Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Ecclestone is die situatie beu: "Voor mij zou F1 enkel mogen gaan om het winnen. Wie het meeste wint, zou Wereldkampioen moeten worden. Zo simpel is het. Tweede plaatsen zouden enkel maar mogen meetellen als beide piloten hetzelfde aantal races hebben gewonnen."

Dik okee voor mij hoor. Kunnen mensen als Alonso tenminste niet meer het halve seizoen op safe rijden. (jaja, laat de flames nu maar komen :) )

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Een andere mogelijkheid is die van Ecclestone (imo ook een zeer goede). Teruggaan naar vroeger.

http://f1media.110mb.com/?q=node/94

Staat daar nu geen pure onzin in die tekst?

Tot en met 1980 werd het seizoen in twee helften verdeeld waarbij telkens de beste resultaten van een beperkt aantal races in elke helft werd meegenomen en samengeteld in het kampioenschap. Vanaf 1981 werd deze verdeling opgeheven en nam men de 11 beste resultaten uit de 16 races mee.

...

Deze regeling werd aangehouden tot en met 1990.

www.formula1.com , bekijk maar eens willekeurige jaren in de jaren '70 of '80. Daar lijken me echt wel alle resultaten mee te tellen.

Darth-Falcon

Legacy Member
neen het klopt weldegelijk.

bv in 1988.

senna had alles opgeteld 94 punten, staat nogtans geklasseerd met 90 punten. 8 overwinningen + 3 tweede plaatsen telden mee
prost: 105, maar 87 geklasseerd. 7 overwinningen + 4 2de plaatsen telden mee

volgens de redenering van hierboven was senna weldegelijk kampioen, met de regels van vandaag of 10 jaar geleden zou prost dat geweest zijn...
senna won wel 1 race meer en was dus wk.

vorige 2 jaar had er toch geen verschil geweest in de eindstand, in 2003 bv zou het verschil tussen raikonnen en schumacher wel wat groter geweest zijn

2005 (11 beste races)

Alonso : 102 , 7 overwinningen, 4 2de plaatsen
Raikonnen: 100 7 overwinningen, 3 2de plaatsen, 1 3de plaats

2006 (11 beste races)

beiden komen minstens op 7 zeges en 4 2de plaatsen dus ik denk dat ze dan nog een race bijtelden tot er een verschil was

12 races:
Alonso: 110 , 7 overwinningen, 5 2de plaatsen
schumacher: 108, 7 overwinningen, 4 2de plaatsen, 1 derde

conclusie: Alonso terug wk


om eerlijk te zijn, eigelijk is het idd niet slecht moest dat systeem terugkomen

Kermit

Legacy Member
ik vind dat men best met machten van 2 zou werken, wat ook leuk is is dat kleinere teams ook wat punten kunnen sprokkelen, vandaar dat ik met veel hogere punten zou werken, bijvoorbeeld iets als

1ste: 1024 punten
2de: 512 punten
3de: 256 punten
4de: 128 punten
5de: 64 punten
6de: 32 punten
7de: 16 punten
8ste: 8 punten
9de: 4 punten
10de: 2 punten
11de: 1 punt

dan zouden ze wel strijden voor een extra plaatsje :)

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
om eerlijk te zijn, eigelijk is het idd niet slecht moest dat systeem terugkomen

Inderdaad. Dan is het gedaan met 'ik hang 2e dus ik verlies maar 2 punten', maar is het 'shit, als hij die overwinning pakt, dan staat hij 1 overwinning voor dus ik moet wel alles geven'.

En dan had je een Schumacher en Alonso misschien nog meer zien aanvallen dan nu het geval was (cfr san marino of turkije). Aangezien het dan alles of niets had geweest.

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
btw komen de slicks nu eigelijk terug volgend jaar ?

Voor zover ik weet wel. Onlangs heeft de FIA nog de belangrijkste wijzigingen voor 2008 doorgegeven en daar stond niets in dat de slicks er niet zouden komen dus...

Lucian

Legacy Member
Kermit zei:
ik vind dat men best met machten van 2 zou werken, wat ook leuk is is dat kleinere teams ook wat punten kunnen sprokkelen, vandaar dat ik met veel hogere punten zou werken, bijvoorbeeld iets als

1ste: 1024 punten
2de: 512 punten
3de: 256 punten
4de: 128 punten
5de: 64 punten
6de: 32 punten
7de: 16 punten
8ste: 8 punten
9de: 4 punten
10de: 2 punten
11de: 1 punt

dan zouden ze wel strijden voor een extra plaatsje :)

bah nee, da telt te moeilijk :p

Kepa

Legacy Member
nico zei:
ff iets helemaal anders : dit is het nieuwe Shell spotje twv 4 miljoen euro.
ik heb eigenlijk meer zin gekregen in een ferrari te kopen dan tanken bij shell :p

maar toch een strakke reclame hoor...

Darth-Falcon

Legacy Member
eniac zei:
Inderdaad, had niet goed gekeken. Tiens, dat heb ik eigenlijk nooit geweten... :)

het valt eigelijk niet hard op ze, voor 1988 had niemand meer dan 11 races gefinished.

Darth-Falcon

Legacy Member
eerste team dat misschien een motor gaat moeten wisselen, rijder: kimi raikonnen .....

Lucian

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
eerste team dat misschien een motor gaat moeten wisselen, rijder: kimi raikonnen .....

ferrari heeft toch al de motor van massa gewisseld in australie? :p

eniac

Legacy Member
Mja ze gaan niet zomaar zonder ook maar enige reden een nieuwe motor steken bij Massa he. Moet toch zijn dat er ergens een vuiltje aan de lucht was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan