Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burny

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
ach ja, waat jullie (Schumacher-fanaten) doen is het totaalplaatje altijd bekijken, ALTIJD opnieuw komen jullie terug op "meest succesvolle" omdat hij de meeste titels heeft behaald

maar geen enkel van jullie durft jaar per jaar te analyseren omdat je dan naar de echte waarde van de rijders begint te kijken

ik kan hier jaar na jaar opsommen en dan wordt dat "meest succesvolle" ineens een pak afgezwakt

zijt gerust, ik ga het nu niet doen omdat ik dan weer 100 schumacher-fans op mijn dak krijg die geen enkel van mijn regeltjes gaan lezen en dan krijg ik weer commentaren van: "oh ge kunt er ni tege en blablabla"

dus ja, ff fast forward nu >>>>>

"ge kunt er ni tege de schumacher zo goed was"

goe daar ga ik eens op antwoorden: er is een reden waarom ik geen Schumacher fan ben, als Schumacher echt zo goed was zoals jullie allemaal beweren dan was ik ook een Schumacher fan geweest, maar toch ben ik het helemaal niet, en waarom niet
ik ben altijd op zoek naar talent: Raikkonen vanaf 2000 bij Sauber, Hamilton in 2007 bij McLaren, Alonso bij Renault

als Schumacher ook zo goed was geweest dan had hij ook in dat lijstje gestaan, check de facts, bekijk ALLE aspecten: ook de omstandigheden + de tegenstanders

het is niet omdat de meerderheid van de F1-fans zegt dat Schumacher de beste ooit is, dat dat ook zo is
95 % van de bevolking gelooft ook dat God bestaat, maar de 5 % die zegt dat God niet bestaat zijn ook de enigen die gelijk hebben

Ik ben helemaal geen Schumi fan, toch steek je het daar weer op :) Beetje flauw hoor.
En dat lijstje, tja niet moeilijk dat Schumi er niet instaat als jezelf dat lijstje opmaakt :p
En Raikonnen rijdt nu al 7 jaar F1, op die tijd had Schumi al hééééééééél wat meer gepresteerd dan Raikonnen. Is dat niet wat raar, aangezien Schumi maar een middelmatig rijder is en Raikonnen een waar supertalent? Zelfs al ligt het zuiver en alleen aan het materiaal en de omstandigheden, zou Raikonnen dan toch niet net iets meer mogen presteren?

Wederom wil ik zeker niet gezegd hebben dat Raikonnen slecht is ofzo, maar de blinde Schumi-haat druipt gewoon van u af, zo erg dat ik als neutrale toeschouwer zelfs moet reageren :p

Blackstone

Legacy Member
@UltimateWeapon:
Uw argumentatie slaat absoluut nergens op, zoals héél duidelijk blijkt uit uw verklaring waarom gij geen schumi-fan zijt. Schumacher werd na zijn eerste race ook beschouwd als een supertalent, dus volgens uw redenering zou je ook van hem een fan moeten zijn.

UltimateWeapon

Legacy Member
Burny zei:
En Raikonnen rijdt nu al 7 jaar F1, op die tijd had Schumi al hééééééééél wat meer gepresteerd dan Raikonnen. Is dat niet wat raar, aangezien Schumi maar een middelmatig rijder is en Raikonnen een waar supertalent?

daar hoef ik zelf niets meer aan toe te voegen, de simpliciteit druipt er vanaf

UltimateWeapon

Legacy Member
Blackstone zei:
Schumacher werd na zijn eerste race ook beschouwd als een supertalent

door wie? door diezelfde pers dat Massa ook als grootste topfavoriet voor 2007 heeft uitgeroepen?
en heb ik daarna Massa een supertalent genoemd? ik denk het niet...

Blackstone

Legacy Member
Door iedereen die de race gezien had... waaronder dus ook teambazen, sponsors en collega's. Ga je nu beweren dat die mensen er niets van kennen?

Nuja, voor mij eindigt de discussie hier. Er valt niet te discussieren met iemand die Schumacher als 'middelmatig' bestempelt en grote gaten laat in zijn argumentatie.

Burny

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
daar hoef ik zelf niets meer aan toe te voegen, de simpliciteit druipt er vanaf

Ja, da was zowa meer aangepast aan uw niveau, want zoals al gezegd raakt je argumentatie kant noch wal, je komt gewoon over als een fanboy met een blinde Schumi haat.

Desalnittemin mag je altijd aantonen waarom mijn simplistisch argument fout is?

UltimateWeapon

Legacy Member
Blackstone zei:
Door iedereen die de race gezien had... waaronder dus ook teambazen, sponsors en collega's. Ga je nu beweren dat die mensen er niets van kennen?

Nuja, voor mij eindigt de discussie hier. Er valt niet te discussieren met iemand die Schumacher als 'middelmatig' bestempelt en grote gaten laat in zijn argumentatie.

gaten in mijn uitleg? euhm

"door iedereen die de race gezien had... waaronder dus ook teambazen, sponsor en collega's"

amai wel straf eh dat ze dat hebben gezegd NA een race die NOOIT gereden is (Massa werd uitgeroepen tot favoriet nog voor het seizoen begonne was, dus nog voor er een race gereden was...)

:doc:

UltimateWeapon

Legacy Member
Burny, gij die afgaat op cijfers enzo
wat is uw commentaar na de hattrick van Raikkonen in Australie bij zijn debuutrace bij Ferrari? Schumacher heeft bij alle Ferrari-starts in Australie nog nooit een hattrick gehaald

and thats just the beginning, raar dat ge daar nog nix over hebt gezegd eh? zou tof zijn moest ge hier wat commentaar op geven

Lucian

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
goe daar ga ik eens op antwoorden: er is een reden waarom ik geen Schumacher fan ben, als Schumacher echt zo goed was zoals jullie allemaal beweren dan was ik ook een Schumacher fan geweest, maar toch ben ik het helemaal niet, en waarom niet
ik ben altijd op zoek naar talent: Raikkonen vanaf 2000 bij Sauber, Hamilton in 2007 bij McLaren, Alonso bij Renault

als Schumacher ook zo goed was geweest dan had hij ook in dat lijstje gestaan, check de facts, bekijk ALLE aspecten: ook de omstandigheden + de tegenstanders

het is niet omdat de meerderheid van de F1-fans zegt dat Schumacher de beste ooit is, dat dat ook zo is
95 % van de bevolking gelooft ook dat God bestaat, maar de 5 % die zegt dat God niet bestaat zijn ook de enigen die gelijk hebben

sorry maar dit is toch wel bs :p
schumacher won in zen 2de seizoen zen eerste race met rijders als senna, prost, mansell op de baan
moeten we dat met uw lijstje vergelijken? raikonnen heeft nooit de titelkandidaten in zijn seizoenen bij sauber kunnen verslaan
hamilton, debuteren bij een topteam met een goede wagen is ook al niet echt een schitterende vergelijking...
alonso was de betere van zen teamgenoot bij minardi, maar hij is ook pas groot geworden vanaf dat hij in de renault zat die kon winnen...
dus van wat jij opnoemt kun je alleen het debuut van raikonnen iets of wat vergelijken met dat van schumacher, en dan vind ik dat van schumacher toch wel iets indrukwekkender...
tijden waren wel compleet anders, in schumi zen debuutjaren kon een rijder individueel nog een verschil maken tov van snellere wagens, daar waar kimi in zen sauber nooit een ferrari of mclaren zou kunnen bedreigd hebben, maar toch...
(btw kwil uw lijstje toch wel eens lezen van jaar per jaar :))

Burny

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
gaten in mijn uitleg? euhm

"door iedereen die de race gezien had... waaronder dus ook teambazen, sponsor en collega's"

amai wel straf eh dat ze dat hebben gezegd NA een race die NOOIT gereden is (Massa werd uitgeroepen tot favoriet nog voor het seizoen begonne was, dus nog voor er een race gereden was...)

:doc:

Doe je dit nu express? Het gaat over Schumi zijn eerste race, en jij begint te ijlen over iets wat gezegd is voor Massa zijn eerste race dit seizoen.

Zo kan je elke discussie naar je hand zetten :D

Burny

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
Burny, gij die afgaat op cijfers enzo
wat is uw commentaar na de hattrick van Raikkonen in Australie bij zijn debuutrace bij Ferrari? Schumacher heeft bij alle Ferrari-starts in Australie nog nooit een hattrick gehaald

and thats just the beginning, raar dat ge daar nog nix over hebt gezegd eh? zou tof zijn moest ge hier wat commentaar op geven

Tuurlijk, met plezier :) Raikonnen is goed, maar Schumi zijn resultaten zijn veel indrukwekkender. Ook al neem je alleen maar de eerste 7 jaar :p
Raar trouwens dat jij net 1 race eruit haalt waar Raikonnen dan blijkbaar beter presteert, er zijn nog 16 andere races op een seizoen :p Vergelijk alles eens?

En Lucian vat het eigenlijk mooi samen: Schumi heeft de allergrootsten (in mijn ogen) gereden en zelfs van gewonnen. Raikonnen daarentegen heeft alleen nog tegen Schumi (toch een zeer middelmatig piloot) gereden..

Blackstone

Legacy Member
Ik had het over de eerste race van M. Schumacher (als reactie op uw vorige post). Wat bedoel je met '...een race die NOOIT gereden is...'?

En néé, Massa werd niet beschouwd als topfavoriet voor dit seizoen. De noteringen bij gokwedstrijden tonen dat duidelijk aan.

YuRiPa

Legacy Member
@ Defkes: Zal wachten op uw reply. Hoopte ook op een reply van je, daar is een forum uiteindelijk ook voor, om met mekaar te discussiëren.;)

Nu ga ik me ook maar es mengen in de Schumi discussie:
Schumi de allergrootste coureur aller tijden: Ben ik het niet mee eens. Bij mij staat Senna nog altijd op 1 en dat zal nog wel ff zo blijven.

Dat Schumi een hele goede en grote is, is eigenlijk geen twijfel over. Hij heeft teams naar de top geleid, kijk naar Benetton in 1994-95 en Ferrari vanaf 1997. Hij wist wel hoe je een wagen beter moest maken, wat een aantal andere coureurs niet zo goed kan. Kimi kreeg bijv de McLaren ook nooit veel beter, hopelijk kan Alonso het wel doen met de McLaren.:) Tegenover het goede van Schumi staan ook een paar smerige streken die ie heeft uitgehaald, die helaas niet op 1 hand te tellen zijn. Door die oneerlijke streken ben ik anti-Schumi geworden. Hij kon heel goed racen, maar was ook gemeen, concurrentie van de baan beuken in de laatste race was bijna normaal voor m geworden.:p

Toch kan je er nie onderuit dat die man goed was en teams naar een hoger niveau kon tillen.

Over Massa:
Snap niks van die Massa hype. Massa is geen coureur die in een Ferrari thuis hoort, daar is ie echt nie goed genoeg voor. Snap nog altijd nie why Ferrari hem heeft gehaald vorig jaar. Massa is geen WK materiaal, maja, zie Kimi eigenlijk ook nooit een titel winnen. Dit jaar wordt t Alonso denk ik, en volgend jaar een duel tussen Alonso en Hamilton.:)

UltimateWeapon

Legacy Member
Burny zei:
En nu is de argumentatie helemaal weg ofwat?

:doc:

het gaat hier ni echt om argumentatie, ik heb maar weinig argumentatie gegeve, in mijn vorige posts heb ik da al gezegd, dat dat toch niet word gelezen door jullie

wat ik hier geef is puur wat ik ervan VIND

Burny

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
het gaat hier ni echt om argumentatie, ik heb maar weinig argumentatie gegeve, in mijn vorige posts heb ik da al gezegd, dat dat toch niet word gelezen door jullie

wat ik hier geef is puur wat ik ervan VIND

Ik heb nogthans al uw posts hier goed doorlezen, en op alles proberen een antwoord te geven. Iets wat van u toch helemaal niet gezegd kan worden?
En natuurlijk mag je je eigen menig over Schumi hebben, maar kom dat dan niet als dé waarheid verkondigen, terwijl je het niet eens met argumenten/feiten kan ondersteunen.

Lucian

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
het gaat hier ni echt om argumentatie, ik heb maar weinig argumentatie gegeve, in mijn vorige posts heb ik da al gezegd, dat dat toch niet word gelezen door jullie

wat ik hier geef is puur wat ik ervan VIND

gij geeft juist geen argumenten, je gaat er vanuit dat wij als blinde schumacher lovers die toch maar negeren ...

User_BELGIUM

Legacy Member
Ik zeg dat het de coureur is die het team maakt en nie het team die de coureur maakt.
Ik denk dat het dit jaar wel duidelijker is dan ooit.
Zie waar Renault nu staat zonder Alonso.

Een supertalent herken je (vind ik toch) aan het feit dat hij met een wagen 'als underdog' toch nog wereldkampioen kan worden of schitterende prestaties kan neerzetten. (cf.Schumacher => Benetton..Alonso => Renault)
Haal hen binnen in een topteam en na even wennen worden ze praktisch onverlaanbaar.

Raikönnen heeft in mijn ogen zeer veel talent en zeker het potentieel om eens wereldkampioen te worden, maar een echt in het oog springend supertalent is hij niet. Nuja.. Mika Häkkinen deed er ook 7 jaar over om WK te worden :p

In mijn ogen was Schumacher het supertalent met als tegenstander; groot talent Häkkinen
en nu zie ik het als: supertalent Alonso tegen groot talent Raikönnen
(met Massa en Hamilton (waar ik mij nog niet over duft uit te spreken):p er ergens tussenin)

*edit*
over coureurs als Senna en Prost enz.. zwijg ik want ik was er nog niet bij toen ze reden dus ik kan daar geen mening over geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan