Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

stageline

Legacy Member
Dit komt niet van mij maar van iemand anders en ben het er wel volledig mee eens;

Beslist op deze regel : "if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Jammer genoeg was de SC helemaal niet meer gedeployed :
- Melding 'Safety car in this lap' naar alle teams (deze melding komt er volgens Brawn niet als de race eindigt achter SC, de SC komt dan wel binnen maar deze melding wordt niet verzonden naar de teams)
- Melding 'Track clear' naar alle teams
- Groene vlaggen
- Groen licht (ook op de pitwall bij ieder team)


Alle andere piloten gingen anders ook wel vrij hard op het gas, niet in het minst Alonso... Volgens mij moogt ge ook niet zitten te driften achter de SC of onder geel ?

marcel

Legacy Member
misschien moeten ze in F1 maar een systeem à la NASCAR invoeren - als daar op het einde van de wedstrijd een SC moet uitkomen, voegen ze gewoon 2 ronden toe (green-white-checkered), nà dat de SC weer binnen gekomen is. desnoods laten ze de wagens op de backstraight van het oval wachten tot alles opgeruimd is voor ze verder gaan. de teams moeten daar dan op inspelen ivm benzine etc.

stageline

Legacy Member
Als er iemand een straf verdiende dit weekend was het Massa die Button even ging ophouden tijdens Q3 en op youtube vinden de meeste ferrari fans ook dat het belachelijke straf is en langs geen kanten klopt.

stageline

Legacy Member
Is op basis van 40.13

Citaat:
Origineel gepost door 40.13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Als je iets meer leest zie je
Citaat:
Origineel gepost door 40.11
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and
replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car
crosses the Line.

Citaat:
Origineel gepost door 40.7
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Dus volgens 40.13 mag je niet voorbijsteken maar volgens 40.7 wel. Wie snapt het nog

marcel

Legacy Member
stageline zei:
Is op basis van 40.13

Citaat:
Origineel gepost door 40.13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Als je iets meer leest zie je
Citaat:
Origineel gepost door 40.11
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and
replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car
crosses the Line.

Citaat:
Origineel gepost door 40.7
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Dus volgens 40.13 mag je niet voorbijsteken maar volgens 40.7 wel. Wie snapt het nog

40.13 is duidelijk een uitzondering op 40.7

RaZoR be

Legacy Member
Ach, ze kunnen eeuwig over blijven bezig zijn.

Het feit is dat de hele situatie heel onduidelijk is. Als ge beide teams hoort, kun je ze beide gelijk geven.

Voor al diegene die zeggen van te harde straf, gewoon posities switchen en klaar.
Ik deel dezelfde mening, maar het is nu eenmaal zo dat elk incident wat bestraft word na de race, dit vaak door een tijdstraf gebeurd, das een officiele straf. Posities switchen is dat niet.

blizzard

Legacy Member
En de FIA maakt weeral eens een soep van de Formule 1, tuurlijk gaat Mercedes beroep aantekenen.

RaZoR be zei:
Ach, ze kunnen eeuwig over blijven bezig zijn.

Het feit is dat de hele situatie heel onduidelijk is. Als ge beide teams hoort, kun je ze beide gelijk geven.

Voor al diegene die zeggen van te harde straf, gewoon posities switchen en klaar.
Ik deel dezelfde mening, maar het is nu eenmaal zo dat elk incident wat bestraft word na de race, dit vaak door een tijdstraf gebeurd, das een officiele straf. Posities switchen is dat niet.

Geef dan een tijdstraf dat hij op de oorspronkelijke positie eindigt.

Handsome Hermit

Legacy Member
falc.be zei:
edit: dit staat in de reglementen:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.
- Op TV is erop gekomen "Safety Car in this lap."
- Er werden groene vlaggen gezwaaid.
- Hij was voorbij de Safety Car lijn
- Er werden geen gele vlaggen gezwaaid en er werden geen bordjes met SC opgehouden.

Kortom de safety car was niet meer ingezet, maar is binnengekomen. Het 'als gedeelte' van die regel was dus niet aanwezig, en hij was daarom hier niet van toepassing. Daar zit net het punt. De redenering van Brawn en MS is hier waterdicht.

stageline

Legacy Member
Er staat
Citaat:
"als de race eindigt terwijl de safety car is uitgerukt, deze de pitlane zal binnenkomen aan het einde van de laatste ronde en de wagens zich zoals normaal naar de finishvlag dienen te begeven zonder elkaar in te halen."


Er stond: " Safety Car in this lap" het was toen de laatste ronde, dus eindigt de race niet onder Safety Car.

Proim

Legacy Member
Ik snap niet dat iedereen hier moeilijk zit te doen, ok de regels zijn op het eerste zicht onduidelijk maar het is imo wel correct dat het niet mocht.
Natuurlijk wel stom dat Schumi nu pas 12e geëindigd is.

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Ik snap niet dat iedereen hier moeilijk zit te doen, ok de regels zijn op het eerste zicht onduidelijk maar het is imo wel correct dat het niet mocht.
Natuurlijk wel stom dat Schumi nu pas 12e geëindigd is.

Dan denk ik je de race niet gezien hebt en de commentaren die trouwens correct zijn niet goed hebt begrepen.

marcel

Legacy Member
blizzard zei:
En de FIA maakt weeral eens een soep van de Formule 1, tuurlijk gaat Mercedes beroep aantekenen.



Geef dan een tijdstraf dat hij op de oorspronkelijke positie eindigt.

tgoh, dat zou dan een straf van 0.6s zijn. en dan kan je zeggen: geef dan geen straf...

YesName

Legacy Member
marcel zei:
tgoh, dat zou dan een straf van 0.6s zijn. en dan kan je zeggen: geef dan geen straf...

Als die 0.6s het verlies van een positie zou betekenen waarom zou je dan kunnen zeggen geef dan geen straf? :wtf:

Proim

Legacy Member
stageline zei:
Dan denk ik je de race niet gezien hebt en de commentaren die trouwens correct zijn niet goed hebt begrepen.
Jawel, het klopt dat je mag inhalen na die lijn van de SC maar niet in deze uitzondering van de laatste lap waarin de SC automatisch binnenkomt. Ze hebben het laten weten aan de teams dat de SC binnenkwam waardoor die dus dachten dat ze mochten inhalen maar dit mag niet volgens de regels.
Een belachelijke regel is het zeker wel maar als hij er in staat...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan