1 voor het geld --> wie brengt het geld? de sponsors --> welk team heeft geen sponsors op zijn wagen? de groene auto waar alleen maar een wereldbol op staat
Bernies gazetje, een heel objectieve bron ja....:oink:

ach ja, naïeve mensen zoals dieje auteur moeten er ook zijn eh

xDama

Legacy Member
Ik vind het wel grappig... Allé precies alsof die stickers ettelijke kilo's extra wegen. En al weegt dat 500gram meer. Het gewicht van de piloot schommelt ook aan en af... Wat gaat dat er nu voor zorgen dat je trager gaat rijden :') Toch al zeker geen +2 sec. de ronde.

Darth-Falcon

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
hahaha wa is da voor ne sukkel dieje auteur, ge moet zijn laatste regels eens lezen:

"Honda heeft het verhaal al in alle talen ontkend, maar BusinessF1 wordt zo ongeveer uitgegeven door Bernie Ecclestone en dat is een doorgaans betrouwbare bron."

lol dat gelooft ge ny toch zelf niet, teameigenaars zijn trouwens van plan juridische stappen te ondernemen om dat blad te sluiten

hatetn

Legacy Member
Tyfius zei:
Over uw taalgebruik zal ik 't niet hebben maar uw commentaar slaat eigenlijk op niet echt veel. Hamilton moet je niet meer leren winnen en rijden, die heeft alles al gewonnen wat je voor de F1 kan winnen. Als je op 10/12 (ben niet 100% zeker) jarige leeftijd al met de grote baas van McLaren mag babbelen over je toekomst dan zul je in al die jaren al wel de nodige begeleiding gekregen hebben. Voor zover ik alles zowat kan volgen lijkt het mij een zeer nuchtere persoon.
Dat de pers er zoveel aandacht aan besteed is niet meer dan normaal maar inderdaad, na de 3de race hadden we het allemaal wel door dat het gene gewone is en dat hij niet blank is.



em is er op 8-jarige leeftijd zelf naartoe gestapt en een paar jaar later heeft ron dennis em gezegd da em wilde begeleiden door zijn resultaten da em toen haalde, em heeft em zelfs verplicht om een diploma te halen of em zou stoppen me hem te sponseren want em wilde iemand die iets meer kon dan enkel racen


666-Damarus-666 zei:
Ik vind het wel grappig... Allé precies alsof die stickers ettelijke kilo's extra wegen. En al weegt dat 500gram meer. Het gewicht van de piloot schommelt ook aan en af... Wat gaat dat er nu voor zorgen dat je trager gaat rijden :') Toch al zeker geen +2 sec. de ronde.

idd 10kg= 0.4sec trager dus ze gaan 0.02sec trager gaan

nascaRio

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik vind dat hamilton goed kan rijden, en hij heeft inderdaad talent (vind iedereen :p)

MAAR ...
het steekt zo tegen da het al hamilton is da de klok slaat, jeeses
tis ne 'bruine' .. en nja .. hij krijgt aandacht als geen ene
eerst zit de baas van F1 te zagen vorig seizoen om een 'bruine' in de F1 te krijgen
en nu klaagt die dat de pers het woord 'Bruine F1 rijder' een beke teveel gebruikt


anyway, .. ik hoop da hamilton nie ga blijven in de top3 eindigen, of het succes zal hem naar het hoofd stijgen ..
en ie zal dan nog eens roekeloos worden ook op de baan, nenene .. da die maar eens goe een tuimelingske maakt!

en tis nu al duidelijk .. ipv van ferrarie (of hoe ge het schrijft) en renault lijk vorig jaar
ist nu ferrarie en mc laren ..
vind da er nie veel verandering in is, en tis zeker nie spannender op geworden.
en tzullen 2 zijn die gaan strijden voor de wereldkampioen zegen .. den andere zal knechtje moeten spelen.


En ook .. Die kranten dan nog
:: massa had moeite met hamilton af te houden de laatste ronden

:wtf: .. totaal geen waar, massa vertraagde zelf om zijn auto te sparen, als hij wou, kon die wegrijden van hamilton ..
en ze waren rijders aant dubbelen enzo, dus dan komde al eens dichter in elkaars buurt omda ge wordt opgehouden.

de pers overroept Hamilton gewoon


Met deze post bewijst u maar even dat u totaal geen kennis van F1 hebt, noch van het technische noch van het sportieve. (cfr. Hamilton goed laten crashen)

Ps: van Nederlands taalgebruik heb je blijkbaar ook al geen kaas gegeten.

nascaRio

Legacy Member
MaL1Ce zei:
achja
dieje jonge heeft al een paar sterkere prestaties neergezet als rookie ja
maar zo al direct die zever van ik ben klaar voor het kampioenschap en zeges
kweni
ni den eerste keer da zon uitspraken falen
en dan moogde ook ni vergete
da ni elke rookie mag starte in nen auto die kan strijde voor overwinningen e:)
hij kan beter beetje nuchter blijve, en beseffe da mclaren toch voornamelijk de kaart alonso ga trekke


Heeft hij dat dan ergens gezegd? (geen retorische vraag)

hatetn

Legacy Member
nascaRio zei:
Heeft hij dat dan ergens gezegd? (geen retorische vraag)


bwa em heeft in maleisië gezegd da em dees jaar ne race wil winnen maar anders
en hoe zoude zelfs zijn na twee podiums in u eerste twee races nie meer dan logisch imo da em da zei meteen na de race en ge hoorde da em dolgelukkig was me zijn resultaat

Darth-Falcon

Legacy Member
Het is mogelijk ze, villeneuve heeft zijn 4de race al gewonnen.
en eigelijk was villeneuve in de 2de helft van 96 de betere van Hill.

na de duitse grand prix is hill nog 1 keer voor villeneuve geëindigd.

hamilton weet idd wat winnen is, bij de start terugvallen naar de laatste plaats om uiteindelijk toch nog 2de te worden na een bangelijke inhaalrace (turkije) en snelste ronde die maar liefst 1.3 sec sneller was dan de 2de, en dat in identieke wagens.

of de 2 races op silverstone winnen na 2de startplaats in eerste en 8ste in 2de race.

Heeft zelfs een race gemist in GP2 vorig jaar.

feit is wel dat Alonso nooit nog een woord tegen hem zal zeggen als ie de volgende race in spanje wint :rofl: .

en de volgende circuits zijn er die hij al goed kent, dus ik denk dat ie er echt bij zal zitten nu.

JorgF1

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Zonet een artikel gelezen over de ironie rond de groene droom van Honda.

Te lezen op http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleid=3A1B1R13

Ik ben benieuwd hoeveel er waar van is.

Het Nieuwsblad is nooit echt sterk geweest in hun verslaggeving rond de Formule 1. De essentie van wat ze schrijven is trouwens één grote flater.

De Honda weegt namelijk, net als alle andere F1-wagens, precies 605 kg. Je moet weten dat er al gedurende verscheidene jaren een minimumgewicht geldt in de Formule 1, en door de voortgaande ontwikkeling wegen de wagens nu nog nauwelijks meer dan 500 kg, wat betekent dat er zo'n 100 kg aan ballast moet ingebracht worden om de wagen tot het minimumgewicht te brengen. Zwaardere verf in het geval van Honda betekent gewoon minder ballast, en dus geen verhoogd verbruik :sop:

En natuurlijk is BusinessF1 ook geen blad van Ecclestone zoals hier al eerder werd gezegd. Het heeft in het verleden trouwens al twee rechtzaken aan haar been gehad van de FIA voor het verspreiden van valse informatie.

Darth-Falcon

Legacy Member
en die gewoon "minder ballast" zoals ge het stelt :ironic: is minder ballast dat ze kunnen verschuiven om de balans te verbeteren. Een paar kilo kan al serieus verschil maken.

ze moeten trouwens die limiet met minstens 100kg verhogen, zodat de bochtensnelheid wat daalt.

en als ze dan toch regels van champcar copieren, dat ze het dan ineens goed doen: bredere wagens, slicks, 750 kg en stalen remmen.

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
en die gewoon "minder ballast" zoals ge het stelt :ironic: is minder ballast dat ze kunnen verschuiven om de balans te verbeteren. Een paar kilo kan al serieus verschil maken.

Als ze geen goede balans kunnen creëren omdat ze slechts 99.5 ipv 100kg ballast kunnen verdelen zou het al erg zijn, neen?

JorgF1

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
en die gewoon "minder ballast" zoals ge het stelt :ironic: is minder ballast dat ze kunnen verschuiven om de balans te verbeteren. Een paar kilo kan al serieus verschil maken.

ze moeten trouwens die limiet met minstens 100kg verhogen, zodat de bochtensnelheid wat daalt.

en als ze dan toch regels van champcar copieren, dat ze het dan ineens goed doen: bredere wagens, slicks, 750 kg en stalen remmen.

Verhogen van de limiet? Net niet, de teams gebruiken wolfraam als ballast, en dat is heel duur. Aanvankelijk was het zelfs de bedoeling om het minimumgewicht te verlagen.

Als ze geen goede balans kunnen creëren omdat ze slechts 99.5 ipv 100kg ballast kunnen verdelen zou het al erg zijn, neen?

Ja, inderdaad, het is echt te verwaarlozen want het verschil in gewicht tussen de rijders is zelfs veel groter.

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
en als ze dan toch regels van champcar copieren, dat ze het dan ineens goed doen: bredere wagens, slicks, 750 kg en stalen remmen.

de Panoz DP01 is smaller dan de oude Lola en Reynard chassis

Darth-Falcon

Legacy Member
JorgF1 zei:
Verhogen van de limiet? Net niet, de teams gebruiken wolfraam als ballast, en dat is heel duur. Aanvankelijk was het zelfs de bedoeling om het minimumgewicht te verlagen.

dat is dan simpel, dan zetten ze wolfraam mee op de lijst van verboden materialen.

Defkes

Legacy Member
den-kimi zei:
volgens mij
-schumacher: een bovengemiddelde rijder (de beste van zijn generatie) die zeer veel geluk heeft gehad dat hij bij ferrari terecht gekomen is en dat hij vele jaren niets van tegenstand gehad heeft. alle records die op zijn naam staan komen enkel en alleen door de superwagen die hij bepaalde jaren had, wat niet wegneemt dat hij ook veel overwinningen en pole's en laprecords zou gehaald hebben bij een ietwat minder team.

Iets wat hij ook heeft gedaan. Hij was de man die Ferrari terug hoop gaf (door plots 3 overwinningen te pakken in en 96 en vanaf 97 voor de titel te strijden. Tem 2000 met een minderwaardige wagen).

den-kimi zei:
-massa: veel te jong en te onervaren om met een ferrari te rijden, is ook niet echt een supertalent. goed genoeg om 2e rijder te zijn bij ferrari en zo nu en dan een overwinning te pakken maar niet om kampioen te worden.

Te jong? Weet je hou oud de Brazliaan is? Te onervaren? Weet je hoelang hij al racet? Nu en dan een overwinning pakken... Hij zal er dit seizoen nog meerdere pakken hoor.


den-kimi zei:
-raikonnen: de beste van zijn generatie, nog voor alonso. heeft al enorm veel pech gehad. rijdt zeer agressief (en kan dat ook zonder fouten te maken) en daardoor ook zeer snel.

Hier begrijp ik toch totaal niets van hoor. Race 1: Massa pech, Kimi pakt pole en rijdt met vingers in de neus naar de overwinning.

Race 2: Kimi, die toch wel bekend stond om zijn 1 perfect rondje, kan Massa niet volgen in de kwalif en verliest in de race een plek aan een rookie. Massa maakt 1 fout en neemt nadien geen risico meer.

Race 3: Kimi kan Massa opnieuw niet volgen en laat het in de beginfase zelfs afweten tegen een zwakke Alonso.

=> Massa heeft 1 keer pech, verkwanselt 1 keer zelf de race en rijdt 1 normale race en hangt SLECHTS 5 punten achter op een Kimi die 3 races probleemloos rondreed (ja ook in Maleisië, Todt heeft zelf gezegd dat die schade aan de motor minder dan een tiende per ronde was). En dat voor de bestbetaalde rijder van het pak...

Ik vind Kimi totnogtoe vreemd rijden. De furie die je bij momenten in zijn rijstijl zag (en die hem zo sterk maakte) is er dit seizoen nog geen enkele keer uitgekomen. Als hij zo blijft rijden, maakt hij in de verste verte geen kans tegen Massa.

den-kimi zei:
-hamilton: wss het supertalent voor de komende jaren, het is nog te vroeg om daarover effectief te kunnen oordelen

Tja, Hamilton. Op dit moment DE hype in de F1. Maar ik zal pas fan worden eens hij een motor moet wisselen en een echte race moet rijden. Totnogtoe heeft hij geen enkele keer echt onder druk gestaan (behalve 1 keer door Massa in Maleisië, maar daar hielp de Braziliaan zelf :)). We weten dat hij zeer goed kan racen, wel ik wil hem eens zien racen. Ergens in het midden van het pak starten en dan inhaalmanoeuvres a volonté. Als hij dat tot een goed einde brengt (wat hij volgens mij wel kan), kan hij me charmeren.

Defkes

Legacy Member
JorgF1 zei:
Verhogen van de limiet? Net niet, de teams gebruiken wolfraam als ballast, en dat is heel duur. Aanvankelijk was het zelfs de bedoeling om het minimumgewicht te verlagen.

Wolfraam als balast? In welke vorm? Bron? Damn, da wist k ni. Indien mogelijk, asap bron geven. Da kan mij veel geld en F1-ervaringen opleveren :).

TX.Conn

Legacy Member
Volg pas F1 sinds eind seizoen 2000... deze vraag is van in het tijdperk '94, '95 en erna:

Correct me if am wrong.

In 1994 en 1995 werd Michael Schumacher wereldkampioen bij Benneton (kweet ni of ze ook in de beide seizoenen de constructeurstitel hebben binnen gehaald)...
In 2005 en 2006 werd Fernando Alonso wereldkampioen bij Renault...
Hetzelfde team dus.

Nu mijn vraag is:

Viel Benneton indertijd ook zo terug na het vertrek van Michael Schumacher...
als Renault nu terug valt na het vertrek van Fernando Alonso?

Defkes

Legacy Member
TX.Conn zei:
Volg pas F1 sinds eind seizoen 2000... deze vraag is van in het tijdperk '94, '95 en erna:

Correct me if am wrong.

In 1994 en 1995 werd Michael Schumacher wereldkampioen bij Benneton (kweet ni of ze ook in de beide seizoenen de constructeurstitel hebben binnen gehaald)...
In 2005 en 2006 werd Fernando Alonso wereldkampioen bij Renault...
Hetzelfde team dus.

Nu mijn vraag is:

Viel Benneton indertijd ook zo terug na het vertrek van Michael Schumacher...
als Renault nu terug valt na het vertrek van Fernando Alonso?

Ja :). Check www.statsf1.com maar ff.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan