Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
zeggen ze ieder jaar in Maleisië, is ondertussen al 6 jaar geleden :ironic:

maar als het regent zullen we meer spins zien dan de laatste 2 jaar samen

Stancke

Legacy Member
Vandaag de F1 GP van Belgie gevonden op i-net en deze morgen bekeken op gebrand DVD'tje, man, pure nostalgie :love: Damon Hill :D

Costanza

Legacy Member
'k ben op zoek naar een site met een goed archief van de resultaten van alle GP's en veel statistieken van opgaves an safety cars enzo.

iemand een idee waar dit te vinden ?

Darth-Falcon

Legacy Member
ff andere klasse.

voor wie premier 1 grand prix nog kent.

dit was een raceklasse die men geprobeerd heeft om op te zetten met voetbal clubs als teams.

door financiele problemen en het failissement van reynard is het toen niet doorgegaan.

Blijkbaar is het project terug opgestart onder de naam formula superleague.
deze zou volgend jaar van start gaan, momenteel zijn er een tiental clubs getekent (waaronder anderlecht).

Er wordt met gelijke wagens gereden met 4.2 L V12 motoren die 750pk leveren wat deze klasse meteen de snelste na de F1 zou maken

edit: launch van de wagen

http://www.superleagueformulamedia.com/audiovideo/video_16.mov

Costanza

Legacy Member
al een vroege inzet voor de F1 GP dit weekend:

Number of Classified Drivers in Race (Under 15.5) @ 2.00 (1.5 units)
* Maleisië is door de omstandigheden een GP met elk jaar veel opgaves, de berichen van mogelijke regen verhoogt de kans enkel.
* 2e GP van het jaar en weinig opgaves in de 1e GP dus veel wagens met dezelfde motor dus meer kans op technische problemen.
* 75% van de keren waren in Maleisië 7 of meer opgaves en nooit waren er meer dan 15 finishers (meeste races met 20 wagens gereden)

@ 2.00 odds mooie value bet die de race ook spannender maakt om naar te kijken imo.
tegenargumenten ?

YuRiPa

Legacy Member
De rel rond de klanten chassis' gaat nog door. Spyker schijnt te beschikken over ontwerptekeningen van Toro Rosso, waar gewoon de logo's Red Bull Racing op staan. Dit kan dus nog interessant gaan worden. Voor Maleisië zal het geen gevolgen hebben, maar later in het seizoen kan het nog wel es gevolgen gaan hebben. Wat Toro Rosso betreft moet ik Spyker gelijk geven, die lijkt gewoon als 2 druppels water op de RBR wagen.

Maja, dus geen protest tegen Super Aguri blijkbaar. Of het protest vanuit Australië treedt nu in werking, dan is er geen nieuw protest nodig. Super Aguri is volgens mij gewoon goed bezig, tuurlijk met de steun van Honda, maar die SA wagen lijkt nie zo veel op de Honda. Aguri Suzuki en zn mannen hebben wel hun eigen wagen ontworpen, denk ik.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat..

voor meer info hierover: www.formule1.nl

xDama

Legacy Member
Imo wel nogal belachelijk dat gedoe rond TR en SA. Iedereen zag van mijlenver al dat beide auto's gewoon hetzelfde waren. Pas als er een klacht wordt ingediend dan schieten ze daar bij de FIA in actie.

Imo is het allemaal neig simpel.

Elk team zijn eigen motor en chassis. Of gelijke motoren. Maar dit gekloot leid toch weer tot hopen discussies die nergens naar zullen leiden!

Goldrusher

Legacy Member
vrije training 1 (03.00u - 04.30u onze tijd)
Code:
Pos.  Driver           Team                 Time      Laps 
 1    F. Massa         Ferrari              1:34.972    17 
 2    F. Alonso        McLaren              1:35.220    24 
 3    L. Hamilton      McLaren              1:35.712    22 
 4    K. Räikkönen     Ferrari              1:35.779    20 
 5    N. Rosberg       Williams             1:36.308    21 
 6    M. Webber        Red Bull             1:36.522    20 
 7    J. Trulli        Toyota               1:36.597    25 
 8    K. Nakajima      Williams             1:36.885    15 
 9    R. Schumacher    Toyota               1:37.052    22 
10    R. Kubica        BMW                  1:37.121    12 
11    D. Coulthard     Red Bull             1:37.484     7 
12    S. Vettel        BMW                  1:37.837    39 
13    V. Liuzzi        Scuderia Toro Rosso  1:37.882    20 
14    H. Kovalainen    Renault              1:38.143    24 
15    G. Fisichella    Renault              1:38.300    26 
16    A. Sutil         Spyker F1            1:38.720    29 
17    T. Sato          Super Aguri          1:38.966    10 
18    S. Speed         Scuderia Toro Rosso  1:39.130     9 
19    R. Barrichello   Honda                1:39.234    21 
20    J. Button        Honda                1:39.331    17 
21    A. Davidson      Super Aguri          1:39.357     9 
22    C. Albers        Spyker F1            1:40.074    25

vrije training 2 (07.00u - 08.30u onze tijd)
Code:
Pos.  Driver           Team                 Time      Laps 
 1    F. Massa         Ferrari              1:35.780    34 
 2    G. Fisichella    Renault              1:35.910    36 
 3    H. Kovalainen    Renault              1:36.106    37 
 4    K. Räikkönen     Ferrari              1:36.160    33 
 5    N. Rosberg       Williams             1:36.523    31 
 6    A. Wurz          Williams             1:36.621    21 
 7    R. Kubica        BMW                  1:36.717    18 
 8    R. Schumacher    Toyota               1:36.760    28 
 9    L. Hamilton      McLaren              1:36.797    30 
10    N. Heidfeld      BMW                  1:36.862    25 
11    M. Webber        Red Bull             1:36.906    18 
12    F. Alonso        McLaren              1:37.041    26 
13    D. Coulthard     Red Bull             1:37.203    25 
14    T. Sato          Super Aguri          1:37.282    30 
15    J. Button        Honda                1:37.578    29 
16    J. Trulli        Toyota               1:37.712    34 
17    V. Liuzzi        Scuderia Toro Rosso  1:37.855    26 
18    A. Davidson      Super Aguri          1:38.334    27 
19    A. Sutil         Spyker F1            1:38.419    28 
20    S. Speed         Scuderia Toro Rosso  1:38.650    20 
21    R. Barrichello   Honda                1:38.713    20 
22    C. Albers        Spyker F1            1:39.807    23

Darth-Falcon

Legacy Member
STR reageert:


"Scuderia Toro Rosso bevestigt dat dit papier voor de perscommuniqué ontworpen werd op dezelfde computers als het papier van de perscommuniqués van Red Bull Racing," las de boodschap.

"Na het overvliegen van een tien personen sterk juridisch team uit Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië vorige nacht, kunnen we bevestigen dat ons papier volledig strookt met alle reglementen inzake door media getiteld papier en de industriële standaard British Universal Length Layer Size Height Interface Template (B.U.L.L.S.H.I.T.)"

:rofl:

hatetn

Legacy Member
YuRiPa zei:
De rel rond de klanten chassis' gaat nog door. Spyker schijnt te beschikken over ontwerptekeningen van Toro Rosso, waar gewoon de logo's Red Bull Racing op staan. Dit kan dus nog interessant gaan worden. Voor Maleisië zal het geen gevolgen hebben, maar later in het seizoen kan het nog wel es gevolgen gaan hebben. Wat Toro Rosso betreft moet ik Spyker gelijk geven, die lijkt gewoon als 2 druppels water op de RBR wagen.

Maja, dus geen protest tegen Super Aguri blijkbaar. Of het protest vanuit Australië treedt nu in werking, dan is er geen nieuw protest nodig. Super Aguri is volgens mij gewoon goed bezig, tuurlijk met de steun van Honda, maar die SA wagen lijkt nie zo veel op de Honda. Aguri Suzuki en zn mannen hebben wel hun eigen wagen ontworpen, denk ik.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat..

voor meer info hierover: www.formule1.nl


tga vooral intressant worden als ze ze dq om die redenen

Darth-Falcon

Legacy Member
YuRiPa zei:
De rel rond de klanten chassis' gaat nog door. Spyker schijnt te beschikken over ontwerptekeningen van Toro Rosso, waar gewoon de logo's Red Bull Racing op staan. Dit kan dus nog interessant gaan worden. Voor Maleisië zal het geen gevolgen hebben, maar later in het seizoen kan het nog wel es gevolgen gaan hebben. Wat Toro Rosso betreft moet ik Spyker gelijk geven, die lijkt gewoon als 2 druppels water op de RBR wagen.

Maja, dus geen protest tegen Super Aguri blijkbaar. Of het protest vanuit Australië treedt nu in werking, dan is er geen nieuw protest nodig. Super Aguri is volgens mij gewoon goed bezig, tuurlijk met de steun van Honda, maar die SA wagen lijkt nie zo veel op de Honda. Aguri Suzuki en zn mannen hebben wel hun eigen wagen ontworpen, denk ik.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat..

voor meer info hierover: www.formule1.nl

de honda van dit jaar niet nee, maar vergelijk de SA van dit jaar maar eens met de honda van vorig jaar

User_BELGIUM

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
dit was een raceklasse die men geprobeerd heeft om op te zetten met voetbal clubs als teams.

Blijkbaar is het project terug opgestart onder de naam formula superleague.
deze zou volgend jaar van start gaan, momenteel zijn er een tiental clubs getekent (waaronder anderlecht).

http://www.superleagueformulamedia.com/audiovideo/video_16.mov

Eerlijk.. vind ik het filmpje een hoog wtf-gehalte hebben..
voetbal en f1(-like).. .. i don't get it..

TX.Conn

Legacy Member
Mooie Qualify... het werd steeds haasje over :p.

Massa vertrekt van pole, naast hem staat Alonso en de 2de rij is voor Raikkonen en Hamilton... BMW Sauber is ook terug goed bezig in de Qualify's, ze staan op 5 en 7.

Renault valt wat tegen... plaatsen 11 & 12, Kovalainen staat dan nog voor Fisichella op de startgrid.

Uitslag van de laatste Qaulify Q3.

xDama

Legacy Member
Wat is dat nu met die nieuwe banden feitelijk? Dat wit lijntje nzo? Ik heb een dikke maand niets kunnen volgen van de F1 dus ik ben niet goed meer mee :)

Lucian

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Wat is dat nu met die nieuwe banden feitelijk? Dat wit lijntje nzo? Ik heb een dikke maand niets kunnen volgen van de F1 dus ik ben niet goed meer mee :)

geeft aan welke soort band gebruikt wordt, die met die streep in is de softe geloof ik(?)
vanaf dit jaar moeten er 2 soorten gebruikt worden, hard en zacht

TX.Conn

Legacy Member
LuCian zei:
die met die streep in is de softe geloof ik(?)
Yup das correct.

Verschoot er een klein beetje van dat Bridgestone het toch heeft kunnen realiseren om de soft tyre met witte streep al te kunnen gebruiken in Maleisië.
Ze zeiden dat het "tijdrovend" werk ging zijn en nog niet kunnen te gebruiken in Maleisië.

Er was daar een ganse discussie over na Melbourne omdat de soft tyre niet te onderscheiden viel van de hard tyre.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan