Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

squan

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
nog grotere onzin

Hoeveel piloten zijn er de laatste 10 jaar gestorven op het circuit? 0

Hoeveel omstaanders? 2

You do the math :ironic:


PS: Gij begint mij ferm de keel uit te hangen ze makker, altijd iedereen zijn commentaar afdoen als onzin en zelf de grote alwetende willen uithangen maar den elft van de keren komde nie verder dan "nee, niet waar. Punt".

Darth-Falcon

Legacy Member
sorry ze, maar die 2 omstaanders waren echt wel uitzondelijke omstandigheden, een crash zoals die van villeneuve gebeurt niet veel, en daar was een wiel door gat gevlogen waar dat wiel maar net inpaste (de kans dat zoiets gebeurt is erg miniem), en die in Italie stond ergens waar ie niet mocht staan.

squan

Legacy Member
Uitzonderlijk of niet, een crash waarbij een piloot sterft of ernstig gewond raakt is tegenwoordig nog zeldzamer. Wat natuurlijk goed is.

Daarentegen zie je wel af en toe eens een pit-mechanic tegen de grond gaan of ja een marshall die het leven geeft god forbid.

Het gebeurt godzijdank allemaal niet veel, maar het neemt niet weg dat de piloten wel tegen alle soorten scenario's beschermd zijn maar de mensen rond de bolides nog steeds zonder HANS-systeem of rollcage rondlopen. En af en toe heeft dat zijn gevolgen.

Darth-Falcon

Legacy Member
Die paar die omver gereden werden, stonden meestal gewoon terug op.

de veiligheids maatregelen voor omstaanders en pit crew zijn ruim voldoende imo,

en wagen moet al tegen 350 tegen een stilstaande wagen knallen om in het publiek terecht te komen, de stands staan tegenwoordig redelijk ver, zeker op de nieuwe circuits + dat er meters hoge hekken staan die 90% van de rommel tegenhouden, als er iets in het publiek terecht komt zijn het kleine stukken

User_BELGIUM

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
sorry ze, maar die 2 omstaanders waren echt wel uitzondelijke omstandigheden, een crash zoals die van villeneuve gebeurt niet veel, en daar was een wiel door gat gevlogen waar dat wiel maar net inpaste (de kans dat zoiets gebeurt is erg miniem), en die in Italie stond ergens waar ie niet mocht staan.

tjah mor het is wel gebeurt he..

tis ook maar door uitzonderlijke gevallen dat een coureur zou doodgaan he..

TX.Conn

Legacy Member
Woot, dadelijk begint een gloed nieuw F1 seizoen... begin er al naar uit te kijken!!! Zal allesinds de Quali's meepikken van Melbourne, wel via rtbf... canvas zal zoals gewoonlijk de Quali's nooit uitzenden :( met uitzondering die in ons land denk ik.

De voorbije F1 seizoenen heb ik amper de race in Melbourne gezien omdat die zo vroeg is... maar nu ga ik er terug voor om die van start tot finish uit te zien!

Niet echt het nieuws gevolgd tijdens de winterstop van de F1. Weet wel welke regels er zijn gewijzigd en waar de teams zich dit seizoen moeten aan houden.

YuRiPa

Legacy Member
Zo, Defkes zal wel blij zijn, met Massa op numero uno na de eerste 2 vrije trainingen. Kimi op nummer 2, de Ferrari's gaan goed. De grootste verrassingen voor de vrije trainingen zijn de beide Super Aguri's, die in beide trainingen 1 wagen in de top 10 hadden staan. Sato op nummer 11 in de 1e vrije training, echt geweldig.:D De Super Aguri's staan gewoon voor de Honda's.:) Maja, nu zal Colin "wat ben ik toch een zeikerd" Kolles natuurlijk weer klagen omdat zijn Spykers langzamer zijn.:ironic: Beetje jammer dat die Kolles zo'n zeikerd is. Snap ook nog altijd nie wat die idioot in de F1 te zoeken heeft.:s Nog een verrassing is Hamilton, die 3e is geworden en Fisico die ff mooi 4e wordt. Maar Massa die 0.4 sec sneller is dan de nummer 2, is nogal een verschil. Heeft ie goed gedaan.:)

Voor de volledige uitslag van de 2e vrije training, kijk op:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=9&sei=23&sid=287

Voor de 1e vrije training:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=9&sei=23&sid=286

hatetn

Legacy Member
squanman zei:
Vannacht 3u55 op La Une, present!

Can't wait! :)



en om 3.20 op itv(voorbeschouwing zoals gewoonlijk erbij)
gewoon nie gaan slapen dees weekend om een normaal weekend te hebben en de f1 nie te moeten missen
maandag uitslapen opt werk:unsure:
nuja maandag der ook al uit om 5u dus gewoon nie slapen tot maandagavond dan, cafienejunkie:applause:

Typhon`

Legacy Member
kruip toch gewoon in u bed en kijkt naar de herhaling om 11.20u :p.
Vrije trainingen is zoals ik verwachte; williams en super aguri veel beter dan vorig seizoen, honda en toyota minder. (alé toyota niet minder dan vorig jaar, gewoon wiliams en SA die beter zijn dan hun)

YuRiPa

Legacy Member
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5561

Williams en Spyker gaan protesteren tegen de teams van RBR, Toro Rosso en Super Aguri. De RBR en TR lijken idd wel veel op mekaar maar de SA is toch wel verschillend van de Honda dacht ik.

Maja, beetje zinloos deze discussie, oa omdat de FIA nu al gezegd heeft dat er geen teams uitgesloten gaan worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan