Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

blizzard

Legacy Member
Proim zei:
Ik snap niet dat iedereen hier moeilijk zit te doen, ok de regels zijn op het eerste zicht onduidelijk maar het is imo wel correct dat het niet mocht.
Natuurlijk wel stom dat Schumi nu pas 12e geëindigd is.

Feit is dat Brawn zijn argumentatie ook klopt. Het feit dat er groene vlaggen waren, en ze de melding track clear kregen, hetgeen normaal niet gebeurt als de race achter een SC eindigt.

Proim

Legacy Member
blizzard zei:
Feit is dat Brawn zijn argumentatie ook klopt. Het feit dat er groene vlaggen waren, en ze de melding track clear kregen, hetgeen normaal niet gebeurt als de race achter een SC eindigt.
Ik zie dat niet staan in die regels die op de vorige pagina staan dus geen idee :)

YesName

Legacy Member
Proim zei:
Jawel, het klopt dat je mag inhalen na die lijn van de SC maar niet in deze uitzondering van de laatste lap waarin de SC automatisch binnenkomt. Ze hebben het laten weten aan de teams dat de SC binnenkwam waardoor die dus dachten dat ze mochten inhalen maar dit mag niet volgens de regels.
Een belachelijke regel is het zeker wel maar als hij er in staat...

Aangezien het aangegeven werd safety car in this lap wil dit zeggen dat de race niet geëindigd is onder safety car.

marcel

Legacy Member
blizzard zei:
hetgeen normaal niet gebeurt als de race achter een SC eindigt.

gezien er nog geen precedent is onder deze regels, is dàt eigenlijk moeilijk in te schatten.

hebben ze dat gezegd omdat ze dat altijd moeten doen als de SC binnen komt (en dus ook als dat volgens de regels zo moet in de laatste ronde), of hebben ze dat gezegd omdat ze effectief bedoelden dat de baan vrij was en er geraced mocht worden?

gezien de straf kan je het eerste denken, maar vrij duidelijk was het idd niet voor de teams (de Force India's reden ook vrij aanvallend door die bocht, bvb)

Proim

Legacy Member
YesName zei:
Aangezien het aangegeven werd safety car in this lap wil dit zeggen dat de race niet geëindigd is onder safety car.
De race eindigde in de lap wanneer de SC er wel nog was.

blizzard

Legacy Member
Proim zei:
Ik zie dat niet staan in die regels die op de vorige pagina staan dus geen idee :)

Was hetgeen ik kon afleiden uit Ross Brawn zijn argumentatie. Een groene vlag wilt normaal ook zeggen dat de race normaal verdergaat.

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Ik zie dat niet staan in die regels die op de vorige pagina staan dus geen idee :)

Dus je vind in feite dat men voor verwarring en foute info mag zorgen?
Want das de reden waarom brawn gezegd heeft na alles te bekeken hebben en alsook het heeft aangetoond en groot gelijk heeft, tuurlijk gaat deze tegen schumacher gaan zeggen doe maar,lol.
En alonso maakte ook nog eens een in feite onbegrijpelijke fout dus het is normaal dat een rijder deze voorbij steekt dan.

En wat dan met massa die ervoor button meende ik ophield in z'n snelle ronde en niet bestraft werd en hamilton die petrov ophield terwijl dat ook niet mag, daar is het regelement ook duidelijk in en je kan nog van dit seizoen alleen al nog wel wat over vinden.
Had massa ook niet op of over de gele lijn gereden toen deze uit de pits kwam?

Proim

Legacy Member
stageline zei:
Dus je vind in feite dat men voor verwarring en foute info mag zorgen?
Want das de reden waarom brawn gezegd heeft na alles te bekeken hebben en alsook het heeft aangetoond en groot gelijk heeft, tuurlijk gaat deze tegen schumacher gaan zeggen doe maar,lol.
En alonso maakte ook nog eens een in feite onbegrijpelijke fout dus het is normaal dat een rijder deze voorbij steekt dan.

En wat dan met massa die ervoor button meende ik ophield in z'n snelle ronde en niet bestraft werd en hamilton die petrov ophield terwijl dat ook niet mag, daar is het regelement ook duidelijk in en je kan nog van dit seizoen alleen al nog wel wat over vinden.
Had massa ook niet op of over de gele lijn gereden toen deze uit de pits kwam?
Euhm nee? Ik weet gewoon niet hoe het zit met het tonen van die groen vlag etc.
Ik denk dat daar dan ook de fout zit in de regels, dat die verwarring er kan zijn en dat mag uiteraard niet.

Q heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen.
Dat met Massa heb ik ook niet gezien.
YesName zei:
Ja maar dat wil niet hetzelfde zeggen. :)
?
De race kan niet volledig eindigen onder de SC volgens de regels, de SC moet altijd binnen komen in de laatste ronde.

I.v.m. Barichello dan:
rubarrichello

I throw the steering cause wanted to get out as soon as possible.After the shunt I was facing the wrong side of the track andcar was on fire

stageline

Legacy Member
Proim zei:
Euhm nee? Ik weet gewoon niet hoe het zit met het tonen van die groen vlag etc.
Ik denk dat daar dan ook de fout zit in de regels, dat die verwarring er kan zijn en dat mag uiteraard niet.

Q heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen.
Dat met Massa heb ik ook niet gezien.

?
De race kan niet volledig eindigen onder de SC volgens de regels, de SC moet altijd binnen komen in de laatste ronde.

I.v.m. Barichello dan:
rubarrichello

I throw the steering cause wanted to get out as soon as possible.After the shunt I was facing the wrong side of the track andcar was on fire

Ik wil niet onbeleefd over komen maar waarom zit je dan zo te reageren als je blijkbaar meer dan de helft allemaal niet gezien hebt of nagegaan bent?
Ik heb ondertussen al een aantal keer de beelden herbekeken.
Het is ten onrechte schumi een straf krijgt en tis dan nog zo'n zware starf bij,lol.
Mag ik erop wijzen dat het brawn is die heeft gezegd; geen probleem, let's race en als je dan ziet alonso zo'n fout maakt is het de normaalste zaak deze alonso voorbijgaat, het is dan uiteindelijk helemaal niet de fout van de rijder schumacher dus maar dan eventueel de fout van het team zelf dus als je dan al persee iemand wil bestraffen bestraft dan mercedes zelf en niet de rijder die er zelf niks kon aandoen en de teamleinding gewoon opvolgde en alsook dus rekening houdend alonso een fout maakte etc.... iets waar ze allemaal geen rekening mee hebben gehouden het is dus echt ronduit schandalig wat ze nu alweer doen.

falc.be

Legacy Member
Toch grappig dat iedereen hier zat te schreeuwen dat de regels tot op de voet gevolgd moeten worden toen hamilton 30 sec straftijd kreeg op Spa 2008

Xinu

Legacy Member
awel schummie krijgt zin straf die hij enkele jaaren geleden moest krijgen :p

stageline

Legacy Member
falc.be zei:
Toch grappig dat iedereen hier zat te schreeuwen dat de regels tot op de voet gevolgd moeten worden toen hamilton 30 sec straftijd kreeg op Spa 2008

Ik voel mij niet aangesproken, ik kijk al meer dan 15j naar de f1 en ik heb al zoveel gezien en ze kunnen nooit eens de regels goed maken en duidelijk maken laat staan eerlijk zijn in hun bestraffingen.

Proim

Legacy Member
stageline zei:
Ik wil niet onbeleefd over komen maar waarom zit je dan zo te reageren als je blijkbaar meer dan de helft allemaal niet gezien hebt of nagegaan bent?
Ik heb ondertussen al een aantal keer de beelden herbekeken.
Het is ten onrechte schumi een straf krijgt en tis dan nog zo'n zware starf bij,lol.
Mag ik erop wijzen dat het brawn is die heeft gezegd; geen probleem, let's race en als je dan ziet alonso zo'n fout maakt is het de normaalste zaak deze alonso voorbijgaat, het is dan uiteindelijk helemaal niet de fout van de rijder schumacher dus maar dan eventueel de fout van het team zelf dus als je dan al persee iemand wil bestraffen bestraft dan mercedes zelf en niet de rijder die er zelf niks kon aandoen en de teamleinding gewoon opvolgde en alsook dus rekening houdend alonso een fout maakte etc.... iets waar ze allemaal geen rekening mee hebben gehouden het is dus echt ronduit schandalig wat ze nu alweer doen.
Ik heb gans de race gezien, ben 1 keer 3 min weg geweest naar de wc dus misschien dat toen Massa uit de pits kwam? :p
Ik snap je punt wel met het feit dat Alonso een fout maakt, dat maakt het imo nog moeilijker om de regels te interpreten.

Arg, wat zit ik hier eigenlijk te discussiëren, ik moet kunststromingen vanbuiten leren :sad:

stageline

Legacy Member
Xinu zei:
awel schummie krijgt zin straf die hij enkele jaaren geleden moest krijgen :p

Ze zeggen dat in de voetbal ook; een scheids die achteraf beseft die ene ploeg een penalty moest hebben gekregen en die nadien compenseert en er dan maar eentje fluit die er totaal geen is, sorry man, zo mag dat niet en werkt dat ook niet.

Proim zei:
Arg, wat zit ik hier eigenlijk te discussiëren, ik moet kunststromingen vanbuiten leren :sad:

Veel plezier nog :-)

Xinu

Legacy Member
Mercedes GP’s Michael Schumacher has been penalised by the Monte Carlo race stewards for his overtaking manoeuvre on Ferrari’s Fernando Alonso in the dying moments of the Monaco Grand Prix.

Schumacher was handed a drive-through penalty, which is converted after the race into a 20-second time penalty, dropping him from sixth to 12th in the results.

Schumacher passed Alonso just as the safety car pulled in at the end of Lap 78. The FIA stewards, which included his old sparring partner Damon Hill, have deemed the German breached Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that “if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Mercedes will appeal the stewards' decision and a date for that appeal will be set in due course by the FIA. Schumacher’s demotion moves Toro Rosso’s Sebastien Buemi, who had finished in 11th, into the points in tenth place.

bron:Formula 1? - The Official F1? Website

YesName

Legacy Member
Proim zei:
?
De race kan niet volledig eindigen onder de SC volgens de regels, de SC moet altijd binnen komen in de laatste ronde.

Toch wel, als ze niet zeggen safety car in this lap wil het zeggen dat de safety car eigelijk niet voorbij is.. Er was ook helemaal geen reden meer dat die safety car zou doorgereden hebben dus kwam die binnen.

Proim

Legacy Member
YesName zei:
Toch wel, als ze niet zeggen safety car in this lap wil het zeggen dat de safety car eigelijk niet voorbij is.. Er was ook helemaal geen reden meer dat die safety car zou doorgereden hebben dus kwam die binnen.
Omdat het de laatste ronde was en dan MOET hij binnen volgens de regels.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan