Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Op kabel nergens denk ik -_-

Belachelijk... ALWEER

Is er nergens iets waar je online de boel nog eens volledig kan streamen fzo? Zou wel leuk zijn ^^

nico

Legacy Member
Troman zei:
waarom niet? als ie zo blijft gaan wordt ie groter dan schumacher :D

omdat er weinig reden voor is. (Begrijp me niet verkeerd he, zéér goeie coureur maar mss staat hij volgend jaar nergens)
hij rijdt schitterend en het is fijn om hem bezig te zien, maar je moet realistisch blijven.

Darth-Falcon

Legacy Member
omdat er volgend jaar geen TC meer is zeker :ironic:

hamilton is toevallig net diegene die nog het meest recent een race zonder tc met met een wagen met 600 pk.

1 vergelijking met schumacher klopt in ieder geval.

Schumacher stond er meteen bij zijn debuut, Hamilton ook

eniac

Legacy Member
Wesdude zei:
Bij Hamilton is het ff afwachten, niet echt voldoor starten heb ik het gevoel

:wtf:

Het gevoel misschien, maar dat is het dan ook. Eventjes inhouden met een F1 = plaatsen verliezen, direct.

Nuja, mooie start van Hamilton, was eigenlijk direct al het key point van de race. Had Massa mooi de koord gehouden in de bocht dan was hij alleszins voor Hamilton gebleven. En wat doet hij dan... Tweemaal identiek op dezelfde manier in de fout gaan, alleen de tweede keer zo net iets erger. Het was trouwens vrij duidelijk dat Raikkonen in de beginfase zeker sneller was dan Hamilton, maar op dat circuit valt blijkbaar weinig in te halen. Jammer.

Achja. Met een twijfelachtige motor is een derde plaats voor Kimi toch niet slecht, lijkt me zo.

Darth-Falcon

Legacy Member
kimi en ferrari hebbebn ondertussen toegegeven dat er weldegelijk zorgen waren, en dus heel de race met een lagere mapping gereden hebben zodat de motor het zou uithouden.

Hamilton had fisieke problemen waardoor ie tijd begon te verliezen in het laatste deel.

ik denk echter dat we zeker in de eerste seizoenshelft geen zege moeten verwachten van hamilton. in de 2de helft gaat ie denk ik wel een race winnen.

fulcoboy

Legacy Member
Ge kunt zeggen van Hamilton wa ge wilt, het is lang geleden dat er nog is iemand in de F1 is gestapt met zoveel ambitie, hij laat zich niet doen nu hij meteen voor de leeuwen wordt geworpen. Hij weet waar hij op het podium wilt eindigen. Voor hem is 2de een ondankbare plaats, het midden is zijn plaats. Nu kan je hem een dikke nek ofzo noemen maar ik noem het gewoon jonge ambitie, wint hij dit jaar geen race zal hij er ook ni om liggen wenen... Volgend jaar nog harder werken!

Ah ja btw, McLaren Mercedes for the worldtitle!!! :D

Darth-Falcon

Legacy Member
Ik ben er zeker van dat ie dit jaar minstens 1 race wint, ik denk vooral aan silverstone, dat is zijn thuisrace, vorig jaar heeft ie beide races gewonnen daar in de GP2, 1 race na dit maneuvre

http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0

trouwens niet vergeten dat hij de eerste 3 races het circuit nog niet kent, alhoewel hij vorige week heeft getest in maleisie ffcourse

eniac

Legacy Member
Ik weet het zo niet of hij een race zal winnen. Alonso lijkt me nog sneller en heeft sowieso meer ervaring, ik weet niet of Hamilton Alonso kan voorblijven zonder pech van de Spanjaard.

Verder... Ferrari. Hamilton hield zowel Massa als Raikkonen op, dat was vrij duidelijk. Althans in de eerste stint, tweede stint leek Kimi me behoudend te rijden.

Wat bedoel je trouwens met fysieke problemen, Darth-Falcon? Beetje ziek ofzo?

Darth-Falcon

Legacy Member
nee de laatste 10-12 ronden had ie het iets te warm ofzo geloof, toch op verschillende sites gelezen.

ikbenslim

Legacy Member
Iedereen lijkt hier al te praten alsof Ferari geen kans meer maakt om kampioen te worden, maar in de vorige GP heeft Kimi heel de tijd op z"n gemak gereden en won hij met een straat voorsprong, en Massa heeft 3/4 van de rijders in gehaald terwijl het tegenwoordig erg moeilijk is geworden om in te halen...
Volgens mij gaan we nog wel serieuze dingen zien van de Rode Brigade en ik wil nog wel eens zien of de Mclarens een volledig seizoen betrouwbaar zullen zijn, 2-3 jaar van problemen kan je toch niet zomaar uitwissen denk ik

Darth-Falcon

Legacy Member
1 groot probleem is al weg: raikonnen.

1ste champcar race is net afgelopen, Robert doornbos is 2de geworden, 8 wagens van de 17 aan de finish

Wesdude

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
nee de laatste 10-12 ronden had ie het iets te warm ofzo geloof, toch op verschillende sites gelezen.

Halfweg de race was zijn drinkwater op en in Maleisië is da niet aan te raden :lol: .

Ferrari is natuurlijk nog niet uitgetelt. Leek me gewoon alsof alles meezat voor mclaren. En nee daar bedoel ik niet meer dat ze alleen maar geluk hadden. Hun racestrategie was perfect, de start direct voor de ferrari's zitten heeft de race beslist. Ge kunt weinig zeggen over de racepace in deze race. Massa zat de hele race vast achter heidfeld, en kon op de rechte stuk niet te dicht gaan rijden omdat anders de motor niet voldoende zou koelen. En raikkonen heeft op een conservatieve motorafstelling gereden om de motor te sparen.

jeltex

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
t'is nu nie te zeggen dat ie 'vast' zat achter Heidfield..

Dat vind ik toch ook hoor. De eerste paar ronden na de start zat hij Hamilton constant op de hielen en kon je zien dat zn Ferrari (op dat moment) beduidend sneller was dan de McLaren. Dan gaat ie plots flagrant de mist in bij dat inhaalmanoeuver en slaagt hij er de hele race niet in Heidfeld (die op dat moment meer dan een halve seconde per ronde aan het verliezen was op Hamilton) in te halen. En dat terwijl ik hem eigenlijk na een paar ronden alweer achter Raikkonen verwacht had. Het is misschien een onterechte vergelijking maar in dezelfde omstandigheden kan ik me niet inbeelden dat Michael Schumacher de hele race lang op de achtervleugel van die BMW zou gekeken hebben. Beetje een knullige race van Massa dus, als ie WK wil worden zal ie zo'n stoten niet al te veel meer moeten uithalen.

En ik ben toch onder de indruk van de manier waarop de McLarens er opnieuw staan. Vooral Hamilton maakt indruk met (alweer) een prachtige start en hij bewijst ook meteen heel beheerst te kunnen rijden als hij onder druk staat. Chapeau dus :niceone: Het was ergens toch wel een beetje een vreemde race van hem. In het eerste deel van de GP moet hij met man en macht Massa afhouden, na de eerste pitstop rijdt hij iedereen naar huis en maakt hij zelfs veel tijd goed op Alonso en na de tweede pitstop verliest hij dan weer veel tijd en kan Raikkonen nog komen kijken. En Alonso, tja die rijdt gewoon een perfecte race, daar valt niet veel meer over te zeggen eigenlijk. Het ziet er naar uit dat we nog een spannend seizoen gaan krijgen :D

User_BELGIUM

Legacy Member
Ik zei dat omdat ik vond dat 'als Massa z'n Ferrari dan toch zo snel is, waarom kwam Heidfield steeds voor Massa uit de pits'

Kermit

Legacy Member
ben blij da ik mclaren supporter ben gebleven, ook toen het slechter ging, want nu is het zeker weer de moeite

ik had het niet zo op alonso, maar nu hij bij mclaren rijdt en nog eens voor een overwinning zorgt begin ik hem te mogen (nu ja, hij heeft wel een grote mond, ok :) )

hamilton is na montoya degene die voor wat spektakel zorgt in een race, met dat verschil dat hij in tegenstelling tot montoya ook nog echt vooraan kan rijden, momenteel de mooiste rijder die meerijdt!!

UltimateWeapon

Legacy Member
haha Hamilton vergelijken met Schumacher......
ni te hard zweven hé

Raikkonen heeft zalig gereden:

3 . F. Massa - Ferrari F2007 - 1:37.199 (+ 0.498 ) - Lap 42
4 . K. Raikkonen - Ferrari F2007 - 1:37.228 (+ 0.527 ) - Lap 40

slechts 0.0.29 sec trager dan Massa, en dit met nen gedowngrade Ferrari tegenover ne normale Ferrari.... en dan ook nog 3de geeindigd, in vergelijking met de 5de plaats van Massa, oke, Massa is er ffkes naast gaan rijden, maar dat doet hij zelf he

eniac

Legacy Member
Laten we Massa nog even tijd geven, hij moet die wagen nog leren kennen he.

...
Of toch niet? :p

UltimateWeapon

Legacy Member
Melbourne race was perfect voor mij, en de race in Maleisie was namelijk ook bijna perfect,
ik ben pro-Mclaren, anti-Ferrari, pro pro pro Raikkonen :-)

moeilijk jaartje voor mij als supporter, maar tot nu toe verloopt alles wel vlekkeloos, dieje vuile Ferrari van Massa dat het podium ni haalt, dieje zalige Raikkonen da al gewonne is
ne zalige Alonso da goe bezig is, en ne superzalige Hamilton

keep it coming.....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan