Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bastaspast

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ecclestone wou niet dat er nog 2 races in hetzelfde land gereden werden.

De kans is reeël dat Monza volgend jaar niet meer in de kalender staat, vanwege klachten an buurtbewoners enz (het zou me zelfs niet verbazen moest monza gewoon verplicht de deuren sluiten). San marino neemt dan wellicht Gp van italie over.

om eerlijk te zijn vind ik het niet jammer, de races in san marino zijn oersaai, en dit jaar zijn de races zowiezo al een pak saaier

Tja schummi is weg :'(

wat mis ik hem zooooo ... naja

Goldrusher

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
wth heeft schumacher daar nu mee te maken :wtf:

Twee races in Duitsland, twee in Italië.
Schumacher...Ferrari...

;)

Anyway, Massa weer een zege rijker. En gelukkig ook nog Raikeunin (en niet Raikoonun zoals op de Sporza) op het podium.
BMW ook goed gereden.
Alonso who ?

denkimi

Legacy Member
raikonnen heeft een kapitale fout gemaakt door alonso te laten paseren in het begin. als hij alonso achter zich had gehouden had hij vanaf het begin kunnen pushen en al bij de eerste pitsstop hamilton al kunnnen inhalen

Exorikos

Legacy Member
den-kimi zei:
raikonnen heeft een kapitale fout gemaakt door alonso te laten paseren in het begin. als hij alonso achter zich had gehouden had hij vanaf het begin kunnen pushen en al bij de eerste pitsstop hamilton al kunnnen inhalen

Dat gaatje dat hij heeft laten vallen na de safetycar was ook niet zijn beste move. ;)

GeForceFX

Legacy Member
Troman zei:
lol

gelooft ge het zelf, op 8 ronden van het einde reed die man telkens 0.5sec af van die voorsprong alsof het niets was, ja dus :ironic:


zie hier, een echte F1 kenner :ironic:


zolang ik F1 volg (al meer dan 10 jaar) doet men dit, in de laatste stint de race 'controleren' om mechanische pech te vermijden.
en nu de laatste jaren de motor 2 races moet meegaan is dit nog belangrijker geworden.

denkimi

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat gaatje dat hij heeft laten vallen na de safetycar was ook niet zijn beste move. ;)

een seconde terug inhalen was duidelijk geen probleem, voorbij alonso geraken daarintegen.

Wesdude

Legacy Member
Schrijnend hoe onmogelijk het is om in te halen voor iemand die voor het wk wil gaan. Als ge inhaalt hebt ge 50% kans dat ge een puntje wint en 50% kans da ge eruit valt en veel punten verliest. Dus blijf ma gewoon rustig zitten en wacht op de pitstops. En anders zedde ma tevreden met de punten die ge hebt. Inhalen beginne ze nie aan.

beemerdriver

Legacy Member
Saaie race zeggen jullie. Dan hebben jullie de voorbije 5,6 jaar geen F1 gezien.Wie op de pole stond wonen wie stond er op de pole schumacher of alonso. Montoya nooit doorgebroken. Inhaalmanoevers waren enkel in de pits te zien.

Massa heeft natuurlijk berekend z'n motor gespaard. Hamilton z'n eerste race, in de start legt hij de "grote" namen erop, terwijl alle anderen gewoon in een treintje achter elkaar remmen.Hamilton laat tenminste iets mooi zien. Trulli ook trouwens vandaag. Heidfeild sterk bezig en steeds beterende BMW.

Het zal het eerste seizoen zijn na 6 jaar dominantie van 1 rijder die terug spannend gaat worden. Ik ga het eens opnieuw volgen.

Darth-Falcon

Legacy Member
beemerdriver zei:
Saaie race zeggen jullie. Dan hebben jullie de voorbije 5,6 jaar geen F1 gezien.Wie op de pole stond wonen wie stond er op de pole schumacher of alonso. Montoya nooit doorgebroken. Inhaalmanoevers waren enkel in de pits te zien.

Massa heeft natuurlijk berekend z'n motor gespaard. Hamilton z'n eerste race, in de start legt hij de "grote" namen erop, terwijl alle anderen gewoon in een treintje achter elkaar remmen.Hamilton laat tenminste iets mooi zien. Trulli ook trouwens vandaag. Heidfeild sterk bezig en steeds beterende BMW.

Het zal het eerste seizoen zijn na 6 jaar dominantie van 1 rijder die terug spannend gaat worden. Ik ga het eens opnieuw volgen.

gij blijkbaar ook nie.

de laatste 2 jaar was het qua inhalen terug aan het beteren.

maar bridgestone besloot om terug te keren naar compounds van 3-4 jaar terug: resultaat: minder mechanische grip terwijl de aerodynamische grip weer is toegenomen ...

Wesdude

Legacy Member
Die motorbegrenzing zal er ook nie veel goed aan gedaan hebben en dat krom puntensysteem ook niet.

beemerdriver

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
gij blijkbaar ook nie.

de laatste 2 jaar was het qua inhalen terug aan het beteren.

maar bridgestone besloot om terug te keren naar compounds van 3-4 jaar terug: resultaat: minder mechanische grip terwijl de aerodynamische grip weer is toegenomen ...

beemerdriver zei:
... Ik ga het eens opnieuw volgen.
ik heb ook gezegd dat ik 6 jaar niet gekeken heb, want de eerste 2 races zeggen al veel en besloot ik om de rest van het seizoen telkens niet uit te kijken, enkel de uitslagen vluchtig bekijken.

Wesdude

Legacy Member
Tis in ieder geval spannend ja. En hamilton en heidfeld die toch nog niet echt voor het wk strijden ( ja ok hamilton staat 1e maar ik denk dat ze bij mclarne toch voor alonso gaan) die nog wel risico's nemen om in te halen. Trulli vandaag ook mooi 2 keer.

'Troman'

Legacy Member
Wesdude zei:
Tis in ieder geval spannend ja. En hamilton en heidfeld die toch nog niet echt voor het wk strijden ( ja ok hamilton staat 1e maar ik denk dat ze bij mclarne toch voor alonso gaan) die nog wel risico's nemen om in te halen. Trulli vandaag ook mooi 2 keer.

als hamilton zo blijft rijden zal MC niet veel keuze hebben dan hem te laten begaan he :)

UltimateWeapon

Legacy Member
Sporza liet Raikkonen ni aan het woord dus dan zal ik et maar doen eh ;)

Q: Kimi, stuck behind Fernando Alonso in the early stage of the race. How much did that define the day for you?
Kimi RÄIKKÖNEN: I think it did. After that it was too difficult to come back and challenge at the front. I got past him but we needed to go a little bit shorter in the middle stint to make sure we got in front of him but then it was too short to challenge Lewis. I came very close at the second stop but it wasn’t enough. I think there was also a bit of a mistake by me also on the start button but we got third place and we know where we are losing time, so hopefully in the next test we can find something which is a bit better for me.

Q: You made a very aggressive start down the outside there but I guess from the second row it was always going to be difficult?
KR: Yeah but then I was also getting very close to Lewis and at the left-hander after the first corner I needed to back off because I got understeer and so Alonso got a very good run at me into the next corner. I was on the inside but he could brake later and took the place from me.

Q: When you were very close to Fernando you seemed to have a lot of moments running wide under braking. Was that just losing downforce being so close to him?
KR: Yeah, it’s not easy to be very close to people and also the wind was making it even more difficult and so at places where it was hard even on your own it was even worse behind someone, but that’s normal. I think this year it’s even more difficult following people than previously.

jeltex

Legacy Member
Twas best wel een spannende race eigenlijk. McLaren en Ferrari waren aan elkaar gewaagd. De hele race heb je de indruk dat Ferrari net iets sneller is maar op het einde van de race (op de hardere banden) maken de McLarens dan weer veel goed. Hadden ze hun hardere banden in de middenste (en langste) stint gebruikt i.p.v. de laatste dan was het volgens mij nog een stuk spannender geweest.

Man van de wedstrijd was voor mij toch wel David Coulthard. Die is vanop de 21ste plaats gestart en halverwege de race reed hij zomaar eventjes 7de achter de Ferrari's, McLarens en BMWs. Iedere keer dat hij in beeld kwam schudde hij wel een knap inhaalmanoeuver uit zn mouw. Echt jammer dat hij er uiteindelijk met motorpech uit moest want hij had de punten meer dan verdiend.

User_BELGIUM

Legacy Member
jah van die banden da deed mij denken aan het begin van de race
toen er iemand, kben vergeten wie, binnenkwam en zijn harde banden er af deed en direct verving door zachte. (ik heb zo de indruk dat 3/4 vd rijders beter rijdt met de zachte compound)

Ik vraag mij af of dit gevolgen zal hebben in de toekomst?

Zou dit eigenlijk een goede strategie zijn "zeer licht beginnen en dan vlug die harde wisselen" ..

Lucian

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
jah van die banden da deed mij denken aan het begin van de race
toen er iemand, kben vergeten wie, binnenkwam en zijn harde banden er af deed en direct verving door zachte. (ik heb zo de indruk dat 3/4 vd rijders beter rijdt met de zachte compound)

Ik vraag mij af of dit gevolgen zal hebben in de toekomst?

Zou dit eigenlijk een goede strategie zijn "zeer licht beginnen en dan vlug die harde wisselen" ..
was liuzzi, en was imo geen slecht idee, kon daardoor aansluiten achteraan en voor een 1stopper gaan, als een "betere" wagen die niet uitviel da had gedaan denk ik wel dat die tactiek een top8 plaats had kunnen opleveren, bij str natuurlijk niet :p

Kermit

Legacy Member
het is nu wel heel erg lang geen F1 meer e, ze zouden dat toch wat beter moeten plannen

Scifo

Legacy Member
Kermit zei:
het is nu wel heel erg lang geen F1 meer e, ze zouden dat toch wat beter moeten plannen

Ach het komend weekend zijn het weer de snelheidsduivels op 2 wielen (motogp), veel spannender en spectaculairder :p

Toch begint F1 me weer te boeien, nu die Spanjaard niet zoveel meer wint :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan