Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TX.Conn

Legacy Member
YuRiPa zei:
Over Massa:
Snap niks van die Massa hype. Massa is geen coureur die in een Ferrari thuis hoort, daar is ie echt nie goed genoeg voor. Snap nog altijd nie why Ferrari hem heeft gehaald vorig jaar. Massa is geen WK materiaal,

Toen Massa bij Sauber reed, kreeg ie een voorstel van Ferrari aangeboden om 1 jaar als testrijder te rijden bij het team, dat heeft ie toen aangenomen.

Waarschijnlijk zagen Todt, Brawn, Schumacher en andere hoog geplaatsten bij Ferrari dat Massa, Barrichello wel zou kunnen vervangen als 2de rijder en helper van Schumacher.

alé zo zie ik het toch.

Marsu

Legacy Member
Eerlijk gezegd vond ik Schumacher ook nooit een echt sublieme driver. Wat niet wegneemt dat hij wel boven het gemiddelde uitstak maar vooral zijn superwagen lag aan de basis van zijn titels. En Raikönnen moet nog veel leren denk ik.

Alosno heeft wel heel wat potentieel om Schumacher zijn records te slopen.

Cash

Legacy Member
Costanza zei:
kort vraagje: button heeft zijn motor opgeblazen tijdens de 2e vrije training.
Dit betekend toch dat hij 10 plaatsen achteruit schuift op de grid.

bookmakers hebben nog steeds als head 2 head bet voor de race button vs barichello @ 2.20

toch serieuze value bet als button al zeker als laatste vertrekt ?

Waarom zoui hij al zeker laatste moeten starten?? Hij mag zoveel motoren gebruiken als hij wil.

Costanza

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Waarom zoui hij al zeker laatste moeten starten?? Hij mag zoveel motoren gebruiken als hij wil.

motor wissel = 10 plaatsen naar achter op de grid
Honda is niet bepaald sterk bezig momenteel en de kans is klein dat ze beter dan een 10e tijd halen in de qualif.

Cash

Legacy Member
Costanza zei:
motor wissel = 10 plaatsen naar achter op de grid
Honda is niet bepaald sterk bezig momenteel en de kans is klein dat ze beter dan een 10e tijd halen in de qualif.

Op zaterdag en zondag, vrijdag mogen er vrij motoren gebruikt worden ;)

Costanza

Legacy Member
ben toch een beetje verward nu, er mag toch maar 1 motor gebruikt worden en als die vervangen wordt staat daar toch een straf op van 10 plaatsen achteruit ?

There are also restrictions on engine use. Each driver may use no more than one engine for two consecutive Grand Prix meetings. If an engine change is required ahead of qualifying at either meeting, the driver will drop ten places on the grid for that event. If the change is made after qualifying, the driver goes to the back of the grid.

denkimi

Legacy Member
volgens mij
-schumacher: een bovengemiddelde rijder (de beste van zijn generatie) die zeer veel geluk heeft gehad dat hij bij ferrari terecht gekomen is en dat hij vele jaren niets van tegenstand gehad heeft. alle records die op zijn naam staan komen enkel en alleen door de superwagen die hij bepaalde jaren had, wat niet wegneemt dat hij ook veel overwinningen en pole's en laprecords zou gehaald hebben bij een ietwat minder team.

-massa: veel te jong en te onervaren om met een ferrari te rijden, is ook niet echt een supertalent. goed genoeg om 2e rijder te zijn bij ferrari en zo nu en dan een overwinning te pakken maar niet om kampioen te worden.

-raikonnen: de beste van zijn generatie, nog voor alonso. heeft al enorm veel pech gehad. rijdt zeer agressief (en kan dat ook zonder fouten te maken) en daardoor ook zeer snel.

-hamilton: wss het supertalent voor de komende jaren, het is nog te vroeg om daarover effectief te kunnen oordelen

YuRiPa

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
Ik zeg dat het de coureur is die het team maakt en nie het team die de coureur maakt.
Ik denk dat het dit jaar wel duidelijker is dan ooit.
Zie waar Renault nu staat zonder Alonso.

Probs bij Renault komen ook voor een groot deel omdat ze niet goed genoeg met de Bridgestones om kunnen gaan nog. Renault zal nog wel verbeteren, mss een overwinninkje pakken maar meer ook nie.

den-kimi zei:
volgens mij
-schumacher: een bovengemiddelde rijder (de beste van zijn generatie) die zeer veel geluk heeft gehad dat hij bij ferrari terecht gekomen is en dat hij vele jaren niets van tegenstand gehad heeft. alle records die op zijn naam staan komen enkel en alleen door de superwagen die hij bepaalde jaren had, wat niet wegneemt dat hij ook veel overwinningen en pole's en laprecords zou gehaald hebben bij een ietwat minder team.

Complete onzin dat Schumi mazzel had door bij Ferrari terecht te komen. Toen Schumi bij Ferrari kwam had Ferrari sinds 1991 ofzo heel weinig GP's gewonnen. Gerhard Berger (toch ook geen slechte coureur) en Jean Alesi konden eigenlijk nooit winnen, laat staan voor de titel gaan. Ferrari was in die tijd geen echt topteam, meer een subtopper. Volg de F1 sinds 1994, enige Ferrari overwinning die ik me kan herinneren was die heroische race van Jean Alesi in Canada in 1995 die ie won (ook met mazzel trouwens omdat bij Schumi iets van zn wagen afbrak waardoor hij een extra pit-stop moest maken :evil: ). Toen Schumi bij Ferrari kwam is Ferrari weer een topteam geworden. Schumi heeft een team om zich heen gebouwd en Ferrari mag dus blij zijn met Schumi, zonder Schumi hadden ze nu nog nooit weer een titel gewonnen.

Cash

Legacy Member
Costanza zei:
ben toch een beetje verward nu, er mag toch maar 1 motor gebruikt worden en als die vervangen wordt staat daar toch een straf op van 10 plaatsen achteruit ?

Op vrijdag mag men testen met welke motor dan ook.
Pas de eerste vrije training zaterdag moet de motor gestoken worden die 2 weekends moet meegaan.

Darth-Falcon

Legacy Member
TX.Conn zei:
Toen Massa bij Sauber reed, kreeg ie een voorstel van Ferrari aangeboden om 1 jaar als testrijder te rijden bij het team, dat heeft ie toen aangenomen.

Waarschijnlijk zagen Todt, Brawn, Schumacher en andere hoog geplaatsten bij Ferrari dat Massa, Barrichello wel zou kunnen vervangen als 2de rijder en helper van Schumacher.

alé zo zie ik het toch.

Massa is na 1 jaar ontslagen bij sauber, het had niet veel gescheeld of ie lag er in het midden van het seizoen er al uit. dat is waarschijnlijk niet gebeurd dankzij ferrari. ferrari zal ook wel de reden waarom massa terug naar sauber is gegaan in 2004

Darth-Falcon

Legacy Member
Costanza zei:
motor wissel = 10 plaatsen naar achter op de grid
Honda is niet bepaald sterk bezig momenteel en de kans is klein dat ze beter dan een 10e tijd halen in de qualif.

nee niet op vrijdag, dan mogen ze een andere motor gebruiken, de motorenregel geld alleen nog voor zaterdag en zondag

Darth-Falcon

Legacy Member
YuRiPa zei:
Probs bij Renault komen ook voor een groot deel omdat ze niet goed genoeg met de Bridgestones om kunnen gaan nog. Renault zal nog wel verbeteren, mss een overwinninkje pakken maar meer ook nie.



Complete onzin dat Schumi mazzel had door bij Ferrari terecht te komen. Toen Schumi bij Ferrari kwam had Ferrari sinds 1991 ofzo heel weinig GP's gewonnen. Gerhard Berger (toch ook geen slechte coureur) en Jean Alesi konden eigenlijk nooit winnen, laat staan voor de titel gaan. Ferrari was in die tijd geen echt topteam, meer een subtopper. Volg de F1 sinds 1994, enige Ferrari overwinning die ik me kan herinneren was die heroische race van Jean Alesi in Canada in 1995 die ie won (ook met mazzel trouwens omdat bij Schumi iets van zn wagen afbrak waardoor hij een extra pit-stop moest maken :evil: ). Toen Schumi bij Ferrari kwam is Ferrari weer een topteam geworden. Schumi heeft een team om zich heen gebouwd en Ferrari mag dus blij zijn met Schumi, zonder Schumi hadden ze nu nog nooit weer een titel gewonnen.

Berger won in 1994 GP van duitsland

Costanza

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
nee niet op vrijdag, dan mogen ze een andere motor gebruiken, de motorenregel geld alleen nog voor zaterdag en zondag

bedankt voor de opklaring !
aan het tempo dat ze die regels veranderen is het op de duur nie meer bij te houden. zelfs eurosport was mis met de verslaggeving.

Wesdude

Legacy Member
YuRiPa zei:
Probs bij Renault komen ook voor een groot deel omdat ze niet goed genoeg met de Bridgestones om kunnen gaan nog. Renault zal nog wel verbeteren, mss een overwinninkje pakken maar meer ook nie.

Niet te vergeten dat bij Renault ook een heel pak ingenieurs en topmensen vertrokken zijn. Onder andere naar mclaren.

En over schumacher, dat "geluk" van bij ferrari te rijden, daar heeft hij wel voor een heel deel zelf voor gezorgd. Als ge ziet vanwaar ze kwamen in 1996. Kan hij er aan doen dat hij de beste mensen aan zich heeft kunnen binden, zoals brawn,byrne,... en dat die een superwagen ontwikkelden.

Schumacher is gewoon één van de beste piloten die er ooit in de F1 gereden hebben.

Lucian

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Massa op pole, hamilton 2, 3 raikonen, 4 Alonso

eens benieuwd of massa iets geleerd heeft van vorige week en zich niet gaat laten naaien in de eerste bocht

kvind bahrein wel het saaiste circuit om naar te kijken lol, allemaal zand:D

TX.Conn

Legacy Member
Top 4 is hetzelfde als dat van in Maleisië, behalve Alonso & Hamilton staan anders deze keer.
BMW Sauber is echt schitterend bezig, staan terug mooi achter de Ferrari's en McLaren's op de startgrid.

Hamilton zal wrs wel terug een sublieme start maken zoals in Australië en Maleisië... Massa zal wel weer paar foutje's maken denk ik :).

YuRiPa

Legacy Member
Zou echt supergaaf zijn als Hamilton weet te winnen morgen.:D Ik geef m een goede kans, als ie als 1e de eerste bocht door kan komen is er heel veel mogelijk.:)

Lucian

Legacy Member
YuRiPa zei:
Zou echt supergaaf zijn als Hamilton weet te winnen morgen.:D Ik geef m een goede kans, als ie als 1e de eerste bocht door kan komen is er heel veel mogelijk.:)

laat het aub uit, ik krijg nu al rillingen op men rug als ik aan 1.5 verheerlijking denk
van mij mag em zker winnen, maar laat hem nog een tijdje ermee wachten :p

Kermit

Legacy Member
ik heb zo'n voorgevoel dat massa een erg onsportieve move gaat maken om hamilton achter zich te houden in de eerste bocht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan