Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sonic4liv3

Legacy Member
is toch eigelijk wel schandalig he, voor een team dat het grootste budget heeft na 6jaar nog altijd geen deftige prestatie's hebben neergezet.

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
tsja, geen goede mensen en/of rijders is geen prestaties he.

bij toyota zijn zowat de beste ontwerpers gepasseerd die er zijn, Gascoyne en Brunner oa, maar ze zijn alletwee binnen het jaar buitengesmeten

en Ralph en Trulli zijn beter dan wat ze bij Toyota presteren ze

jeltex

Legacy Member
marcel zei:
bij toyota zijn zowat de beste ontwerpers gepasseerd die er zijn, Gascoyne en Brunner oa, maar ze zijn alletwee binnen het jaar buitengesmeten

en Ralph en Trulli zijn beter dan wat ze bij Toyota presteren ze

Hmm ja, en te bedenken dat Trulli net bij Renault vertrokken is het jaar voordat ze wereld -en constructeurskampioen zijn geworden. En als ik het me goed herinner moest hij tijdens zijn carrière bij Renault niet echt onderdoen voor Alonso, dus hij had mss wel wereldkampioen kunnen worden, of op zn minst enkele races kunnen winnen. Maar goed ik kan zn keuze ergens wel begrijpen, want iedereen dacht dat Toyota een topteam in wording was met die gigantische budgetten die ze ertegenaan smeten.

Darth-Falcon

Legacy Member
jeltex zei:
Hmm ja, en te bedenken dat Trulli net bij Renault vertrokken is het jaar voordat ze wereld -en constructeurskampioen zijn geworden. En als ik het me goed herinner moest hij tijdens zijn carrière bij Renault niet echt onderdoen voor Alonso, dus hij had mss wel wereldkampioen kunnen worden, of op zn minst enkele races kunnen winnen. Maar goed ik kan zn keuze ergens wel begrijpen, want iedereen dacht dat Toyota een topteam in wording was met die gigantische budgetten die ze ertegenaan smeten.

yeah right, trulli kon Alonso totaal niet bijhouden

en zoals ik al zei: trulli en schumacher zijn geen slechte rijders, maar ook geen wk materiaal.

sink

Legacy Member
trulli werd buitengesmeten als ik mij niet vergis.. na z'n 'foutje' in de laatste bocht in de laatste ronde op magny-cours toen ie per ongeluk barrichello liet passeren..

Darth-Falcon

Legacy Member
nee trulli is net voor de 3de laatste race zelf opgestapt bij renault omdat het niet meer boterde tussen hem en briatore, hij had toen al wel voor toyota getekent. maar het is idd wel met dat incident begonnen

nico

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik denk het niet, denk ook dat toyota er binnen dit en 2 jaar de brui aan gaat geven

lijkt me sterk, zo verliezen ze nog meer van hun imago. ik denk dat ze dan beter blijven meedoen, al is het maar voor de 6de plaats.
opgeven met zo'n buget in handen lijkt me het domste om te doen.

marcel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
nee trulli is net voor de 3de laatste race zelf opgestapt bij renault omdat het niet meer boterde tussen hem en briatore, hij had toen al wel voor toyota getekent. maar het is idd wel met dat incident begonnen

er waren voor dat incident al wrijvingen. trulli had al een paar keer een aanrijding veroorzaakt die niet nodig was (oa Barcelona)

feit is dat Trulli Alonso beter kon volgen dan Fisichella, die er zeker in 2006 niks van gebakken heeft

Toyota is al een paar jaar aan het zeggen "en nu moeten er podiums komen, of we stoppen er mee". en elk jaar zijn ze weer de eerste om hun nieuwe auto te launchen

jeltex

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
yeah right, trulli kon Alonso totaal niet bijhouden

en zoals ik al zei: trulli en schumacher zijn geen slechte rijders, maar ook geen wk materiaal.

Mja goed over de kwaliteiten van Trulli kan gediscussieerd worden, maar ik denk dat bijna iedereen het er toch wel over eens is dat hij het beter zou gedaan hebben dan Fisichella, zoals Marcel hierboven zegt.

En de resultaten van Trulli en Alonso lagen in 2004 toch wel bijzonder dicht bij elkaar als ik het me goed herinner. Toen was Renault al geëvolueerd tot een subtopper en de enige race die ze toen gewonnen hebben was Monaco en dat was een overwinning van Trulli. Ik weet nog dat Trulli en Alonso tijdens die race 1ste en 2de reden en dat Alonso toen heel hard de muur is ingegeaan in de tunnel. Je zag toen beide Renaults vlak na elkaar de tunnel induiken en enkele seconden later kwam er maar 1 weer uit. En toen wist ik dat het grondig fout zat :p

hatetn

Legacy Member
die valt nog mee
maar die vleugels op de neus gelijk bij renault zijn echt verschrikkelijk lelijk

jeltex

Legacy Member
squanman zei:
een redelijk ethisch verantwoord stukje chassis.

:lol:
Je bedoelt vast "een redelijk esthetisch verantwoord stukje chassis", want de term "ethisch" heeft eerder met moraal en waarden te maken dan met F1-wagens :p

squan

Legacy Member
jeltex zei:
:lol:
Je bedoelt vast "een redelijk esthetisch verantwoord stukje chassis", want de term "ethisch" heeft eerder met rassen en bevolkingsgroepen te maken dan met F1-wagens :p

Oeie, ja idd ... :)

hatetn

Legacy Member
eindelijk morgen een voorbeschouwing op canvas en op itv f1 chasing the dream. weer f1 op de tv, na het einde van het top gear seizoen het enige deftige da nog op de tv gaat zijn(autosport:bow: )

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Tiens, zijn ze nu Ferrari niet vergeten voor te stellen? :s Ik was wel een beetje te laat, de aflevering was al begonnen maar het was nog terugblik op vorig jaar. Daarna ging het over Alonso en McLaren, Renault, BMW,... maar geen Ferrari? Zou straf zijn moesten ze de Scuderia Ferrari vergeten zijn (hoewel ik er niet van zou verschieten Sporza F1 kennende)

Wesdude

Legacy Member
Ferrari was in het begin al toen ze over het afscheid van schumacher bezig waren.

Vrij tegenvallende voorbeschouwing, allez voorbeschouwing :wtf: 3/4 van de uitzending was de herhaling van de terugblik 2006;

Darth-Falcon

Legacy Member
jep voorbeschouwing trok op niets

veel te veel 2006, veel te veel ferrari en schumacher, andere teams buiten nog mclaren kregen misschien 10 sec aandacht ofzo.

over toyota: ik acht het niet ondenkbaar dat ze misschien wel de sauber toer op gaan, nl fuseren met williams en het eigen team opdoeken.

marcel

Legacy Member
spyker kreeg ongeveer 4s aandacht

Ferrari en Mclaren kregen de meeste aandacht, Renault en BMW ook nog een beetje, maar daarna was het niet veel soeps meer

en idd, bij een voorbeschouwing moet ge vooruit kijken, niet achteruit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan