hatetn zei:
zoek maar ne keer op hoelang het geleden is dat er nog ne keer iemand vanaf zijn debuut al meteen twee podiums heeft behaalt
t'is een supertalent en geef em een half seizoen en em laat alonso al achter zich imo
al sjans voor alonso da hamilton ook nog ne keer zo verdedigend kan rijden of em ging wel meer moeite gehad hebben om te winnen
Nu niet overdrijven e. Alonso heeft dit seizoen zo'n 10 ronden zijn best gedaan. En op die 10 ronden won hij 10 seconden (de eerste 5 in Maleisië en dan nog 5 bij de pit stops in Australië waar hij 5sec won).
Alonso is weer aan het freewheelen. Ik wacht totdat hij moet pushen om een oordeel te vellen over de McLaren. Hamilton heeft idd al weten te bekoren, maar heeft er ook de wagen voor. Alleen heeft Alonso nog niet laten zien hoe snel die Mercedes echt kan.
Omtrent Maleisië (heb de laatste weken amper tijd dus heb niks gelezen van wat er hier allemaal is gepost), opnieuw een ubersaaie race met een schitterend duel tussen Massa en Hamilton dat jammer genoeg maar 3 ronden duurde. Ik heb op verschillende sites al kritiek gelezen op die actie van Massa, maar imo volledig onterecht. Hij wou voor de overwinning gaan en dan moest hij zo snel mogelijk voorbij Hamilton. Dat de jonge Brit zo schitterend verdedigde, zorgde er voor dat hij in de fout ging.
Kimi aan de andere kant vond ik zwaar teleurstellen. Z'n motor bleek dan toch in orde en hij kon Hamilton zelfs nog niet bedreigen.
eniac zei:
Wablieft? Ik denk dat je het op dat vlak wel eens zwaar fout zou kunnen hebben. Huidige wagens rijden veel cleaner dan de wagens vroeger, waar je echt moest zitten in werken om ze deftig en snel over het circuit te sturen. Hoe meer je teruggaat in de tijd, hoe meer je ziet dat rijders uitgeput uit de wagen kwamen.
En hoe meer je teruggaat in de tijd, hoe meer je ziet dat de mensen ook andere hobby's hadden. Sommigen werkten nog tijdens hun F1-carrière (nu spreek ik wel over de beginjaren). Maar vroeger leefden ze dus niet alleen voor hun sport.
Of het nu fysiek zwaarder is, weet ik wel niet. Het is een totaal andere belasting. Hoe vaak had je vroeger een GP die in een klimaat als dat van Maleisië werd verreden? Nuja, moeilijk te vergelijken e. Andere circuits, klimaten,...
Marsu zei:
J. Villeneuve (mijn favoriete rijder) had ook 2 fenomenale eerste seizoenen...
Correctie, hij had 2 fenomenale wagens en een middelmatige ploeggenoot tijdens die seizoenen.
666-Damarus-666 zei:
Sorry ze maar ik lig nu wel ff te brullen van het lachen achter mijn PC.
Een aantal maanden ging dat gerucht idd rond. Zogezegd enkele constructeurs van Mercedes hadden dat ook beweert...
Tot er een officieël bericht kwam van Mercedes zelf die meermaals benadrukte dat Kimi zijn rijstijl er zuiver niets mee te maken had. Ze bewonderden zijn manier van werken zelfs, als ik het me goed herriner.
Well d'uh. Kimi was het boegbeeld van McLaren en heeft honderdduizenden fans. Nogal wiedes dat ze die niet gaan bekritiseren e. De ingenieurs die er mee samenwerkten beweerden dat het Kimi's fout was (je kent mijn mening

), Mercedes ziet dat het een slechte marketingstap is en zet de fout recht.
666-Damarus-666 zei:
Hoe kan jij trouwens een opinie hebben over hou Kimi met zijn materiaal omgaat? Jij werkt ook niet aan F1 motoren niet?
Idem voor jou. Nuja, jullie kennen mijn standpunt, maar ik ga het nog 1 keer herhalen

. Je kan 1 keer pech hebben. Je kan 2 keer pech hebben. Ik zou het zelfs nog aanvaarden dat ze 3 keer pech hebben. Maar ffs je kan geen 20 keer pech hebben e. Zeker niet als je teamgenoot maar 5 keer pech heeft (en 15 fouten maakt waardoor er evenveel opgaves zijn

).
666-Damarus-666 zei:
Bijkomend is het fenomeen wel bekend dat Alonso bv. een pak 'slordiger' rijdt dan Raikkonen of Button.
Says who? Martin Brundle heeft het inderdaad een keer gezegd, maar is het dan waarheid? Hetgeen wat ik, net als vele andere kijkers, al wel hebben gezien is dat Kimi veeeeeeeeel te hard over de kerbs vliegt. Ook bij Ferrari blijft hij dat doen.
Iets wat trouwens niet aan te raden is bij Ferrari. Cfr Massa die in de kwalif van Australië zwaar over de kerbs ging en meteen z'n auto stuk reed. (beweegbare bodemplaat zeker?

).
666-Damarus-666 zei:
Imo was dit weekend een toevalstreffer voor Mclaren. Zeker als je kijkt hoe Massa alweer heeft liggen knoeien dat het geen naam heeft...
Als je nipt wint, kan je zeggen dat het een toevalstreffer is, niet wanneer je 30sec achterhangt. Alonso heeft 5 ronden gepusht en nadien een degelijk tempo gereden. Kimi kon het nog niet half volgen. Hij kon zelfs niet voorbij Hamilton... En Massa maakte 1 fout die hem duur te staan kwam (tenzij je remfoutjes meetelt, maar die maakt Kimi ook 5 keer per race ze) en had pech dat hij achter een sterke BMW terechtkwam (die supersnel is op de rechte stukken).
666-Damarus-666 zei:
Kimi verveelde hem in Melbourne omdat de concurrentie geen vuist kon maken... De volgende GP heeft hij motorproblemen en hij verliest al meteen het WK volgens sommigen...
Ha ha
Motorproblemen? Jean Todt hemzelve heeft na de race gezegd dat de motor in orde was. Kimi heeft voor de race gezegd dat de motor in orde was. Zijn ingenieur heeft gezegd dat de motor in orde was... Volgens mij was die motor in orde ze.
En Kimi verveelde zich? Dan heb je er niet de goede mentaliteit opstaan. Ik heb Alonso al vaak 30sec voor weten hangen en dan maakt hij geen enkele fout. Kimi heeft het 1 race en verveelt zich... Nuja, daar zie je het verschil al he

.
Swat, ik ga een sigaret roken

.