Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
volgens mij niet ze, topteams doen dan regelmatig als een van hun wagens in de achterhoede staat, ze zijn die paar wagens meestal na de start al voorbij dus

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Beetje laat mss maar straks om 20u50 op Canvas in "Belga Sport":

"Documentaire van Jan Antonissen en Bart Matthys over Jacky Ickx. Ickx was een van de meest veelzijdige Formule 1-piloten van zijn generatie en behaalde later ook in andere autosporttakken opzienbarende resultaten. Tijdens zijn dertig jaar lange carrière zag hij de dood meermaals in de ogen."

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Vond ik ook... het ging natuurlijk wel vooral over het risico en gevaar van autosport in het algemeen maar zoals bleek heeft Ickx toch een goeie beschermengel. Iets wat ze wel niet hebben vermeld was de crash tussen Ickx en Bellof op Spa (Eau Rouge) waarbij deze laatste het leven liet... Formule 1 in de tijd van Ickx was echt zot qua veiligheid (of het ontbreken ervan!)

Trouwens, vanmiddag gevonden op Youtube (weet niet of dit hier al gestaan heeft): het afscheid van Schumacher op de Duitse post RTL... met oa zijn vader, buurvrouw, vrienden, Ross Brawn en... Mika Hakkinen :) Zeker een aanrader voor de Schumifans! Klik

Darth-Falcon

Legacy Member
eigelijk valt daar niet veel over te vertellen, buiten dat ickx daar niets aan kon doen.

van wat ik me nog kan herrineren van wat ik vroeger gelezen heb, was bellof een wildebras waarvan al 100% vast stond dat ie vroeg of laat ging verongelukken.

Hij probeerde ickx buitenom in te halen op eau rouge, dat was om problemen vragen in die tijd.

iets anders over bellof.

Senna was razendsnel aan het terugkomen op prost in monaco 1984, maar de race werd voortijdig afgevlagd (toevallig door jacky ickx ). dat weet iedereen, waar wat velen niet weten is dat bellof op de 3de plaats nog een pak sneller was dan senna en niet veel achterstond

squan

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Mika Hakkinen :) Zeker een aanrader voor de Schumifans!

:rofl: omg, entree van Hakkinen, kga niet spoilen maar daaaamn :rofl:

Verder puike show, thx voor de link, goud waard.

Kepa

Legacy Member
squanman zei:
:rofl: omg, entree van Hakkinen, kga niet spoilen maar daaaamn :rofl:

Verder puike show, thx voor de link, goud waard.
om dan allebei te verliezen tegen die kleine :p:lol:

nja heb altijd hakkinen liever gehad dan schumacher (qua persoonlijkheid), dus deel 11 en 12 zeker de moeite waard...allleen al om te zien dat er toch nog vriendschap op de racebaan kan ontstaan :)

TX.Conn

Legacy Member
Alexander Wurz heeft de banden markeringen gestest voor Bridgestone in Maleisië, 2 (3) optie's die eruit kwamen:
1) Grotere rode stip op de zijkanten van de band.
2) De buitenste groef kleuren... maar dat zal tijdrovend zijn zegt Bridgestone.
3) Beide gebruiken.

Iets anders, de motoren moeten 2 GP's meegaan... heb zo zitten uitrekenen wanneer de GP bij ons is.

Italië is vlak voor ons en daar mogen ze de motor verwisselen na Turkjie... dus de GP van België mogen ze in principe de motor niet verwisselen.
Dat zal zwaar zijn voor de motor om de GP van Italië vol te houden (deze is meestal vol gas en vraagt enorm veel van de motor) en dan ook nog es de GP van België (waar de motor toch ook wel veel te verduren krijgt).
Denk dat de meeste mss wel zullen overwegen om de motor te verwisselen in België.

Loop wat vooruit maar die 2 weekends zullen zwaar zijn denk ik.

marcel

Legacy Member
TX.Conn zei:
Alexander Wurz heeft de banden markeringen gestest voor Bridgestone in Maleisië, 2 (3) optie's die eruit kwamen:
1) Grotere rode stip op de zijkanten van de band.
2) De buitenste groef kleuren... maar dat zal tijdrovend zijn zegt Bridgestone.
3) Beide gebruiken.

Bridgestone wilt gewoon geen moeite doen in F1
alle, ze hebben die regel overgenomen van Champcar, en daar is de flank van de zacht band volledig rood.
als de "sponsor" zichtbaar moet blijven in F1, zetten ze gewoon een witte flank met zwarte letters. probleem opgelost, en duidelijk herkenbaar. "tijdrovend" is bullshit

Italië is vlak voor ons en daar mogen ze de motor verwisselen na Turkjie... dus de GP van België mogen ze in principe de motor niet verwisselen.
Dat zal zwaar zijn voor de motor om de GP van Italië vol te houden (deze is meestal vol gas en vraagt enorm veel van de motor) en dan ook nog es de GP van België (waar de motor toch ook wel veel te verduren krijgt).
Denk dat de meeste mss wel zullen overwegen om de motor te verwisselen in België.

Loop wat vooruit maar die 2 weekends zullen zwaar zijn denk ik.


veel hangt ook af van de temperatuur he. reken maar dat bvb Raikkonen het enorm zwaar gaat hebben de komende 2 wedstrijden in Maleisie en Bahrein.
stel dat het in Spa regent (de wedstrijd is laat dit jaar), dan is het daar ook al meteen koud, en dan gaat die motor het wel overleven

Lucian

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Vond ik ook... het ging natuurlijk wel vooral over het risico en gevaar van autosport in het algemeen maar zoals bleek heeft Ickx toch een goeie beschermengel. Iets wat ze wel niet hebben vermeld was de crash tussen Ickx en Bellof op Spa (Eau Rouge) waarbij deze laatste het leven liet... Formule 1 in de tijd van Ickx was echt zot qua veiligheid (of het ontbreken ervan!)

Trouwens, vanmiddag gevonden op Youtube (weet niet of dit hier al gestaan heeft): het afscheid van Schumacher op de Duitse post RTL... met oa zijn vader, buurvrouw, vrienden, Ross Brawn en... Mika Hakkinen :) Zeker een aanrader voor de Schumifans! Klik
aber das ist swansentaal :D
thx but no thx :p

hatetn

Legacy Member
TX.Conn zei:
Italië is vlak voor ons en daar mogen ze de motor verwisselen na Turkjie... dus de GP van België mogen ze in principe de motor niet verwisselen.
Dat zal zwaar zijn voor de motor om de GP van Italië vol te houden (deze is meestal vol gas en vraagt enorm veel van de motor) en dan ook nog es de GP van België (waar de motor toch ook wel veel te verduren krijgt).
Denk dat de meeste mss wel zullen overwegen om de motor te verwisselen in België.

Loop wat vooruit maar die 2 weekends zullen zwaar zijn denk ik.



tegen dan klopt da al lang niemeer
tegen dan heeft meer dan de helft al ne motor vervangen en kunnen ze in spa me ne nieuwen staan

Darth-Falcon

Legacy Member
marcel zei:
Bridgestone wilt gewoon geen moeite doen in F1
alle, ze hebben die regel overgenomen van Champcar, en daar is de flank van de zacht band volledig rood.
als de "sponsor" zichtbaar moet blijven in F1, zetten ze gewoon een witte flank met zwarte letters. probleem opgelost, en duidelijk herkenbaar. "tijdrovend" is bullshit




veel hangt ook af van de temperatuur he. reken maar dat bvb Raikkonen het enorm zwaar gaat hebben de komende 2 wedstrijden in Maleisie en Bahrein.
stel dat het in Spa regent (de wedstrijd is laat dit jaar), dan is het daar ook al meteen koud, en dan gaat die motor het wel overleven



het grootste verschil is, in champcars hebben ze maar 2 banden compounds en wordt de rode rand tijdens het productie process aangebracht.

in de F1 zijn er 4 compounds, en kan de zachte band in de ene race de volgende race de harde band zijn, dus moeten ze de banden achteraf gaan markeren, en dat brengt redelijk wat extra werk mee (+- 1800 banden per weekend)

YuRiPa

Legacy Member
"Flex" bodemplaten die Ferrari en BMW Sauber zouden gebruiken zijn bij deze verboden:

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5623

Terecht ook. Iedereen moet zich aan de regels houden. Alleen jammer van al die regels is dat er niks echt vernieuwends meer bedacht wordt. Met dit soort grensgevallen wordt t altijd lastig, is altijd een risico dat t verboden gaat worden en blijkbaar zijn de flex bodemplaten toch tegen de regels.

Wesdude

Legacy Member
YuRiPa zei:
"Flex" bodemplaten die Ferrari en BMW Sauber zouden gebruiken zijn bij deze verboden:

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5623

Terecht ook. Iedereen moet zich aan de regels houden. Alleen jammer van al die regels is dat er niks echt vernieuwends meer bedacht wordt. Met dit soort grensgevallen wordt t altijd lastig, is altijd een risico dat t verboden gaat worden en blijkbaar zijn de flex bodemplaten toch tegen de regels.

Er is niks illegaal vastgestelt, de fia verstrengt gewoon de al bestaande controle op de bodem.

the German magazine Auto Motor und Sport now reports that, following the objections in pit lane, a separate issue regarding the Ferrari car's floor, and also the small wing above the gearbox, were also investigated by Charlie Whiting.

It is understood that Whiting, the FIA's technical delegate, declared the F2007 legal

bron: f1live

EternalSilence

Legacy Member
nog 2 weken wachten tot de volgende grote prijs .. :sad:

hopelijk word het dit jaar wat competiever
alleen wil ik alonso niet zien winnen.
ik kan hem om de 1 of andere reden niet uitstaan :p

YuRiPa

Legacy Member
Wesdude zei:
Er is niks illegaal vastgestelt, de fia verstrengt gewoon de al bestaande controle op de bodem.

the German magazine Auto Motor und Sport now reports that, following the objections in pit lane, a separate issue regarding the Ferrari car's floor, and also the small wing above the gearbox, were also investigated by Charlie Whiting.

It is understood that Whiting, the FIA's technical delegate, declared the F2007 legal

bron: f1live

Ho ho ho.. Zeg ook nie dat er iets illegaals was. Zeg alleen dat die flex bodemplaat verboden is. En dat ik dat terecht vind. Okee, dat impliceert dat de Ferrari wagen illegaal is, maar dat bedoelde ik nie. Bedoelde alleen dat de flex bodemplaat verboden is.:)

Wesdude

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ho ho ho.. Zeg ook nie dat er iets illegaals was. Zeg alleen dat die flex bodemplaat verboden is. En dat ik dat terecht vind. Okee, dat impliceert dat de Ferrari wagen illegaal is, maar dat bedoelde ik nie. Bedoelde alleen dat de flex bodemplaat verboden is.:)

ALS er een flex bodemplaat is bij Ferrari dan ZOU die met die nieuwe zwaardere test EVENTUEEL kunnen ontdekt worden. Allez dat is toch wat ik eruit versta :) mijn vorige reply was ook helemaal niet "kwaad" bedoelt hoor ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan