Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poepoei

Legacy Member
Die crash van Coulthard en Wurz :wtf:

Die man heeft de meeste ervaring van de grid, en dan probeert hij nog zoiets :confused:
Mja, Wurz heeft geluk gehad. Op tijd zijn handen weggetrokken of hij was ze kwijt. Om er nog niet aan te denken dat zijn hoofd geraakt had kunnen worden.

*Slik*

Maarja, als Wurz in zijn spiegels had gekeken was dit misschien ook niet gebeurd..

Typhon`

Legacy Member
idd, die onderste plaat is volgens mij gelijk een mes (toch op die snelheid), ziet er carbon uit dus...

Cash

Legacy Member
't was wel knap dat Kimi en Jean Todt onmiddelijk met Schumi aan het telefoneren waren, vlak voordat ze het podium opgingen :)

squan

Legacy Member
RaZoR be zei:
De ferrari is echt wel goe. en de mcclaren moet ook niet voor veel onderdoen.

Bwoah, de snelste ronde van kimi was een volle seconde sneller dan die van Alonso, terwijl beiden quasi heel de race all out konden gaan. Dus imo is de mclaren nog wel een klasse lager dan de ferrari.

En mooi inhaalmaneuvre van DC :unsure:

Kovalainen heeft bij mij ook alvast geen denderende eerste indruk achtergelaten, mss was het een one-off maar zoniet zou rally em meer afgaandenk ik.

schumi2003

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
't was wel knap dat Kimi en Jean Todt onmiddelijk met Schumi aan het telefoneren waren, vlak voordat ze het podium opgingen :)


Hoe kan jij dat nu weten ? :lol:

Darth-Falcon

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
Die crash van Coulthard en Wurz :wtf:

Die man heeft de meeste ervaring van de grid, en dan probeert hij nog zoiets :confused:
Mja, Wurz heeft geluk gehad. Op tijd zijn handen weggetrokken of hij was ze kwijt. Om er nog niet aan te denken dat zijn hoofd geraakt had kunnen worden.

*Slik*

Maarja, als Wurz in zijn spiegels had gekeken was dit misschien ook niet gebeurd..

ik dacht eerst dat coulthard los over de helm van wurz gereden was ...

de schuld lag volledig bij coulthard ze, kwam van veel te ver

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik dacht eerst dat coulthard los over de helm van wurz gereden was ...

de schuld lag volledig bij coulthard ze, kwam van veel te ver

Wurz heeft ook niet in zijn spiegels gekeken ze, had hem kunnen zien aankomen en de deur min of meer wat open laten. nu reed hij gewoon zijn lijn, alsof er niks was

contact zou hij waarschijnlijk niet vermeden kunnen hebben, da's waar

Darth-Falcon

Legacy Member
hij had imo geen rede om in zijn spiegels te kijken, hij wist dat coulthard te ver zat, en normaal gezien valt een rijder dan niet aan, maja :crazy:

TX.Conn

Legacy Member
blackdragon1990 zei:
Die crash van Coulthard en Wurz :wtf:

Die man heeft de meeste ervaring van de grid, en dan probeert hij nog zoiets :confused:
Mja, Wurz heeft geluk gehad. Op tijd zijn handen weggetrokken of hij was ze kwijt. Om er nog niet aan te denken dat zijn hoofd geraakt had kunnen worden.

*Slik*

Maarja, als Wurz in zijn spiegels had gekeken was dit misschien ook niet gebeurd..

Heb toch wel effen men adem ingehouden toen ik dat zag gebeuren... en dacht toen net hetzelfde, dat Wurz enorm geluk heeft gehad dat de bolide van DC net voorbij zijn hoofd passeert en hem niet raakt. Moet toch een scary moment geweest zijn voor Wurz als ge zo een bolide vlak voor uw neus ziet paseren :eek:.

Over de race zelf, mooie start van Hamilton zig zaggend naar de 3de plaats om dan uiteindelijk na Heidfeld zijn stop een lange tijd op P2 te rijden en zelfs bij Raikkonen zijn stops aan de leiding te rijden, moet een zalig gevoel zijn voor de Engelsman in zijn debut race!

Kovalainen heeft een paar steken laten vallen in zijn debut race, zoals die spin in de eerste bocht van het circuit, schakelde ie in een verkeerde versnelling waardoor hij begon te spinnen? Allesinds heeft ie dat mooi opgevangen en kon ie verder rijden. Na die spin heeft ie toch nog een paar keer het gras opgezocht... mss teveel stress in zijn debut race.

DC moet toch het best weten hoe hij iemand moet inhalen, precies of ie Sato wilt nadoen :p.

Iemand ook gezien hoe Mark Webber een 360° maakte in de pitstraat :D, ie zat allesinds niet ver van die betonnen muur... ie kon er nog tegen gevlogen hebben en de pitstraat geblokeerd hebben.

Raikkonen heeft eindelijk es van pole tot finish met gemak de wedstrijd met succes kunnen beindigen zonder problemen te hebben met zijn wagen.
Ook gezien hoe de "Iceman" zeer gelukkig was toen hij de geblokte vlag paseerde als winnaar.

Chapeau voor Massa als laatste vertrokken en toch nog als 6de geindigd, wat er ook op duid dat de ferrari supersterk is.

Al bij al vond ik het een rustige race met hier en daar kleine schuifers, mooi begin voor hopelijk een spannend F1 seizoen!

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
hij had imo geen rede om in zijn spiegels te kijken, hij wist dat coulthard te ver zat, en normaal gezien valt een rijder dan niet aan, maja :crazy:

als ge in een duel zit, gaat ge altijd in uw spiegels kijken voor een bocht, ook al zit de gast achter u "te ver"

squan

Legacy Member
marcel zei:
als ge in een duel zit, gaat ge altijd in uw spiegels kijken voor een bocht, ook al zit de gast achter u "te ver"

Ja, en in Wurz zijn geval ziet ge dan een "rijpe en ervaren" coureur in uw spiegels die veel te ver zit om een aanval te wagen dus focust ge u weer op de bocht daje moet nemen.
Ge kunt nie blijven in uw spiegels kijken en blindelings het parkoer afleggen. Ene keer kijken, zien of er gevaar is, rekenen op wat common sense van dienen achter u en verder racen.

Als dan nog een bodemplaat ziet passeren voor uw neus weete datter mensen wa te overmoedig waren.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
als ge in een duel zit, gaat ge altijd in uw spiegels kijken voor een bocht, ook al zit de gast achter u "te ver"

Dit vind ik dus onzin he. Dus vanaf nu, volgens jou: om het even hoever je zit, je vlamt gewoon volle bak de bocht in en de rijder voor je "moet maar in de spiegels kijken en opzijgaan"? Lollig.

Coulthard bewijst weer maar eens wat voor middelmatig rijder hij altijd al geweest is en nog altijd is.


De tabel van de snelste rondetijden is ook vrij interessant. Hamilton verrassend met een quasi identieke tijd als Alonso (als dat een voorbode is voor wat komen gaat, gaat Alonso het nog knap lastig krijgen) en Raikkonen maar liefst 1.8s sneller dan Massa. Goed, Massa heeft nu niet altijd vrij baan gehad, maar in zijn jacht op Fisichella heeft hij met een bijna lege wagen toch ferm kunnen doorrijden en raakte daarmee nog niet in de buurt van de tijd van Raikkonen.

En nu kijk ik even naar Defkes: Massa toch niet zo goed? En blijkbaar heeft een goede rijder dan toch geen half jaar "inloopperiode" nodig bij een nieuw team (zoals Montoya)? We zijn nog maar 1 race ver, maar alweer: als dit een voorbode is van wat komen gaat...

Gavin

Legacy Member
Ik heb de samenvatting op Sporza niet aandachtig gevolgd en het enigste wat mij meteen opviel was de fletse kleur van de Ferrari's.

En dat ik weer een heel jaar moet wachten tot het Interlagos is, hopen dat er dan nog deftig geracet moet worden.

squan

Legacy Member
eniac zei:
Goed, Massa heeft nu niet altijd vrij baan gehad, maar in zijn jacht op Fisichella heeft hij met een bijna lege wagen toch ferm kunnen doorrijden en raakte daarmee nog niet in de buurt van de tijd van Raikkonen.

En nu kijk ik even naar Defkes: Massa toch niet zo goed?

Massa is gestart met de softs en zat daar constant vast achter de Honda's terwijl Raikonnen meteen vrije baan had (reed op ronde 20 snelste ronde, dus ook tijdens tint met softe banden) + Massa had maar 1 stop te maken, dus tegen dattie leeg stond zijn zijn banden alweer redelijk wat versleten + met 1 stop moet je logischerwijs ook wat economischer rijden. Raikonnen had zich maar te concentreren op snelle rondjes terwijl Massa aan schadebeperking moest doen.

Dus de vergelijking met de snelle rondes gaat totaal niet op met zo'n verschillende strategiën en situaties. Massa gaat nog wat tonen, let maar op.

Lucian

Legacy Member
ben ik de enige die zich ergerde aan het hamilton hyping van die commentators? man man, mochten der toch wel es 5 minuten hun klep over gehouden hebben
tzou der gvd nog aan gemankeerd hebben moest die niet in de top 3 geeindigd zijn met die auto :/

eniac

Legacy Member
squanman zei:
Dus de vergelijking met de snelle rondes gaat totaal niet op met zo'n verschillende strategiën en situaties.

Dat kan dan misschien wel zijn, maar 1.8 seconden vind ik anders wel een gigantisch verschil en te groot om enkel te verklaren met een verschil in strategie.

Nu goed, afspraak binnen 3 weken, dan zien we wel weer...

LuCian zei:
tzou der gvd nog aan gemankeerd hebben moest die niet in de top 3 geeindigd zijn met die auto :/

Derde eindigen is 1 ding, maar de manier waarop is toch nog heel iets anders, en dan zeker voor zijn eerste race in de F1.

squan

Legacy Member
Ja idd, als je vergelijkt met hoe kovalainen zijn eerste race heeft gereden ...

Er wordt al gauw eens gehyped in de F1, 'k herinner mij nog dat button en heidfeld nog aangekondigd werden als nieuwe schumachers .....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan