Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Hill is een persoon die sowieso invloed heeft en ik heb dat artikel hier net gepost waar velen het al hadden gezegd als er zo'n kans zou zijn hoe het zou aflopen en gelijk hebben ze.

De snoodaards volgen de regels hoe het hen uitkomt, dan moesten ze hamilton al meermaals 20 seconden achteruit hebben gestoken wat'em deed bij dienen petrov en nog in enkele andere races.
Als we het dan toch eens over de regeltjes gaan toe te passen hebben ,lol.

Oké :)

YesName

Legacy Member
Proim zei:
Omdat het de laatste ronde was en dan MOET hij binnen volgens de regels.

Ik probeer het zelfs niet meer uit te leggen, als ge het nu nog altijd niet door hebt zulde het nooit door hebbe

falc.be

Legacy Member
YesName zei:
Ik probeer het zelfs niet meer uit te leggen, als ge het nu nog altijd niet door hebt zulde het nooit door hebbe


gij zijt precies selectief blind en leest alleen wat ge wilt lezen

astublieft:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Ja ik geef het ook op.

Als je alles een rustig nagaat proim en eens zeer goed de beelden bekijkt en naar ross brawn z'n uitleg en zelfs bewijzen luisterd dan begrijp je het wel.
Dat ene regeltje die slechts uit 2tal zinnekes bestaat waar ze zich op baseren kan niet op tegen al hetgeen ross brawn kan voorleggen en die je alsook zelfs kan zien op de tv beelden, het slaat dus nergens op schumacher zo zwaar gestraft word voor iets waar de man helemaal niet kan aandoen en ik zeg nog een laatste maal waarom; schumacher kreeg de info van het team ze fouten hebben gemaakt en dat is de reden waarom ze tegen schumacher zegden van ga er maar voor als je de kans hebt, dat alonso nog eens aan het slapen was is ook schumi z'n fout niet en het is sowieso niet meer dan normaal dat schumacher alonso passeerde snap je dhet? Dus hoe kan je dan schumi voor deze aktie bestraffen?
Die moet gewoon die 6de plaats behouden,punt.
En als ze perssee vervelend willen doen dat ze dan mercedes straffen.
Maarja, zoals ik al heb gezegd,,opeens is hill racesteward en ze hadden het al voorspeld als er toch iets zou gebeuren schumacher het aan zijne rekker zou hebben en zo geschiedde het, wees er maar zeker van hill nog steeds verveeld loopt wat er in 94 is gebeurd en zag nu z'n kans om zich als een klein kind te gedragen en schumacher dan maar ten onrechte te gaan bestraffen en wat denk je nu zelf, een ex f1 kampioen dat die geen invloed kan hebben op die paar andere mensen die mee moeten beslissen? tuurlijk datte, wees er maar zeker van hill een invloed op heeft.

falc.be zei:
gij zijt precies selectief blind en leest alleen wat ge wilt lezen

astublieft:

Artikel 40.13 van het sportief reglement schrijft het volgende 'als de race eindigt terwijl de safety car is ingezet, zal het de pitstraat binnen komen aan het einde van de laatste ronde. De wagens zullen de finishvlag over rijden zonder in te halen'.

Mss eerst eens in de spiegel kijken na al hetgene hier al gepost is geweest.

Is op basis van 40.13

Citaat:
Origineel gepost door 40.13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Als je iets meer leest zie je
Citaat:
Origineel gepost door 40.11
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and
replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car
crosses the Line.

Citaat:
Origineel gepost door 40.7
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Dus volgens 40.13 mag je niet voorbijsteken maar volgens 40.7 wel. Wie snapt het nog

En heb je nog al die andere zaken die zelfs gewoon zijn aangetoond en die je alsook op de beelden mooi kan zien.

Zoals ik al zeg; dat slechts ene regeltje met 1-2 zinnetjes weegt absoluut niet op tegen al hetgeen ross brawn aanhaalt en je zelf met beide ogen op de beelden zelf te zien krijgt, overduidelijk, schumacher doet niks verkeerds.

blizzard

Legacy Member
Het is vrij simpel : Schumacher is eigelijk in fout, maar er zijn zoveel geldige tegenargumenten dat de straf buiten proportie is, gewoon de oorspronkelijke posities geven (dus Alonso 6e, Schumacher 7e) was het beste geweest.

marcel

Legacy Member
stageline zei:
Mss eerst eens in de spiegel kijken na al hetgene hier al gepost is geweest.

Is op basis van 40.13

Citaat:
Origineel gepost door 40.13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Als je iets meer leest zie je
Citaat:
Origineel gepost door 40.11
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and
replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car
crosses the Line.

Citaat:
Origineel gepost door 40.7
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Dus volgens 40.13 mag je niet voorbijsteken maar volgens 40.7 wel. Wie snapt het nog

gij snapt duidelijk niet dat het ene gaat over elke willekeurige ronde in de race, behalve de laatste omdat die in de andere regel behandeld wordt.
het is geen quantum-fysica of zo, het is gewoon eenvoudig.

het enige dat niet duidelijk is, is waarom de SC vandaag is binnengekomen. omwille van regel 40.13, of omdat de baan werd vrij gegeven om te racen.

stageline

Legacy Member
blizzard zei:
Het is vrij simpel : Schumacher is eigelijk in fout, maar er zijn zoveel geldige tegenargumenten dat de straf buiten proportie is, gewoon de oorspronkelijke posities geven (dus Alonso 6e, Schumacher 7e) was het beste geweest.

Schumacher is niet in de fout,zucht, als je TEAM tegen je zegt van oke, ga er maar voor omdat ze zien de zaken die ze doorkrijgen niet kloppen en dus aangeven van tja, er word dan toch nog geraced zoals brawn ook correct heeft aangegeven en je ziet dan dat alonso ligt te slapen of een foutje maakt dan is het doodnormaal dat schumi alonso inhaalde.
Zoals ik al heb gezegd, als je perssee 1 iemand wil straffen dan is het het team zelf dat moet bestraft worden en niet de rijder.

Zelfs coulthard op bbc zegde het legaal was wat schumacher deed dus ik wil maar aantonen dat coulthard net hetzelfde zou hebben gedaan als schumacher enz....
Dus tis simpel; schumi verdient helemaal geen straf en verdiende die 6de plaats,punt.

falc.be

Legacy Member
stageline zei:
Mss eerst eens in de spiegel kijken na al hetgene hier al gepost is geweest.

Is op basis van 40.13

Citaat:
Origineel gepost door 40.13
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

Als je iets meer leest zie je
Citaat:
Origineel gepost door 40.11
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and
replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car
crosses the Line.

Citaat:
Origineel gepost door 40.7
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the
safety car has returned to the pits.

Dus volgens 40.13 mag je niet voorbijsteken maar volgens 40.7 wel. Wie snapt het nog

En heb je nog al die andere zaken die zelfs gewoon zijn aangetoond en die je alsook op de beelden mooi kan zien.

Zoals ik al zeg; dat slechts ene regeltje met 1-2 zinnetjes weegt absoluut niet op tegen al hetgeen ross brawn aanhaalt en je zelf met beide ogen op de beelden zelf te zien krijgt, overduidelijk, schumacher doet niks verkeerds.

40.13 komt in mijn gedachten nog steeds na 40.7 of 40.11 en heft die regels dus op

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Zoals ik al zeg; dat slechts ene regeltje met 1-2 zinnetjes weegt absoluut niet op tegen al hetgeen ross brawn aanhaalt en je zelf met beide ogen op de beelden zelf te zien krijgt, overduidelijk, schumacher doet niks verkeerds.

Jawel, want hij houdt geen rekening met de laatste regel.

Handsome Hermit

Legacy Member
falc.be zei:
40.13 komt in mijn gedachten nog steeds na 40.7 of 40.11 en heft die regels dus op
Een sluitende redenering heeft volgens mij eveneens 40.04 nodig. Een cruciaal stuk van 40.11 is hier mijn inziens ook niet geciteerd.
40.04 zei:
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
40.11 zei:
U40.11U When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
40.13 zei:
U40.13U If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

De cruciale vraag blijft is 40.13 van toepassing geweest. Hiervoor moet de vraag beantwoord worden of de safety-car nog gedeployed was.

"Nog gedeployed" wordt volgens mij gedefinieerd in 40.4. (= waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention)

40.11 stipuleert uitdrukkelijk dat wanneer de baan veilig wordt verklaard "SAFETY CAR IN THIS LAP" getoond wordt en de safety car dus niet langer gedeployed is. De SC was dus niet gedeployed wanneer de race geëindigd is. 40.13 laat geen groene vlaggen of 'SC In' melding verschijnen.

Wanneer ""SAFETY CAR IN THIS LAP" verschijnt en ze met groene vlaggen beginnen te zwaaien kan een team besluiten dat de SC niet langer deployed is en 40.13 is dan dus sowieso niet van toepassing. 40.13 had -zoals ik hiervoor al aangehaald heb- enkel wel van toepassing geweest als men nog gele vlaggen zwaaide en de SC bordjes ophield. Het overschakelen naar groene lichten én die melding zijn immers gedefinieerd door 40.11 en niet door 40.13.

Qronicle

Legacy Member
Al de zever ligt gewoon aan het feit dat we niet weten of het 'Safety car in this lap' - bericht te maken had met de reglementering uit 40.13, of dat deze gewoon binnenkwam omdat het gevaar van de baan was.

Zolang we dat niet weten is het nutteloos om er verder op in te gaan :)

boostah

Legacy Member
marcel zei:
gij snapt duidelijk niet dat het ene gaat over elke willekeurige ronde in de race, behalve de laatste omdat die in de andere regel behandeld wordt.
het is geen quantum-fysica of zo, het is gewoon eenvoudig.

het enige dat niet duidelijk is, is waarom de SC vandaag is binnengekomen. omwille van regel 40.13, of omdat de baan werd vrij gegeven om te racen.

maakt eigenlijk niet uit daar er geen uitzondering is voor de laatste ronde. Dat die laatste ronde nog een extra regel heeft maakt daarin gene zak uit, tis ni omda de ene regel geld dat de andere dat niet meer doet!

Ma zoals gezegd, wat ging iedereen, en dan zeker alonso, zo op het gas als ze wisten dat er niet mocht ingehaald worden. Want volgens mij wist simpelweg niemand van die regel (en ook ferrari niet). En in mijn ogen ist da vrij simpel, laten zoals het is (kan je makkelijk via radio achterhalen, ferrari's en alonso statement zijn volgens mij nogal zwaar gelogen, zoals ook Irvine aanhaalde)

Handsome Hermit zei:
Een sluitende redenering heeft volgens mij eveneens 40.04 nodig. Een cruciaal stuk van 40.11 is hier mijn inziens ook niet geciteerd.




De cruciale vraag blijft is 40.13 van toepassing geweest. Hiervoor moet de vraag beantwoord worden of de safety-car nog gedeployed was.

"Nog gedeployed" wordt volgens mij gedefinieerd in 40.4. (= waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention)

40.11 stipuleert uitdrukkelijk dat wanneer de baan veilig wordt verklaard "SAFETY CAR IN THIS LAP" getoond wordt en de safety car dus niet langer gedeployed is. De SC was dus niet gedeployed wanneer de race geëindigd is. 40.13 laat geen groene vlaggen of 'SC In' melding verschijnen.

Wanneer ""SAFETY CAR IN THIS LAP" verschijnt en ze met groene vlaggen beginnen te zwaaien kan een team besluiten dat de SC niet langer deployed is en 40.13 is dan dus sowieso niet van toepassing. 40.13 had -zoals ik hiervoor al aangehaald heb- enkel wel van toepassing geweest als men nog gele vlaggen zwaaide en de SC bordjes ophield. Het overschakelen naar groene lichten én die melding zijn immers gedefinieerd door 40.11 en niet door 40.13.

Snap ik dus ook niet, safety car kan binnen gaan terwijl ie deployed blijft doro gele vlag te houden en SC borden te blijven tonen. Dit is niet gedaan en eigenlijk heeft de raceleiding zijn eigen regels simpelweg niet gevolgd (en als zij het niet wisten wie wel).

RaZoR be

Legacy Member
Qronicle zei:
Al de zever ligt gewoon aan het feit dat we niet weten of het 'Safety car in this lap' - bericht te maken had met de reglementering uit 40.13, of dat deze gewoon binnenkwam omdat het gevaar van de baan was.

Zolang we dat niet weten is het nutteloos om er verder op in te gaan :)

idd, al die zever...
Laten we het gewoon houden op een zeer onduidelijk situatie, waarin beide partijen gelijk hebben in 1 of ander perspectief.

stageline

Legacy Member
RaZoR be zei:
idd, al die zever...
Laten we het gewoon houden op een zeer onduidelijk situatie, waarin beide partijen gelijk hebben in 1 of ander perspectief.

Maar je geeft dan meteen zelf de oplossing ;).
Gewoon alles zo laten zoals het hoort.

vishnusixclix

Legacy Member
Ik heb nog niet alles gelezen, maar er is hier blijkbaar een nest hersenloze fanboys afgezet? En allemaal maar slogans scanderen en anderen zonder deftige uitleg, en dus volstrekt overbodig, de grond in boren... Ik dacht net dat deze thread relatief vrij was van zulke onnozelaars. :(

1. "WHAHAHA ALONSO GOT OWNED"

Au contraire, Alonso wist dat schumacher niet mocht inhalen, doch kwam hij driftend de bewuste bocht uit, Schumacher provocerend. Die laatste hapte toe en haalde in.
Alonso was Schumacher te slim af.

2. "Nog maar eens getoond dat Alonso het grootste talent op de grid is"

Neen. Hij is het misschien wel, maar dat heeft hij vandaag niet ten volle kunnen tonen. Slechts flitsen, bij mooie inhaalmanoevers waar BBC commentator Matrin Brundle toch effe moest puffen.

Hamilstom (wtf? moest dat beledigend overkomen?) doet het hele seizoen al niets anders... en dan horen we de fanboys niet hé? Verder heeft Hamilton vorige jaren meerdere gelijkaardige straffen gekregen, 20 sec penalties enz bij dubieze regelbeslissingen (Hé Damarus, doen we nog eens rondje? :p ) en dán horen we diezelfde mensen hier niet roepen? tsk tsk tsk :p

3. Het is idd een kutregel waarop Schumi gepakt is.

EagleEye

Legacy Member
massief zei:
Jeetje, de snoodaards volgen de regels!
Stoute Damon Hill!
Als de regels dan toch zo duidelijk waren, waarom deed Alonso zelfs nog moeite om snel door die bocht te komen? Hij kon dan evengoed verder tuffen naar de finish, omdat hij zijn plaats toch niet kan verliezen.

Luister, niemand was op de hoogte van de precieze semantiek van die regels.

Dat gezegd, het ligt inderdaad niet aan Damon Hill, daar is een heel committee voor om zulke dingen te beslissen. :p

blizzard

Legacy Member
Hoop gewoon dat Schumacher/Mercedes het beroep eigenlijk wint, heeft toch wel een deftige race gereden, en om dan op zo iets rot afgerekend te worden is wel hard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan