Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Heb de quali nog niet gezien omdat ik vroeg moest opstaan en ik wacht op de heruitzending van ITV. Super voor Kimi, erg jammer voor Massa... maar met de snelheid van de Ferrari (mits goede betrouwbaarheid!!!) zie ik Massa nog vechten voor het podium. Hij kan meer benzine meenemen door zn slechte startplaats. Trouwens Hamilton gaat het keihard maken in de F1!

YuRiPa

Legacy Member
Geweldig gewoon, Sato op P10.:D Davidson op P12 (geloof ik). Echt goed wat ze bij Super Aguri voor mekaar gekregen hebben. Maja, wel een beetje jammer dat ze gediskwalificeerd kunnen worden omdat Spyker nu officieel protest ingediend heeft tegen ze. Grote kans dat er niks met dat protest gebeurt (gelukkig) omdat Spyker er te laat mee gekomen is. Snap nie why Spyker alleen protesteert tegen Super Aguri en nie tegen de Red Bull teams. Zal wel te maken hebben met het feit dat Giedo vd Garde geen superlicentie heeft omdat Super Aguri dat tegenhoudt. Maja, dan had ie geen contract moeten tekenen daar om vervolgens nog geen week later naar Spyker te gaan.:ironic:

En Kimi op pole, had Massa op pole verwacht. Mooi voor Kimi, al denk ik toch nie dat ie gaat winnen.

nico

Legacy Member
knappe kwalificatie, heb er van genoten, en verbazen gewoon hoe Hamilton zo knap reed. die kerel heeft talent, dat is wel duidelijk. Maar ik maak me een beetje zorgen over de start : is die jongen dat gewoon op 2cm van elkaar rijden? (in een f1!) bestaan daar simulaties voor of zal hij nu een beetje moeten uitkijken?

wat heeft massa eigenlijk voor? ik lees overval : versnellingsbakproblemen. maar, als je eens goed kijkt naar de beelden zie je dat Massa de kurbs zeer sterk neemt en even opwipt, om nadien meteen de auto uit de weg te zetten voor opkomend verkeer.... zeer bizar.

lijkt me morgen een schitterende race te worden met de BMW's die kunnen verrassen, Mclaren dat zal aanvallen en dan zien we eindelijk de ware snelheid van Ferrari (waar al zoveel is over te doen geweest)

F1 season has begon!

squan

Legacy Member
Sato, Raikonnen en Hamilton: impressive

spijtig voor Massa, maar fijn voor de race :)

gekk accidentjes ook: liftkarretjes blijven steken, zakdoekjes blijven plakken ... :)

Alleen miste ik nog altijd een vette MSC op de tabellen, de manier waarop hij zo vaak naar buiten kwam en met alles en iedereen de grond aanveegde, het blijft wennen ... *sight* :(

jeltex

Legacy Member
nico zei:
knappe kwalificatie, heb er van genoten, en verbazen gewoon hoe Hamilton zo knap reed. die kerel heeft talent, dat is wel duidelijk. Maar ik maak me een beetje zorgen over de start : is die jongen dat gewoon op 2cm van elkaar rijden? (in een f1!) bestaan daar simulaties voor of zal hij nu een beetje moeten uitkijken?

Goh ja, voor iedere F1 rookie is zoiets wennen hé, we zullen morgen wel zien of hij brokken maakt :p

Ik ben ook erg onder de indruk van de BMW's want die had ik helemaal niet zo sterk verwacht. Met een 3de en een 5de plaats op de grid moeten ze helemaal niet zoveel onderdoen voor McLaren en Ferrari. Het zou mooi zijn moest er weer es een 3de team zich kunnen mengen in de titelstrijd want dat is de laatste jaren niet het geval geweest.

Ook de Toyota's deden het verrassend goed, en dat terwijl iedereen ze al afschreef nog voor het seizoen begonnen was. Hopelijk raken ze ook tot aan de finish want ze kunnen wel een opsteker gebruiken natuurlijk.

Renault daarentegen was dan weer verre van overtuigend. Hun wagen lijkt minder sterk dan de vorige jaren en ze hebben ook Alonso niet meer om daar dan nog het beste van te maken. Fisico heeft al bewezen dat hij geen WK-materiaal is en Kovalainen was bijzonder teleurstellend met een 13de plaats, van hem had ik echt meer verwacht.

TX.Conn

Legacy Member
Deze nacht/ochtend de quali's live op la une gevolgd... competitieve tijden werden gereden!

Was bij deze ook de 1ste kennismaking met alle F1 bolides en hun nieuw uiterlijk... vorig jaar vond ik de F1 bolides er mooier uitzien! De renault vind ik het minst mooi, vorig jaar en het jaar ervoor vond ik die schitterend, maar nu met die ING erbij geplakt en de overgang van geel & blauw naar wit en oranje vind ik maar tegensteken. De ferrari is ook wat anders vergeleken met vorig jaar, die ziet er ongeveer uit als de Super Aguri van vorig jaar kwa kleur.

Wat vooral opvalt aan alle F1 wagens is dat ze meer uitgestrekter zijn en aan hoogte hebben ingeleverd :s.

Over de kwalificatie zelf, mooi dat we Raikkonen & Alonso op de 1ste rij hebben!!! Hamilton heeft dat schitterend gedaan, gekwalificeerd op plek 4 chapeau! Van Heidfeld ben ik ook nog es onder de indruk op plaats 3.
Wat was dat met Massa, tijdens zijn Quali lap problemen :o.

Dacht eerst dat er 4 Quali's waren... dat er in Q4 alleen nog de top5 zouden resten. Maar Q3 was de laatste Quali voor de top10.

Kijk al uit naar morgen!!!

TX.Conn

Legacy Member
squanman zei:
gekk accidentjes ook: liftkarretjes blijven steken, zakdoekjes blijven plakken ... :)

Inderdaad, hahaha vond het hilarisch... werd toen een replay getoond van een toyota die de pits verliet en je zag een metalen voorwerp aan de achtervleugel van de toyota hangen :rofl:... was dat Ralf of Jarno in die toyota?

Seek&Destroy

Legacy Member
De qualy was super, alleen zoals iemand anders hier ook zegt... Michael, we miss you!
Ik ben altijd tegen hem geweest, maar sinds vorig jaar was ik een fan, en als ik nu kijk naar de F1, jah, ik vind het raar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan