Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
tegen dat dat dus het geval is, zal de baan meestal al vrij zijn

Maar als de baan nog niet vrij is en er komen wel pitstops van, dan is de tweede die binnenkomt van elk team altijd zwaar de pineut.

En als ik er zo even over denk, dan is quasi iedereen die komt pitten tijdens de SC zwaar de pineut, want die moeten dan achteraan het hele peloton aansluiten.

Mja, kan niet zeggen dat ik dit zo'n goede maatregel vind.

eniac

Legacy Member
Toch even inpikken op iets wat ik gemist heb.

Defkes zei:
En zoals ik al zei, je kent de politiek binnen Ferrari e.

Hoezo? MS was een absolute topkampioen, heeft Ferrari mede weer grootgemaakt, en daarom was hij de absolute nummer 1. Maar als ik het me goed herinner was dat in de tijd voor Schumacher wel anders.

En dat Massa meekon met MS "en er zelfs van kon winnen"? :lol:

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Hoezo? MS was een absolute topkampioen, heeft Ferrari mede weer grootgemaakt, en daarom was hij de absolute nummer 1. Maar als ik het me goed herinner was dat in de tijd voor Schumacher wel anders.

Stel je voor: Barrichello heeft na 3 races 30 punten en 12 punten voorsprong op de tweede in het klassement. MS heeft 0 punten... Zouden ze MS dan nog als nr 1 behandelen denk je?

eniac zei:
En dat Massa meekon met MS "en er zelfs van kon winnen"? :lol:

Is het niet waar dan? Sinds de GP van Amerika kon Massa mee met MS. En dat uitte zich in de pole positions en overwinningen die hij sindsdien pakte.

Darth-Falcon

Legacy Member
Defkes zei:
Stel je voor: Barrichello heeft na 3 races 30 punten en 12 punten voorsprong op de tweede in het klassement. MS heeft 0 punten... Zouden ze MS dan nog als nr 1 behandelen denk je?



Is het niet waar dan? Sinds de GP van Amerika kon Massa mee met MS. En dat uitte zich in de pole positions en overwinningen die hij sindsdien pakte.

dat of MS verliezen, het stond hem absoluut niet aan dat hij in dienst van Irvine moest rijden in 1999, dat moesten ze geen 2de keer proberen

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
dat of MS verliezen, het stond hem absoluut niet aan dat hij in dienst van Irvine moest rijden in 1999, dat moesten ze geen 2de keer proberen

Het zou me verbazen moest MS dat in 1999 gezegd hebben. Als er nu een iemand was die uitblonk in het braaf praten naar z'n team, was het de grootmeester wel :).

Anyway, net nog gelezen dat "beide piloten gelijk zullen behandeld worden. Toch op zijn minst bij de aanvang van het seizoen."

virtualdude

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Vind ik dus veel beter dan al die buffers die mooi in de weg rijden... Meestal snapten die de tactiek van de leider niet zo goed (die vertraagde en terug aanzette) of ze hadden er gewoon geen baat bij om dicht te volgen waardoor de leider meestal direct paar seconden kon pakken.
Of ge zag team 1 naar team 2 lopen om een vriendschappelijke regeling te vrage :)

denkimi

Legacy Member
Defkes zei:
Het zou me verbazen moest MS dat in 1999 gezegd hebben. Als er nu een iemand was die uitblonk in het braaf praten naar z'n team, was het de grootmeester wel :).

natuurlijk, hij was het team. als ge zelf de orders moogt geven is het niet moeilijk om ze op te volgen hé. :p

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Stel je voor: Barrichello heeft na 3 races 30 punten en 12 punten voorsprong op de tweede in het klassement. MS heeft 0 punten... Zouden ze MS dan nog als nr 1 behandelen denk je?

Gezien Barrichello's trackrecord... :)
Nooit kampioenenmateriaal geweest. Brave man, dat wel, maar geen grote. Op het einde van een seizoen heeft MS trouwens gemakkelijk 30 punten voor op Barrichello, dus de wijze keuze is sowieso om MS als nummer 1 te behandelen. Easy math.

Is het niet waar dan? Sinds de GP van Amerika kon Massa mee met MS. En dat uitte zich in de pole positions en overwinningen die hij sindsdien pakte.

Ach wat. Wat is meekunnen? Schumacher heeft in de USA niet moeten doordrukken, hij had Massa gerust op meer kunnen rijden. En dat geldt wel voor meerdere GP's. Duitsland idem. Waarom hij in Turkije won weten we ook. Italië? China?

Allemaal toevallig. Massa was zo geen bal in staat Schumacher te volgen als die even wou doorgeven, en dat merkte je elke keer.

xDama

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
dat of MS verliezen, het stond hem absoluut niet aan dat hij in dienst van Irvine moest rijden in 1999, dat moesten ze geen 2de keer proberen

Het was eerder het team dat Irvine geen kampioen wou zien worden ipv. Schumacher... So I recall.

Seek&Destroy

Legacy Member
Schumacher is gewoon de beste ooit.

Al heb ik Senna niet echt weten rijden maar heb genoeg documentaires gezien en ik plaats Senna boven Schumi.

Kermit

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
Schumacher is gewoon de beste ooit.

Al heb ik Senna niet echt weten rijden maar heb genoeg documentaires gezien en ik plaats Senna boven Schumi.

hoe zit t nu? :p

Close_Up

Legacy Member
Schumacher is het beste van zijn generatie, Senna van zijn generatie.

Tijd voor een volgende.

Lucian

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
dat of MS verliezen, het stond hem absoluut niet aan dat hij in dienst van Irvine moest rijden in 1999, dat moesten ze geen 2de keer proberen

schumi was door zen kwetsuur dat jaar toch kansloos, denk niet dat hij er veel drama over gemaakt zou hebben om voor irvine te rijden

Darth-Falcon

Legacy Member
eniac zei:
Maar als de baan nog niet vrij is en er komen wel pitstops van, dan is de tweede die binnenkomt van elk team altijd zwaar de pineut.

En als ik er zo even over denk, dan is quasi iedereen die komt pitten tijdens de SC zwaar de pineut, want die moeten dan achteraan het hele peloton aansluiten.

Mja, kan niet zeggen dat ik dit zo'n goede maatregel vind.

dat kan idd een probleem opleveren, of langs de andere kant wa spanning omdat het veld dooreen geschud is.

oplossing is dat iedere team 2 pitteams tegelijk buiten mag sturen (en dus heel het veld tegelijk binnen kan komen)

Gavin

Legacy Member
alonso krijgt 30miljoen euro per jaar
dat is dus 82000 per dag om het hele jaar door een topconditie te behouden en tot het uiterste te gaan in een, mag ik wel stellen, bijna onverwoestbare auto

en dat autootje is dan ook nog eens de droom van menig coureur..gekken zijn het :crazy:

Defkes

Legacy Member
DJ Close_Up zei:
Schumacher is het beste van zijn generatie, Senna van zijn generatie.

Tijd voor een volgende.

Die volgende rijdt al enkele seizoenen mee en is ondertss ook al 2 keer kampioen :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan