Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

blizzard

Legacy Member
Idd enorm zielig, ik zou het begrepen hebben moesten ze gewoon Alonso op 6 en Schumacher op 7 gezet hebben, dit is gewoon kloten.

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Kijk; Alonso: "Schumacher zal bestraft worden"

Voila, meer bewijs moet je al niet hebben zelfs en reken er damon hill nog eens bij en je weet hoe de vork aan de steel zit.
Dat duurde lang zeg :)

Doe trouwens allemaal zo belachelijk niet, Hill heeft daar niet alleen over te beslissen.

blizzard

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dat duurde lang zeg :)

Daarmee ga ik niet akkoord, maar het is gewoon omdat heel die situatie enorm onduidelijk was.

Waarom MOET die SC binnen ? Zou het nog logischer zijn om er gewoon achter te eindigen?
En waarom staan ze daar met groene vlagge te zwaaien als de SC eigelijk nog in effect is?

Het zou gewoon logischer geweest zijn om de plaatsen te wisselen.

shiftyke

Legacy Member
Qronicle zei:
Tis misschien wel een beetje makkelijk van alles op Hill af te schuiven ;)

Idd, alsof Hill het alleen voor het zeggen heeft :')

Zou de FIA trouwens zelf wel aan hun regels uit kunnen, misschien gewoon opnieuw beginnen vanaf nul dan is iedereen misschien van in het begin mee met de regels :p

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dat duurde lang zeg :)

Doe trouwens allemaal zo belachelijk niet, Hill heeft daar niet alleen over te beslissen.

Hill is een persoon die sowieso invloed heeft en ik heb dat artikel hier net gepost waar velen het al hadden gezegd als er zo'n kans zou zijn hoe het zou aflopen en gelijk hebben ze.

De snoodaards volgen de regels hoe het hen uitkomt, dan moesten ze hamilton al meermaals 20 seconden achteruit hebben gestoken wat'em deed bij dienen petrov en nog in enkele andere races.
Als we het dan toch eens over de regeltjes gaan toe te passen hebben ,lol.

falc.be

Legacy Member
comments van laatste 2 pagina's toont nog maar eens het belachelijk lage niveau dat sommigen hier hebben.

tussen haakjes, ik ben hier ook niet mee akkoord, maar er zijn 4 stewards en niet alleen Hill

edit: dit staat in de reglementen:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.

blizzard

Legacy Member
massief zei:
Jeetje, de snoodaards volgen de regels!
Stoute Damon Hill!

Oh jeetje, bijna niemand in heel de F1 was deftig op de hoogte van die regels omdat iedereen dacht dat de regels verandert waren naar inhalen als de SC binnenkwam, laatste ronde of niet. Dan mag je toch wel van verzachtende omstandigheden spreken.

blizzard

Legacy Member
falc.be zei:
comments van laatste 2 pagina's toont nog maar eens het belachelijk lage niveau dat sommigen hier hebben.

tussen haakjes, ik ben hier ook niet mee akkoord, maar er zijn 4 stewards en niet alleen Hill

edit: dit staat in de reglementen:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.

Is echt een domme regel, snap niet waarom ze niet gewoon die SC mee over de lijn kunne laten gaan. Dan zou heel die discussie niet nodig geweest zijn.

Mathelas

Legacy Member
Ik vind de straf een beetje overdreven, zet hem dan toch gewoon terug op de zevende plek. :s

falc.be

Legacy Member
blizzard zei:
Oh jeetje, bijna niemand in heel de F1 was deftig op de hoogte van die regels omdat iedereen dacht dat de regels verandert waren naar inhalen als de SC binnenkwam, laatste ronde of niet. Dan mag je toch wel van verzachtende omstandigheden spreken.

de regels zijn weldegelijk veranderd
moest er nog een volledige ronde afgelegd worden was er geen probleem geweest

sharpshot

Legacy Member
fout van de stewards niet schumi

stewards hebben geen poot om op te staan, de groene vlag betekend dat inhalen mag geen discussie daarover, hun fout, schumi moet daarvoor niet naar de 12 plaats gezet worden, totaal onnodig

blizzard

Legacy Member
falc.be zei:
de regels zijn weldegelijk veranderd
moest er nog een volledige ronde afgelegd worden was er geen probleem geweest

Bedoel gewoon dat iedereen dacht dat die regel altijd geldig was. op BBC dacht iedereen het, zelfs bij de commentaar op officiële live timings stond bij dat ze dachten dat het legaal was.

Daarom dat ik zou verwacht hebben dat ze hem hoogstens gewoon terug op de 7e plaats zouden zetten. Iedereen weet het dan voor de volgende keer, en niemand wint/verliest er iets mee.

stageline

Legacy Member
falc.be zei:
comments van laatste 2 pagina's toont nog maar eens het belachelijk lage niveau dat sommigen hier hebben.

tussen haakjes, ik ben hier ook niet mee akkoord, maar er zijn 4 stewards en niet alleen Hill

edit: dit staat in de reglementen:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.

Opeens telt een groene vlag en dergelijke meer niet meer mee, leuk om weten voor de volgende races dan.
En men begint nu over de regeltjes te volgen, waarom werd hamilton dan niet bestraft mee z'n aktie op petrov en nog enkele andere fases waar deze duidelijk moest bestraft zijn geworden?
En er zijn nog zo'n voorbeelden van andere rijders en bij deze tellen de regeltjes opeens niet ofzo dan?

En alonso maakt gvdm een fout, wat zou je zelf als rijder gaan doen op zo een moment + het het TEAM was die schumacher gezegd heeft ga maar en niet schumacher zelf, dus dat ze dan mercedes zelf bestraffen maar niet de rijder,lol.

marcel

Legacy Member
Gothrek zei:
Moesten de FIA haar regels eens wat duidelijk zijn...

op zich is de regel heel duidelijk. het is alleen niet heel duidelijk of de situatie van vandaag eronder valt of niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan