Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poepoei

Legacy Member
Over het algemeen ben ik positief verrast :).

-Raikkonen pakt de pole, spijtig dat Massa uitviel. Wordt misschien nog een leuke inhaalrace.
-Hamilton die de 4de plaats pakt in zijn eerste kwali, eerst nog eens zien wat hij tijdens de race doet.
-BMW dat heel sterk overkomt, met Heidfeld en Kubica op 3de en 5de plaats.
-Super Aguri die het beter doen dan het fabrieksteam van Honda. Ik gun het ze wel :)
-Webber die Coulthard ver achter zich laat
-Toyota doet het toch niet zo vreselijk slecht. Imo mogen ze volgend jaar wel eens een andere livery nemen :p
-Fisichella die Kovalainen de loef afsteekt. Dit vind ik wel spijtig, ik had meer van hem verwacht.
-Spykers zijn zwak, zoals verwacht. Albers dan ook nog eens 2,5s trager dan Sutil.

Ik hoop dat er een mooi duel komt tussen Ferrari, Mclaren en BMW. Verder hoop ik ook wel dat de Aguri's nog wat plaatsen winnen. Bij Massa weet ik het niet zo goed.. Een 16de plaats is wel érg ver.


Vannacht zet ik minstens 2 wekkers :p Dit wil ik echt niet missen :)

Lucian

Legacy Member
nico zei:
knappe kwalificatie, heb er van genoten, en verbazen gewoon hoe Hamilton zo knap reed. die kerel heeft talent, dat is wel duidelijk. Maar ik maak me een beetje zorgen over de start : is die jongen dat gewoon op 2cm van elkaar rijden? (in een f1!) bestaan daar simulaties voor of zal hij nu een beetje moeten uitkijken?

wat heeft massa eigenlijk voor? ik lees overval : versnellingsbakproblemen. maar, als je eens goed kijkt naar de beelden zie je dat Massa de kurbs zeer sterk neemt en even opwipt, om nadien meteen de auto uit de weg te zetten voor opkomend verkeer.... zeer bizar.


lijkt me morgen een schitterende race te worden met de BMW's die kunnen verrassen, Mclaren dat zal aanvallen en dan zien we eindelijk de ware snelheid van Ferrari (waar al zoveel is over te doen geweest)

F1 season has begon!

denk dat daar zen versnellingsbak is geblokkeerd met beetje te ruw over die curb te gaan (voorspelt wel niet zoveel goed als het zo zou zijn als ge het mij vraagt?)

ahja en kubica zie k dit jaar ook wel mooie dingen laten zien (podiums, msschien een eerste overwinning? of meer? wie weet :p)

Kermit

Legacy Member
idd, ik hou wel van kubica zijn rijstijl, lekker agressief, al heb ik ergens in een artikel gelezen dat hij omwille van de overschakeling van michelins naar bridgestones zijn agressieve rijstijl heeft moeten temperen, en vanaf nu de bochten vloeiender moet nemen, maar zijn inhaaldrang blijft natuurlijk wel aanwezig waarschijnlijk :)

shiftyke

Legacy Member
Ik weet nie op wie ik nu moet stemmen, ik ben raikkonen fan, maar ik moet nie hebben van ferrari :p

User_BELGIUM

Legacy Member
shiftyke zei:
Ik weet nie op wie ik nu moet stemmen, ik ben raikkonen fan, maar ik moet nie hebben van ferrari :p

tis de piloot da telt, nie het team (vind ik) (hoewel het tuurlijk ook belangrijk is)
ik roep: goe gedaan raikonnen!
en nie: goe gedaan ferrari

whatever9

Legacy Member
euh...van het team hangt imo heel veel af... zet gij raikkonen of schumacher of gelijk wie in de spycker en ge zult zien dat ze niet gaan winnen :p de wagen moet wel competitief zijn eh pipo ;)

Lucian

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
tis de piloot da telt, nie het team (vind ik) (hoewel het tuurlijk ook belangrijk is)
ik roep: goe gedaan raikonnen!
en nie: goe gedaan ferrari

wat een zever, hoeveel keer hebt ge vorig jaar "goe gedaan raikonnen" kunnen roepen?
een rijder is niks zonder een deftige wagen en omgekeerd, anders moet ge wielrennen of tennis gaan kijken...

User_BELGIUM

Legacy Member
LuCian zei:
wat een zever, hoeveel keer hebt ge vorig jaar "goe gedaan raikonnen" kunnen roepen?
een rijder is niks zonder een deftige wagen en omgekeerd, anders moet ge wielrennen of tennis gaan kijken...

volgens mij zijn het nog steeds de rijders die de constructeurs groot maken en niet omgekeerd
(vb renault paar jaar terug)
nuja whatever

squan

Legacy Member
Ge moetet inderdaad alletwee hebben, Schumacher zou nergens geweest zijn zonder de constante steun van Ferrari maar Ferrari zou nu ook nog steeds in het middenveld sukkelen zonder Schumacher. Zelfde voor Alonso en Renault geweest.

Anyhoo, Raikonnen naast Alonso voor de zege en Massa voor het spektakel + wat underdogs in het veld onder de naam Super Aguri's, enkel nog wat regen erbij en we heben een topraceje in de maak. :)

TX.Conn

Legacy Member
shiftyke zei:
Ik weet nie op wie ik nu moet stemmen, ik ben raikkonen fan, maar ik moet nie hebben van ferrari :p
Hehe, zit met hetzelfde maar dan omgekeerd :p : Alonso fan, maar moet niks hebben van McLaren.

Ook nog altijd supporter voor Barrichello... maar dat zal zoals vorig jaar niet veel soeps zijn. Wie weet supporter ik wel voor iemand anders dit jaar... zoals een Hamilton of Kubica.
Jammer dat de combinatie Alonso - Renault weg is, niet te min kijk ik wel uit naar het gevecht (hopelijk dat het zo zal zijn dit seizoen) tussen Raikkonen & Alonso.

Darth-Falcon

Legacy Member
Mij kan het sinds dit seizoen eigelijk niet schelen wie wint :)

liefst natuurlijk mclaren.

Cash

Legacy Member
LuCian zei:
wat een zever, hoeveel keer hebt ge vorig jaar "goe gedaan raikonnen" kunnen roepen?
een rijder is niks zonder een deftige wagen en omgekeerd, anders moet ge wielrennen of tennis gaan kijken...

Hij heeft het dan ook niet over de prestaties... maar voor wat hij supportert, voor hem is het de rijder die voor gaat op de wagen.

Lucian

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
volgens mij zijn het nog steeds de rijders die de constructeurs groot maken en niet omgekeerd
(vb renault paar jaar terug)
nuja whatever

villeneuve is ook eens kampioen geweest, en niet omdat hij de beste rijder was, maar wel omdat zijn auto 1seconde per ronde sneller was dan de rest ;)

schumi2003

Legacy Member
LuCian zei:
wat een zever, hoeveel keer hebt ge vorig jaar "goe gedaan raikonnen" kunnen roepen?
een rijder is niks zonder een deftige wagen en omgekeerd, anders moet ge wielrennen of tennis gaan kijken...


das een feit :applause:

jeltex

Legacy Member
LuCian zei:
villeneuve is ook eens kampioen geweest, en niet omdat hij de beste rijder was, maar wel omdat zijn auto 1seconde per ronde sneller was dan de rest ;)

Welja dat zegt iedereen over Villeneuve maar je hebt ook nog steeds een teammate die met hetzelfde materiaal rondrijdt hé.

Ik heb gemerkt dat voor mij persoonlijk het team voor gaat op de rijder. Ik ben steeds McLaren fan geweest en dus automatisch een beetje anti-Ferrari (ten tijde van Hakkinen vs. Schumacher). Kimi vind ik een zeer goeie rijder en ik was blij dat hij Mika kwam vervangen, maar nu hij bij Ferrari rijdt heb ik gemerkt dat ik gewoon niet voor hem kan supporteren. Ik moet gewoon niks hebben van Ferrari, wie de rijders ook zijn.

Vreemd genoeg ben ik dit seizoen dus eerder pro-Alonso terwijl ik 2 jaar geleden nog heel hard voor Kimi supporterde in de titelstrijd met Alonso. Ik moet er zelf nog wat aan wennen, maar zo is het nu eenmaal :unsure:

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Supporter dan voor Hamilton!!! Die kan nu al mee met tweevoudig kampioen Alonso ;)

Kermit

Legacy Member
ik denk dat hamilton de verrassing wordt, maar ook kubica, al heeft die het moeilijker om te verrassen, met zijn iets tragere auto dan hamilton

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Welja dat zegt iedereen over Villeneuve maar je hebt ook nog steeds een teammate die met hetzelfde materiaal rondrijdt hé.
t'is da frentzen zo goed was
ze hebben beiden nogal wa laten liggen me ne superieure wagen

nuja alonso voelde zich blijkbaar al niemeer zo zeker na de tweede quali als em perse nog nieuwe banden moe hebben om hamilton voor te steken(waarvoor em wel zal boeten tijdens de race)
om nog maar te zwijgen van de verschillen toen ze met weinig benzine rondreden 1-5 met maar 0.068 verschil:wtf:
gaat imo een schoon en spannend seizoen worden
nu gewoon nog afwachten of die auto's al iets beter kunnen inhalen en tkan gebeuren da we het spannendste seizoen sinds lang gaan krijgen
nee de vorige waren nie spannend want twas altijd iemand die de race domineerde
want als de eerste en de tweede maar 2 punten schelen wil het nog nie zeggen da het op het circuit spannend is

'Troman'

Legacy Member
die hamilton heft die eigenlijk een speciale bolid voor zijn derde been?:) (haha droge humor j/k:sop: )

OTT

Dus vanacht opstaan als men dit wilt zien?
hmm laat ma dan, die spanmong zal wel winnen :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan