Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
LuCian zei:
ben ik de enige die zich ergerde aan het hamilton hyping van die commentators? man man, mochten der toch wel es 5 minuten hun klep over gehouden hebben
tzou der gvd nog aan gemankeerd hebben moest die niet in de top 3 geeindigd zijn met die auto :/



als ge op itv kijkt hebde da wel
ze hebben eigenlijk ne brit die voor wk kan gaan dus laat ze maar doen
em zal wel snel overwinningen pakken en hopelijk laat em voor de helft van et seizoen alonso achter hem

@marcel wurz had em gezien heeft em gezegd op itv en dc heeft zelf gezegd da em ne veel te hoge snelheid had, zelfs om gewoon door de bocht te gaan en hij nam zelfs alle schuld op hem wa meer dan logich is. en wa zou wurz hier verkeerd gedaan hebben en heeft gewoon de bocht genomen zoals het moest

en canvas heeft nog maar ne keer een poging ondernomen
tijdens de eerste stint iedereen staat op soft omda ze sneller gaan:lol: , op itv de f1 drivers: de soft verliest te snel zijn grip waardoor we er nie lang snelle tijden mee kunnen zetten
en dan kovalainen die net aansluit achter iemand in de pits: da scheelde niets van hierboven gezien(lol ze nooit aanwezig op het circuit zelf, mss in spa) en tegen da em uitreed was em al op ne veilige afstand waardoor er niets aan de hand was
kvraag me echt wrm da ze die commentaar laten blijven geven et trekt toch op niets en kheb nog maar 5 min gekeken want na de tweede reclame op itv gingek al naar la une omda ze nog altijd even veel van f1 weten gelijk ne pot mayonaise

Darth-Falcon

Legacy Member
volgens mij waren die wel in australie, ge hoorde dikwijls de auto's voorbij rijden op de start/finish terwijl het beeld in een totaal andere bocht zat of tijdens onboard.

marcel

Legacy Member
squanman zei:
Er wordt al gauw eens gehyped in de F1, 'k herinner mij nog dat button en heidfeld nog aangekondigd werden als nieuwe schumachers .....


en alonso, en massa, en raikkonen, en rosberg, en webber, en zo kan ik nog efkes doorgaan




k moet wel zeggen: bij dat Wurz - DC incident merkte ik wel dat ik te veel NASCAR kijk tegenwoordig. ik dacht meteen "oh good, SC met 8 ronden te gaan, waarschijnlijk 3 als we weer green gaan. dit wordt leuk!!"... om daarna meteen te beseffen dat het F1 was, en ze daar geen interesse hebben in spanning :(

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
en canvas heeft nog maar ne keer een poging ondernomen
tijdens de eerste stint iedereen staat op soft omda ze sneller gaan:lol: , op itv de f1 drivers: de soft verliest te snel zijn grip waardoor we er nie lang snelle tijden mee kunnen zetten
en dan kovalainen die net aansluit achter iemand in de pits: da scheelde niets van hierboven gezien(lol ze nooit aanwezig op het circuit zelf, mss in spa) en tegen da em uitreed was em al op ne veilige afstand waardoor er niets aan de hand was
kvraag me echt wrm da ze die commentaar laten blijven geven et trekt toch op niets en kheb nog maar 5 min gekeken want na de tweede reclame op itv gingek al naar la une omda ze nog altijd even veel van f1 weten gelijk ne pot mayonaise

Yep ik heb ook enkel gekeken op canvas tijdens de pauzes op itv en het viel me ook op hoe snel ze alweer domme uitspraken begonnen te doen. Het zou echt wel interessanter zijn voor de kijker mocht Stefaan Lammens de hele race lang zijn bek houden.

marcel zei:
k moet wel zeggen: bij dat Wurz - DC incident merkte ik wel dat ik te veel NASCAR kijk tegenwoordig. ik dacht meteen "oh good, SC met 8 ronden te gaan, waarschijnlijk 3 als we weer green gaan. dit wordt leuk!!"... om daarna meteen te beseffen dat het F1 was, en ze daar geen interesse hebben in spanning :(

Goh voor mij mogen ze die safety car toch zoveel mogelijk in de garage laten staan hoor. Het is al veel te vaak gebeurd dat rijders daardoor bevoordeeld of benadeeld worden, want dan krijg je meestal van die toestanden dat iedereen zo snel mogelijk in de pits duikt (hoewel dat dit jaar niet meer toegelaten is, zo heb ik gehoord). Ik heb het gewoon liefst als alle rijders gelijke kansen krijgen.

Cash

Legacy Member
marcel zei:
k moet wel zeggen: bij dat Wurz - DC incident merkte ik wel dat ik te veel NASCAR kijk tegenwoordig. ik dacht meteen "oh good, SC met 8 ronden te gaan, waarschijnlijk 3 als we weer green gaan. dit wordt leuk!!"... om daarna meteen te beseffen dat het F1 was, en ze daar geen interesse hebben in spanning :(

Gelukkig maar!

Wesdude

Legacy Member
Safety car moest daar toch helemaal nie buiten komen volges mij.

En volgens mij zaten ze deze keer echt in australie ja, die mannen van canvas, want ze zagen dingen die nog niet op het scherm waren. Naar spa kunnen ze niet betalen, maar naar australie voor anderhalf uur commentaar wel :lol:

xDama

Legacy Member
Damn, kzit zonder internet dus ik kan hier alles niet lezen maar toch maar even het volgende zeggen:



Hihi





Raikkonen for champ!

TX.Conn

Legacy Member
jeltex zei:
Yep ik heb ook enkel gekeken op canvas tijdens de pauzes op itv en het viel me ook op hoe snel ze alweer domme uitspraken begonnen te doen. Het zou echt wel interessanter zijn voor de kijker mocht Stefaan Lammens de hele race lang zijn bek houden.

itv heb ik hier niet op de buis, dus ben genoodzaakt het te volgen op canvas :(.

Het zijn toch zo'n leukerds die bij canvas, voor de race als ze de start opstelling bespreken vernoemen ze altijd dingen die gebeurd zijn tijdens de kwalificatie... jah daar hebben wij (canvas kijkers) daar dan veel aan, aangezien ze de kwalificatie's nooit uitzenden :angry:. Dat ze es de kwalificatie's uitzenden ook... zelf volg ik de kwalificatie's via rtbf.

N`Kr1pt

Legacy Member
ik heb raikkonen altijd al het grootste talent gevonden in de F1.
zet die jongen in een goede, en voral betrouwbare auto (gelijk de ferrari nu) en die jongen wordt probleemloos WK.

had ie zoveel pech niet bij McLaren, dan was em al eerder WK geworden denk ik

YuRiPa

Legacy Member
Eerste rel van 2007 is er alweer..:p Ferrari's bodemplaat zou illegaal zijn omdat ie kan bewegen waardoor de auto sneller gaat op de rechte stukken en er dus met meer vleugel gereden kan worden, wat dus voordeel oplevert in de bochten en wat goed is voor de banden. We zullen zien hoe t afloopt.:)

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5587

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Mja, Ron Dennis heeft ook al zitten klagen over de gedubbelden en over het feit dat BMW hun strategie zou hebben verknald en dat Alonso en Hamilton daardoor Kimi niet konden volgen... :ironic:
We zien wel wat er gebeurt rond die Ferraribodem...

nico

Legacy Member
Heb gisteren genoten van eindelijk nog wat F1 geweld.
Ik ben verrast door die jonge Hamilton (maar moet nu bevestigen, en dat is mss wat moeilijker)

Ferrari oogt snel, Mclaren ook.
Bmw : ms is het een toevalstreffer.

1 ding viel op : die toerentalbegrenzing gaat het seizoen niet ten goede komen.

Darth-Falcon

Legacy Member
TX.Conn zei:
itv heb ik hier niet op de buis, dus ben genoodzaakt het te volgen op canvas :(.

Het zijn toch zo'n leukerds die bij canvas, voor de race als ze de start opstelling bespreken vernoemen ze altijd dingen die gebeurd zijn tijdens de kwalificatie... jah daar hebben wij (canvas kijkers) daar dan veel aan, aangezien ze de kwalificatie's nooit uitzenden :angry:. Dat ze es de kwalificatie's uitzenden ook... zelf volg ik de kwalificatie's via rtbf.

VRT heeft maar voor enkele qualificaties de uitzendrechten.

RaZoR be

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Mja, Ron Dennis heeft ook al zitten klagen over de gedubbelden en over het feit dat BMW hun strategie zou hebben verknald en dat Alonso en Hamilton daardoor Kimi niet konden volgen... :ironic:
We zien wel wat er gebeurt rond die Ferraribodem...

lol, hoe kan BMW hun strategie verknallen... Als BMW voor Mclaren rijdt, dan mogen ze toch doen wa ze willen...

+ na de eerste stop hadde ze ook vrije baan, ze zijn nooit in de buurt van raikkonnen geweest ...

TX.Conn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
VRT heeft maar voor enkele qualificaties de uitzendrechten.

ahzo dat wist ik niet, dacht als ze de uitzendrechten hadden... dat dat dan was voor het hele pakket: oefenritten op vrijdag, kwalificatie's op zaterdag en de race op zondag.

Wesdude

Legacy Member
Paar seizoenen geleden zonden ze 4 kwalificaties per jaar uit, stond toen ook zo in het contract. Maar ik denk sinds de contractvernieuwing mogen ze geen enkele kwalificatie nog uitzenden.

marcel

Legacy Member
Wesdude zei:
Paar seizoenen geleden zonden ze 4 kwalificaties per jaar uit, stond toen ook zo in het contract. Maar ik denk sinds de contractvernieuwing mogen ze geen enkele kwalificatie nog uitzenden.


er is geen contractvernieuwing, er zijn meer GP's

ze hebben een contract voor 17 GP's live uit te zenden, en 4 qualifs.
er is een jaar geweest dat er 16 GP's waren, en toen mochten ze "ter compensatie" alle qualifs uitzenden.
nu zijn er 19 GP's, en mogen ze "ter compensatie" geen qualifs uitzenden.


en vrijdag-ritten zijn nooit live te zien geweest op vlaamse televisie.
TV rechten zijn ook geen pakketje dat je koopt in de supermarkt he. de zender en de rechtenhouder zitten rond de tafel, en onderhandelen over wat er uitgezonden zal worden voor welke prijs.
en wees blij, want als het een vast pakket zou zijn, zou die prijs afgestemd zijn op de grote budgetten, en dan heb je geen F1 op TV in de lage landen.

User_BELGIUM

Legacy Member
ik heb gisteren gehoord van de commentators op het Franse La Deux dat ze de beelden van de F1 vanuit België kregen (tot zover ik het goe vertaald heb)

@nico
"1 ding viel op : die toerentalbegrenzing gaat het seizoen niet ten goede komen."

hoe bedoel je precies?

squan

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
i
@nico
"1 ding viel op : die toerentalbegrenzing gaat het seizoen niet ten goede komen."

hoe bedoel je precies?

Inhalen is zowiezo al een heel karwei geworden in de F1 maar vorig jaar konden ze nog spelen met de toeren en een boostje aanspreken om net dat ietsjes meer power te krijgen om iemand voorbij te steken.

Maar dit jaar gaat dat verhaal dus ook niet door waardoor je eigelijk al een behoorlijk krachtvoordeel moet hebben om iemand in te halen of diegene voor u moet al een flinke fout maken.

Of je waagt eens een gokje a la DC, kan ook ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan